Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for god input! Dette blir mitt første (av mange) opphold på Hilton framover som statusgjest, så forventningene er høye. Har foreløpig booket kjipeste kategori, men vurdere å kanskje booke litt høyere i håp om en bedre oppgradering. Foreløpig ser det ut til å være ledig i alle romkategorier :cool:
     
    phileas liker dette
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde på Garden Inn Golden Horn i Istanbul og de hadde gratis shuttle inn til byen. Her er returen til hotellet med uber senere på dagen: 2C4BB2A0-1346-40C4-BBF4-C19A5184F818.jpeg
    Det artige med uber i Istanbul er at du alltid får en Vito.
     
  3. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde 4 netter der forrige uke, booket King Deluxe som Gold, ble oppgradert til King Executive (i appen sto det først at jeg var oppgradert til Premium King Executive, men endret seg noen timer før innsjekk til King Executive). Fikk tilgang til Executive Lounge + frokost for hele familien i hovedrestauranten.
     
    ina liker dette
  4. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Du får poeng (basepoints) for begge rommene (opptil 2 rom), men ikke netter og stays.

    https://hiltonhonors3.hilton.com/en/support/faq/index.html#earningpoints
     
    Insomnia4u liker dette
  5. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått mye igjen for Hilton Diamant status siden status match i fjor vinter.

    Det har blitt vanskeligere å få og beholde Hilton Diamant status via status match.
    https://loyaltylobby.com/2019/08/14...h-fast-track-change-effective-august-15-2019/
     
    mathiasfe liker dette
  6. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    674
    Bonuspoeng:
    93
    Da ankom en stor eske med gaven for Lifetime Diamond!
    [​IMG]
     
    Maggie, Keikrem, Sekon and 28 others like this.
  7. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    93
    Kult gratulerer
     
    runarg liker dette
  8. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Det er det jo syke krav til å få! Grattis!
     
    runarg liker dette
  9. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    En utrolig hyggelig gave å få i posten. Til lykke med stor "bragd" :) Har selv hatt ca 70 døgn på Hilton hvert av de siste årene. Her er det bare å jobbe aktivt videre. Syntes stort sett du får veldig mye igjen for å ha toppstatus hos Hilton i forhold til en del av de andre store kjedene. Spesielt i Asia og Europa. Ved opphold i Usa syntes jeg ofte fordelene er litt begrenset.

    Tolker regelverket slik at du må bo litt over 3 mnd hvert år på Hilton (beinhardt krav):)

    Fra Hilton hjemmeside:
    Lifetime Diamond Status will be awarded to select Hilton Honors members, who have completed* Diamond Status for at least 10 years (non-consecutive) and who have completed stays totaling at least 1,000 paid and/or reward nights OR who have completed* Diamond Status for at least 10 years (non-consecutive) and who have earned at least 2 million Base Points over life of membership, pursuant to the standard Hilton Honors Terms & Conditions. Once earned, standard Hilton Honors Terms & Conditions apply. Lifetime Diamond Status is granted at the discretion of Hilton Honors Worldwide, LLC and may be ended, or amended with or without notice or compensation, at Hilton Honors’ sole discretion.

    *A member must complete 365 days at Diamond status for it to be counted as a fully completed year. For example, if a member achieves Diamond status on November 1st 2018 (for the current year or to maintain status for the subsequent year), a completed year at Diamond status would not occur until November 1st 2019. If a member has earned Diamond status through a future date of expiration (ex. Diamond status expires March 31st 2020), the future status will only count toward Lifetime Diamond status once completed.
     
    Last edited: 16. aug 2019
    Kalsnes, ina and drsyk like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
     
    runarg and phileas like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Oiiii gratulerer :) Du må jo være Hilton ekspertisen her. Imponerende oppnåelse!
     
    runarg and ina like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Legger meg nesegrus. Du har ikke mange døgn i hjemmet gitt :)
     
    runarg liker dette
  13. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    674
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det stemmer ikke. Du må ha bodd 1000 netter på Hilton hoteller OG vært Diamond medlem i 10 år. Men du må ikke bo 1000 netter i løpet av de 10 årene.
    Jeg passerte 1000 netter i april i år, og det tok meg 26 år. Jeg passerte 10 år som Diamond for 4 år siden.
     
  14. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    674
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, faktisk over 300 døgn hjemme hvert år!
     
    RoadKing liker dette
  15. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    674
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg har hatt stor nytte av det de siste 10-15 årene. Gratis oppgradering på de fleste hotellene, og mange andre fordelene. Som Diamond tjener jeg også mye mer poeng, noe jeg har tjent mange titusner på. Jeg løper New York City Marathon hvert år (i år for 41. gang). De 10 siste årene har jeg bodd på Hilton New York Midtown. Der er vanligvis prisen i forbindelse med løpet (over 100000 tilreisende) rundt $450 pr. natt. For 4 netter blir det over 15000 kroner. Så på 10 år har jeg spart rundt 150000 kroner. Ikke dårlig?
     
    Maggie, Thomas123, drsyk and 7 others like this.
  16. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det muligheter :) Uansett tror jeg ikke det er mange aktive på forumet som har klart denne bragden før deg. Det finnes nok også noen unntak. I forbindelse med et lengre opphold jeg hadde i USA ble jeg tilbudt lifetime Diamond ved kjøp av ferieleilighet. Lykke til med 1000 nye netter :)
     
  17. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Status: Diamond
    Hilton den Haag. Booket billigste rom en natt. Oppgradert til ettroms Suite. Fikk sen utsjekk til 14.00.

    Lounge må være genial i fint vær med veranda. Alkohol 17.00-20.00. Småretter fra 18.00.
     
    drsyk, Misterix and phileas like this.
  18. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Hilton Amsterdam Schiphool
    Status: Diamond
    Booket billigste, oppgradert til Executive toppetasje.
    Fin lounge med standard mat. Utsikt over rullebanen. Frokost i lounge eller restaurant.

    Fikk også et kort der en kunne velge drink i lounge, To ting fra minibar eller rabatt på spa.

    35 min fra utsjekk til fremme ved D86 helt ytterst på D-piren.
     
    Misterix and phileas like this.
  19. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Status: Diamond
    Hampton by Hilton Schiphool
    Fikk rom i 5 etasje som er øverst. Alle rom er nok like.
    Hotell kan fås billig. Går shuttle vært 40. Min. Tog går ca hvert 10. min tror jeg. Tog tar 4 min og 3 min å gå til hotell fra stasjonen.
     
  20. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    @ina Husker du når Hilton hadde Asia-salg sist? Har prøvd å lete litt men finner ikke noe. Skal en tur til Thailand om 7 uker og tenkte å booke et par stays men akkurat nå er det dyrt.
     

Del denne siden