Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    93
    [
    Salget pågår , skal vare til 29 februar 2020 .
    https://discover.hilton.com/en_ap/offers/apac-sale/hotels/?region=southeast-asia
    Billigste dager er fredag, søndag og mandag.
    Hvis du har bonus poeng får du 5. natt gratis.
    Hilton Sukhumvit var veldig billig ca 3300 baht per natt i juli.
     
    Insomnia4u liker dette
  2. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    674
    Bonuspoeng:
    93
    Salget varer til 6. september! Men gjelder bookinger til 29. februar!
     
  3. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Hilton Paddington i London
    Status: Diamond
    Booket billigste, oppgradert etter å ha spurt til family room med verdens kjipeste utsikt.
    Har sagt noen ganger at jeg aldri skal bo her igjen, men genial beliggenhet fra Heathrow. Frokost i lounge eller restaurant. Lounge ganske kjipt og masse gribber da det var kveldssnacks. Drakk et par øl før vi gikk å fant oss noe mat på Salisbury.
     
    phileas liker dette
  4. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    100 Queen’s gate, Curio Collection i London
    Status: Diamond
    Booket billigste, oppgradert til samme type rom, men toppetasjen. Tidligere Doubletree, men helt nyoppusset i fin stil. Rommet funket fint for meg og datter, kunne bodd der alene med kona også, men for lite for kompistur. Fin frokost inkludert for Diamond. Ville bodd her igjen.
     
    phileas liker dette
  5. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Conrad Bali
    Status: Diamond
    Booket Conrad Twin suite. (2x160cm senger)
    Fikk ikke oppgradering (fullt hotell og de da de heller ikke oppgraderer fra Suite da de er på en måte et hotell i hotellet). Barn må være over 12 år for adgang lounge, men en får samme tingene i lobbylounge. Med utsikt over havet pluss frokostbuffet. Også noen andre fordeler som 15% på mat og drikke.

    Tror disse suitene må være beste deal i Hiltonsystemet for de uten status. Pris i juli var ca 3000 kr/natt inkl skatter. Perfekt vær. Conrad Algarve skulle ha 3500kr for kjipeste rom for maks 3 pers uten lounge eller frokost...
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Ser på Sas sine sider at opptjeningssamarbeidet var satt «på vent» fra 1.mars til 30.september. Noen som har hatt erfaringer i etterkant med bonusopptjening?
    Kona skal på noen Hiltonovernattinger snart ifm jobb, og da er det jo interessant hvor en skal rute poengene. Vi har ikke status i HH fra før, så da tenkte jeg at EB-opptjening ville være greiest?
     
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    SAS er ikkje så gode på dette med å sette inn årstal.

    Det skulle såklart ha stått 2018! (det er samme gruppe som jobber med dette, som family-pool!)
     
  8. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet hvordan det i praksis fungere med kombo av de forskjellige promoene som Hilton ofte fører? Akkurat nå er jeg signet opp med «Power up» promo med doble poeng, og «CRM multi stay» promo med 2000 + 3000 ekstrapoeng for 2 stays. Kombineres begge promoene, evt. hvis ikke, hvilken promo er det som blir gjeldene for et opphold??
     
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Doubletree by Hilton Dar es Salaam
    Nivå: gold
    Booket: king room
    Fikk: fri minibar og fruktfat
     
    jgroneng and holmen like this.
  10. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Doubletree by Hiltob Dar Es Salaam.
    Nivå: gold
    2. Gangen vi var der på kort tid.
    Ble oppgradert til suite med 2 rom (soverom og stue) og 2 bad. Og fri minibar.
    20191112_193137.jpg 20191112_193218.jpg 20191112_193158.jpg

    Forøvrig har de en fantastisk fin uteterasse med buffet for middagsservering, og et pent bassengområde med bar/matservering
    20191113_135055.jpg
     
    Baldrick, Eddie47, Earl and 8 others like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Liker Hilton mer og mer :) Håper turen din var flott, spes. med fri minibar;)
     
  12. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig flott tur! 2 uker i Tanzania med veldig varierende boforhold og fasiliteter gjorde meg mer bevisst på at jeg definitivt er en hotell-med-aircondition-person :-D

    Som en ekstra bonus så hadde Hilton en gratis cocktail-kveld dagen vi dro, med rød/hvit-vin, øl og litt småretter (kaker/grillspyd) så vi fikk noe snacks før vi dro til flyplassen.
     
    Eddie47 and drsyk like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Enda mer pluss til destinasjoner i den retningen. Bosted er absolutt et kritisk valg for at ferie oppholdet skal gå sømløst. :) Blir det et mulig reisebrev(ønske tenkning).
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har vel ikke spesielt med Hilton å gjøre, men er mer et generelt problem som jeg opplever nå i forbindelse med vår tur far south east south.

    Det er forunderlig mange der nede som krever en såkalt CC Authorization form utfylt og tilsendt.

    Nå sist fikk jeg det i forbindelse med reservasjon av middag på Hilton Auckland 1 juledag.

    Jeg avviste selvsagt å sende min cc info med noe som helst form for epost og henviste til at cc selskaper advarer sterkt mot dette. Sa også at jeg fant det påfallende at dette skal være nødvendig for restauranten ved hotellet hvor jeg har booket inn. Ikke minst henviste jeg til at jeg dagen før har reservasjon på en annen restaurant i byen hvor det ikke var spørsmål om noe slikt.

    Concierge beklaget så meget og skulle se hva han kunne få gjort. Vi satser på at det ordner seg, eller så får det bli potetgull, sjokolade og champagne i suiten.

    Men, det er jo snedig, jeg oppfatter New Zealand som et velutviklet land, og så driver de altså med dette gammeldagse tullet. Er vel ikke vanskeligere å sette opp en secure website for reservasjon der enn i andre land?
     
    Sonictravel, jgroneng and drsyk like this.
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Er enig i at dette er en uting. Det samme er å gi kredittkortet til en servitør som tar det med utenfor mitt øyesyn. Og gjerne kommer tilbake og henter meg fordi den maskinen deres spør om pinkode :-D

    I serien reisefrustrasjoner så hører det også til de som ber meg signere nederst på kvitteringen når jeg har brukt pinkode (det er ingen signeringsfelt, men de vil gjerne at jeg signerer alikevel)

    (Burde vel være en egen tråd om dette)
     
    jgroneng and RoadKing like this.
  16. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Leste på statusmatch at en kan matche mellom NCC og HH, og få Gull hos HH med platinum hos NCC.
    Det gjorde jeg, men fikk bare Sølv hos HH. Mest sannsynlig pga. de kun matcher opp et nivå.

    Er det slik at jeg kan prøve meg igjen i 2020, og matche NCC platinum til Gull hos HH.
    (siden jeg nå har sølv hos HH, ut 2020).

    Eller er statusmatch hos HH, once in a lifetime?
     
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Om de ikke har endret praksis er det kun mulig å matche en gang pr medlemsskap
     
  18. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Kan absolutt lage et lite reisebrev! Det var jo tross alt en bonustur :)
     
    drsyk liker dette
  19. qouz

    qouz Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Hei,

    Ser at det er flere her som anbefaler Hilton Tallinn, og jeg tenker å booke meg inn på det. Eventuelt Swissotel.
    Spørsmålet mitt er om det er verdt å velge et Executive rom? Serveres det frokost i Lounge, eller må jeg bestille Executive rom med frokost? Og hvordan er drikke og mat ellers, og når er det tilgjengelig?

    Forskjell i pris for 2 stk. er 30 Euro/natt mellom et vanlig rom og Executive. Så kanskje ikke så mye å lure på..
     
  20. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Tallinn Park
    Nivå: Gold
    Booket: King Executive Room
    Fikk: One Bedroom Suite (etter å ha spurt om oppgradering var tilgjengelig)

    Annet: Tidlig innsjekk ca. kl 10. Sen utsjekk til kl 16.
    Pga. tidlig innsjekk, rakk vi en liten frokost i loungen første dag. Ellers spiste vi frokosten i restauranten. Og den er veldig bra.

    Executive Lounge i 11. etasje har flott utsikt over byen!
    upload_2019-12-5_15-53-57.png
    Litt mat og øl/vin/sprit er tilgjengelig mellom 18:00 og 20:00. Ellers står mineralvann og frukt/snacks tilgjengelig hele dagen.
    Hotellet har også et fint spa, med basseng, boblebad og badstuer. Åpent 09-21.

    Nå har de også pyntet til jul. Meget pent juletre i lobbyen! (De har også et grønt et, men foretrakk dette..)
    upload_2019-12-5_15-50-29.png

    Kommer gjerne tilbake hit! :)
     
    Mg15, snartur, Earl and 5 others like this.

Del denne siden