Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
  2. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Det tar nok noen år. Det virker jo som en er litt nærmere å få realisert at Hilton systemet kommer til Gardemoen Jf finansavisen i går. Hadde jo vært veldig kjekt med en aften i en clublounge før en lengre flytur. Hadde de samtidig vært villig til å investere i en stor gym med pool så tror jeg fort dette kan bli førstevalg for mange når det gjelder overnatting på flyplassen. Det ender vel trolig opp med at evnt pool areal blir prioritert til flere kurs rom. Spennende og følge denne saken fremover. Vi som er Hilton fan får glede oss inntil videre over det nye Hilton som åpner neste år i nærområdet København.
     
  3. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Skal til Florida i løpet av høsten, og har begynt å se på hvor vi skal bo. Har meldt meg inn i Hilton Honors, og ser de har mulighet for å gi status match. Noen som har fått statusmatch med Nordic Choice Platinum??
     
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut til at du får HH Gold
    http://www.statusmatcher.com/report/58697
     
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: The Bernic, a Hilton Tapestry Collection (Midtown Manhattan) NYC
    Min status: HHD
    Rom booket: Penthouse suite.
    Oppgradert: Da måtte de ha inkludert takterrassen(?) Høyeste romkategori.
    Andre fordeler: Gratis vann, Late checkout.

    Nytt bekjentskap dette, på "dannelsesreise" med konfirmantaspiranten på 15 år, hun mer enn vanlig shoppingklar. Da jeg surfet HH-sidene kom alle rom på dette hotellet opp med identisk pris (USD 307)/natt og var ikke sen om å booke. Ingen såkalt "resort fee" gjorde dette til en no-brainer.
    60 kvadratmeter i toppetasjen med egen veranda (umøblert) og > 5 meter takhøyde, separat soverom/stue, frescht. Fullsize kjøleskap/frys frydet tenåringen og hennes hang til Ben&Jerry. Pappa falt mer for Vertuo-maskinen fra Nespresso. Litt lite bad det eneste som trakk ned rommessig. Imidlertid var frokosten en REAL nedtur i den italienske restauranten som har felles inngang. Tørre margarincroissanter hører intet sted hjemme, elendig kaffe, grape-jelly som eneste syltetøy+++!
    Late checkout til kl. 15 uten problem.
     
    phileas, jgroneng, MilageRune and 4 others like this.
  6. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt god erfaring med Hilton Berlin før.

    Bodde igjen noen uker siden, 3 døgn, bestilte to rom, for to voksne og for tre voksne , et standard rom og et Executive rom.

    Et rom ble oppgradert til Suite.
    Alle personer i begge rom fikk tilgang til frokost, lounge , spa etc som meg, har Diamant status.

    Hilton Berlin gir alle som reiser sammen på samme booking fordeler som status holder, opptil to rom .
    Det blir flere opphold på Hilton Berlin .

    Tror ikke dette er vanlig for Hilton?
    Er det flere Hilton hoteller som er så generøse?
     
    Last edited: 20. juli 2019
    RoadKing, phileas and Insomnia4u like this.
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Ser fra poster på flyertalk at det skjer. Men siden det ikke er en bekreftet diamantfordel(?) er det opp til det aktuelle hotellet.

    I tidligere tilfeller har jeg (og mange andre) mailet og forespurt manager. Som diamant gjøres det ofte unntak. Greit å ha det bekreftet skriftlig og ikke gamble på humøret til loungepersonellet ved check-in.
     
    phileas liker dette
  8. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    En hyggelig email direkte til hotellet med att general manager gir som regel alltid en positiv tilbakemelding innen 24-timer. Min erfaring er at de fleste Hilton hoteller ønsker å strekke seg mye for Diamond medlemmer som booker direkte. Har vært topp status medlem i Accor og Hilton en god del år og må si at Hilton helt klart er dem som svarer raskest og mest positivt på forespørseler. Har booket stort sett en 25 netter med standard rom på ulike Hilton nå i Asia denne sommeren og stort sett de fleste har bekreftet oppgradering til suite flere dager i forveien (selv om formelt sett at Hilton reglene sier kun rett til et nivå høyere romkategori dersom ledig kap.)
    De setter nok også ekstra pris på gjester som booker direkte hvor de slipper å måtte gi fra seg 15 til 30 prosent av kjøpesummen til agenter. Hilton Berlin er et flott hotell selv om spaet er litt slitent.
     
    Last edited: 20. juli 2019
    ina liker dette
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Man må booke direkte for å få gull/diamant-fordeler, så det er vel sjeldent at disse bruker agenter? Som diamant hos Hyatt og Hilton har jeg i alle fall aldri brukt tredjeparts-agenter.
     
  10. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Velger jeg bo på Hilton eller Accor hotell så booker jeg alltid direkte ellers for andre hotell booker jeg normalt billigste agent jeg finner på eks. finn.no. Forutsetningen for å få fordelene er jo direkte booking. Men opplevde i mai å få alle fordelene ved opphold på Hilton i Barcelona som var gjort via en felles booking via agent, Det gjorde jeg også når jeg for en god uke siden hadde en natt på Hilton i Doha som var booket via Qatar. Fikk også både poeng og tellende natt. Her tror jeg det var Diamond statusen som var avgjørende. Er helt enig med deg at det safeste er å booke direkte som vel de fleste også på dette forumet gjør når de også booker fly. Igjen føler jeg at en hyggelig email direkte til hotellet er alfa og omega for å få et best mulig opphold. Vil også tro at belegg og kundehistorikk kan påvirke litt om de velger allikevel å gi en agent booking alle fordelene.
     
    Last edited: 20. juli 2019
    ina liker dette
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Litt usikker på hva du mener nå, mailer du GM selv om du har booket via en agent?
     
  12. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at jeg har fått 6 tellende netter for å ha booket to rom for tre netter på Hilton Berlin, men teller som 1 stay.
    trodde det er bare ett rom teller for status netter når jeg booker flere rom samme periode ?
    Hvis det er sånn at alle rom jeg booker i samme periode teller som antall netter , så er det lettere holde på status. For eksempel har jeg booket 3 rom i 3 netter for familien , hvis alle teller så får jeg 9 netter .
    Er det sånn det fungerer?
     
    Insomnia4u liker dette
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Det har ikke vært det inntil nylig. De store bloggene pleier å plukke opp slike store endringer, så muligens bare en feilføring fra Berlin?
     
  14. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er deres erfaring med Hilton Sukhumvit Bangkok?

    Har booket rom der og ringte fordi jeg ikke har mottatt informasjon og får teknisk feilmelding i appen.

    Reservasjonsagenten virket kjølig over telefon.
     
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bodd der 100+ netter. Du kan ikke forvente oppgradering som diamant, kanskje et nivå opp til executive.

    De har tilnærmet 100% belegg til enhver tid, med massivt salg til turistgrupper fra Sør-Korea og Japan.

    Executive-lounge staff er litt på og av. Du bør kanskje snakke med dem direkte, fremfor en agent.

    Når det er sagt er sengene og rommene der en personlig favoritt i Asia, og de minisuitene er flotte. Hovedsuitene blir bare to rom i grunnen, og oppleves mindre trivelig.

    Bassenget er ganske lite og det kan være vanskelig å få solseng.
     
  16. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Har også bodd der jevnlig de siste 10 årene ved besøk i Asia. Bodde der 5 dager for 2 uker siden. Det er også min oppfatning at det er et av de Hilton med svært høyt belegg og litt utfordrende å få oppgradering. Men en hyggelig email til general manager bidro til en minisuite som Diamond. Liker hotellet godt samtidig som jeg var veldig mer fornøyd med å bo på de oppgraderte suitene på conrad og millenium. Det er også litt negativt at lounge ikke er i topp etg med flott utsikt. Syntes selv frokostkvaliteten hadde tapt seg litt i utvalg og kvalitet fra tidligere besøk. Dersom du ikke har tenkt å feste hele natten ville jeg godt for Millenium eller Conrad om du får en god deal. Kommer selv heller til å velge dem ved neste besøk i Asia. Syntes også den beste frokostopplevelsen jeg hadde var best ved å sitte ved elvekanten i hovedrestauranten til Millenium . Ps, det har åpnet et mega senter Icon Siam vis a vis Millenium med et supert fonteneshow som er verd et besøk i seg selv.

    106CACB9-5227-4B31-9B36-FBC81DD5B57B.jpeg
     
    Last edited: 29. juli 2019
    drsyk and EndreD like this.
  17. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Som fersk statusinnehaver i Hilton, hva bør jeg gå for i Istanbul? Hilton eller Conrad?
     
  18. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Conrad leverer normalt litt høyere kvalitet på mat og god drikke. Videre er min erfaring at det ofte benyttes litt mer eksklusivt dynetrekk på Conrad hotellene. Ville nok uansett valgt det du får en best deal på. God reise i Hilton systemet. Istanbul er en fantastisk by og besøke. Utsikten fra Conrad ser jo veldig kul ut. Du får legge ut noen bilder om du går for Conrad.
     
    Last edited: 29. juli 2019
    lMartin liker dette
  19. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Er nøyaktig samme pris på begge hotellene. Hilton har nok litt bedre beliggenhet, men Conrad ser helt klart freshere ut. Aldri vært i Istanbul før, men tipper Uber er rimelig nok til at det ikke er noe problem å bo litt utenfor. Kan man generelt si noe om hvem av merkene som er rausest med oppgraderinger? Er Diamond om det gjør noen forskjell.
     
  20. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha sett litt bilder på nettet så er jeg veldig enig med deg at Conrad har et mer eksklusivt look. Min erfaring er at det ofte er belegg som spiller inn på oppgraderingsmulighetene uansett hvem det gjelder. Ville uansett sendt en hyggelig email til hotellet. Husk at når du booker direkte som Hilton medlem blir du normalt prioritert foran dem som har bestil normalt rom via agent. Får jeg tak i en fin pris med fly til Istanbul har jeg veldig lyst til å ta 2 til 3 netter på Conrad i vakre Istanbul i løpet av høsten. Artig er det jo også å teste deres nye flyplass som andre på forumet har lagt ut flotte bilder av. Igjen god reise.
     
    lMartin liker dette

Del denne siden