Hei, håper det er noen guruer i HHonors her. Jeg fikk i mars beskjed om at jeg hadde poeng som holdt på å gå ut. Det ble da gitt beskjed om at med mindre jeg foretok meg noe innen 1 mai, så ville poengene forsvinne. Slik jeg oppfattet mailen, så ville poengene bli videreført hvis jeg bestilte et nytt opphold. Så i mangel av noe bedre å gjøre, så bestemte jeg meg for en MR til Gdansk med opphold på Hilton der, fikk en god pris. Oppholdet har jeg ikke før på tirsdag. Dvs 30 april. Nå fikk jeg en ny advarsel fra HHonours om at poengene går ut, men jeg har jo bestilt et nytt opphold? Teller det ikke? Eller er det at jeg må ha hatt oppholdet for å holde liv i poengen, og siden det ikke har funnet sted enda så... I kjølvannet av dette, jeg mistenker jo at SAS pilotene er i streik på tirsdag, så det blir vel i beste fall at jeg får ombooke turen, evt avbestille. Men hva da med oppholdet, det er ikke ombookbart. Jeg kan selvsagt forsøke å få flyttet det, men jeg har jo like fullt problemet med poengene. Noen som har erfaring med at man ringer inn, forklarer situasjonen og ber dem sjekke meg inn over telefon selv om jeg ikke dukker opp (oppholdet er betalt)?
Bingo. Tror muligens du får problemer med å sjekke inn uten å møte opp, så du får planlegge en ny tur i tilfelle det skjærer seg.
Det må ha vært aktivitet på kontoen din, dvs et gjennomført opphold for at det skal telle. Kan forsåvidt også være en bonusnatt. Ved ett tilfelle har jeg på Hilton Gdansk fått kreditert opphold til tross for no-show, som jeg på forhånd meldte fra om, og ba om at natten likevel ble kreditert som gjennomført (siden den var fohåndsbetalt). Det var ikke noe problem der og da.
Ring dem gjerne på forhånd. Kan tenke meg at det gikk fordi de ikke var fullbooket og likevel ikke fikk solgt rommet mitt. Antar de måtte sjekke meg inn, og det hadde vært vanskelig om rommet ble fristilt og solgt.
Den enkleste, men ikke nødvendigvis den morsomste, måten å fornye poengene på er vel å kjøpe noen få poeng. Har gjort dette flere ganger de siste årene med suksess.
Nå er det jo også 100% bonus ved kjøp av poeng frem til 28. mai. Gjelder fra og med 5000 poeng, dvs 10 000 poeng for $50,-. Verdt en bonusnatt på en del properties.
Ble kontaktet av en i høyt i Hilton-kjeden i dag som lurte på hva jeg ville ha forandret for at de kunne differensiere seg i positiv forstand mot de andre hotellkjedene og deres programmer. Siden dette fort kan bli en mulighet til å påvirke: Er det noen gode ideer her? Hva er det vi savner/ønsker oss mer av hos Hilton?
En ting jeg alltid har savnet er en klassifisering på selve rommet. Når man har sjekket inn og kommer på rommet, så er det ikke alltid gitt å forstå om man har fått oppgradering eller ikke. Man vet jo gjerne hva man har bestilt. Hvis det hadde vært en plakett på rommet som hadde stadfestet at dette er rom kategori ...
Det er videreformidlet og har også lagt til mine egne kommentarer. Det går primært på at programmet i seg selv er ganske godt men at de er nødt til å sørge for konsistent levering av fordelene. Det er egentlig det samme som du sier, man har en forventning om en fordel og da må hotellet levere. Jeg har opplevd alt for mye varierende behandling, selv fullstendig unnlatelse av å fortelle at jeg har blitt oppgradert istedet for å stadfeste det med en gang. De bør rett og slett være mer frampå og så tidlig som mulig gi beskjed om hva jeg kan forvente på et gitt hotell.
Garantert sen utsjekk til minst 14.00 for Gold/Diamond, helst senere selvfølgelig. Mariott har utgått for meg etter at SPG gold mistet garantert sen utsjekk 16.00, så det vil differensiere Hilton positivt.
Kanskje best å si «garantert to timer senere enn normal utsjekk» siden noen hoteller har 11 som utsjekk andre 12? En annen sak kunne vært tilsvarende for tidlig innsjekk? Problemet da er at det blir vanskeligere å gi oppgradering.... Jeg syns tidlig innsjekk virker veldig enkelt å få som diamant. I dag virker dette nesten som en garantert praksis. Jeg har dukket opp ca 12:00 på hoteller med 16:00 som innsjekk og allikevel fått rom. På det samme hotellet var jeg i resepsjonen igjen en halvtime etterpå å måtte vente litt bak en (sannsynligvis statusløs) som ble fortalt at innsjekk var 16 og at han måtte vente.
Vurderer en Hilton Challenge for Diamond. Accor står ikke på den pre-definerte listen over hoteller, heller ikke GHA, men en kan velge «other». Noen som vet om det funker med Accor Gold eller GHA Black for å få Diamond challange?