Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    2C086445-77D2-427C-B351-BC86D79A0A02.png B6469D1E-8DDE-4DDE-A4BC-215583C88FBA.png
    Slik jeg tolker det er det ut året. Det sto heller ikke noe om noe «prøveperiode» eller lignende i mailen. :)

    Det er mulig de ga full status fordi jeg hadde 43 rollover nights hos Radisson. (Totalt 103 netter i opptjeningsperioden)
     
  2. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, tilbudet gjelder alle medlemmer av AARP. Du legger inn AARP medlemsnummeret ditt når du bestiller på nett eller i appen. Tipper at systemet deres verifiserer at medlemskapet er gyldig automatisk.

    Har aldri noensinne blitt spurt om noe medlemskort eller i det hele tatt fått det nevnt i resepsjonen at jeg har booket på AARP raten.
     
    ina liker dette
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har erfaring med om Diamond status kan gi gratis frokost til 3 personer på rommet hvis man smiler pent ? (Lounge og frokost til 2 pers er vel strengt tatt det som er "perks")
     
  4. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Bare hvis du har bestilt rom for tre.
     
  5. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Vi fikk det i Bangkok. Kompisen min var gullmedlem og vi fikk gratis frokost for alle 3. Sa det egentlig kun var for 2. Tipper du får det hvis du spør pent :)
     
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det har jeg jo selvsagt. Forventer ikke å få med meg folk som ikke er hotellgjester :)
     
    Nj4220 liker dette
  7. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det garantert ikke noe problem. (Har diamant) Forresten så sendte jeg email til flere hotell i Thailand og fikk positive svar fra alle om at alle som bor i samme rom som meg får fordeler som frokost og lounge. :)

    Apropos så tar jo Hilton i Thailand ikke ekstra / tillegg for second person og barn; for et par som reiser med ett barn er Hilton billigere enn mange andre 4-5 stjerner hoteller. Tredje person må betale , men likevel mye lavere pris enn for eksempel IHG sine hoteller. Feks litt over 1000 baht/døgn for ekstra person hos Hilton istedenfor over 2000 baht/døgn for det samme hos Continental i Hua Hin.
     
    Last edited: 15. febr 2019
    TomF66 liker dette
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan være lurt med en mail på forhånd ja.
     
    ina liker dette
  9. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Det viktig med Lounge, og Diagonal del Mar har best Lounge av Hilton hotellene i Barcelona, stemmer det?
     
  10. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes Diagonal del Mar er det beste Hilton-hotellet i Barcelona! Flott lounge høyt oppe med stor terasse og fin utsikt! Basseng og treningsrom er også svært bra!
     
  11. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan ble du medlem, på websiden får man ikke valgt Norge som land under registrering (ingen av de nordiske landene er på liste)
     
  12. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ble medlem for tre år siden og da var Norge et valg. Det jeg ser nå er at ingen EU land er på listen når man velger «join» men de er der når man velger «renew».

    Jeg mistenker at dette er på grunn av GDPR. Sannsynligvis ønsker ikke AARP å forholde seg til det regelverket og dermed har de sluttet å tilby nye medlemskap i EU. Eventuelt jobber de med en løsning.
     
    ina liker dette
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    For de som mangler litt poeng: Så er det 100% bonus på poengkjøp mellom 10-100k poeng fram til 26 Februar.
     
    KRS liker dette
  14. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Hei
    Hvilke hotell er gunstig å bruke poeng, jeg har ikke sett noe som er billigere enn å betale med penger, går jo også glipp av opptjening av poeng for oppholdet?
     
  15. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Bare google det så får du plenty med svar fra amerikanske sider. Det billigste tror jeg er 5000 på noen få, sikkert rævva hoteller, men under value for points trådene snakkes det mest om flotte hoteller som koster fra 95k per natt
     
  16. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er intessert i Hilton Hawai og fordi det er så dyrt så tenkte jeg at poeng kunne lønne seg, men selv med 100% bonus, så vil det ikke lønne seg, fordi det er billigere å betale vanlig. Det samme i Thailand. Det er som du sier steder som ikke er populære i USA hvor poeng kan lønne seg, men jeg har ikke sjekket, ingen planer om å dra til USA.
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Hilton har dynamisk prising på poeng også. Har bodd endel netter på Hamptons Inn til 5000 poeng. For et dobbeltrom med frokost. Det er ikke noe luksus men det er mye hotell for pengene i USA.

    Tilsvarende fant jeg ved siste besøk i Beijing varierende priser på hotellene der og endte med å flytte mellom to for å få ned snittprisen på poeng.

    Men som nevnt over, det er ofte det er bedre value for money å besteille gjennom Expedia.

    Men, hvis du nå sitter med 95 tusen poeng og trenger 110 tusen for å ta ut 2 døgn på drømmehotellet. Så er det plutselig verdifult.
     
    ina liker dette
  18. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Trådene om value for points er stort sett fra amerika hvor du kan få 150 000 poeng bare for å skaffe deg et mastercard, altså en del lettere enn her i Europa og en del av grunnen til at gull/diamant er utvannet
     
    ina liker dette
  19. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Angående denne 90-dagers challengen, gjelder stays på alle typer hoteller i kjeden? Skal ha et par netter på Hampton By Hilton i Hamburg 3 dager før perioden går ut, og det er den siste jeg trenger for å fylle 8 stays. :)
     
  20. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Hampton teller med, det mangler du 3 stays betyr det vel at du må flytte fra hotell til hotell og bo på 3 foskjellige tilhørende Hilton skjeden.
     

Del denne siden