Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    342
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilke datoer prøver du? Jeg får opp rom på tre ulike søk i starten av august nå nettopp. Er du logget inn når du søker? Det kan kanskje ha noe å si.

    Hilton har lite å tjene på å "late som" om det ikke finnes rom. :) Jeg får veldig ofte at et hotell er fullbooket på akkurat de datoene, og får da en link ved siden som gir meg anledning til å se ledige datoer.

    Prisen går opp jo mer utsolgt de blir, eller mer korrekt, det er kun de dyreste romkategoriene som forblir ledige.
     
    Last edited: 20. jan 2019
    ina liker dette
  2. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis det er Hilton Hua Hin Resort & Spa du forsøker, søkte jeg akkurat på første uka i august for dobbeltrom og fikk opp en drøss med alternativer, totalt 18 kategorier rom som er ledige, så det er rart du ikke får opp noe. Prøv en annen nettleser eller i inkognitomodus og se om det er noen forskjell, evt. prøv med appen. Lykke til! :)
     
    ina liker dette
  3. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilket Hilton Hotel anbefaler dere i Barcelona, på forhånd takk for svar.
     
  4. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel ikke så mye å velgei, anbefaler Diagonal del Mar. Fin lounge med flott uteområde.
     
    ina liker dette
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    918
    Likes mottatt:
    1,309
    Bonuspoeng:
    93
    Forsåvidt enig i @VirreVapp sin anbefaling, og Puro-stemningen lørdag ettermiddag om sommeren er himmel eller helvete, avhengig av humør og innstilling, men marihuanaskyen ligger TUNGT over gjestene...
    Mer sentralt er Doubletree Alexandra bedre enn ever, men begrensede oppgraderingsmuligheter.
     
  6. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Til Onsdag skal jeg på et Diamond run til Gdansk for og oppnå en challenge fra Hilton,skal da ha 2 overnattinger på 2 forskjellige hoteler,ble oppgradert til suite her om dagen på Hilton :) 2 overnattinger + fly for 1200 er en bra pris,flyr da fra Torp :)
     
    ina, jgroneng and phileas like this.
  7. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde oss på status match fra radisson rewards gull, sendte inn screenshot fra mobilappen og fikk svar:

    Tenkte det kanskje ikke var nok med mobilappen så jeg sendte inn screenshot fra pc istedenfor, og sa jeg kunne sende i andre formater også. Fikk samme standardsvar i retur :-(

    Noen som har statusmatchet nylig?
     
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Etter siste avvisning svarte jeg og spurte hva problemet er og da fikk jeg bare svar om at jeg var oppgradert til gull.. jeg hadde mye mas med å få prismatchet også, så ikke videre imponert over Hilton sin kundeservice.

     
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er utfordringen med å outsource kundeservice til tredjepart, ofte til India eller Øst-Europa pga pris. De følger et oppslagsverk helt slavisk, mange ganger uten å svare på spørsmålet. Vi var flere som erfarte det samme med optiontown.

    Artificial Intelligence spås å ta over mange av disse funksjonene og brukes allerede i chat-boots. Sjekk her hvordan AI hånterer problemløsning over telefon, som er bedre enn mange telefonsamtaler jeg har hatt med kundeservice:
     
    drsyk liker dette
  10. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Akk ja, jeg valgte å ikke henge meg opp i det akkurat denne gangen, men jeg ser at mailene fra Hilton er signert Satyak, Devvrat og Ajit. Jeg mistenker at de som tar beslutninger om å outsource ikke har vært nødt til å forholde seg til indere, de har folk som ringer kundeservice for dem. (Eller så går de bakveien via gutteklubben)
     
  11. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Har faktisk god erfaring med HH kundeservice på chat. Rask respons og de har faktisk vært til hjelp de 3 gangene jeg har vært i kontakt (2 henvendelser om en spesiell rate/kode, og 1 om en Challenge) - så verd et forsøk.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Eller de er så høyt på strå at oppgradering ikke er noe tema.
     
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Det var ikke spesifikt med tanke på oppgradering, det var outsourcing av kundeservice til india på generell basis.
     
    RoadKing liker dette
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    En av fordelene til AI er at de lærer av interaksjon med kundene slik at det blir mer konsekvent håndtering. Jeg ser i alle fall frem til akkurat den delen, selv om implementering av AI i samfunnet ellers kan diskuteres :)
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    My point exactly. Når man ikke oppgraderer fordi man allerede er på toppen, så er det heller ikkke relevant å ringe kundeservice :). Skulle det eventuelt være noe, så faller man tilbake til en assistent som du er inne på.
     
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge AI ikke står for Artificial Indian så er jeg fornøyd. :)

    Chatbots har jo en fin fordel for å ta 50-60% (eller mer?) av de enkle henvendelsene, men for å være slem så har idioter en tendens til å overkomplisere spørsmålet eller fortelle halve livshistorien sin, og da sliter AI veldig med å forstå hva kunden vil.

    Telefonsystemer (eller websider) med veldig fastlåste problemstillinger du kan velge mellom er også en gjenganger. Hvis du har et problem de ikke har tenkt på, eller du tenker på en litt annen måte, så finner du ikke riktig menyvalg og blir frustrert.
     
    NoLimit and Insomnia4u like this.
  17. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    928
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Har noen prøvd Waldorf Astoria Beverly Hills?

    Prisene er vanvittige ($600 per natt og oppover) så det er bonusnetter som gjelder. De billigste nettene er 95000 poeng som er en god pris etter Hilton sin devaluering i fjor når man sammenligner med ordinær pris. Men det store poenget er jo å få booket «fifth night free» og jeg har aldri funnet en eneste kombinasjon av natt til mandag eller natt til lørdags som gir samme pris. I helgene er det nemlig aldri noen rewards ledige til 95k så de unngår effektivt at noen kan benytte seg av rabatten. Da har de nemlig jekket opp prisen til over 200k poeng (tilsvarer ca tusen dollar) så da er det billigere å betale ordinær pris...

    En annen observasjon er at bonusnetter til 95k ikke er refunderbare. Ellers i kjeden så er alt jeg kan huske av poenguttak fullt refunderbart, men ikke på Waldorf i BH.

    Noen med lignende erfaringer eller som har bodd der?
     
  18. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Krever Hilton at man er over en viss alder for å få AARP rabatten ?
     
  19. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg matchet fra Radisson rewards Platinum til Hilton Diamond for 2 uker siden. Ingen spørsmål eller challenges. Fikk mail om at jeg var oppgradert etter 3-4 dager. Jeg sendte mail via denne linken https://statusmatch.hiltonhonors.com/ med bilde av Platinumkortet og screen shot av Radisson appen som viste antall netter jeg har bodd der og antall rollover nights.
     
    Maggie and Gullars like this.
  20. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Var dette 3-måneders status med mulighet til forlengelse dersom 8 stays på 90 dager, eller fikk du status for en lengre periode? Spør siden du nevner "ingen challenges"...
     

Del denne siden