Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    A829AEDB-82E5-425E-9B37-8AB2788903E0.jpeg BA2D0539-401A-4879-9A3B-4D7D9935F7BB.jpeg 8652BBA7-DCE4-4B62-B73B-030951E9DABE.jpeg 99B98135-BCA0-4CA1-A958-0010937197BF.jpeg D4C71A5B-5939-495E-B045-E6FC86240C85.jpeg 09BCB7AC-0E28-4317-B311-84A7BA49905E.jpeg 9AC21EB8-6F0F-44F3-A5C7-A974C7FED134.jpeg BC965773-6C56-4444-AF9C-2C3F38E1EE98.jpeg Var på Hilton Auckland i mai oppgradert til corner suite:) fantastisk utsikt utover havnen.
     
    phileas liker dette
  2. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Som en annen på forumet sa til meg, kan du laste opp bilder i fullversjon for de av oss som er for late til å trykke på miniatyr bildene .
    Takk for at du deler .
     
    awt and Franco63 like this.
  3. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Franco63 liker dette
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Da er status fikset for alle 4 av oss. Skal ha 4 rom på Hilton Pattaya et par-tre døgn i januar og jeg skal booke og betale for alle sammen. Når jeg legger inn en bestilling kommer det ikke opp noen mulighet for å legge inn status for de øvrige 3, så hvordan skal jeg da gå frem for å være sikker på at de også for lounge, frokost og eventuell upgrade? Sende en mail, eller bare ta det direkte på hotellet ved check-in?

    Det er forøvrig drøye 350 kroner billigere pr. natt pr. rom direkte hos Hilton i forhold til Expedia og Hotels...
     
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,105
    Bonuspoeng:
    183
    Må booke rommene på deres respektive kontoer.
     
  6. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hmmm, det er da fryktelig tungvint... Jaja, får vel bare gjøre det da. :)
     
  7. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Nytt salg apac.hilton.com
     
  8. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Til dere som har fullført eller holder på å fullføre Hilton Fast Track til Diamond.
    Jeg har fullført 6 av 8 overnattiginger .
    Men når jeg går til “View Promotions” og så “Active Offers” står det 4 stays completed under «RV fast track to Diamond».
    Når jeg trykker «fine print» kommer blank side.
    Er det noen som vet hva som kreves, er det bare forsinket oppdatering eller det noen regler som gjør at to siste opphold i Bangkok ikke teller. Har dårlig tid til å fullføre challenge og setter pris på deres erfaringer med dette.
    Takk
     
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,105
    Bonuspoeng:
    183
    Har du fått poeng fra oppholdene i Bangkok? Og hvor lenge er det siden de ble fullført?

    Er nok sannsynligvis bare forsinkelse som gjør at de oppholdene ikke er registrert.
     
  10. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    De to siste oppholdene i Bangkok var 8. og 9. Desember.
    Lurer på om det står noen regler i fine print som eksluderer noen opphold.
    Håper det er bare forsinkelse som du sier. Takk for svar.
     
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Om det er Hilton Sukhumvit så hender det mange ganger at de roter med registreringen. Har bodd der mye. I så fall ville jeg ringt Hilton kundeservice så oppretter de sak.

    Du er sikkert klar over at stays ikke er det samme som antall netter.
     
  12. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    2,083
    Bonuspoeng:
    93
    phileas and Mg15 like this.
  13. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93

    Dette kan virkelig bidra til flere turister for Norge som legger opp reiseruten i henhold til de store kjedene. Scandic og Choice fortjener litt mer konkurranse. Syntes selv det er helt utrolig hva en aktør som Choice kan etablere i Oslo sentrum. Vi får bare håpe at dette ikke blir stoppet med hensyn til vern for potetåkre. Uansett det tar nok en 4 til 5 år før en kan sanke inn Hilton poeng på hjemmebane. De har Lounge i Sverige og tror nok Hilton sentralt vil forlange dette ovenfor de som vil drive dette selv om avgiftene er høye i Norge. Uansett det skal bli artig å følge denne saken. Forøvrig er jo Hilton tilbake med stort hotell i København om 3 år.
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Når SAS serverer vin og øl i innenlands lounge, hvorfor skulle ikke Hilton å ha lounge med øl og vin?
     
    Sonictravel liker dette
  15. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    2,083
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det er sant. De kommer nok noe billige greier :)
     
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Kuala Lumpur
    Min Status: Diamond
    Rom booket: King Deluxe
    Oppgradert: King Executive/Suite City view
    Annet: Fikk presentert en "oppgradering" til Executive, som bare er en høyere etasje. Ikke fornøyd med det som Diamond-kunde selv om det er mitt første opphold på dette hotellet. Mange ledige høyere romkategorier bookbare på nett.

    Så spurte "Are there any suites available?" Laaang pause mens manager ser på meg og tenker så det knaker..."Let me check, sir". Fikk en kvelden etter.

    Trengte det egentlig ikke, blir jo bare lengre å gå til døren. Men som statusbevisst må man jo sjekke :D

    Ellers tilbereder de glutenfri mat ved frokost/afternoon tea/evening drinks om en sier ifra på forhånd. Går i vegetar fried rice eller små sandwitch med grønt på. Siden Malaysia virker å være bygd på hvetemel (i likhet med Libanon) er dette en god fordel i lounge.

    Som en kuriositet har de en bade-kelner som for 120 kr kommer å tapper i litt godsaker i badekaret. Er her nå og fristet til å gjøre det bare for å ta bilder, men synes slike situasjoner blir kleine:rolleyes:
     
    SAJblue liker dette
  17. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
     
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Pleier å maile manager på ulike hotell på forhånd om det er viktig med suite-oppgradering (uten å nevne akkurat det i mailen). Denne gangen var det ikke viktig.

    FlyerTalk nevner at de er flinke med å oppgradere gjentagende diamant-kunder, men ikke førstegangs. Det stemmer med mitt intrykk. Likevel bør en kunne forvente noe ekstra som diamant uten å måtte maile for hver gang.

    Rekker ikke restauranten dessverre, sjekker ut i morgen tidlig.
     
    phileas liker dette
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,848
    Bonuspoeng:
    293
    Da må du finne 2 Hiltonkjede hoteller og flytte frem og tilbake hver dag. 1 opphold er en booking. En booking kan være på minimum 1 natt.
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,848
    Bonuspoeng:
    293
    Det enkleste er vel å finne seg en ferietur eller flere med 8 forskjellige hotellopphold på 90 dager, som realistisk kan gjennomføres på Hiltonkjeden.
     
    Gullars liker dette

Del denne siden