Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Conrad Hongkong
    Min Status: Gold
    Rom booket: KING BED DELUXE PEAK VIEW
    Oppgradert: KING BED Executive harbor view
    Annet: Tidlig innsjekk kl 11. Frokost på ankomstdag, sjokolade og rødvin (sistnevnte fordi jeg er litt kjent med Reception manager tror jeg).
     
    Xflipper liker dette
  2. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Garden Inn Heathrow
    Min status: silver

    Rom bestilt: Queen bed - billigste rom

    Oppgradert: ja, til King exceutive room

    Ellers hyggelig velkomst fra resepsjonen og 2 flasker vann ved innsjekk (normal sølv fordel)
    Ett helt greit hotell i nærheten av Heathrow. Veldig enkelt å komme seg hit, kun ett par min med underground fra Heathrow.
     
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte å dele min erfaring med Hilton og deres price match. Det passer jo litt inn her.

    Jeg hadde planlagt å bo 6 netter på Doubletree Resort by Hilton på Hollywood Beach, FL og så et tilbud på hotels.com på $992. Men, for bonusopptjening sin del (og at jeg ønsket å matche status til gull før oppholdet) ville jeg booke direkte hos hotellet, regnet med at det er enklere å få medlemsnummeret mitt med på bookingen samt få perks som gratis frokost.

    Nå pleier jo hotellkjedene å ha samme pris som bookingtjeneste (var mitt inntrykk), men det billigste jeg fant var $1322. Men, jeg visste jo at de hadde et price match program, som matcher rompris og gir 25% ekstra avslag, så dette måtte jo prøves!

    Fredag morgen sitter vi i gullstua på OSL og booker fly og hotell med sas mc pga dobbel opptjening denne helgen, jeg klinker inn bookingen hos hilton og fyller inn webskjema hvor jeg opplyser om at jeg fant det billigere hos hotels.com. Fikk et autosvar om at søknad er mottatt og får svar innen 24 timer.

    Det tar ikke mange timene før jeg får det første svaret, om at de ikke kan finne en lavere pris som er identisk i betingelser og romtype. Ikke så mye detaljer i svaret annet enn at de ramser opp reglene for matchingen. Skjønner ikke hvordan de ikke klarer det, men et googlesøk forteller meg at flere har hatt problemer med hilton på dette punktet.

    Jeg svarer på mailen og nå har jeg også mulighet til å legge med et skjermbilde tatt med nettbrett. Dette må da være nok?

    Noen timer senere, irritasjonen i londonferien går drastisk opp da jeg igjen blir avvist med at det ikke er mulig å se i skjermbildet at dette er samme rom, siste steg i bookingen, og et par andre småting. Tenker nå at siden bookingen ikke er refunderbar så må jeg kanskje gå på kredittkortet og stoppe transaksjonen der?

    Ligger derimot i senga og i et siste frustrert forsøk tar jeg et skjermopptak på mobilen hvor jeg starter på www.hotels.com, søker opp hotell, dato og antall, velger rom og går helt til siste steg, og scroller sakte igjennom mobilsiden for å få med alle detaljer. Laster opp på youtube (hhonors får gratis wifi, nyttig) og sender linken som svar på mailen med en tekst om at hvis dette ikke er nok så vet jeg ikke hva som er.

    Vel, i løpet av natten tikker det inn et svar, og særdeles positivt:

    Så alt i alt, med litt innsats, ender oppholdet opp på $744 eller litt over 6100 kr med dagens kurs!
     
    DanH, Jorge, sutenai and 15 others like this.
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Hahaha, meget kreativ løsning!

    LoyaltyLobby hadde en gjennomgang ift garanti og mente at Hilton nå har så mange unntak at det ikke er noe poeng å bruke den.

    Positivt at de gav seg. Ser fra mange poster at de fleste får disse standardsvarene uansett hva man legger med av dokumentasjon. Virker som kundeservice er instruert til å si det for å slite ut kundene. Sjelden at noen gidder å forfølge det videre. Dessverre.

    Godt jobbet :D
     
    ina liker dette
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    MEGET imponerende innsats! Skulle bare mangle at du ikke fikk (godt) betalt for den :)
     
  6. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Det står følgende: 5TH NIGHT FREE
    Silver, Gold and Diamond members will get every 5th night free when booking a reward stay of five nights or more using all Points."

    Vil det si at jeg får én gratisnatt for hver femte overnatting? Eller er det slik at fem overnattinger gir tilstrekkelig poeng til én natt booket med poeng?

    Noen som vet hva det koster i poeng for én natt på Hilton? Er det samme pris over alt?
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Det er dynamisk prissetting på bonusovernatninger så du må sjekke på nettsiden deres for de aktuelle nettene. Prisen kan også gå ned nærmere et opphold så det kan eventuelt sjekkes og rebookes.

    så fra 5-120k poeng eller noe sånt, alt etter hvor og hva.....

    Hvis du booker 5 netter i strekk med poeng får du 5 natten gratis. Regner med at du i praksis ikke betaler for den billigste. Uten at jeg skal si det sikkert.
     
    ina liker dette
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer.

    Samtidig har flere hotell, bl.a Hilton Sukhumvit i Bangkok blokkert for å booke 5 dager i strekk på bonus. Noe som er bevisst dessverre. Har bodd der mye tidligere. Dette hotellet har konsekvent 91-100% belegg, noe som er ganske imponerende rent salgsmessig, men som da går ut over oppgraderinger osv til Diamant.
     
  9. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Garden Inn Singapore Serangoon
    Min Status: Gold
    Rom booket: King Deluxe Room
    Oppgradert: Twin Deluxe Room City View
    Annet: Gratis frokost. Ellers et fint hotell i et litt slitsomt område.

    Skjermbilde 2018-09-19 kl. 09.41.54.png

    Hotell: Hilton Kuala Lumpur
    Min Status: Gold
    Rom booket: King Executive
    Oppgradert: King Executive Lake View
    Annet: Et av de beste Hilton hotellene jeg har besøkt! Glimrende frokost i restauranten i første etasje, fantastisk lounge i 33 etasje med godt tilbud og hyggelig betjening. Hotellet har også et fint basseng og treningsrom.

    Skjermbilde 2018-09-19 kl. 09.41.24.png Skjermbilde 2018-09-19 kl. 09.41.36.png

    Husk at man får 2x/3x poeng fra 10.09 til 03.01!
     
    ina, phileas, Petter B-C and 2 others like this.
  10. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Kan nesten se ut som vi har hatt samme rom i KL. (jaja jeg vet det er mange like rom :p).
    Er også et av mine favoritt Hilton.
     
    NilsernNilsen liker dette
  11. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Oppgradet til Diamant status , og det står at statusen gir 2nd Guest stays free og rom oppgradering .
    Lurer på om jeg kan bestille dobbeltrom for to og så ta med en ekstra person (totalt 3 voksne) når jeg har fått gratis oppgradering til et større rom ( for eks en suite).

    Eller gjelder det bare når man bestiller et rom for en person at man kan ta med en ekstra person gratis.

    Logisk sett er det ikke noe forskjell mellom en gratis person fra single til dobbel , eller fra dobbel til trippel, det er i begge tilfeller en ekstra person som får bo gratis.

    Håper jeg klarte å gjøre meg forstått og at noen har erfart at det går eller ikke går an.

    Vil unngå situasjon og stå der med en venn som ikke blir akseptert inn.
     
    Last edited: 02. nov 2018
  12. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Ville ikke gamblet på dette med en tredje gjest. Det er helt sikkert hoteller som sier ok til dette. Har selv fått gratis ekstraseng som Diamant. Mener imidlertid det står klart i t&c at det ekstra fordeler som frokost, loungeaccess ikke gjelder for ekstra gjest. Igjen, det er selvfølgelig hoteller som gir dette. Kortversjonen er altså: kontakt hotellet direkte før du bestiller, evt bestill rom som kan kanselleres.

    Hvordan fikset du Diamant på e-bay, og hvor mye koster det ca? Er selv gull og skulle gjerne vært diamant.
     
  13. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    Frokost og loungetilgang får du med gjest (registrert på rommet) når du har diamantstatus. På toppnivået til Radisson Rewards (Platinum) kuttet de derimot fordeler knyttet til gjest en tid tilbake.
     
  14. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Du har krav på det med Hilton ja om du bestiller dobbeltrom, men ikke om du betaler for enkeltrom.
     
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vært diamant et par år hos Hilton. I f.eks Japan sparer man en del på å velge betal for en person pga skatter og avgifter. Som diamant får man andre person i rommet gratis. En kan legge det inn i kommentarfeltet når en bestiller. Gjesten får selvsagt lounge også.

    Når det gjelder en tredjeperson i rommet er man prisgitt staff på hotellet. Da jeg var diamant hos Hyatt var aldri det et problem. Har ikke hatt tre personer på Hilton.

    Mine erfaringer er basert på reiser i Asia, og ikke Europa/USA.
     
    ina liker dette
  16. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Hilton Tokyo (Shinjuku) har stengt loungen sin i perioden jeg skal være der, synes dere jeg heller burde se etter et annet hotell da? Jeg har Hilton Diamant og vil benytte meg av fordelene, har noen her prøvd Hilton sine andre hoteller i byen?
     
  17. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Som HHD hadde jeg lett valgt Hilton Tokyo Odiaba! Veldig flott hotell som ligger rett ved metroen. Har glimrende lounge, og som HHD får man gratis adgang til basseng og treningsrom. Jeg bodde der i mai 2017 og var svært fornøyd!
     
    Thomas123 liker dette
  18. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan ikke være Hilton Diamond og la være å vurdere Conrad Tokyo. Fantastisk bra hotell.
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Plasseringsmessig hadde jeg heller valgt Hilton Tokyo en Odaiba. Selv om jeg har bodd på begge :)
     
  20. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Takk, skal lese :)

    Jepp, derfor jeg fortsatt vurderer det første... men ja, jeg får sjekke alternativene.

    Conrad er jo bra, men litt kjipere på oppgraderinger har jeg hørt? Kommer det Flash sale før jeg drar er valget enklere :)
     

Del denne siden