Tenkte å dele min erfaring med Hilton og deres price match. Det passer jo litt inn her.
Jeg hadde planlagt å bo 6 netter på Doubletree Resort by Hilton på Hollywood Beach, FL og så et tilbud på hotels.com på $992. Men, for bonusopptjening sin del (og at jeg ønsket å matche status til gull før oppholdet) ville jeg booke direkte hos hotellet, regnet med at det er enklere å få medlemsnummeret mitt med på bookingen samt få perks som gratis frokost.
Nå pleier jo hotellkjedene å ha samme pris som bookingtjeneste (var mitt inntrykk), men det billigste jeg fant var $1322. Men, jeg visste jo at de hadde et price match program, som matcher rompris og gir 25% ekstra avslag, så dette måtte jo prøves!
Fredag morgen sitter vi i gullstua på OSL og booker fly og hotell med sas mc pga dobbel opptjening denne helgen, jeg klinker inn bookingen hos hilton og fyller inn webskjema hvor jeg opplyser om at jeg fant det billigere hos hotels.com. Fikk et autosvar om at søknad er mottatt og får svar innen 24 timer.
Det tar ikke mange timene før jeg får det første svaret, om at de ikke kan finne en lavere pris som er identisk i betingelser og romtype. Ikke så mye detaljer i svaret annet enn at de ramser opp reglene for matchingen. Skjønner ikke hvordan de ikke klarer det, men et googlesøk forteller meg at flere har hatt problemer med hilton på dette punktet.
Jeg svarer på mailen og nå har jeg også mulighet til å legge med et skjermbilde tatt med nettbrett. Dette må da være nok?
Noen timer senere, irritasjonen i londonferien går drastisk opp da jeg igjen blir avvist med at det ikke er mulig å se i skjermbildet at dette er samme rom, siste steg i bookingen, og et par andre småting. Tenker nå at siden bookingen ikke er refunderbar så må jeg kanskje gå på kredittkortet og stoppe transaksjonen der?
Ligger derimot i senga og i et siste frustrert forsøk tar jeg et skjermopptak på mobilen hvor jeg starter på
www.hotels.com, søker opp hotell, dato og antall, velger rom og går helt til siste steg, og scroller sakte igjennom mobilsiden for å få med alle detaljer. Laster opp på youtube (hhonors får gratis wifi, nyttig) og sender linken som svar på mailen med en tekst om at hvis dette ikke er nok så vet jeg ikke hva som er.
Vel, i løpet av natten tikker det inn et svar, og særdeles positivt:
Så alt i alt, med litt innsats, ender oppholdet opp på $744 eller litt over 6100 kr med dagens kurs!
Vis alt...