Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen tilbud i japan...
     
  2. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Er det Hilton Bali Nusa Dua ? Da blir du skuffet. Bodde der i fjor 3 netter og kuttet oppholdet til 2 dager. De har slitne og utdaterte rom og noen suite var det ikke å spørre etter selv med Hhonors Diamond.
     
  3. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    @gregas85 - Det hørtes ikke bra ut :p Det var jo faktisk et dyrt hotell.
     
  4. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel en oppussing (product improvement program) på gang på Hilton Nusa Dua, og deler av resorten er stengt av. Har også lest diverse reviews på tripadvisor om kinesiske og russiske gjester med oppførsel som... ikke er forenlig med god norsk skikk og bruk.

    Gå for Conrad Bali i stedet - 4-5 km. lenger nord langs kysten? Etter hva jeg kan se er det langt mer "bang for the buck" der, selv om også denne resorten er gjenstand for oppussing (currently undergoing transformation) om dagen.
    Har selv booket et opphold der fra 19. til 22. juli ("Conrad Suite" til ca. 6500,- NOK for tre netter, med tilgang til lounge).
     
    VirreVapp liker dette
  5. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg må bare få ut litt frustrasjon, samtidig som jeg ber om råd.

    Jeg booket Hilton Bali på salget deres. Jeg rådførte meg med chatten som kunne informere om at dette var en salgspris. Prisen ble da 29 000 000 Gærninger. Når jeg går inn på siden deres nå ser jeg at "normalpris" er 21 000 000 gærninger. Jeg blir ekstremt frustrert av dette, da det bryter mot alt som heter god forretningsskikk. Prisen er kuttet med ca 30% - og det når det er normalpris.

    Hva ville dere gjort? Jeg har allerede sendt de en mail.
     
    Last edited: 19. mars 2018
  6. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    Noe overraskende at prisene på Hilton Nusa Dua fluktuerer så mye på relativt kort tid.

    Mandag 12. mars noterte jeg meg prisene for diverse typer rom (i forkant av "see the world"-kampanjen).
    Med HHonors discount & pre-purchase var rom-raten på et "King executive room ocean view" 229 EUR per natt.
    Nå er samme rom & betingelser priset til 164 EUR per natt.

    Tilsvarende falt prisen på et "twin deluxe ocean view" fra 160 EUR til 95 EUR.

    Er du litt konstruktiv i e-postdialogen med hotellet, er det håp om at de oppdaterer rom-raten for bestillingen til dagens pris. Mener å ha lest om tilsvarende tilfeller her på forumet, der man har lyktes med dette.
     
  7. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Har bodd noen ganger på Conrad Bali. Ville anbefalt deg å kontakte Hilton kundeservice for å få dem til å hjelpe deg med å bytte hotell. Likte Conrad godt på Bali selv om det var litt slitt. Har selv kjøpt 15 netter for rundreise i Asia nå på forsommeren. Har notert meg fra i fjor juni at da kom det både sommerkampanje og triple bonuspoeng når du kjøpte netter direkte via hilton appen. Det var en bedre kampanje enn dagens world salg. Fikk da ei uke på Conrad i Singapore for 1000 kroner natta og Conrad i Hong Kong til 1500. Husk å send en hyggelig email til hotellet noen dager før du ankommer så får du somregel en flott rom oppgradering som status kunde.
     
  8. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
  9. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Matchet fra IHG Spire til Hilton Honors Diamond i midten av April. Jeg skulle få beholde Diamond frem til 31. mars 2019 mot at jeg hadde 8 opphold i løpet av 3 måneder.

    Nå klarte jeg dette 1 uke før fristen gikk ut, og har også fått med meg at de startet en ny match nylig som gir deg edelt metall frem til 31. mars 2020.

    Nå fikk jeg nettopp mail fra Hilton om at jeg også får beholde Diamant til 31. mars 2020, så det var jo veldig hyggelig :)
     
    ina, Baldrick, DanH and 4 others like this.
  10. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Erfaringer med Doubletree Hyde Park?

    For 200kr mer får man rom med kingsize. Hvordan er størrelseforskjellen på queen og kingsize sengene deres, "SweetDreams"?
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Mener at det står noe om Hyde Park tidligere i denne tråden, så gjør noen google søk ;)
     
  12. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Et tips for rimeligere priser på Hilton kjeden er å bli med i foreningen for pensjonister i USA (American Association for Retired People, AARP).

    Hvem som helst kan bli medlem der, det er ingen krav ut over en medlemsavgift på 28 dollar i året. Hilton gir som regel 10-15% rabatt på full flex rom for medlemmer og du har i tillegg mulighet til «late checkout» til kl 14:00 (avhengig av tilgjengelighet).

    Ofte er prisene noen dollar billigere enn Honors rabatten på flexrom så man har tjent inn medlemsavgiften på noen få netter.

    Som sidespor gir også medlemskapet noen andre rabatter som kan være interessante.
     
    ina, geddi, Baldrick and 3 others like this.
  13. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Når du skal sjekke ut og du får utskrift av "regningen" for oppholdet og ser at en er belastet flere ganger i restauranten deres som du aldri har vært i. :):)

    To ganger. En time før vi sjekket ut og en dag etter vi kom.
    Ba de sjekke de og de skulle finne kvittering. Ingenting. "All fine" sa de uten en eneste unnskyldning for "beklager for feilen". De sa kanskje noen hadde satt regning på feil rom. Det var litt av en overraskelse fra hotellet.
     
  14. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor var dette? Dersom du mener deg urettmessig behandlet kan du alltids sende klage til Honors sentralt. Får som regel Honors-poeng som kompensasjon og for slike «småting» er det som regel 2000 til 5000.
     
  15. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Hyde Park i London.

    Takk, sendte de en mail. :)
     
  16. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk svar fra de.
    Fikk ingen poeng. "Kun" at de skulle ta det videre til hotel management. :(
     
  17. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Merkelig... hvilken status har du?
     
  18. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Bare blue.
     
  19. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Finnes det noe oversikt over hvor mye poeng man tjener på opphold?

    Mottok nettopp 11 364 poeng for tre netter. Er det greit? Normalt? Mye?
     
  20. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Det tar sånn omtrentlig 2 sekunder å finne ut hvis du vet hvordan du henter opp Google i nettleseren din.

    http://hiltonhonors3.hilton.com/en/explore/benefits/index.html
     
    Kalsnes, MilageRune and VirreVapp like this.

Del denne siden