Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Wow! Skal dit i morgen faktisk. Er bare sølv, men reiser også med to barn. Lov å håpe på oppgradering da. Hvordan er det med bassenget og den beach club saken?
     
    Fredrik81 liker dette
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Pleiere gjøre det sånn, men nå bestilte jeg en uke før avreise.. Ellers datt raten til Hilton voldsomt rett etter jeg trykket på betal på expedia. Internett og cookies er skumle saket
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vel bassenget var lite og det var mest et kjøtt marked der den dyreste plassen kostet 2000Euro dagen(Moet Cabana Hilton guest).
    Var rimelig fullt og mange Amerikanere i loungen. Tror ikke man kan forvente stort som sølv medlem. Vurderer sterkt å kjøre noen MR for å sikre HH gull til neste år også. Ligger dårlig an med 4 av 20 bookinger så langt :(
     
  4. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Puro Beachvolley er et høl i helgene, wannabe's høye på seg selv og røyken sin og med NULL manerer (og som tidligere DJ har jeg sett det meste). I ukedagene mer laid-back.
    Loungen har fin utsikt, men elendig frokostutvalg. Betjeningen er utrolig strenge på tidsfrister, rydder vekk kl 19.59 selv om du er i ferd med å forsyne deg to fat bortenfor.
    Spør om hjørnetomt med sjøutsikt, ofte større og medstyrende bad med badekar ved vinduet ;)
     
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    OK. Bra vi bare er søndag til lørdag da. Blir kun tid til svømming man-fredag. Virker å være likeså greit.
    Hotellet er ellers OK?
     
    Fredrik81 liker dette
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    OK. Funker det allikevel å bade litt?
     
    Fredrik81 liker dette
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vi kom ned ca 19:00 og da hadde festløvene hold på en stund mens antilopene drakk ved bassenget. Om du kommer deg ut i bassenget tidlig så går det fint an å ta seg et lite bad. Ble med ca 15 min for oss, men så har vi nesten fire uker med bading under belte allerrede.
    Eller et bra hotell, rett over gate finnes shopping og spise muligheter.
     
    anders82 liker dette
  8. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Hilton ordner virkelig opp i sakene!

    Da jeg bodde på Hilton Helsinki Airport forrige uke var det en stor rift i shampoo-flasken, som gjorde at det nesten ikke var shampoo igjen. Dagen etter, på Helsinki Strand var shampoo-flasken nesten tom (den hadde med andre ord blitt brukt før meg).

    Jeg glemte selvfølgelig å si i fra ved utsjekk, men sendte Hilton en melding på facebook-chatten.

    Tok litt tid før jeg fikk svar, men når det kom ble jeg svært glad:
    Like etter kom en beklagende mail fra Hilton i Helsinki:
    Veldig bra at de ordner opp og er veldig fornøyd med kompensasjonen.
     
    KRS and Upsaker like this.
  9. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor mye kostet den med en solseng for hotellets gjester. Er Diamond. Så på net at veiledende pris var 90 Euro...
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Bangkok Hilton Millenium
    Min Status: Gold
    Rom booket: Double Deluxe rom
    Oppgradert: King Executive River view
    Annet: Fikk sen utsjekk 14:00 på forespørsel. Fikk opp litt frukt og en kjeks/ sutret litt i resepsjonen over å få King og ikke double room. Eget innsjekk område i resepsjonen eller i lounge for HHonors. Valg mellom frokost i lounge eller restaurant. Loungen er åpen hele dagen med varierende mat og drikketilbud.
    Frokost i hovedrestauranten som er lys og luftig med utsikt mot elven er " helt standard Hilton" uten noe spesielt i matveien. Kaffen kom på bordet, baconet var sprøtt og eggs benedict smakte godt. Men igjen, ingen WOW faktor.

    Pris: Ca 80$ på tilbud i våres.

    Hotellet er fint å flott på avstand, rommene med utsikt over elven har DIGRE vinduer med flott utsikt, men selv om alt er vedlikeholdt og rengjort ser en at hotellet ikke er nytt.
    Rom er holdt i beige/naturfarver/ gyldent og sort. Må si at jeg likte rommene, og greit stort bad med vindu ut til rommet, og separat dusj og badekar og toalett.
    Ulempen må være plasseringen på Tonburi siden av Chao Praya. Det går gratis båt til Saphan Taksin BTS og Asiatique(marked med spisesteder) ca hvert 30 min. Betalte 380B fra for 2 pers og 600B for 4 pers med drosje fra flyplassen.
    Edit: Frokost, Bilder og pris. IMG_9742.JPG IMG_9750.jpg IMG_9742.JPG
     

    Attached Files:

    Last edited: 20. aug 2017
    SAJblue and KRS like this.
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Vi betalte 10 euro pr pers. Da får du senger lengst unna bassenget. Jo nærmere bassenget, jo dyrere. Gjester på Hilton får rabatt også.
     
    Fredrik81 liker dette
  12. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Garden Inn Hong Kong Mongkok
    Min status: Gold
    Rom booket: King Guest Room High Floor - Garden View
    Oppgradert: Nei, men det er vel ikke en "fordel" hos Garden Inn?
    Andre fordeler: Njaei ... ble tilbudt sen utsjekk i morgen, men med avreise 09:20 med SK964 er ikke det aktuelt. For øvrig et lite minneverdig opphold så lang og jeg anbefaler å finne andre hoteller ved overnatting i Hong Kong!
     
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, bodde på det samme hotellet selv. Staff sa at alle rommene var identisk, men at de oppgraderte diamond til høyeste etasje (13) hvis det var ledig, noe det ikke var når jeg var der. Frokosten var i et iskaldt lokale både serveringsmessig og temperatur.
     
    NilsernNilsen liker dette
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Conrad Bangkok
    Min status: Gull
    Rom booket: Billigste kategori. Twin beds til knappe 80$ på salg i våres.
    Oppgradert: Oppgradert til executive twin room.
    Andre fordeler: Lounge, internett, frokost skal være med for gull/rommet. Tipper frukt på rommet også er standard.

    Hotellet var fullt ved ankomst og hadde ikke oppgradering til hjørnerom som skal være normal oppgradering fra billigste kategori i følge den hyggelige og effektive resepsjonisten i lounge. Det ble løst med å plassere oss i et lite rom i toppetasjen som derfor er med loungetilgang som passet oss mye bedre en et større rom. Alt i alt veldig fornøyd med service på dette oppholdet i Bangkok.

    Hotellet er ikke nytt, men mer vedlikeholdt en Bangkok Millenium som jeg Nettop bodde på. Her ser en spor av at ting blir oppgradert. Ellers er design holdt i grønt og mørkt treverk. Elegant men litt tungt og ikke helt oppdatert. Edit: Vedlikeholdet gjelder rommet. Andre deler av hotellet er tydelig utdatert og slitt.

    Loungen er større og har bedre service og mat en noe annet Hilton J har bodd på. Treningssenteret er også svært velutstyrt i forhold til de fleste hotell.

    Ny stor TV, og presskanne kaffe på rommet trekker opp. Komdomer sammen med sjokoladen i minibaren sier vel mer om hvilken by vi er i.

    Beste opplevelse er vel å ta heisen ned til loungen.

    Edit: Nedgraderer oppelevelsen av hotellet en smule etter noen dager. Badebasengområdet er plasser slik at det er lite sol og lys. Prøvde spisesalen i 2 etg en dag. Den er trang, mørk svært støyete, og nedslitt. Utvalget er marginalt bedre en i loungen og står tilbake for andre Hilton hoteller i Asia jeg har vært på.
    IMG_0072.JPG IMG_0058.JPG IMG_0061.JPG IMG_0063.JPG IMG_0064.JPG IMG_0065.JPG
     

    Attached Files:

    Last edited: 24. aug 2017
    DanH, RoadKing and MilageRune like this.
  15. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Chicago Magnificent Mile Suites
    Min status: Gold
    Rom booket: King Bed Suite
    Oppgradert: Nja, fikk samme rom på Executive Floor
    Annet: Fikk 2 vannflasker, tilgang til lounge, frokost i loungen, sen utsjekk og jeg fikk bruke dusjen ved bassenget når jeg plukket opp kofferten på kvelden!

    7B560D76-B6F9-4F6D-B154-DBB94EC2463F.jpeg
    3A365AAB-45DD-49E1-B796-70E0A719445F.jpeg
    D84F4CCB-027C-4C77-8031-345C6849CB75.jpeg
     
  16. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    718
    Likes mottatt:
    3,700
    Bonuspoeng:
    93
    Vil du anbefale hotellet? Har booket 3 forskjellige hotell til neste Chicago tur, og lurer på hvilket jeg skal beholde... (dette er ett av dem)
    Standard på rom, lounge og lounge frokost, kan du si noe mer om det?
     
  17. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, jeg har ikke bodd på noen andre hoteller i Chicago og valgte dette Hilton-hotellet fordi jeg synes det ga «most value for money» når jeg bestilte.

    Rommet fremstod som ganske moderne og skal angivelig ha blitt renovert nylig, selv om det nok er noen år siden nå! Det bråker imidlertid litt når det blåser (vet ikke hvorfor), så om du er avhengig av å ha det helt stille om natten (hvis det er mulig) er kanskje et annet hotell bedre? Hva gjelder loungen og frokosten var loungen ganske liten (kanskje 150 m2) og frokosten var noe begrenset, men jeg synes det var helt greit! Her fantes det et godt utvalg oppkuttet melon, havregrøt, eggerøre, yoghurt, noe bakevarer (toast, bagels, amerikansk croissant, muffins, engelsk muffins), syltetøy og ost. I tillegg var det brus, vann, kaffe/te og juice.
     
    KRS liker dette
  18. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med Conrad Beijing?
    Booket 2 netter der på Torsdag til Lørdag denne uken..

    C
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Dobbel lPost : Samme tekst og bilder i min trip report til Boston.

    Hotell: http://www3.hilton.com/en/hotels/ma...ston-downtown-faneuil-hall-BOSFDHF/index.html
    Min status: Gull
    Rom booket: Billigste kategori. Standard Kins size single
    Oppgradert: Oppgradert til Deluxe 2 double beds
    Andre fordeler: Ingen : Internett og valget mellom frokost eller 1k poeng er for alle

    Som bildene viser er det en stund siden rommen ble pusset opp, men i vårt rom i toppetasjen er det gode myke Hiltonsenger og nytt sengetøy. Det er vellholdt rent og fint på rommet egentlig.

    Jeg booket rom mens jeg trodde jeg skulle reise alene: Så ble en kompis med, og jeg ringte til hotellet og ba dem gi oss rom med 2 senger, om mulig og det rommet var klart til oss ved ankomst. Ser at den billigste romkategorien ligger ”innvendig” i hotellet med utsikt direkte eller indirekte til andre rom. Vi har fått et hint av sjøutsikt og et rom med to store gode senger. Ellers sklir alt med amerikansk effektivitet og service. Frokosten er ikke en diger buffet men valget mellom brød, muffin juice grøt og frukt, og en kan legge på bacon og egg for 4$. Hvis ikke gir frokosten på bildet 10$ avslag på frokostmenyen noe som betyr at Ranchro Egg med ALT, koster 8$ + tips. Og med 4-5-6 valg i hver kategori betyr det at jeg kan spise forskjellig frokost hver dag under oppholdet. Frokosten serveres i Hotellet restaurant, et lyst hjørnelokale med lange sofaer og glitsy interiør og smilende vennlige servitører. Vår meksikanse servitør er ferdig utdannet lege men får ikke autorisasjon i USA, så hun jobber med imigranter og som servitør og kan det norske essensielle ordet ” bånnski” lært på 17 mai fest for noen år siden.
    IMG_1549.jpg IMG_1550.jpg IMG_1551.jpg IMG_1552.jpg IMG_1553.jpg IMG_1554.jpg
     

    Attached Files:

    Insomnia4u, NoLimit and KRS like this.
  20. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    718
    Likes mottatt:
    3,700
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Waldorf Astoria Chicago
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste kategori, KING DELUXE ROOM
    Rate: Bed & Breakfast, USD399+tax, redusert til USD294+tax via Best Rate Guarantee
    Oppgradert: Astoria Suite (4 kategorier) med balkong og peis
    Andre fordeler: Internett er åpent for alle; (Voss) vann fra mini-bar, bruk av hotellets Mercedes til korte turer (mellom 07:00 og 19:00), tilgang på spa, svømmebasseng og treningsrom, 2 vouchers for drink i baren (inkl. Champagne), rabatt på spa/restaurant som Hilton Diamond, late check-out 14:00, mottak og oppbevaring av pakke før ankomst.

    "Gårdsplassen":
    20171013_140736.jpg
    20171013_140743.jpg

    Utsikt fra rom/balkong:
    20171012_095155.jpg

    Gang/"kjøkken":
    20171013_134556.jpg
    Minibar:
    20171013_134853.jpg

    Frys var det også.
    20171013_134910.jpg

    Mikrobølgeovn; kaffemaskin var "on request":
    20171013_134935.jpg

    Stue med sofa, TV, (gass)peis og utgang balkong:
    20171013_134612.jpg
    Fikk levert en HDMI-kabel for å se film fra laptop, men hadde ikke tilgang til inngangene bak på TV (og turte ikke forsøke å ta de ned fra veggen).

    Soverom:
    20171013_134633.jpg
    20171013_134653.jpg

    Bad:
    Såpe og stæsj fra Salvatore Ferragamo; baderomsvekt (kjent når man må tilpasse koffertene til 23kg)
    20171013_134720.jpg

    Digert badekar, raskt å fylle
    20171013_134730.jpg

    Skuffende trykk i dusjen
    20171013_134749.jpg

    Frokost ble servert a la carte i restauranten Margeaux i 3. etasje; bed & breakfast innebar USD30 credit pr. pers. French toast ble varmt anbefalt og vi hadde det begge dager. Bra service og god mat.
    Det er også en kaffebar i 1. etasje, Petit Margeaux.

    Vi brukte hotell-bilen 2 ganger: en gang til en burger bar for lunch, og ved utsjekk for transport til vårt neste hotell.
    Bilen er first-come-first-serve og kan kun brukes til turer FRA hotellet, og kun for turer opp til 2 miles.

    Verdt å merke seg er at hotellet opererer med en "No tipping policy"; unntaket er restaurantene, men det er en helt fantastisk policy spør du meg.

    Det negative er flisespikkeri: fikk ingen hjelp med bagasje ved ankomst, kun 2 kapsler var ikke decaf når kaffemaskinen ble levert; kapslene ble ikke erstattet på dag 2, brannalarmen ble testet uten at vi var varslet på forhånd, lavt trykk i dusjen, safen streiket og vi måtte få hjelp til å få åpnet den (det gikk dog raskt og vi ble tilbudt å bytte rom eller bruke oppbevaring utenfor rommet)

    Vi hadde 2 netter på hotellet og var veldig fornøyd. Hotellet var dyrere enn hva vi pleier betale, men det er helt klart en bedre opplevelse enn de andre hotellene vi brukte på turen (Intercontinental Chicago, Aloft Milwaukee, W Chicago City Center, Westin Michigan Avenue, Hotel Chicago Downtown).
     

    Attached Files:

Del denne siden