Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke så langt mellom de to Hiltonene i Praha heller.
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, hva gjør man ikke får å få retten til å hente en boks cola i loungen og ta bilde av den til instagram......
     
    Insomnia4u liker dette
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Warszawa er en ypperlig by for å få mange opphold på samme tur.

    Er vel fire Hilton-tilknyttede hoteller der - alle koster lett under 500 kr natten med riktig timing.
     
    phileas, Baldrick and Travellingalf like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Skal bo på Hilton i San Diego om en ukes tid. Har Diamond status, hva slags perks kan jeg forvente / har rett på?
    Hvis noen reagerer på at jeg spør om dette når jeg har så høy status, så er jo dette den merkelige konsekvensen av matching policy'n hotellene kjører nå om dagen...
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Så begynner det å nærme seg en Hilton overnatting igjen.

    Tenkte å dra fram et par betraktninger i den anledning.
    Når det er en uke igjen, så sender HH ut en reminder mail. Kult, på den måten så vet jeg iallefall at de vet jeg kommer :).

    I denne mailen så kjører de ut med at du kan få venteliste på "gratis" oppgradering mot å betale en sum. Som varierer fra $16 (neste kategori) til $39 (suite). Egentlig ikke noen dum deal. Liker dette.

    Med diamantstatus så skal jeg jo få oppgradering iallefall, om de har (og det vet man jo aldri...), så jeg har valgt å ikke svi av 300 NOK på det. Hvis noen mener jeg bør gjøre det, så er jeg mottagelig for argumenter :).

    Mailen inkluderer dessuten et tilbud fra Über. En sms påminnelse om å bestille (som om jeg trenger det når jeg står der) og tilbud om 20$ rabatt om det er første gang.

    Jeg er normalt ganske rask på å ta i bruk nye ting, men Über har faktisk ikke blitt tatt inn i varmen. Så jeg tenkte at "now or never". Så jeg velger landkode (forbløffende) og legger inn mitt nummer. Men nei, nummeret blir ikke godtatt :eek:...

    Antagelig har vi for korte nummer her til lands.
     
    NoLimit liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Ouch, oppdaget nettopp at jeg har blitt Silver... Jaja, får prøve på venteliste da :)
     
    NoLimit liker dette
  7. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Eventuelt får du melde deg på en challenge til Gold eller Diamond. Henholdsvis 4 eller 8 stays innenfor 90 dager, for å beholde status ut mars 2019.. Hvis du er klar for det da.. ;)
    https://hiltonhonors.hiltonapps.com/
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tipset. Men det toget er vel gått når jeg allerede er silver?

    En annen sak er at en av grunnene til at det har blitt som det har blitt er pga lite Hhonors hotell der jeg har reist...
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Uber funket utmerket i NY sist J var der med norsk sim/ kredittkort. Hvis du vil ha invitasjon/ link med rabatt så send m en pm med mobilnummer.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Hilton San Diego Gas lamp
    Status: Silver

    Booket: Hilton King De Luxe ( billigste rom).

    Oppgradert: Ja, til King Jacuzzi Loft suite.

    Andre perks: Tror ikke det

    Hadde bydd $39 for oppgraderingen, så det var ingen gratis oppgradering.

    I ettertid angret jeg litt, fordi jeg hadde håpet å få med balkong, men det oppgraderte jeg meg forbi... Nuvel, ikke verdens største krise da.
     
    phileas and mathiasfe like this.
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår det slik at tredjepart(expedia) booking ikke gir HH poeng eller status, men at jeg skal får perks som oppgradering, vann og frokost.
    Kan booke via Hilton og får da samme pris som hos Expedia. Forskjellen er ca 1000Trumf kontra, 10 000 HHpoeng+ ca 1000 eb poeng, som kan gi meg totat 2000 eb poeng om jeg vil konvertet HH poengen også. 1000t rumf vil gi meg ca 14 000 eb poeng. Pluss jeg får noen poeng hos expedia. Så frister jo litt å ta det via Expedia kontra direkte i appen.
    Dersom jeg ikke får frokost for to så betyr det en ekstra kost på 2500kr, så da kan det lønne seg å ta det via Hilton.
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Da er vel spørsmålet om du trenger EB eller HH poeng mest til fremtidig bruk. Frokost er vel inkludert hvis du har status. Men jeg har skjønt det sånn at det varierer så du må nesten lese deg opp på hva det spessifike hotellet tilbyr.
     
    Fredrik81 liker dette
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trodde at du ikke fikk noen av fordelene om du booker via tredjepart? Sakset fra HHsiden ( http://hiltonhonors3.hilton.com/en/terms/index.html)

    On-property benefits are not awarded in the following circumstances:
    • Reservations booked through a non-Hilton-direct booking channel or a non-designated GDS, third party website or any other channel,
    Specifically excluded from the definition of "stay" are the following types of ineligible stays:
    • third party websites bookings (irrespective of rate paid);
     
    Fredrik81 liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Hilton Gaslamp Quarter, San Diego
    Min status: Silver
    Rom booket: Standard plus upgrade voucher til $39
    Oppgradert: Ja
    Andre fordeler: Nei

    Mine glansdager som Diamant er over, så jeg valgte å by på en oppgradering, med 18 timers reise i ryggen visste jeg at jeg ville benytte rommet mye, så det var digg med litt greie.

    Ble ønsket velkommen, betjeningen blid og hyggelig og hadde fått oppgradering ja, til en 3 roms suite. Dog, det jeg hadde håpet på var en oppgradering til en junior suite med fransk balkong. Det var da også en gang, at man ble litt lei seg for å være oppgradert for mye :).
    Hotellet har en flott fasade og delikat resepsjon/restaurant område i Downtown San Diego, midt i smørøyet med kort vei til alt av greier der.
    Hotellet har et slags innelukket bassengområde mellom to bygninger som det består av, dette framstår også som delikat og benyttes dessuten til arrangementer av gjester som ikke nødvendigvis bor på hotellet.
    Det tilbys parkering, også til ikke overnattende gjester, til en relativt stiv pris, men så er parkering også mangelvare i downtown SD.
    Rommet var som sagt svært, med jacuzzi og det hele. Den fikk jeg forøvrig ikke til å virke. Kanskje var den velbrukt, for det var vel også inntrykket jeg hadde av rommet i sin helhet, det er nok noen år siden det framstod som nytt.
    Vindusrekka var mot K street og hjertet av Gaslamp quarter.
    Som tidligere nevnt på forumet, så er flyplassen i San Diego midt i byen, og det er da behagelig å kunne ta en 5 minutter taxi/ûber så er du på plass.
    Hotellet kan anbefales om du skal være downtown SD, men jeg ville ikke betalt normalpris for suiten, til det er den for sliten.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Har 23000 poeng med HH, og lurer på hva jeg skal bruke dem til. Ser at jeg kan få 2300 MM (Lufthansa) for dem, virker ikke som noe å juble for.
    Er det noe å ta med for å ha et hotellrom, noen som vet?
    Er Silver status.
     
  16. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Spar dem og bruk dem enten som betaling for hotell, der det er mulig, eller som delbetaling. Hilton har et veldig enkelt system for å delbetale med poeng.
     
    RoadKing liker dette
  17. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har toppstatus hos Hilton som jeg kan kjøpe hotellrom gjennom? Hvis det er noen fordeler slik det er med Hyatt da.:) pm meg hvis det er mulig og du vil:)
     
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Man må bo på et av rommene som Diamant selv for at fordelene skal gjelde.
     
  19. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Ahh, skjønner. Takk for svar.
     
  20. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    I teorien i hvertfall... ;)
     
    Sikiduck liker dette

Del denne siden