Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Ouch, jeg har 2 netter booket her i midten av februar. Vet at Alice Springs generelt har litt problemer med kriminalitet.

    Får ikke Gold automatisk frokost uansett, eller er det kun Diamond? Og var frokosten bra?
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,807
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde en tidlig morgen pga fly videre, så etter litt " samtale" med en ansatt som holdt veldig på brødskivene sine så valgte jeg spiste på flyplassen i stedet. Frokosten så " helt grei ut" på avstand.

    I følge en av guidene så er det byen med mest kriminalitet av typen knivstikking osv i landet. Kombinasjonen av veldig mange turister og mange unge reisende i midlertidige jobber gjør vel sitt. Husk at spisesteder i sentrum stenger matservering kl 21.
    Hanuman er asiatisk restaurant som ligger i hotellene i Darwin og Alice Springs og sikkert på flere hoteller også (uten at jeg har oversikt) serverte forøvrig veldig god asiatisk til en ikke veldig billig penge.

    Brukte www.wayoutback.com som leverte en god pakke med dyktig guide i forhold til pris. Helt greie kjøretøy, og enkel overnatning i telt eller utendørs i sovepose. Men det er ikke noe luksus her og noen av de billigere turene kan være preget av mange backpackere på tur.
     
    Last edited: 04. jan 2017
    kosvines liker dette
  3. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor lang tid tok det å få tilbakemelding på statusmatchen?
     
  4. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk nå tilbakemelding om at de ikke matchet med GHA Discovery
     
  5. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Har Hhonors pågående statusmatch ?
     
  6. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke Statusmatch, men gir deg status frem til 31 mars i en challenge, se over for mer info i linken
     
  7. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Etter noen Mail frem og tilbake har de gitt meg Diamant status frem til 11 april
     
    RoadKing liker dette
  8. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Har booket to netter på Hilton Strand Helsinki i mars (noen som har erfaringer derfra forresten).
    Får tilbud om upgrade request til Executive room for 0,-
    Er det noen som har erfaring om dette er noe som er smart å be om, eller er det bedre å ikke be om noe og håpe på oppgradering på hotellet ved ankomst? (er Hilton Diamond)
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet om HHonors har mulighet for familiekonto, dvs at herr og fru sine poenger kan samles som f.ex BA har og SAS hadde?
     
  10. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bodde på hotellet i juli 2012. Booket standard king rom og ble oppgradert til executive rom som Hilton Gold. Loungen var veldig liten, i praksis bare et hjørnerom eller to.
     
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Gdansk
    Min status: Gull
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, til King Deluxe Room with River View
    Andre fordeler: Vin og sjokolade sto med håndskrevet kort, sammen med kupong på 20% rabatt på en massasje. Sen utsjekk til 16.00 (det var det seneste som var mulig å få). Spiste middag på hotellet på kvelden når jeg ankom, som var utmerket. Anbefales.

    Booket ganske tett opp mot oppholdet og på det tidspunktet var det ingen suiter ledig, så ingen sjans for å bli oppgradert til det og booket dermed det billigste.

    Hotell: Hampton by Hilton Gdansk Airport
    Min status: Gull
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Tror ikke det. Hotellet har kun to kategorier, så uansett ikke noe spektakulært å gå glipp av.
    Andre fordeler: Kupong på 1 stk. snacks i resepsjonen.

    Kom sent og dro tidlig. Helt kurant flyplasshotell.
     
    Baldrick liker dette
  12. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Baldrick and KRS like this.
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,807
    Bonuspoeng:
    293
    RoadKing liker dette
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,807
    Bonuspoeng:
    293
    https://insideflyer.co.uk/2017/01/hilton-hhonors-status-match/

    Fikk bekreftet fra kundeservice i Hilton Honors at hvis en har pågående statusmatch som ble startet opp før dette tilbudet kom, så vil statusen du oppnår ( ved 4 eller 8 bookinger) gjelde fram til Mars 2019.
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Og de 4/8 bookingene for Gold/Diamond må være i løpet av 90 dager ja?
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,807
    Bonuspoeng:
    293
    De må være gjennomførte i løpet av 90 dager etter at statuschallenge blir startet ja. Så en bør nok være litt strategisk med å sende inn dokumentasjon rett før en periode med nok planlagte opphold.

    Fikk forøvrig Diamond status ( foreløpig i de 90 dagene) etter match fra Thon Platinum status.
     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg matchet selv til Diamond i fjor fra CC Concierge. Men jeg mister begge nå i mars og vurderer om jeg skal prøve meg på en challenge med Hilton om de vil akseptere det (siden jeg altså statusmatchet i fjor).
     
  18. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Har forstått det slik at Points & Cash ratene er fullt refunderbare. Kan noen bekrefte det? Tenkte å booke hotell i forbindelse med en usikker (feilpriset) flybillett. Mangler noen poeng, og må kjøpe mens 80% salget er.
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,807
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Hilton Tokyo Odaiba
    Status: Diamon (dvs på statuschallenge kjøret).

    Booket: Hilton King Guestroom ( billigste rom gjennom appen).

    Oppgradert: Ja, til King Premium executive, 40kvm med balkong og utsikt til regnbuebroen ( noe de fleste rommene har).

    Andre perks: Ja: Innsjekking i executive lounge. Vann og frukt på rommet. Full tilgang til spa. Tilgang til loungen med måltider og valgfri frokost der eller i hovedfrokostsalen.

    Beliggenheten gir flott utsikt og gjør at rommene er store i forhold til andre hotell jeg har bodd på i Tokyo. Ulempen er at en må ta bane i 10 min (+ 2 min å gå fra resepsjonen til t banen) før en er på JR Yamanot ringen.
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,807
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Hilton Tokyo shinjuku
    Status: Diamon (dvs på statuschallenge kjøret).

    Booket: Hilton King ( billigste rom gjennom appen).

    Oppgradert: Ja, til King Tower suite executive. 66 kvm Med utsikt mot MtvFujii og byen.

    Andre perks: Ja: Innsjekking i executive lounge. Vann og frukt på rommet.Tilgang til loungen med måltider og 2 buffet style frokost steder og 1 japansk restaurant frokost som må bookes.

    Flott Beliggenheten. Shinjuku området har absolutt alt. Shuttle eller 10 min å gå til stasjonen. Hadde vært mitt valg om J hadde økonomien til det hver gang :) IMG_8994.JPG image.jpg IMG_8995.JPG IMG_8994.JPG image.jpg
     

    Attached Files:

    Baldrick, Angie, phileas and 7 others like this.

Del denne siden