Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Har visst glemt å legge denne inn.

    Hotell: Conrad Hong Kong

    Status:
    Diamond

    Booket:
    5 night award stay pluss 2 dager "billig" corporate rate i Standard Rom

    Oppgradert:
    Ja, til King Executive suite med havneutsikt, ca 70m2

    Andre perks:
    Tja, egentlig ikke annet enn det som inngår,slik som complimantry vann, kaker, frukt på rommet hver dag. Loungen var også ok, selv om jeg hadde foretrukket at de serverte alkohol hele dagen, ikke bare mellom 17-20.

    Konklusjon: Dette er en velsmurt maskin, staff er serviceinnstilt og hjelper til med det meste. Hotellet er noe gammelt, men velholdt, selv om de nok burde hatt en totalrenovering snart. Det er digg med svømmebasseng og utsikten fra loungen er topp.
    Beliggenheten er også prima, kan absolutt anbefale dette hotellet hvis du skal til Hong Kong hvis du får en god pris.
     
    Baldrick and RoadKing like this.
  2. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Vil man få status-fordeler og poeng ved å bestille gjennom 3 part? f.eks hotels.com, Expedia.
     
    miura liker dette
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    114,459
    Bonuspoeng:
    350
    Nei, det får man ikke i utgangspunktet
     
    miura liker dette
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Som @Tore også skriver så vil du vanligvis ikke få det. Men jeg har sett rapporter bl.a. i amerikanske forum og blogger at noen hotellkjeder likevel gir deg dette.
     
    miura liker dette
  5. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring er at man som oftest får fordelene, men ikke kvalifiserende stay/natt eller poeng. Svært sjeldent jeg ikke bestiller hos hotellkjeden direkte, men det har hendt en sjelden gang.

    Jeg lurer på om man vil få poeng/kvalifiserende netter dersom man bruker et "proft" reiseselskap som Berg-Hansen, HRG etc. for hotellbestillinger. Noen med erfaringer her?
     
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Ja du får poeng gjennom Berg-Hansen HRG osv
     
  7. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Har bestilt hotell Double Tree Hilton i Miami gjennom Hotels.com.
    Har Hilton diamond og er spent på om de gjenkjenner meg :) 13-16 jan
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Det er min erfaring også.
    Og ja, jeg får i alle fall alle fordeler når jeg bestiller hotell gjennom American Express som er arbeidsgivers reisebyrå.
     
  9. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Har Hilton statusmatch mot Eurobonus Gold? (Og evt. Club Carlson?)
     
  10. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Nei ikke for tiden, de har hatt perioder der de statusmatcher andre hotellkjeder, kommer nok i løpet 2017. Da kan du matche CCG til HHG
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,618
    Likes mottatt:
    34,771
    Bonuspoeng:
    293
    Ble nettop matchet fra Thon Platinum til Hilton Diamond gjennom denne linken.

    https://hiltonhhonors.hiltonapps.com/
     
  12. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Den linken funker nok, må bare bo en natt med CCG først!
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss, det må jeg si. Den så jeg ikke komme, men fint at man kan matche med "norske" kort også da.
     
  14. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er ikke en direkte match, men en challange. Du får kun status i 90 dager og må ha 4 stays for å beholde status.
     
  15. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    4 stays for å beholde Gold, 8 for Diamond..
     
  16. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Har Thon black, choice gull, le accor gull og hilton gull. Hvilken er best å matche mot hilton diamant? Og hvor mange overnattinger trenger man å sende med oversikt over?
     
    Misterix liker dette
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,618
    Likes mottatt:
    34,771
    Bonuspoeng:
    293
    Som det ble nevnt over, ikke en match men en challenge.
    https://hiltonhhonors.hiltonapps.com/

    For meg holdt det å sende screenshot av Thon/Global Platinum medlemsside.

    Med tanke på ekstra bonus på 5000 poeng( per booking) for å booke med VISA kort registrert i app og x2 grunnpoeng så kan det jo være greit å dele opp et lengre opphold. Litt slitsomt hvis en må bytte rom pga flere bookinger, noe jeg forøvrig ikke opplevde i Australia, når jeg hadde flere bookinger.
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,618
    Likes mottatt:
    34,771
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: DoubbleTree by Hilton Hotel Esplanade Darwin

    Status: Ble gull under opphold.

    Booket: 3 netter på 2 opphold,billigste tilgjengelige gjennom app, pluss minus 100 AUS $.

    Oppgradert: Tja, kunne selv velge rom gjennom appen ved innsjekk. På executive floor.

    Andre perks: En kjeks. Vann hver dag. Frukt på rommet en dag. 2 frokoster gratis selv om de ikke fulgte med rommet ved booking.

    Konklusjon: Hotellet ble stengt rett etter mitt opphold for omfattende og veldig etterlengtet oppussing. Rom fra 80 tallet. Når det er sagt var rom og fellesområder godt vedlikeholdt og det var over gjennomsnittet rent og pent.

    Fint badebasengområde tilknyttet frokostrestaurant/ bar.

    Vennlig og over gjennomsnittet god service i resepsjon som umiddelbart kom opp med gode forslag og praktisk hjelp og råd.

    Helt grei, men ikke noe mer en det frokost.

    Valgte hotellet ut fra en veldig god pris,( i forkant av renovering ) Og god beliggenhet med sjøutsikt og gangavstand i Darwin sentrum.
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,618
    Likes mottatt:
    34,771
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: DoubbleTree by Hilton Alice Springs

    Status: Gold

    Booket: 1 natt i Doubble doubble guestroom, billigste rom i app ca 120 AUS $.

    Oppgradert: Tja, tilgjengelig bedre rom ved innsjekk i appen. King size room med utsikt. Men det valgte rommet var ikke tilgjengelig ved sen ankomst, som var varslet.

    Andre perks: Nei: Ble tilbudt frokost av kveldsresepsjonist fordi den valgte romtypen ikke var tilgjengelig, men ble avvist til frokost neste morgen basert på grunnbooking.

    Konklusjon: Kjedelig og ikke så godt vedlikeholdt resorthotell. Svømmebaseng og gymsal var " så lite og trangt som mulig"

    Beliggenheten er dårlig, i en nedslitt del av byen, i den grad at både lokale beboere og resepsjon insisterer på drosje til og fra sentru av Alice Springs.
    Valgte hotellet pga pågående statuschallenge. Ville valgt et annet hotell ved neste besøk i Alice Springs.
     
    RoadKing liker dette
  20. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    645
    Likes mottatt:
    2,942
    Bonuspoeng:
    93
    Conrad Bangkok
    Status, Diamond
    Booket, Standard rom ca 1100 spenn, via hilton hjemmeside, tror du stort sett kan glemme oppgrad ved ekstern booking
    Oppgrad, Suite topp etg med utsikt til Lumphini park

    Har bodd der en del de siste år. Hotellet begynner å få noen år på baken. Syntes loungen er en av de bedre i Asia, Ensammenlignet med andre Conrad, hilton og eks Sofitel Sukkhumvit. Ikke minst er det skikkelig dusj med godt trykk, viktig etter timer ute i asfaltjungelen. Rommet holder koken sammenlignet med de beste Sofitel hotell til tross for litt alder.
    Her blir en virkelig vartet opp. Noe av det beste med hot for min del er at det kun er 10 min gange til Lumphini parken. En fantastisk park på ca 2,5 km, hvor du virkelig kan nyte skylinen. Kun slått av central park hvor skylinen er unik. Fem min gange til skytrain, som er alfa og omega for transport i Bangkok.

    Eneste minus er at bassenget har skygge fra etter kl 13.

    Conrad Bangkok kan fremdeles varmt anbefales til andre påforumet som vil besøke Bangkok
     
    PaalAndre1977 and Baldrick like this.

Del denne siden