Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!
    Den helgen jeg skal være der, lørdag til mandag, var det samme pris i Hhonors app, som på Hotels.com, 2900 per natt for rom for 2 med Ocean View.

    Og jeg får 1000 Trumfkroner, for jeg bestilte for 4 pers...

    Reiser kun privat, så bor på de hotellene jeg føler for.. blir mye Club Carlson, spesielt pga 2for1 deals... (reiser mest helg) så kanskje jeg bare skal droppe hele Hilton gull.. blir for mye arbeid tror jeg.. Eneste er Asia.. men der synes jeg CCG også er bra.. men Hilton har kanskje litt mer resorts etc. der...
    Jeg får gå litt i tenkeboksen.. Takk for tips og svar!

    C
     
    RoadKing liker dette
  2. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Vienna
    Booket: Billigste
    Status: Diamond
    Antall netter: 3
    Oppgradert: En eller annen slags suite i toppetasjen - de sa ingen ting om det ved innsjekk. Frokost i lounge eller restaurant. Prøvde ikke loungen, men frokosten i restauranten var veldig innafor. Fikk 2 flasker vann på rommet hver dag, i tillegg til noe sjokoladegreier første dagen. Alt i alt veldig fornøyd.
     
    Petter B-C, Stuttfeiten and RoadKing like this.
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om snarvei-til-gull fremdeles fungerer og om det fungerer å gjennomføre det mens man fortsatt er gull?

    Har et kort som går ut i mars, men har en gylden mulighet til å få 4 kjappe opphold i januar.
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Det funker hvertfall gull å ta dette mens man fortsatt er gull.
     
    mathiasfe liker dette
  5. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    3,692
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Seychelles Northolme Resort & Spa
    Min status: Diamond
    Rom booket: KING HILLSIDE VILLA
    Oppgradert: GRAND OCEANVIEW POOL VILLA WITH INFINITY POOL (Villa 404)
    Andre fordeler:
    Kanonfornøyd med oppgraderingen, tror eneste nivå opp er president suiten, og jeg bestilte det "billigste" rommet (EUR422/natt)

    Booket mange måneder i forveien, under WINTER SALE, men bare for 2 netter.
    I mellomtiden så jeg at prisene gikk ned, og tok kontakt med hotellet om de kunne tenke seg å blidgjøre meg da jeg følte meg litt snurt siden jeg bestilte mange måneder i forveien, under et salg, og det nå plutselig var rom tilgjengelige for EUR100 mindre/natt. Fikk kontant svar at de justerte prisen ned til EUR301/natt, og og differansen kunne brukes som resort credit (ikke refunderes). I tillegg forhåndsoppgraderte de meg til neste kategori villa. Veldig imponert med dette svaret fra hotellet. De inkluderte også følgende info:
    Frokost inkludert som Diamond: grytidlig frokost levert på døren første morgenen (vi hadde en tidlig start), bra buffet andre dagen.
    Fikk også hver vår hatt og frukt på rommet.

    Fin utsikt fra balkongen.
    5_20161008_171937.jpg
     
  6. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    3,692
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Seychelles Labriz Resort & Spa
    Min status: Diamond
    Rom booket: KING GARDEN VILLA
    Oppgradert: KING BEACHFRONT VILLA (opp en kategori)
    Andre fordeler:
    Frokost inkludert som Diamond. Bra buffet, åpen til 11:00.

    Oppgradering til Half-board (uten drikke) for EUR50/pers/natt (EUR10 i rabatt for Diamond)
    Invitert til "cocktail reception"
     
    geddi, Petter B-C and RoadKing like this.
  7. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Tropicana Las Vegas, Doubletree by Hilton
    Booket: Billigste (og booket om tre ganger frem til reisen etterhvert som prisen endret seg nedover)
    Status: Diamond
    Oppgradert: Nei
    Fordeler: Frokost, etter at jeg ba om å få det
    Andre fordeler: Ingen, ikke en gang denne kjeksen som DoubleTree bruker å gi.

    Første gangen jeg har vært i Las Vegas hvor jeg ikke har bodd på The Venetian. Angret som en hund på det etter et TRAGISK opphold på Tropicana.

    Dette var midt i uken og parkeringsplassen var ganske så full. De hadde et eget diamantområde med plasser men der var det bare 5 plasser og de var jo tatt. Da jeg kom til resepsjonen ble jeg møtt av en sur resepsjonist som spurte hvorfor jeg hadde kansellert tre rom. Det var ikke noe "Thanks for being a diamond" der i gården.... (merk at jeg har over 40 opphold på Hilton siste 12 mnd). Jeg gadd ikke si at jeg shoppet på ratene så jeg bare sa at reiseruten min hadde endret seg og lot det være med det. Jeg fikk ikke noen kjeks (uten at det var viktig for min del, og ikke noe vann). Ikke gadd jeg spørre dama om det heller for hun var så sur og jeg var trøtt.

    Jeg spurte om lounge som hun pekte ut ved siden av resepsjonen. Da jeg spurte om åpningstider så fikk jeg et rart blikk om at det var "business hours". Jeg skjønte ikke hvorfor hun virket så rar før jeg gikk ned en time senere: Det er rett og slett et eget rom hvor de sjekker inn VIP, Diamond og spesielt inviterte. Serveringen består av en liten kaffeautomat og tørre kjeks (les Safari-cookies type). Det er altså IKKE en Executive Lounge slik som Hilton.

    Da jeg hadde fått nøklene sier hun "have a nice night", hvorpå jeg spør om hvor frokosten er. Da sier hun: "Oh, I didn't know you wanted the breakfast. Most people don't...." og så får jeg en voucher på en liten buffe de har (liten i forhold til størrelsen på dette hotellet). Så hun prøvde faktisk å ta fra meg frokosten min....

    Rommet var slitent, skittent og langt unna resepsjonen så en måtte gå langt (Club Tower het det). Vinduene er delvis tildekket fordi de bruker fasaden til å reklamere for showene. I praksis betyr det at selv om du er i en høy etasje så har du ikke noen utsikt. Men, jeg var så trøtt at jeg gikk rett i seng etter å ha pusset tennene. På morgenen etter oppdager jeg til min forferdelse at dusjen ikke er gjort ren. Det henger det også et par usedvanlig ekle hansker som jeg ikke aner hva brukes til og jeg ikke vil vite heller. Det var så ekkelt at jeg ikke dusjet i det hele tatt og bare ville komme meg fortest mulig ut.

    Da jeg kommer ned i resepsjonen så er det jammen meg den samme sure kjerringa som ved innsjekk. Mens hun henter opp reservasjonen og kjører utsjekk så viser jeg henne bildet hvorpå hun sier: "Oh that wasn't good, I'll have someone from the Diamond desk call you". Noe som jeg må si er det mest latterlige svaret jeg har fått på et hotell når jeg står der og hun kan ordne det selv. Det var ikke en sjel i kø så dette var bare at hun ville bli meg kvitt.

    Sikkert unødvendig å si men jeg fikk selvsagt ingen telefon så da jeg kom hjem til Norge skrev jeg en ganske så kraftig epost til Hilton Honors om hvor elendig jeg syntes behandlingen var og at jeg som Diamant (en som faktisk BOR der og ikke noen statusmatch) forventer mye mer. Jeg skrev også at jeg aldri vil sette min fot på Tropicana igjen og at jeg kommer til å bo på Venetian igjen neste gang.

    Så:
    Mindre enn 24 timer senere fikk jeg svar fra Hilton med beklagelse og 25000 bonuspoeng. Det er det meste antall poeng jeg noensinne har fått når jeg har klagd på servicen (jeg passer på både å rose og rise) og jeg er sånn sett fornøyd med Hilton.

    Men Tropicana... STYR unna det folkens. Du får ingen spesielle fordeler, du får ikke bonuspoeng (ingen opptjening), du må betale obligatorisk "resort-fee" som inkluderer internett som du uansett har gratis som HHonors, hotellet er slitent og servicen elending.
    Fil 05.11.2016, 13.34.03.jpeg
     
  8. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Phoenix Airport
    Booket: Billigste, King bed
    Status: Diamant
    Antall netter: 1
    Oppgradert: Ja, King bed executive floor
    Fordeler: Vann, frokost, premium wifi (voucher), velkomsthilsen og en helflaske vin
    Annet: Gratis parkering

    Når jeg snakker ned det ene så er det greit å snakke opp når det går bra: Dagen før LV så var jeg i Phoenix. Ble møtt med hyggelig tone og takket for lojalitet som diamant. Informert om at de hadde oppgradert meg til executive floor og at jeg kunne spise frokost i executive loungen hvis jeg ville. Men damen anbefalte at jeg heller tok buffeen nede fordi de som regel hadde så mange i loungen og maten der oppe ikke var så bra som buffeen. Det stod meg imidlertid helt fritt hva jeg ville gjøre. Jeg fikk med meg to flasker vann i tillegg til at det sto to flasker oppe på rommet. Jeg fikk også en voucher for premium wifi fordi det hendte at det ikke virket hvis jeg logget på med hhonors nummeret mitt.

    På rommet lå det en personlig håndskrevet velkomsthilsen på et kort hvor front desk manager, Justin Jammer, fortalte at den beste velkomsten han fikk var når han fikk en flaske vin. Derfor hadde de gitt meg en gratis flaske rødvin på rommet slik at jeg kunne slappe av med den. I loungen var det varm mat, drikke (men alkohol må en betale for), kjeks og kaker.

    Kort sagt var dette den beste behandlingen jeg har hatt hos Hilton (bortsett fra hos Waldorf Astoria Berlin). Da jeg kom hjem skrev jeg også her en epost til Hilton Honors og fortalte dem at dette var topp behandling av statuskunder og at Justin og hans team hadde mye å lære andre resepsjoner om akkurat dette.
     
  9. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Conrad Hong Kong
    Booket: Two bed harbour View (via Viatrumf/Hotels.com!!!)
    Status: Gull (status matched)
    Antall netter: 2 rom, 2 netter + 1 natt ekstra på rom 2
    Oppgradert: Ja, King bed executive floor
    Fordeler: Vann, frokost, premium wifi (voucher), fruktfat, teddybjørn med logo.
    Annet: De oppgraderte både mitt og mitt far sitt rom, slik at vi begge kom på Executive floor, og fikk gå i Lounge, med gratis ettermiddagsdrinker fra 17-19.. samt frokost der oppe..
    Utrolig digg å sitte med vinudet i 59 etasje, med utsikt over hong kong, og nyte egg og bacon..
    Storveis for meg som har statusmatched med Hhonors fra ClubCarlson(som var statusmatch mot SASgull)
     
    Upsaker, KRS and RoadKing like this.
  10. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har Hiltonanbefaling i Washington DC dersom en er ute etter bra Diamondfordelere? Regner med at fordelen stort sett er dårlige i usa. Vurderer Embassy suites we Chevy Chase siden det er rett ved t-banen og kjøpesenter og en da slipper å håpe på oppgraderinger etc. Reiser med en femåring så basseng er viktig.
     
  11. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Skal bo capital hilton 9-11 des, kan gi deg en tilbakemelding da. Er også diamond :)
     
  12. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet hvilke Hilton family hoteller i Bangkok og Singapore som tillater barn under 6 år i lounge? Evt tilbyr litt kveldssnacks et alternativt sted?
     
  13. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Helsinki Airport
    Booket: Hhonors flash sale (billigste rom uten frokost). King room
    Status: Silver
    Antall netter: 1
    Oppgradert: Ja, King room executive floor
    Fordeler: 2 flasker vann og velkomsthilsen på rommet, gratis frokost og voucher på premium internett

    Annet: Har bodd på dette hotellet flere ganger før i forbindelse med tidlige flyavganger fra Helsinki. Et helt greit flyplasshotell hvor jeg alltid sover god, noe som jeg synes er det viktigste når man skal nå et tidlig fly. Men første gang jeg har blitt oppgradert, sist fikk jeg voucher på gratis drink i baren, men ikke noe oppgradering av rommet.
     
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Har alle Hilton-fans fått med seg denne? https://hiltonhhonors.com/VisaBonus
     
    KRS liker dette
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    For ikke å snakke om at man også får triple basispoeng ved bestilling gjennom appen før nyttår (oppholdet må også gjennomføres før nyttår). Eller doble poeng ved bestilling gjennom Hiltons nettsted.
     
  16. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har allerede en booking som er reservert med AMEX (gjort før denne kampanjen kom på plass). Tror dere jeg vil få disse bonuspoengene hvis jeg drar frem et VISA under innsjekk?
     
  17. hanekakka

    hanekakka Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har forsøkt å matche mitt GOLD i Club Carlson med GOLD hos Hilton. Hadde vært utrolig greit med det på et opphold på Mauritius om to uker. Men fikk blankt avslag, "Club Carlson stod ikke i listen over program de matchet med". Noen som har opplevd lignende, eller har fått matchet tilsvarende den siste tiden?
     
    miura liker dette
  18. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

    Oppdaget i dag til min sure forbausning, at mitt tidligere bookede rom, hadde stupt i pris..

    Det kan avbestilles, men jeg har allerede sjekket inn(før jeg sjekket prisene)

    Noen Hhonors guruer som har noen tips til meg? Sjangs for å sende inn en klage?

    C
    IMG_0499.jpg
     
  19. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
  20. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    3,692
    Bonuspoeng:
    93
    Har du faktisk sjekket inn, eller bare gjort innsjekk via HHonors appen? Etter å ha "sjekket inn" via appen trodde jeg man kunne kansellere, men er ikke 100% sikker.

    Uansett, snakk med hotellet/resepsjonen, eller ta kontakt med Hilton/HHonors. Om det hjelper kan du vel evt. booke siste natten separat, og be om å "sjekke ut" tidlig på den første reservasjonen.
     

Del denne siden