Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. kennethdreyer

    kennethdreyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Har vel sett at det svømmer over av fast-track tilbud til HHonors gold i USA, så du har nok rett i at "alle" nå er gold. Liten grunn til å jobbe seg opp der da.

    Vurderer å hoppe til Club Carlson - hva vil du si er fordeler og ulemper med Club Carlson vs HHonors @Baldrick ? Takker for svar.
     
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du får huske på at du kan gjøre en status match til CC også hvis du ikke har lyst til å begynne i bunn av stigen.
     
  3. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Hilton Tokyo
    Booket: King Hilton
    Status: Gold
    Oppgradert: King Executive
    Supert hotell og bra executive floor!

    Hotell: Hilton Narita
    Booket: Hilton Queen
    Status: Gold
    Oppgradert: Deluxe Plus Queen
    Helt OK hotell, foretrekker faktisk Radisson Narita fremfor Hilton - selvom Radisson er billigere. Radisson har basseng ute og man får mer igjen for status i lojalitetsprogram. Men frokosten er bedre på Hilton.
     
    Rygel liker dette
  4. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har bestilt et Hilton hotell gjennom Viatrumf/Expedia. Denne vises ikke på mine sider på hilton.com. Kan jeg fremdeles få oppgradering? Jeg er Diamond...må jeg levere kortet mitt ved innsjekk? For de vet vel ikke at jeg har status når jeg har bestilt gjennom Expedia...? Snakket med kundeservice, og de kunne ikke legge til bestillingen på mine sider, siden den var bestilt gjennom tredjepart.
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Når du bestiller gjennom tredjepart vil som regel ikke hotellkjeden gi deg poeng eller statusfordeler. I allefall er det slik policyen på de aller fleste hotellkjeder er. De ønsker at du bestiller direkte hos dem slik at de ikke må avgi x antall prosent fortjeneste til tredjepartsleverandører som Expedia.
     
  6. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Det var det jeg fryktet...ikke gratis frokost engang?
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen av de reisevante medlemmene her inne som har prøvd Conrad Centennial Singapore eller andre Hilton-hoteller i Singapore? Tenkte jeg skulle prøve å få maks ut av Hilton Diamond medlemskapet mitt før det ryker igjen.
     
  8. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde et opphold på Conrad Centennial i juli måned i år, og ville ikke bodd der igjen. Har diamant-statusen selv, og den eneste (!) fordelen / perken vi fikk, var en 150 grams sjokoladekake på rommet ved ankomst.

    Utover dette var vår opplevelse på dette hotellet ganske sørgelig. Du finner en mer utfyllende tripadvisor-review fra undertegnede datert 3. august, om du vil lese litt mer detaljerte beskrivelser. Hotellet er greit nok, men ikke verdig Conrad-navnet.

    Hotellet tok (i etterkant) tak i tilbakemeldingene mine. Etter et par dager fikk jeg en telefon fra "director of operations" på hotellet, med et tilbud om 60000 ekstra Hilton-poeng som kompensasjon.

    Singapore by ellers rocker bra! :)
     
    Last edited: 26. sept 2016
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Holder på å kikke litt på hoteller for en fremtidig reise. Som andre her, så er jeg litt opptatt av å kunne utnytte Diamond statusen, enn så lenge.
    Når jeg går inn på Hilton.com og velger destinasjon og tidspunkt, så kommer, i tillegg til Hilton sin egen side opp en annen side:
    http://www.roomkey.com/i

    Er dette Hilton, eller er det annen søppel? Jeg spør på bakgrunn av at flere rapporterer om at man ikke får benefits om man booker på 3dje part (som i og for seg er rasjonelt).

    Hvis dette er en 3dje part syns jeg det er rart at Hilton promoterer det?
     
  10. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått dette opp også når jeg søker på hotell på IHG.

    Jeg har tolket dette som et samarbeid mellom de ulike store hotellkjedene som et forsøk på å skape en Metasearch motor som sender kundene direkte til sine egne sider i stedet for booking gjennom feks expedia, booking.com osv.

    Hotellkjedene har store incentiver til å gjøre dette da booking/expedia osv tar ganske høye gebyrer for å booke gjennom deres sider.
     
    Last edited: 26. sept 2016
    RoadKing liker dette
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for feedback! Jeg har bestilt der nå, men til en pris som kan avbestilles. Hva slags rom hadde dere? Bestilte du gjennom Hilton på nett?
     
  12. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte Executive King (med mulighet for avbestilling / fullpris) på hhonors.com (gjør alle bestillinger der, innlogget med min hhonors-bruker). Valgte bevisst executive-rom, da jeg da følte meg mer eller mindre sikker på en oppgradering til suite, som ville være den neste romkategorien. Den gang ei...

    Det skal nevnes at hotellet var fullt (første natten), men likevel slett oppfølging fra hotellet. I forkant hadde jeg i tillegg en dialog med et par ansatte for å "avstemme forventninger" til vårt opphold (det var derfor det stod en liten sjokoladekake på rommet).
     
  13. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    IMG_3665.JPG Hotell: Conrad Hong Kong
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste kategori, King Bed
    Oppgradert: Oppgradert til Hjørne Suite Habor view 57 etg
    Andre fordeler: Lounge, internett, frokost, sjokolade, te, frukt hver dag
     
    KRS, geddi, Misterix and 2 others like this.
  14. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er hotellet? Jeg har booket 6 netter der om 2 uker, booket billigste rom (over 3k natten så ikke veldig billig) håper selvsagt på oppgradering, men vet ikke om jeg skal håpe for mye i og med at jeg skal bo der 6 netter. De er vel ikke så keen på å okkupere en suite til oppgradering i 6 netter når de kan prøve å selge den.
    Er btw HHDiamond.
     
  15. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Du kom meg i forkjøpet med noen få minutter; landet i formiddag etter CT tur:

    Hotell: Conrad Hong Kong
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste kategori, King Bed (Poengopphold) 3 netter
    Oppgradert: Oppgradert til Hjørne Suite Habor view 55. etg
    Andre fordeler: Lounge, internett, frokost, sjokolade, te, frukt hver dag, vinflaske x 2, fikkk prøve hele velværeproduktporteføljen deres. Late checkout til kl. 20 for HKD 1,000 (Absolutt verdt det!).
    Perfekt rom om kvelden den 1.oktober med beste utsikten ever til 19.minutters fyrverkeri i Victoria Harbour i anledning PRC sin nasjonaldag.
     
  16. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
     
    chrisbu liker dette
  17. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Da tror jeg jammensanten vi er der samtidig! :) Er også spent på Conrad. Pleier å bo på Intercontinental, på andre siden, men siden jeg ble Hilton Diamond (og fordi det er umulig å finne ut hva som kreves for å bli RA), kommer jeg til å skifte til Hilton, tror jeg... :)

    Xxx.
     
  18. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Er det soverom og stue? (Jeg skal dit med bestevenninnen og selv om vi er bestevenninner, så synes jeg det er greit å ha hvert vårt rom... vi har gamblet på at vi får en suite med to rom. Vurderer å skrive til hotellet å spørre, også fordi hun har gebursdag den dagen vi sjekker inn. Hvordan sier man dette (gebursdag), på en pen måte, forresten? :) )

    Xxx.
     
  19. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    I prinsippet er det soverom og separat stue; Executive Suite'ne har separat soverom, stue med mulighet for nok et connecting room, 1,5 bad. Jeg sjekket dog IKKE hvorvidt sofaene på stuen var sovesofa-type.
    Tror ikke bursdagshintet hjelper mhp. oppgradering, men en liten oppmerksomhet blir det garantert; veldig bevisste i så måte.
     
  20. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Stort sett pleier de å sette inn en ekstraseng i stuen. Noen ganger må vi betale for det, men de fleste gangene har det gått greit. :)

    Tusen takk for svar! :)

    Xxx.
     

Del denne siden