Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,565
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan er det å komme seg til/fra lufthavnen og dette hotellet?
    Hvordan ligger det i forhold til å oppleve HKG på 24 timer?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,565
    Bonuspoeng:
    293
    Spør dem om restaurant anbefaling, og si at det er i anledning din venninnes bursdag. Skader neppe å "runde" av til nærmeste store dag :)
     
    no-backpacker liker dette
  3. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Godt råd med restaurantanbefaling! Å runde av til nærmeste store dag kan bli litt problematisk iom. at de krever pass fra alle gjestene når man sjekker inn... :)

    Det er forøvrig lett å komme seg til hotellet, vil jeg tro. Ta banen til Central og hopp i en drosje derfra.

    Xxx.
     
    RoadKing liker dette
  4. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hmmm... er det mulig å søke i trådene her? I så fall finner ikke jeg ut hvordan.. :)

    Noen som har erfaring med Doubletree Malaga (jeg er Diamond)?

    Xxx.
     
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Eller enda lettere: Ta banen til Central, DERETTER hotell shuttle-bus H1, klart merket rett før utgangen. Med litt kofferter var dette klart bedre enn drosje.
    På returen tok vi taxi, da shuttle-bus har 5 stopp etter Conrad før Central. Innsjekk på Airport-Express-terminalen fungerte utmerket; de hadde både LH-First billettsleaves og Honor-tags. ;)
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Den enkleste måten å søke i forumet på er nok å bruke "Avansert Søk" som du finner under FORUM på toppen.
    Skjermbilde 2016-10-09 kl. 22.37.19.png
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,565
    Bonuspoeng:
    293
    Dere som har bodd på Conrad i HKG, jeg får opp et tilbud for en natt til 1800 HKG $ på Hilton sin egen side, er det en bra pris?

    Når man er HH Diamond, kommer man da inn på Executive lounge uansett romtype?
     
  8. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    1,800 HKG$ er så bra man kan få det, policy'en deres generelt er å gi Exec Harbour view til HHD, men UANSETT hvilken romkategori får du exec. benefits.
     
    RoadKing liker dette
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Adana
    Booket: King
    Status: Gold
    Oppgradert: Ja, plenty

    Andre fordelar: 2 for the price of one for breakfast, happy hour heilt frå kl 19. 6 flasker vatn rundt omkring på rommet og badet. Rom med utsikt. Beste lounge buffeten eg har prøvd. Vel verdt dei 1600 kr med THY tur/retur. 280 YTL pr/natt. (Og det inkluderar 2 frokostar.)

    IMAG2129.jpg
     
    Baldrick liker dette
  10. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Hilton Garden Inn Frankfurt
    Booket: Billigste dobbeltrom.
    Status: Diamond
    Oppgradert: Nei

    Sitter her nå, på et knøttlite mikro rom på Hilton Garden Inn FRA. Booket på poeng. Ingen oppgradering, selv om jeg vet at det er suiter ledige. Spurte ikke heller forsåvidt, men synes det var litt dårlig. Skal bare bo her en natt, så det får være det samme. Fikk vann og valget mellom 750 poeng eller frokost.

    Greit rom, men ikke større enn at du akkurat får snudd deg. Og dusjhodefestet var ødelagt. Blir Hilton ved siden av neste gang.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,565
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_2594.PNG Da er rom booket på Conrad Hong Kong.
    En tlng som jeg liker med bekreftelsesmailen er at den lister opp mine benefits. Der har virkelig andre kjeder noe å lære.

    En morsom sak er at de tilbyr oppgradering for 159 gærninger, men jeg får jo gratis oppgradering om det er ledig :).
     
    Misterix, Pingus and no-backpacker like this.
  12. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Prague Old Town
    Booket: Billigste
    Status: Diamond
    Oppgradert: Ja, til 1-roms suite

    Fikk ikke tidlig innsjekk og utsjekk til kl. 13 (spurte om lenger). Fikk dog være i loungen så lenge vi ville.
     
    RoadKing liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,565
    Bonuspoeng:
    293
    Liten lounge, men veldig trivelig betjening opplevde vi da vi var der for ett år siden. Og en mye bedre Hilton enn den andre som er mer kongress orientert.
     
  14. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke vært på det andre, men likte beliggenheten til dette veldig godt. Jeg har pleid å bo på IC (hadde første natten der, men siden jeg fant ut at jeg fikk lounge på Hilton avbestilte vi andre natten på IC og bestilte Hilton.... Så joda, Hilton har oppnådd det de ville ved å gi meg Diamond - blir Conrad i HK og Conrad 7 dager i julen i Beijing og....) og selv om SPA-avdelingen til IC og selve hotellet er finere, likte jeg Hilton bedre, sånn alt i alt. Og ja, jeg er en av dem som har vært frustrert over IC/PC sin (ikke)behandling av lojale kunder + de uoffisielle RA-kriteriene. Etter 7-8 år som trofaste IC/PC går vi nå over til Hilton.

    Xxx.
     
    RoadKing liker dette
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Roma Airport
    Booket: Standard C&P
    Status: Diamond
    Antall netter: 1
    Oppgradert: Til et vanlig executiverom. Adgang til klubben og vann på rommet. Full frokost i restauranten, den svinger. Du kan spasere via en bro til terminalen. Ba om noe større og fikk blankt nei, selv med et kort opphold
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Roma Airport
    Booket: Standard C&P
    Status: Diamond
    Antall netter: 1
    Oppgradert: Kom tilbake noen uker senere. Ble oppgradert til en veldig junior suite som lå i andre etasje under Alitalia streiken, men dessverre var den utrøkt. Fikk deretter et standard rom i 2, etasje. Adgang til klubben og vann på rommet. Full frokost i restauranten, den svinger. Du kan spasere via en bro til terminalen.
     
  17. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

    har booket 2 netter på conrad i hong kong via Hotels.com(Viatrumf)

    Så fikk jeg gjennomslag for en statusmatch challenge Gold., på 4 overnattinger.

    Jeg har etter det booket 2 netter på TheWit i Chicago(Via Hhonors og hilton.com), og kan potensielt endre 1 natt i Berlin til Hilton fra Radisson..

    Jeg vet man ikke får poeng for hotell booket gjennom Hotels.com..
    Men....
    1: tror dere det kan la seg gjøre å få disse 2 nettene på Conrad HK, gjeldende som stays?
    2: kan man booke et hotell noe sted i verden og være no show, og så få stayen gjeldende?
    3: Finnes det noen ekstremt billige Hilton brands i NYC/HK/BERLIN/LONDON
    Som jeg kan booke og sjekke inn på, for oppholdet.. (Evt, er det verdt det? )


    C
     
    RoadKing liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,565
    Bonuspoeng:
    293
    Hva betalte du pr natt i HKG? Jeg ga 1800kr på Hilton sin side for superior rom.
     
  19. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    1. Nei
    2. Nei (det må sjekkes inn)
    3. Veldig dyre byer unntatt Berlin. Ville sjekket dine datoer, men tipper Berlin er beste mulighet.

    Du spør om det er verdt det. Kun hvis du skal bo en del på Hilton neste året og kan dra nytte av fordelene. I US er hotellene crap og fordeler lite verdt. I Europa er det verdifullt med skikkelig frokost, bedre rom og evt lounge. I Asia kan du få kanon service med gull.

    Hvis du reiser mest i jobb og får dekket frokost, hadde jeg ikke giddet bruke ekstra penger på det.
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,565
    Bonuspoeng:
    293
    Svarer meg selv jeg. Sjekket Hotels.com, og de skulle faktisk ha 2.821 NOK, morsomt at kjeden selv er vesentlig billigere i tillegg til alle perks.
     

Del denne siden