Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

1. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,701
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Sukhumvit, Bangkok
    Booket: Deluxe
    Status: Diamond
    Oppgradert: Excecutive

10 dagers opphold så gikk over til å bli stamkunde, har noen opphold her fra før av også. Da var det visst ok å få suite når den var ledig i 3 dager. Vanligvis bare oppgradering en kategori her.
    FullSizeRender-1.jpg FullSizeRender-2.jpg FullSizeRender-6.jpg

Attached Files:

Last edited: 25. juli 2016
    Bizflyer, TOS and Petter B-C like this.
  2. knujoh79

knujoh79 Har jeg tid til alle disse turene..

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    8
    Hotell: DoubleTree by Hilton London - Docklands Riverside
    Booket: Double Room
    Oppgradert: nope

Var booket via hotels.com før jeg fikk status, så ingen upgrade men fikk tilgang til excecutive lounge, frokost og internett inkludert.

3. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,341
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Kuala Lumpur
    Booket: Deluxe et eller annet, hakket opp fra billigste, hakket under Executive
    Status: Gull
    Oppgradert: Executive rom i 31. etasje.
    Annet: Nope

Bestilte rommet ca 20 minutter før jeg sto i resepsjonen og skulle sjekke inn, da toget jeg hadde planlagt å ta til Perak var utsolgt.

Jeremy som sjekket meg inn, virket å være ny i resepsjonen, så jeg var så freidig at jeg spurte han om det var mulig å få oppgradering til Executive rom, da verken gullstatus eller oppgradering ble nevnt. Han måtte gå bak å spørre og kom tilbake med den gode beskjeden om at det gikk bra.

Og takk Gud for at jeg spurte. Har bare besøkt to andre Executive lounger tidligere (Sofia og CDG) , men denne er i en annen divisjon. 33. etasje og utsikt utover hele byen. Godt med folk som jobbet der og drikkebestilling ble tatt før jeg fikk satt meg ned. Dette var under tea time, hvor det også var diverse kaker tilgjengelig.

Fra 18 til 20 serverer de diverse "aperitiffer", men med dette kan man fint spise seg middagsmett på om man vil det. 4-5 varmretter og greit utvalg kaldretter, med diverse oster og salater. Både asiatisk og vestlig mat.

2-3 kokker som sørget for at det alltid var mat og som sto klar til å servere vin og musserende. Drikke ble også tatt på bestilling fra de 5-6 servitørene som jobbet der. De kom til og med å spurte om jeg ville ha en til øl når den første var halvtom og de gikk også rundt og spurte alle om de ville ha en siste runde like før 20.00.

Men det var mye folk, så om man er flere og ønsker eget bord, så bør man være litt tidlig. Jeg ble sittende på et "fellesbord", med barkrakker og plass til 10-12 personer. '

Kom til frokost i loungen 06.30 morgenen etter og utvalget her var ganske greit til en kjapp frokost, som var alt jeg hadde tid til.

Rommet var åpent og moderne, men måtte gå ett par runder for å finne toalettet. (Hvis du ikke ser det på bildene, så er det en glassdør ved siden av vasken og bak der ligger toalettet.)

Anbefales på det varmeste hvis du ender opp med executive rom.

IMG_1413.jpg IMG_1418.jpg IMG_1420.jpg IMG_1414.jpg IMG_1417.jpg IMG_1416.jpg

Last edited: 24. aug 2016
    FlyTax, Petter B-C, Baldrick and 3 others like this.
  4. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Auckland
    Booket: KING DELUXE HARBOUR VIEW
    Ankomst: ca. 11:50 - tidlig på dagen.
    Resultat: Jeg ble tilbudt en King Junior suite på 7 etasje, men denne var først ledig mellom 14 & 15.

Fikk klokken 15.00 melding fra "Hugo" i baren om at rommet var klart, ble guidet til rommet med alt mulig pikk-pakk.

Rommet var flott men fryktelig over-priset. I tillegg til ett par håndbayer og en hamburger endte dette eposet på NZD 580 - rett rundt TNOK 3,5.

Konklusjon : Over priset, men også det eneste hotellet i byen medlem av en "kjede" som vi kjenner her i Norway. Hyatt skal etterhvert åpne, det håper jeg gir konkurranse og bedre priser.
    IMG_1666.jpg IMG_1667.jpg IMG_1668.jpg IMG_1659.jpg IMG_1660.jpg IMG_1661.jpg IMG_1662.jpg IMG_1663.jpg

Last edited: 16. aug 2016
  5. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,772
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Osaka
    Booket: KING DELUXE ROOM (2 pers.), ringte og ba om ekstraseng
    Oppgradert: Executive Suite (31. etg.) 90 kvm!
    Annet: Et lite snack-fat og tre flasker vann

Bestilt 2 dager før. Skulle egentlig bo på St. Regis som vi gjorde forrige uke (som vi også var fornøyd med), men kom på at jeg hadde et statusmatchet HHonors Diamond jeg aldri har brukt.

Veldig fornøyd med suiten. Og loungen var også svært bra. Hotellet er helt fantastisk, bra beliggenhet og flott treningssenter, svømmebasseng, utsikt og restauranter. Frokosten er ikke testet enda.

Ekstremt fornøyd med hva jeg fikk ut av diamantkortet. Dette må brukes mer!

6. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,341
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Petaling Jaya
    Booket: Deluxe et eller annet, hakket opp fra billigste, hakket under Executive
    Oppgradert: Executive rom i 20. etasje
    Annet: Håndduk-svane (se bilde).

Kom rundt 19.30, leverte fra meg kofferten og prøvde å sjekke inn i resepsjonen. Da fikk jeg beskjed om at jeg hadde blitt oppgradert til executive rom og at det var cocktail-hour nå, så jeg skulle bare gå opp i loungen i 21. etasje og sjekke inn der.

Kom opp og leverte fra meg passet i innsjekk og kunne gå rett til inn i loungen. Hun som tok i mot meg kom senere til bordet mitt og ba meg skrive under og leverte passet tilbake.

Grei lounge, men gardinene var trekt for over alt, så det var dårlig med utsikt.

Matmessig var det litt under Hilton Kuala Lumpur, men fortsatt ganske bra. Ble ofte spurt om jeg ville ha noe mer å drikke, så fikk bestilt 3 øl på den lille halvtimen før serveringen stengte.

Frokost i loungen var ganske bra og de tok bestilling på diverse matretter.

Rommet var greit og jeg har for første gang fått en håndduk-svane
    . IMG_1447.jpg IMG_1446.jpg IMG_1444.jpg IMG_1442.jpg IMG_1448.jpg IMG_1443.jpg

Baldrick and Petter B-C like this.
  7. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,059
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Conrad Manila
    Booket: KING DELUXE ROOM
    Status: Tøysegullegutt
    Oppgradert: 1 bedroom suite
    Annet: Nada

Flott nytt hotell som åpnet i juni. Der var flere ansatte der enn på de dyreste cruiseskipene. Stod en ansatt for hver 25 meter i lobbyen, og sikkerhetsvakter som sirkulerte i romkorridorene til enhver tid.

Null gull-recognition i det hele tatt ved ankomst. Maste meg til en exec room oppgradering, men rommet var ikke klart. Kom tilbake kl xx ble sagt 4 ganger, og jeg ble overnattende på vanlig rom første natten (av 3). Den 4 gangen ble jeg ganske så sur, og sa at dette er for dårlig og foreslo de kunne gi meg en suite i stedet. Og det fikk jeg så etter 10 minutters konferering og tasting. Suiten var helt super. Nok en av de beste jeg har bodd på (nå er heller ikke det så mange da...)

Men ingen velkomstbrev, velkomstgave eller noen ting. Exec loungen var fin nok. Maten var av canape typen, så ikke noe å bli veldig mett av. Det var afternoon snacks mellom 14 og 16, og da kanapeer og alko fra 17-19. Det ble også servert frokost der, men ble anbefalt å ta denne i restauranten da utvalget var mye bedre der. Den var til gjengjeld en av de beste jeg har fått i Asia.

8. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,658
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Tokyo Shinjuku
    Booket: King Deluxe
    Oppgradert: Ja, til King Executive
    Annet: Flott rom i 30.etasje, to flasker vatn på rommet kvar dag, fin lounge i 37. Trivelig og proff betjening. Fantastisk HHonors frokost i restauranten i andre etasje, må anbefale denne framfor frokost i lobbyen og loungefrokost om ein har tilgang. Kosa meg max på dette hotellet. (Pris pr natt 21.500¥, 26.000 ca med skattar og avgifter. Heilt grei pris for min del. Billegare enn å bu på hotell i Bodø.)

IMAG1255.jpg IMAG1257.jpg IMAG1130.jpg IMAG1134.jpg IMAG1136.jpg

Last edited: 19. aug 2016
    RoadKing liker dette
  9. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilke ulemper er det å booke via tredjeparts når man har status? Hvilke fordeler mister man? Vurderer om jeg skall booke direkte hos hilton eller bruke viatrumf for å få litt poeng. Er forøvrig diamant

10. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,059
    Bonuspoeng:
    113
    Normalt mister du alle statusfordelene. Så det er ikke å anbefale!

11. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips, da blir det gjennom Hilton :D

12. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Kanskje vi kunne prøve å tipse ViaTrumf om Hilton-siden ;) Vet ikke hvordan de velger partnere, men de har jo en del internasjonale også, så bør ikke bære umulig

13. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Nordica Reykjavik
    Booket: Standard
    Antall netter: 2
    Oppgradert: Ja, til junior suite i toppetasjen
    Annet: Loungetilgang, full frokost i restauranten.

Flott eiendom, mye bedre enn det Radisson Blu leverer i byen selv om man er litt utenfor sentrum (halvannen km maks)

14. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Helsinki AIrport
    Antall netter: 1
    Oppgradert: Ja, til badstusuite. Full frokost og loungetilgang. Vann og snacks sto klar på rommet. De har endelig oppgradert internettet sitt.

15. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Madrid Airport
    Antall netter: 1
    Oppgradert: Til et corner executiverom. Adgang til klubben og vann på rommet. Treg shuttle service, ingen tilgang direkte til terminalen. Dårlig A/C. Meh hotell

16. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    113
    Det finnes utenlandske alternativer til viatrumf. Prøv f eks quidco (eller noe sånt) du kan få utbetalt til paypal.

17. kennethdreyer

kennethdreyer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Ber dere om upgrades eller får dere de automatisk? Jeg har sikkert 35-40 netter så langt i år på forskjellige Hilton hoteller (amerikanske) og har aldri fått en eneste upgrade. Er gullmedlem, på nippet til å bli Diamond. Nesten alle nettene har vært i USA.

Med unntak av de to vannflaskene jeg får ved innsjekk har jeg aldri sett noe som helst til noe ekstra gullservice her i USA.

18. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Inntrykket mitt er at i USA/Nord-Amerika, så må du generelt pushe på litt for å få upgrades. Det er så utrolig mange som har gullkortet til HHonors, igjennom kredittkort etc. at det har gått inflasjon i den statusen..

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    Just det, når du kan få statuskort uten å ha bodd en eneste natt på hotellet...
    Den som taper på denne ivrigheten etter å gi bort kort i øst og vest er til syvende og sist oss reisende.

20. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    756
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke folk skal legge alt for mye i dette.
    Selv om det blir gitt vekk mange gullkort så er det ikke slik at det nødvendigvis blir inflasjon i de, mange som aldri bruker statuskortene sine.
    Største brukerene av gullfordelene er jo trossalt de som tjener de opp på vanlig måte.

no-backpacker liker dette

Del denne siden