Hotell: Hilton Sukhumvit, Bangkok Booket: Deluxe Status: Diamond Oppgradert: Excecutive 10 dagers opphold så gikk over til å bli stamkunde, har noen opphold her fra før av også. Da var det visst ok å få suite når den var ledig i 3 dager. Vanligvis bare oppgradering en kategori her.
Hotell: DoubleTree by Hilton London - Docklands Riverside Booket: Double Room Status: Diamond Oppgradert: nope Var booket via hotels.com før jeg fikk status, så ingen upgrade men fikk tilgang til excecutive lounge, frokost og internett inkludert.
Hotell: Hilton Kuala Lumpur Booket: Deluxe et eller annet, hakket opp fra billigste, hakket under Executive Status: Gull Oppgradert: Executive rom i 31. etasje. Annet: Nope Bestilte rommet ca 20 minutter før jeg sto i resepsjonen og skulle sjekke inn, da toget jeg hadde planlagt å ta til Perak var utsolgt. Jeremy som sjekket meg inn, virket å være ny i resepsjonen, så jeg var så freidig at jeg spurte han om det var mulig å få oppgradering til Executive rom, da verken gullstatus eller oppgradering ble nevnt. Han måtte gå bak å spørre og kom tilbake med den gode beskjeden om at det gikk bra. Og takk Gud for at jeg spurte. Har bare besøkt to andre Executive lounger tidligere (Sofia og CDG) , men denne er i en annen divisjon. 33. etasje og utsikt utover hele byen. Godt med folk som jobbet der og drikkebestilling ble tatt før jeg fikk satt meg ned. Dette var under tea time, hvor det også var diverse kaker tilgjengelig. Fra 18 til 20 serverer de diverse "aperitiffer", men med dette kan man fint spise seg middagsmett på om man vil det. 4-5 varmretter og greit utvalg kaldretter, med diverse oster og salater. Både asiatisk og vestlig mat. 2-3 kokker som sørget for at det alltid var mat og som sto klar til å servere vin og musserende. Drikke ble også tatt på bestilling fra de 5-6 servitørene som jobbet der. De kom til og med å spurte om jeg ville ha en til øl når den første var halvtom og de gikk også rundt og spurte alle om de ville ha en siste runde like før 20.00. Men det var mye folk, så om man er flere og ønsker eget bord, så bør man være litt tidlig. Jeg ble sittende på et "fellesbord", med barkrakker og plass til 10-12 personer. ' Kom til frokost i loungen 06.30 morgenen etter og utvalget her var ganske greit til en kjapp frokost, som var alt jeg hadde tid til. Rommet var åpent og moderne, men måtte gå ett par runder for å finne toalettet. (Hvis du ikke ser det på bildene, så er det en glassdør ved siden av vasken og bak der ligger toalettet.) Anbefales på det varmeste hvis du ender opp med executive rom.
Hotell: Hilton Auckland Booket: KING DELUXE HARBOUR VIEW Status: Diamond Ankomst: ca. 11:50 - tidlig på dagen. Resultat: Jeg ble tilbudt en King Junior suite på 7 etasje, men denne var først ledig mellom 14 & 15. Fikk klokken 15.00 melding fra "Hugo" i baren om at rommet var klart, ble guidet til rommet med alt mulig pikk-pakk. Rommet var flott men fryktelig over-priset. I tillegg til ett par håndbayer og en hamburger endte dette eposet på NZD 580 - rett rundt TNOK 3,5. Konklusjon : Over priset, men også det eneste hotellet i byen medlem av en "kjede" som vi kjenner her i Norway. Hyatt skal etterhvert åpne, det håper jeg gir konkurranse og bedre priser.
Hotell: Hilton Osaka Booket: KING DELUXE ROOM (2 pers.), ringte og ba om ekstraseng Status: Diamond Oppgradert: Executive Suite (31. etg.) 90 kvm! Annet: Et lite snack-fat og tre flasker vann Bestilt 2 dager før. Skulle egentlig bo på St. Regis som vi gjorde forrige uke (som vi også var fornøyd med), men kom på at jeg hadde et statusmatchet HHonors Diamond jeg aldri har brukt. Veldig fornøyd med suiten. Og loungen var også svært bra. Hotellet er helt fantastisk, bra beliggenhet og flott treningssenter, svømmebasseng, utsikt og restauranter. Frokosten er ikke testet enda. Ekstremt fornøyd med hva jeg fikk ut av diamantkortet. Dette må brukes mer!
Hotell: Hilton Petaling Jaya Booket: Deluxe et eller annet, hakket opp fra billigste, hakket under Executive Status: Gull Oppgradert: Executive rom i 20. etasje Annet: Håndduk-svane (se bilde). Kom rundt 19.30, leverte fra meg kofferten og prøvde å sjekke inn i resepsjonen. Da fikk jeg beskjed om at jeg hadde blitt oppgradert til executive rom og at det var cocktail-hour nå, så jeg skulle bare gå opp i loungen i 21. etasje og sjekke inn der. Kom opp og leverte fra meg passet i innsjekk og kunne gå rett til inn i loungen. Hun som tok i mot meg kom senere til bordet mitt og ba meg skrive under og leverte passet tilbake. Grei lounge, men gardinene var trekt for over alt, så det var dårlig med utsikt. Matmessig var det litt under Hilton Kuala Lumpur, men fortsatt ganske bra. Ble ofte spurt om jeg ville ha noe mer å drikke, så fikk bestilt 3 øl på den lille halvtimen før serveringen stengte. Frokost i loungen var ganske bra og de tok bestilling på diverse matretter. Rommet var greit og jeg har for første gang fått en håndduk-svane .
Hotell: Conrad Manila Booket: KING DELUXE ROOM Status: Tøysegullegutt Oppgradert: 1 bedroom suite Annet: Nada Flott nytt hotell som åpnet i juni. Der var flere ansatte der enn på de dyreste cruiseskipene. Stod en ansatt for hver 25 meter i lobbyen, og sikkerhetsvakter som sirkulerte i romkorridorene til enhver tid. Null gull-recognition i det hele tatt ved ankomst. Maste meg til en exec room oppgradering, men rommet var ikke klart. Kom tilbake kl xx ble sagt 4 ganger, og jeg ble overnattende på vanlig rom første natten (av 3). Den 4 gangen ble jeg ganske så sur, og sa at dette er for dårlig og foreslo de kunne gi meg en suite i stedet. Og det fikk jeg så etter 10 minutters konferering og tasting. Suiten var helt super. Nok en av de beste jeg har bodd på (nå er heller ikke det så mange da...) Men ingen velkomstbrev, velkomstgave eller noen ting. Exec loungen var fin nok. Maten var av canape typen, så ikke noe å bli veldig mett av. Det var afternoon snacks mellom 14 og 16, og da kanapeer og alko fra 17-19. Det ble også servert frokost der, men ble anbefalt å ta denne i restauranten da utvalget var mye bedre der. Den var til gjengjeld en av de beste jeg har fått i Asia.
Hotell: Hilton Tokyo Shinjuku Booket: King Deluxe Status: Gull Oppgradert: Ja, til King Executive Annet: Flott rom i 30.etasje, to flasker vatn på rommet kvar dag, fin lounge i 37. Trivelig og proff betjening. Fantastisk HHonors frokost i restauranten i andre etasje, må anbefale denne framfor frokost i lobbyen og loungefrokost om ein har tilgang. Kosa meg max på dette hotellet. (Pris pr natt 21.500¥, 26.000 ca med skattar og avgifter. Heilt grei pris for min del. Billegare enn å bu på hotell i Bodø.)
Hvilke ulemper er det å booke via tredjeparts når man har status? Hvilke fordeler mister man? Vurderer om jeg skall booke direkte hos hilton eller bruke viatrumf for å få litt poeng. Er forøvrig diamant
Kanskje vi kunne prøve å tipse ViaTrumf om Hilton-siden Vet ikke hvordan de velger partnere, men de har jo en del internasjonale også, så bør ikke bære umulig
Hotell: Hilton Nordica Reykjavik Booket: Standard Status: Diamond Antall netter: 2 Oppgradert: Ja, til junior suite i toppetasjen Annet: Loungetilgang, full frokost i restauranten. Flott eiendom, mye bedre enn det Radisson Blu leverer i byen selv om man er litt utenfor sentrum (halvannen km maks)
Hotell: Hilton Helsinki AIrport Booket: Standard Status: Diamond Antall netter: 1 Oppgradert: Ja, til badstusuite. Full frokost og loungetilgang. Vann og snacks sto klar på rommet. De har endelig oppgradert internettet sitt.
Hotell: Hilton Madrid Airport Booket: Standard Status: Diamond Antall netter: 1 Oppgradert: Til et corner executiverom. Adgang til klubben og vann på rommet. Treg shuttle service, ingen tilgang direkte til terminalen. Dårlig A/C. Meh hotell
Det finnes utenlandske alternativer til viatrumf. Prøv f eks quidco (eller noe sånt) du kan få utbetalt til paypal.
Ber dere om upgrades eller får dere de automatisk? Jeg har sikkert 35-40 netter så langt i år på forskjellige Hilton hoteller (amerikanske) og har aldri fått en eneste upgrade. Er gullmedlem, på nippet til å bli Diamond. Nesten alle nettene har vært i USA. Med unntak av de to vannflaskene jeg får ved innsjekk har jeg aldri sett noe som helst til noe ekstra gullservice her i USA.
Inntrykket mitt er at i USA/Nord-Amerika, så må du generelt pushe på litt for å få upgrades. Det er så utrolig mange som har gullkortet til HHonors, igjennom kredittkort etc. at det har gått inflasjon i den statusen..
Just det, når du kan få statuskort uten å ha bodd en eneste natt på hotellet... Den som taper på denne ivrigheten etter å gi bort kort i øst og vest er til syvende og sist oss reisende.
Tror ikke folk skal legge alt for mye i dette. Selv om det blir gitt vekk mange gullkort så er det ikke slik at det nødvendigvis blir inflasjon i de, mange som aldri bruker statuskortene sine. Største brukerene av gullfordelene er jo trossalt de som tjener de opp på vanlig måte.