Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

1. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,175
    Bonuspoeng:
    93
    Dette virker som en ganske god pris, pleier det ofte å ligge i det sjiktet?

Jeg har fått booket i februar for HKD 2061/natt, men det var via BRG, hilton.com skulle ha HKD 4363/natt for samme datoene! :eek:

Last edited: 01. des 2016
  2. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,175
    Bonuspoeng:
    93
    2.
    No show går vel sjeldent; noen har vel rapportert på internett at de har klart å ringe inn for å sjekke inn og dermed få credit selv om de aldri dukket opp, men den hotellansatte bryter nok reglene i de tilfellene.

3.
    Noen hotell i utkanten av London kan være ganske rimelige i hvert fall. Som regel lønner deg seg ikke, men det må man regne på gitt sin egen situasjon. Hampton på flyplassen i Gdansk kan ofte være ganske rimelig.

Akkurat i øyeblikket så kan man tjene flere poeng enn et bonusopphold koster, men det er sjelden kost :D Booker man f.eks ett kategori 1 hotell til 5000 poeng, og setter noen incidentals på rommet og betaler dette med Visa, får man 5000+ poeng tilbake grunnet Visa Promotion nevnt tidligere. Dog ingen kategori 1 hotell i byene du nevner :)

Et alternativ (som kan gå) er å la noen andre du stoler på sjekke inn for deg (om du ikke er i nærheten av det aktuelle hotellet/byen).
    Jeg har f.eks fått credit for et rom jeg bestilte til min samboer uten at jeg var tilstede. Jeg var t.o.m så ærlig at jeg gjorde hotellet oppmerksom på dette på forhånd men de brydde seg ikke.

3. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,175
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hampton by Hilton Amsterdam Centre East
    Min status: Diamond
    Rom booket: QUEEN ROOM NON SMOKING
    Oppgradert: Nei, men er vel ikke så mye å oppgradere til.
    Andre fordeler: Frokost inkl. men det er det vel for alle. Droppet buffeten så kan ikke kommentere.

Helt kurant hotell, spesielt grunnet prisen, EUR74/natt (kvelden i forveien kostet det godt over EUR200). Nærme trikkestopp som tar deg rett til Amsterdam Centraal, eller ned mot sydre delen av kanalbeltet/Leidseplein mm.

Forsøkte sjekke inn i 12 tiden, men de hadde ingen rom ledige. Fikk lagret bagasjen, og sleit litt med å komme inn når jeg returnerte 14 timer senere og døra var låst :D
    Fikk dog overbevist nattevakta at jeg var gjest, fikk tildelt et rom i 4. etg, og fikk utlevert bagasjen selv om jeg hadde mistet bagasjelappen :oops:

20161127_124811.jpg
    20161128_112348.jpg
    20161128_112354.jpg

20161128_112408.jpg

4. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,175
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hampton by Hilton Amsterdam / Arena Boulevard
    Min status: Diamond
    Rom booket: QUEEN ROOM NON SMOKING
    Oppgradert: Nei, men er vel ikke så mye å oppgradere til.
    Andre fordeler: Frokost inkl. men det er det vel for alle. Buffeten var helt kurant, uten at jeg spiste noe særlig. Det var kø for å steke seg vafler så de var sannsynligvis brukbare :)

Fikk rom i 6 etg. med utsikt over Hoekenrodeplein. Hotellet er jo ikke spesielt sentralt plassert, og er vel en av grunnene til at det er ganske rimelig i helgene. Betalte EUR84. Metro og togstasjon (Bijlmer) er dog i umiddelbar nærhet så man kommer seg til Nieuwmarkt på 15 min og Schiphol på 12 min.

Var litt slitsomt med 3 hotell på 3 dager i Amsterdam, ikke var de i nærheten av hverandre heller, men hva gjør man ikke for bonuspoeng :D

20161127_120327.jpg
    20161127_012908.jpg
    20161127_012816.jpg
    20161127_012804.jpg

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,890
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg aner ikke om det er vanlig, ikke ofte jeg reiser dit. Og har faktisk enda ikke vært der ettersom jeg hadde med feil pass da jeg skulle dit :(.

6. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,175
    Bonuspoeng:
    93
    OK, takk.
    Det visste jeg jo om jeg hadde tenkt meg om, beklager jeg rippet opp i det...

RoadKing liker dette
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,890
    Bonuspoeng:
    293
    Går fint :), er kommet over det. I morgen er det Thailand med Thai F, da er fruen med og BEGGE passene :).

geddi, Thomas123 and MadsVaHa like this.
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,890
    Bonuspoeng:
    293
    Må forrestene melde at en kjenning av meg kom i nesten samme situasjon på OSL i dag.

Han og fruen skulle på weekendtrip til NYC, på Gardermoen kommer han på at han har glemt å søke ESTA...

Jeg hadde iallefall den fordelen at det bare gikk utover meg selv, sympati!

9. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,844
    Bonuspoeng:
    350
    Hotell: Hilton Park Lane London
    Status: Diamond
    Bestilte: Temmelig standard
    Fikk: Clarence Suite i 27. Etg
    Helt sinnsyk kåk på 85m2.

Temmelig imponert over servicen denne gangen....

Vanvittig fint rom med helt syk utsikt.
    Så utrolig imøtekommende folk ved innsjekk og helt topp service hele veien. Blir leit å sjekke ut i morra....

10. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Stockholm
    Status: Diamond
    Bestilte: Standard Queen

Null oppgradering, som alltid. Har bodd her 3-4 ganger (både som Gold og Diamond) og aldri fått noe som helst.
    Denne gang fikk jeg et rom i første etasje med vindu rett ut mot en gågate.

geddi liker dette
  11. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Hva står det i honorsprofilen din at du foretrekker? Hvis du har satt high floor og de putter deg i første etasje så skal du klage i resepsjonen ved ankomst med å si: "Er første etasje virkelig det beste dere kan gjøre for meg når jeg har bedt om høy etasje i min honors-profil? Jeg hadde ærlig talt forventet noe mer enn dette for min lojalitet".

Sannsynligvis får du da bare et dumt svar om at det er fullt og de ikke hadde noen sjanse til å gi deg et annet rom. Da sender du klagen på mail direkte til Honors og forteller hvor skuffet du er over behandlingen og at du nå virkelig stiller spørsmål om det er verdt å være så lojal mot kjeden som du har vært til nå.

Litt avhengig av om hvor mye du egentlig bor hos Hilton eller bare har statusmatchet, så er du nærmest garantert å få bonuspoeng som "service recovery bonus". I tillegg til det så vil hotellet få kopi av hendvendelsen din med en henstilling om å "make it right again". Min erfaring er da at du blir bedt om å ta kontakt med en manager før du kommer neste gang slik at han kan "sørge for at oppholdet ditt blir som du forventer".

Summa summarum: Fortell hotellene at slikt som dette er under forventningene dine. Og husk å ros dem når de overgår dem!

Baldrick, Fnate and kosvines like this.
  12. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, står high floor i profilen min. Har vel bodd på 50-60 ulike Hilton eiendommer de siste 3 årene, og Stockholm er notorisk kjipe mot statusmedlemmer.

Jeg er såpass passiv av meg at det blir nok heller en mail til HHonors

Hendte noe lignende på et Hampton Inn tidligere i år. Bestilte 1 King Bed, men ble tildelt 2 mindre senger. Gikk ned og klaget, men fikk beskjed det fantes ingenting annet, selv ikke oppgraderinger til større rom. Hører til historien at rommet jeg egentlig bestilte lå fremdeles tilgjengelig på nettsidene deres. Skulle sende mail, men det gikk i glemmeboken.

13. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er dette veldig generelt, men etter at jeg fikk Hilton Diamond av British Airways for et år siden, har jeg bodd der en del netter. 18 netter, sier profilen min. Langt unna Diamond, m.a.o.

Jeg er faktisk veldig fornøyd med statusen. Mye mer fornøyd enn jeg f.eks var med Club Carlson Gold og Concierge. Har ikke hatt noen andre store statuser hos hotell, da jeg er notorisk utro og har "sølvkort" hos nesten alle. Hyatt, Marriott, Fairmont, CC... Og 80% av nettene bookes på hotels.com.

Men Hilton fikser biffen altså. Det er nesten alltid lounge. Det er nesten alltid et ok rom (nå er jeg ikke så kresen). Det er nesten alltid sen check-out om jeg virkelig trenger det. Det er nesten alltid rom (ikke minst). Du sparer bittelitt på bookingen og den er nesten alltid fleksibel. du får alltid noe vann eller noe søl. Du kan gi en kollega gratis frokost.

Jah... jeg må faktisk si at jeg generelt er innmari fornøyd.

I starten var jeg nok mer sånn at jeg tenkte himmelens porter kom til å åpne seg. Jeg skulle bare bo i suiter og de blåser fanfare når jeg kommer inn. Sånn er det jo ikke, men de gjør det i større grad til et home-away-from-home.

Helt ok å kunne sitte i to timer på loungen og mumse hardkokt egg med toast, drikke kaffe og jobbe fra kl 06 når man er i USA.

Baldrick, kiev, no-backpacker and 2 others like this.
  14. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Millenium Hilton Bangkok
    Status: HH Gull
    Bestilt: King Deluxe
    Oppgradert; Ja til King Excecutive med tilgang til lounge (oppgradert automatisk i app).

Veldig hyggelig hotel, Svært service innstilt staff, veldig god service, Ok beliggenhet, bra lounge.

15. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sendte inn en klage, med automatisk svar, hvor de opplyste om svar innen 13-15 bussiness dager.. så da la jeg det til hvile, men 1 time senere, ringer de fra front desk og beklager at jeg føler meg lurt, men slik var no reglene... litt fram og tilbake, og så sa jeg de forløsende ordene, "men vanligvis hos Club Carlson, når det er ledig suite, så blir jeg oppgradert.. her hadde dere ledig suite, som dere prøvde å selge meg, for lavere pris enn jeg har betalt for standard rom, og så blir jeg ikke oppgradert ved innsjekk heller.. Det er skuffende..

Så etter litt om og men, refunderte hun mellomværende, så fikk 109USD tilbake...

C

KRS liker dette
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Noen oppdaterte erfaringer med Hilton Odaiba eller Hilton Shinjuku? Hvilket velger jeg nå i Februar?

Noen som har statusmatchet andre fordelsprogrammer med Hilton Honors i det siste?

17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,890
    Bonuspoeng:
    293
    Bodde på Hilton Shinjuku for ett år siden. Har ingen problemer med å anbefale hotellet.

PS: ikke gjenta samme spørsmål i flere tråder er du snill.

chrisbu liker dette
  18. Rygel

Rygel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Var 4 netter på Hilton Shinjuku i november, kan også anbefale hotellet.

Hilton Tokyo Shinjuku
    Status: HH Diamond
    Bestilt: King Deluxe
    Oppgradert; nei, de unnskyldte seg med stappfult hotell, men lovte at det var et nyoppusset rom med samme interiør som executive rommene.Rommet sto uansett ikke tilbake for mange executive rom hos andre hilton eiendommer.

Tidlig og sen utsjekk gikk fint. Bra frokost i lounge med egen omelettstasjon.

Hilton Narita Airport
    Status: HH Diamond
    Bestilt: Hilton Queen
    Oppgradert: Ja, til executive king

Temmelig utdatert hotell som sårt trenger renovering. Gratis shuttle til flyplass og Narita sentrum.

19. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Eg legg også inn eit Stamp of Approval. Det var berre latter og smil heile vegen då eg budde der. +1

20. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk ikke noe særlig annet fra de enn en mail fra hotellet i Stockholm som kom med den vanlige forklaringen at det var fullt, samt at hun på front desk mente at det rommet jeg fikk var bittelitt større enn de andre rommene, og dermed plasserte meg der.

Tror egentlig på at et hotell med hundrevis av rom ikke får til noe bedre og som sagt de har aldri gitt noe som helst tidligere, selv når det har vært masse annet ledig. Ingen poeng eller noe plaster på såret annet enn at de har "lagt inn ønskene mine" til en eventuell neste gang.

Del denne siden