Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Tja..hva er din kreative løsning for å lure systemet da? ;)
     
  2. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Rom til 2 personer. La ikke-medlemmet sjekke inn under påskudd av at medlemmet kommer senere.
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er det slik i reglene at medlemmet selv må betale for at en skal få poengene. Slik du skisserer vil da aldri diamant-medlemmet dukke opp, og hans andre makker bruke kredittkortet.

    Personlig synes jeg det er lite stilig å lyve slik. Og lett å gjennomskue for de ansatte i Executive Lounge. Min erfaring er at mange managere følger opp diamantmedlemmer. F.eks i Tokyo hvor jeg de møtte meg personlig. Jeg ville aldri risikert diamantkortet mitt for å tilfredstille en eller annen forumist som trenger en oppgradering ;)
     
    Darkcho liker dette
  4. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke uenig i det, og jeg har heller aldri gjort det. Men du spurte, og du fikk svar.
     
  5. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Conrad Dubai
    Min Status: Diamond
    Rom booket: Exc. king rom mai 17
    Oppgradert: Exc. suite på 120 kvadr (største suiten jeg har bodd på i Hilton systemet - fantastisk)
    Annet: Tidlig innsjekk kl 08. Fikk beholde rommet til kl. 18 ved utsjekk. Veldig hyggelig personale både ved innsjekk og i Club lounge. Det var også helt i orden at Club lounge kunne benyttes også etter utsjekk. Veldig praktisk da jeg hadde sent kveldsfly til London. Har besøkt Dubai flere gange og bodd på mange ulike hotell. Dersom du ønsker å bo "downtown" kan jeg varmt anbefale Conrad. Fantastisk flott utendørs hage med lekkert svømmebasseng. Hotellet ligger 50 meter fra Skytrainsystemet som jeg syntes er svært praktisk å benytte når du skal farte rundt i Dubai. Har bodd flere ganger på Sofitel som også har et svært bra hotell downtown Dubai men der ligger Club loungen i 1 etg, og du har ikke den flotte utsikten som Club loungen til Conrad har (havutsikt / panorama byutsikt). Vær obs på at under ramadan som startet uken etter jeg var der serveres det ikke alkohol i Club loungen. Treningsstudiet var stort og hadde godt med utstyr.

    IMG_0538.JPG IMG_0547.JPG
     
    Last edited: 31. mai 2017
    Baldrick, NoLimit, Petter B-C and 3 others like this.
  6. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    718
    Likes mottatt:
    3,703
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Tallinn Park
    Min Status: Diamond
    Rom booket: KING GUEST ROOM, Non-Smoking
    Oppgradert: King Deluxe One Bedroom Suite
    Annet: Tidlig innsjekk i lounge 12:00; fikk sen utsjekk 15:00 også. Rugbrød, ost og liten Vana Tallinn som velkomst på rommet (men ingen vannflasker). Kan velge mellom frokost i lounge eller restaurant.

    20170604_122614.jpg

    20170604_122602.jpg

    20170604_122545.jpg

    20170604_122550.jpg

    20170604_122526.jpg

    20170604_122532.jpg

    20170604_212237.jpg
     
    Edvard, Misterix, Baldrick and 4 others like this.
  7. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Brussels City
    Min Status: Gull
    Rom booket: King Deluxe
    Oppgradert: Nei, ble i alle fall ikke nevnt under innsjekk og jeg det så ikke
    Annet: Fikk to kuponger som kunne brukes på drikke i baren, som unnskyldning for at de ikke hadde Executive Lounge på hotellet. Disse byttet jeg i to store glass med Hoegaarden.

    Greit hotel som ligger ganske nært Brussels Nord-togstasjonen og metroen.
     
    KRS liker dette
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,398
    Bonuspoeng:
    293
    Noen med erfaring fra Conrad i Manila ? ser det ligger en artikkel ute, men noen som har bodd der?
     
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om man får bruke perks fra honors selv om reisen er bestilt via 3.part? Expedia var vanvittig mye billigere, men jaggu har jeg ikke blitt sølv og skulle gjerne brukt de få perks det er
    Vet jeg ikke skal få poeng
     
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen perks via tredjepart. Bor mye på Hilton og er diamant.
     
  11. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    What he said

    Men Hilton har prisgaranti så jeg ville bestilt hos dem og sendt inn request om lavere pris
     
  12. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Vi hadde tenkt og bo der når vi var i Manila i Jan-17,men etter at en kompis som hadde vært der som ikke var fornøyd med både service og beligenhet så droppet vi hotelet og bodde da på The Peninsula så er et av de beste i Manila,ligger også meget bra til i forhold til mat og shopping,og kort vei til flyplassen. Sjekket ut Conrad mens jeg var der,er jo helt nytt,Ligger rett ved Mall of Asia,verdens nest største shopping senter..
     
  13. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Men jeg bestilte uten refusjon... Lurt.. Har expedia noen avbestilling a la sas selv på ikke-refunderbar?
     
  14. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Usikker, men det skader ikke å ringe og høre med dem
     
    anders82 liker dette
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,398
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for svar, jeg booket Conrad i dag men vurderte faktisk både Peninsula og Conrad. Skal bare være en natt i Manila og prisene var like, men landet på Conrad pga status hos Hilton. Så da får jeg satse på at det ikke er grusomt ;) Conrad er forøvrig 2 min lenger unna flyplassen i følge Uber.....
     
    jtmath liker dette
  16. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Blir nok bra,hadde selv gull hos Hilton men valgte da The Pen og det angret vi ikke på,eller andre natt ble vi oppgradert til 90 kvm suite :) Skal tilbake igjen om noen år..
     
  17. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det står at med gull så kan man ta meg en gjest til executive avdeling. Da jeg var i Paris fikk ungene som da var 8 og 12år være med.
    Burde være greit å få adgang selv om vi har meg ungene, kan jo dumpe de på rommet med Internett , AC og flasker med vann.
     
  18. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Må ha vært fordi du så på nonrefundable på expedia mot refundable hos Hilton. Jeg har selv aldri opplevd å finne en billigere pris hos andre enn hos Hilton selv, men man må noen ganger klikke litt ekstra for å få opp alle prisene (noen hoteller kan jo ha 6-7 forskjellige "pakkepriser" på samme rom). Nøyaktig samme pris har jeg derimot funnet mange ganger.

    Et tips som jeg bruker hele tiden er å booke rom på refundable og så vente til ca 14 dager før avreise og så sjekke igjen. Da er det ofte blitt billigere igjen og jeg kan booke et nytt rom og kansellere det forrige. Har spart meg for tusenvis av kroner på dette (kanskje 50-300kr per rom i besparelse som oftest).
     
    TigerTravel liker dette
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,398
    Bonuspoeng:
    293
  20. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Diagonal Mar Barcelona
    Min Status: Gull
    Rom booket: Familierom med plass til to Voksne og 2Barn Non-Smoking.
    Oppgradert: De hadde oppgradert med til et dobbeltrom på executivefloor. Ble litt trangt så fikk et gratis rom til ungene. Helt supert for oss :)
    Annet: Alle fire fikk tilgang til executive floor som har happy hour 18-20 og som de serverer frokost om morningen. Her er det en nydelig terrasse med flott utsikt.
    Kan anbefale hotellet.
     
    Last edited: 22. juli 2017
    Travellingalf, phileas and Baldrick like this.

Del denne siden