Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Nå som "alle" har Hilton Diamond, sier det seg selv at oppgraderinger blir dårligere og færre. Min oppgradering ble synlig i app kvelden før innsjekk. Jeg gikk rett i Club Lounge ved ankomst for å sjekke inn der, forklarte at jeg ønsket et bedre rom enn dette - og at jeg var villig til å betale et lite påslag om nødvendig. Ble da oppgradert til et betydelig bedre rom (les: suite) uten kostnad. Mulig at min daværende Hilton-logg, som viste at jeg ikke var en gratispassasjer mht. status, utgjorde en forskjell - hvem vet?

    Viktig å gjøre hjemmeleksen på forhånd, slik at man har full oversikt over hvilke romkategorier som er tilgjengelig for salg på dine datoer rett før du sjekker inn.

    Dersom man står med luen i hånden og håper på det beste, får man sjelden drømmeoppgraderingen. Den må man jobbe for ;)
     
    jgroneng and ina like this.
  2. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Bor en god del på Hilton og har blitt fortalt av ansatte at litt avhengig av stillingsnivå har en adgang til å kunne se kundehistorikken til en gjest. Dersom du faktisk også bor mye på kjeden så øker nok dette muligheten for fine oppgraderinger selv om alle med samme status i teorien har like muligheter. Noe av det geniale med appen til hilton er også at en kan se romtegningene for de fleste hotellene. Sender stort sett en email på forhånd om estimert ankomst tidspunkt og ønske om rom. Stort sett får jeg en hyggelig tilbakemelding. Har også opplevd at en særlig de to siste årene får bekreftet rom oppgradering på hilton appen både en og to dager før ankomst. Her syntes jeg Hilton er flinkere enn Accor kjeden. Dette bidrar til økt lojalitet til å bestille direkte hos kjedene selv om det til tider kan være noe dyrere. En av de største fordelene med status er at en ofte kan få tidlig innsjekking uten å betale noe ekstra. Deler synspunktet om at en må jobbe litt for å få en fordel. Denne fordelen kan jo enkelte ganger være verd flere tusen og samtidig bidra til en vesentlig bedre opplevelse.
     
    Last edited: 02. nov 2018
  3. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Har noen her erfaring fra Hilton i Amsterdam? Ser ut som det ligger litt unna sentrum, men kanskje kartet lurer meg?

    Hva med Doubletree ved Centraal Station, ser også fint ut - har noen bodd her kanskje? :)

    Edit: det er snakk om en langhelg i desember
     
  4. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Ligger ved togstasjonen, sikkert hotell som er mer sentralt, men vi gikk til alt når vi var der uten problemer.

    Bra takterasse med gode drinker (kanskje litt kaldt i desember..)
     
  5. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Hilton har salg i sørøst Asia for tiden, på apac.hilton.com står det at salget Ends 19 NOV, mens noen steder at du kan bestille til og med 19 NOV. Hvordan forstår du/dere det? Ender salget 19 eller 20? Kan jeg vente til mandag med å bestille?
     
    Last edited: 17. nov 2018
    phileas liker dette
  6. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg to kontakt med HIlton, og de sier at salget varer til og med 19. Nov.
    Litt språkforvirring, hvis vi sier at et tilbud ender den 19. Nov på norsk betyr ikke det tilbudet varer til 18. Nov kl. 23.59?
     
  7. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv benyttet meg av dette tilbudet. Har aldri de siste 10 årene sett så lave priser i Malaysia. Fikk kjøpt en uke på Hilton i KL til ca 600 kroner natten. Har allerede fått bekreftet oppgradering til suite som status kunde.
    Ville nok bestilt i løpet av den 19 for å være på den sikre siden. Samtidig kommer det alltid nye salg. Lykke til med booking.
     
    Thomas123 and ina like this.
  8. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Knallgod deal! Hvor lenge før oppholdet har du lykkes med å få bekreftet oppgradering?
     
  9. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Ca 6 uker. Hilton KL er etter min erfaring et av de bedre Hilton i Asia og kan varmt anbefales. Lykke til med booking.
     
    ina and Thomas123 like this.
  10. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Holdt på å glemme tidssone forskjell , Hilton er jo amerikansk så tidssone ligger jo 6-9 timer etter Norge, så når det er midtnatt i USA er det jo allerede morgen den 20. i Norge.
     
  11. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøpte rom for et vennepar på Hilton Helsinki , de spurte om hvor jeg var og de fikk ikke noen Diamant fordeler , er det alltid så strengt hos Hilton ?
     
  12. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått forslag om å sjekke inn på Conrad i morgen, men ser at rommet jeg bestilte ikke har blitt oppgradert.
    Hva er deres erfaring med innsjekk før ankomst , hvis en med Diamant status ikke har fått bedre rom , er det noe sjanse å gå oppgradering likevel hvis en venter med innsjekk til ankomst , eller spiller det ingen rolle?
     
  13. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    De gangene jeg har gjort lignende så har jeg reist sammen med de andre og da er det bare jeg som får noen fordel. Har noen ganger klart å snakke meg til at en ekstra person kan få lounge (som bor i annet rom) men de er Hilton er ganske strenge. Har ikke prøvd dette på noen av hotellene i Helsinki.

    Som en side-note så liker jeg loungen på flyplasshotellet. Gratis finsk øl i store mengder
     
  14. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93

    Av en eller annen grunn er Conrad og Hilton Sukhumvit noen av de få hotellene i Asia som det er litt utfordrende med å bli oppgradert til suite rom som Diamond kunde. Litt av grunnen er nok at dette er to Hilton hoteller som alltid er svært populære. Uansett er jeg sikker på at du får nyte fordelen med club loungen på Conrad som er svært bra. Ville valgt å ikke sjekke inn på forhånd. Tips, ta en runde eller to i Lumphini parken som er 15 min gange fra hotellet.
     
    ina liker dette
  15. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Vi er 4 stykker som skal ha noen netter på Hilton Pattaya i januar. Jeg kommer til å gjøre som @ina og kjøpe status på eBay, og det er jeg som skal booke for alle 4, men vil det være mest fornuftig å fikse status til en av de andre også? Eller sågar alle 3?
     
  16. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har opplevd Hilton som ganske streng med fordeler til andre rom enn Diamant holders rom. Jeg ville ha gjort det hvis skal bestille flere rom. Skal forresten tilbake til Thailand neste juli, spørs om det er fortsatt mulig å kjøpe match på eBay da.
     
  17. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for svar og tips .
    Grunnet innsjekk i dag, lørdag, som er en veldig travel hotell dag , har ikke høy forventning om å bli oppgradert , har heller ikke lang Hilton historie å skryte se (se post 5 mnd om hvorfor) men blir glad hvis det skjer .
     
  18. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har tre år som Diamond og jeg sjekker så å si aldri inn i appen. De eneste gangene jeg gjør det er når appen bekrefter oppgradering. Ellers har man jo ikke noe incentiv overhodet til å gjøre det. Med innsjekk på forhånd indikerer du at du har «godtatt» rommet du er tildelt. Selv om det står at de da skal prøve å oppgradere deg senere så gir det muligheten til å heller prioritere noen andre.

    Jeg har faktisk fått beskjed på ett hotell ved resepsjonen at de aldri oppgraderte allerede innsjekkede i app fordi de nettopp hadde sagt at de ville ha et spesielt rom. Jeg mistenker det var en nyansatt som avslørte noe jeg egentlig ikke skulle få vite.
     
    Tjo liker dette
  19. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Det er slik informasjon fra status veteraner som deg som gjør at IF forumet er så verdifullt for nykommere som meg; jeg har fått utrolige oppgraderinger og lounge og service som jeg ikke ville ha opplevd uten tips og hacks fra dere. Tusen takk for generøsitet med gode råd.
    Med min vanlige «status» var Hilton en drøm som har blitt et fantastisk eventyr . Gjorde som anbefalt og ventet med oppgradering , ble oppgradert til Executive corner room. Bilder i posten «5 mnd».
     
    October and Xflipper like this.
  20. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    2C9E228D-87CC-4833-A6CC-3DF1B39B3D5E.jpeg 8811EC9F-62CC-4095-92A8-58A173B53FB5.jpeg 6592CD88-BC87-4A74-9431-5D126C8C5287.jpeg 45C62F06-3BB4-4B3F-9E77-3513EB33619B.jpeg B0E986C7-4701-4E11-8D50-A7079E38F22B.jpeg A110AF60-8B75-405E-B847-0858EC72BC51.jpeg 94944405-CEF4-4D36-84B0-2C8F5164B772.jpeg 589BDE6B-1D72-4C94-ABBA-F72014909EF4.jpeg Var på Hilton Pattaya nov ifjor og ble oppgradert til suite :) fantastisk utsikt og flott hotell.
     
    Last edited: 08. des 2018
    jgroneng, kokarun and ina like this.

Del denne siden