Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har akkuratt gjort dette,booket en natt og en til dagen etter. Har også gjort dette før uten problemer,ga hotelet beskjed den dagen jeg kom så var det fikset. Har nå booket totalt 11 stays for og beholde diamant nivå til mars-2020 :) Du må også melde deg inn på deres 2000 point challenge,gå bare inn på appen og se der det står offer..
     
    Gullars liker dette
  2. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ja det gjorde jeg,sa bare at det ble forandinger i reiseplanene våres. Gå¨r helt fint og sjekke ut og inne av hotelet flere ganger,er ikke noe regler på dette? For jeg bestiller til den billiste katogori og for oppgradering vær gang :)
     
    Gullars liker dette
  3. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Nei som sagt så informerte jeg di den dagen jeg kom så fikset de det,fikk registrert alt som stay..så ingen stress
     
    Gullars liker dette
  4. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan booke han inn på din konto,men legg han inn som guest med hans navn,du ser det er en egen rubrikk der du legger han inn så han kan sjekke seg selv inn uten at du er der..
     
  5. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt over 60 netter på Hilton systemet siste år. Flere av oppholdene har jeg valgt å forlenge med ny booking. Kun for en av bookingene fikk jeg registrert dette som nytt opphold. Du skal nok treffe en veldig hyggelig resepsjonist som godtar å avvike fra vilkårene til Hilton.

    Min erfaring i Singapore er at det er lettere å bli oppgradert på Conrad som ligger i nærheten av havnen enn på Hilton hotellet. Svømmebasseng, lounge er av langt høyere kvalitet på Conrad. Normalt er jo Conrad dyrere enn Hilton. Fikk ved sist høstferie samme pris på Conrad. Ville nok anbefalt din kollega å kjøpe et eget Diamond medlemskap. Ellers er jo kampanjen med 8 opphold innen 90 dager et kanontilbud med tanke på at du da får Diamond status til mars 2020
     
    ina and Gullars like this.
  6. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Tror nok ikke det vil gå vis det er 2 bookinger på samme dag..
     
    Gullars liker dette
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er også min erfaring etter et par år som kvalifiserende Diamond med mange opphold på samme hotell, som ofte består av flere bookinger satt sammen pga endring i planer. Hilton sine regler definerer vel også "stay" som et sammenhengende opphold på ett hotell uavhengig av lengde eller bookinger.

    Bor en f.eks i Bangkok er DoubleTree og Hilton på samme eiendom og en kan enkelt skifte mellom dem hver natt for å klare stay. Her er det også rimelige kampanjepriser. Stor forskjell i romstandard da etter min mening, men bassengfasilitetene er litt bedre på DT.
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Leste akkurat en artikkel om denne status challengen til Hilton og der står det i alle fall at man ikke kan sjekke inn og ut av samme hotell flere dager på rad og regne med å få dette registrert som individuelle stays:

    https://onemileatatime.com/hilton-status-challenge

    • Can you check into the same hotel back-to-back every night to complete multiple stays? No, multiple back-to-back nights at a single property will automatically be consolidated into one stay. You’d either need to leave a one night gap between stays at the same hotel, or switch to a different hotel every night.
     
  9. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Fette stemmer, Hilton har bekreftet dette.. uten en slik regel ville det vært svært lett og oppnå topp status.
     
  10. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring fra Hilton Hua Hin nylig, to separate bookinger uten mellomrom telt som 1 stay.
     
  11. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    En nøkkel til å få gode priser/ekstra points hos Hilton er ofte å benytte deres mange promotions. Akkurat nå har de f. eks en "Points unlimited" promotion som finnes HER. En annen mulighet er å bruke en promokode når man bestiller - mange (men ikke alle) er åpne for alle å bruke, se eksempler HER. Ellers skriver LoyaltyLobby om muligheten for Gold på 4 stays/90 days HER. Husk også at "ekte" diamanter hos Hilton kan gi bort gullstatus, beskrives HER. Sikkert noen her på forumet som kan være gavmild med dette til en stakkars trengende? ;)
    God tur!:)
     
    jtmath liker dette
  12. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Har bodd en del på Hilton i jobbsammenheng. Da har jeg ofte booket helgen i forkant "privat" og virkedagene gjennom jobben på en separat booking. Dette har aldri gitt mer enn ett "stay" for meg. Jeg har til og med hadd ulike romkategorier og vært nødt til å sjekke ut av ett rom og inn på et annet uten å få det oppført som nytt stay.

    På Hilton Singapore, som du spør om, har jeg pleid å få oppgradert til høyere etasje og utsikt fra den gode siden av hotellet. Jeg tror også jeg har fått et marginalt bedre rom en jeg har betalt for, med regndusj og kaffemaskin osv, men aldri noen kvantesprang i kvalitet. Men det virker som om medlemsnivå har en viss betydning der.

    Det var forøvrig en portør der som instinktivt spurte meg om jeg var skandinavisk da jeg insisterte på å få trille min egen koffert opp til rommet. Det er tydeligvis noe vi er kjent for. :)
     
    RoadKing liker dette
  13. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Bare å stemme i her. Har bare en eneste gang klart å få to stays i sammenheng. Da hadde jeg booket to fullt fleksible opphold som hadde kanselleringsfrist kl 16 hver dag mener jeg. Ved innsjekk spurte de om jeg skulle være begge dagene og da sa jeg bestemt at det var veldig usikkert. Jeg sa jeg hadde er møte dagen etter og dersom det varte lenge måtte jeg sove over, men ellers kom jeg til å kansellere.

    Om morgenen på dag to sjekket jeg ut, betalte og tok med kofferten i bilen og sa til resepsjonen at jeg skulle videre. De spurte da om jeg ville kansellere med en hang men jeg sa at jeg måtte ringe senere fordi jeg ikke visste enda. På ettermiddagen kom jeg bare tilbake og sjekket inn og fikk spørsmål: “How was your meeting?” (Hyggelig gest det synes jeg forresten.) Og så fikk jeg nytt rom. Betalte også oppholdene med to forskjellige kort for å virkelig prøve å skille dagene (men det har jeg prøvd før andre steder og har fortsatt bare fått ett opphold).

    Jeg har etterpå prøvd å trikse lignende uten lignende suksess.
     
  14. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Skal til Thailand igjen i sommer med min brors familie. Har tenkt å skaffe dem status match, men må da vente til nærmere mai for at statusen skal gjelde for reiseperioden juli/august.
    Men risikerer at prisen går opp og at South Asia Pacific salg ikke gjelder da.
    Kan medlemmer som har lang fartstid med Hilton dele erfaringer mtp om Hilton i Thailand har flere salg nærmere sommer, og kan vi risikere fullbookede hotel i Hua Hin og Bangkok i juli og August dersom vi venter?
    På forhånd takk.
     
  15. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Er det ikke bare å opprette en ny konto nå, bestille rommene, så kjøpe statusmatch når oppholdet nærmer seg?
     
    ina liker dette
  16. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Basert på svaret regner med at det er greit å bestille rom før en har oppgradert status, det høres logisk ut. Takk for svar.
     
    mathiasfe liker dette
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Det er to separate ting. Antall gjennomførte stays/netter innenfor statusmatch-perioden er det som teller, ikke når de er bestilt. Husk at rene poengbookinger ikke teller.
     
    ina liker dette
  18. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Status innenfor kalenderåret. Du får også full score for netter som du har tatt ut med bruk av bonusnetter. Hadde selv for år 2018 nesten 10 netter som ble booket med bonuspoeng. Alle ble godtatt i minimumskravet på 60 netter til Diamond og ble tatt med som tellende opphold. Tilbudet med 5 bonusnatt gratis er noe av det bedre med å være lojal til Hilton systemet.

    Ser det er veldig hyggelige priser i Asia nå. Det har normalt kommet en kampanje i juni som gir deg triple bonuspoeng som Diamond kunde. Venter selv på denne kampanjen selv om det er en risiko for at prisene vil øke. Normalt er det så stor konkurranse mellom kjedene at jeg tipper prisen for opphold blir like hyggelig om en venter noen mnd med å booke. Generelt har Thailand og ikke minst Hong Kong blitt vesentlig dyrere de siste 5 årene. For 5 år siden kunne du greit booke Conrad i HK for 1500 kroner. Nå skal du være heldig om du klarer det for under 3k.
     
    ina liker dette
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har det skriftlig fra supervisor i Hilton cc at de ikke godtar rene bonusnetter i status match i 2018 som jeg gjennomførte. Mulig de er mer romslig på de 60 vanlige.

    Flere hoteller, som f.eks Hilton Sukhumvit i Bangkok, legger inn sperre for å kunne booke 5 netter på rad. Det forringer tilbudet.
     
  20. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Søkte på Hilton Hua Hin for begynnelsen av august og får ikke opp ledige rom, står at jeg må ringe. Er det virkelig fullbokkket eller er det bare Hilton som ser (med cookies) at jeg har sjekket mange ganger uten å booke og later som det snart er fullbokket for at jeg skal få ut fingrene? Til erfarne Hilton brukerne må jeg virkelig ringe å bestille tom
    eller blir det ledige rom igjen ?
    På forhånd takk.
     

Del denne siden