Hotell: Park inn By Radisson Heathrow Min status: Gold Rom booket: 2 rom 2-1 standard Oppgradert: begge oppgradert til superior Andre fordeler: vann på rommet. Frokost kostet 11,9 gbp og var helt oke. Betalte bare 79 gbp per rom så det veldig overkommelig!
Regner med at mange her har erfaringer angående å klage til CC. Sitter noen på informasjon angående hvor mailen skal sendes? Må man skrive klagen på norsk eller engelsk? Har hatt CCG i 1 år og har aldri opplevd og få upgrade eller velkomstgave. Er nå nedgradert til CCS nå og sjekket akkurat inn på en Junior Suite på Gardermoen (noe som i teorien skal gi oppgradering av rom grunnet CCS noe vi ikke fikk). Har betalt rommet med kun cash og på papiret står det at det inkluderer filmkanaler som vi tydeligvis ikke har. Ringte resepsjonen og dem sa at det var noe dem ikke lenger kunne tilby. Har aldri før orket å klage pga CC kortet står i hjemme sjefens navn... Hvis jeg skal sende en klage, burde jeg sende for alt "tap" for alle oppholde eller kun oppholdet nå der filmkanaler mangler (yes, jeg vet.... veldig ilands problem) men ja dere vet.........
Det er mitt inntrykk at mange av hotellkjedenes statuskort stort sett er verdt plastikken de er trykket på. Men... Hva kan vi vente oss når de matcher i øst & vest. Det er jo ren devaluering. Når det er sagt, jeg har bare matchet en gang, til Hilton, og der har jeg bodd en gang og fått kanonoppgradering, så jeg skal ikke klage .
Som gold skal du oppgraderes dersom det finnes ledige rom. Men de kan vri seg unna med å påstå at du får et bedre rom i samme kategori (utsikt/etasje). Sølv har enda mindre sjangs for oppgradering av kategori. Selv har jeg bare blitt nektet oppgradering to ganger, den ene gangen hadde jeg familien med, og den andre ville de ikke oppgradere fra business til suite. Men jeg skriver *alltid* følgende i kommentarene når jeg bestiller: "Gleder meg til å komme tilbake, håper på fin oppgradering denne gangen også!"
Siste erfaring, oppgradering fra basic rom til suite på Art'otel i Budapest. Riktignok ikke utsikt mot elva, men flotters rom. Søtt lite fruktfat på rommet, men for første gang på evigheter ikke noe vann på rommet. Spurte i resepsjonen; men neida, vann måtte enten kjøpes eller drikkes fra springen. Liker ikke være selvlysende så ble kjøp.
Hotell: Radisson Admiral Hotel Toronto-Harbourfront Min status: Gold Rom booket: Standard rom Oppgradert: superior Andre fordeler: cookies på rommet, sjokolade og vannflasker begge dagene. Veldig fornøyd med oppgraderingen selv om den ikke var enorm. Rommet hadde såvidt jeg kunne se bedre utsikt også.
Er det noen som benytter tilbudet om å overfører CC-poeng til Eurobonus? Og kjøres det noen ganger kampanjer der en kan få bedre vekslingskurs? I dag er 10CC = 1EB Jeg har 90 000 CC-poeng, men synes utbyttet mot gratisnatt gir lite utbytte der jeg reiser.
Jeg ville ha benyttet poengene til kjøp av rom med poeng+cash. Det kan ofte gi gode kjøp er min erfaring iallefall
Poeng + cash er definitivt noe av det som gir best verdi hos Club Carlson. Ofte jeg har gjort det når rommet har vært forbanna dyrt for å få det ned til en ok pris. Ellers er vel London hotellene også verdt noen bonuspoeng mtp prisene i den byen.
Hotell : Radisson Blu Airport Hotel Gardermoen Status : Gold Booket : Billigste standard inkl. frokost( første gang jeg har sett de har solgt rom eks.frokost på Radisson i Norge) Oppgradert : Ja, til stort business hjørnerom Andre fordeler : Niks
SAS har ikke hatt hotellpoengbonus så lenge jeg har fulgt med (5-6år) er vel fordi de har så få partnere på det. Noen andre partnere til CC (American, BA) som har hatt det iblant, men selv det har vært skralt i det siste.
Hotell : Park Inn Oslo Status : Gold Booket : Avtalepris Oppgradert : Ja. Har hatt en lang rekke opphold og opplever nesten 100% konsekvent å bli tildelt rom med balkong og eller superiorrom (som for så vidt er et vanlig rom med Nespressomaskin og dobbelt så mange hodeputer). Andre fordeler : Så godt som alltid en tallerken med litt frukt og eller sjokolade ved ankomst og alltid hyggelige folk i resepsjonen
Hotell: Radisson Blu, Malmø Min status: Gold Rom booket: 2 rom, 2-1 standard 1100,- per rom for 2 netter. Oppgradert: begge rom oppgradert til Business, tiltross for helt fullt hotell Andre fordeler: sjokolade som velkomstgave på begge rom. Gratis leie av sykler. Fint hotell og en helt ok frokost.
Hotell : Royal Garden Trondheim Status: gold Booket: points+cash standard Oppgradert : business hjørnerom mot elva Perks: standard fat med sweets Tross i streik, så klarte de å gi meg oppgradert rom og service. Noe Thon Opera ikke klarte for to uker siden!
Enig, points+cash gir billige rom med fleksible vilkår, i tillegg til å gi poeng på cashdelen. Å betale rommet 100% med poeng vil ikke lønne seg med mindre du har alt for mange av de.
Eller at det faktisk kan være ganske billig sett i lys av hva du får for 10.000 poeng + cash. Synes f.eks. 1200,- for rommet, 10.000 points + 650 og 28.000 points gjør at 28.000 points er å foretrekke. I alle fall for min lommebok...