Ettersom double dip ikke er mulig, har jeg ved mine siste Radisson-opphold registrert EB-kortet ved ankomst og bedt dem kreditere det. Allikevel har jeg fått CC-poeng, men ingen EB-poeng. Kan dette endres i etterkant? Eller er løpet kjørt?
Hotell: Radisson Blu Scandinavia København Min status: Sølv Rom booket: Standard Oppgradert: Nei Andre fordeler: Absolutt ingenting. Fikk sågar rom en av de nederste etasjene, ut mot Amager Blvd., med masse støy. Gikk ned i resepsjonen, slengte EBD-kortet på disken og sa jeg heller ville ha kreditert oppholdet mot det, ettersom det ikke er noe som helst å hente på sølvstatus.
Nå som de har fjernet 2for1/4for2 er det egentlig noe særlig vits å være gull fremfor sølv? Eneste fordelen som har noe så å si er vel 35% istedenfor 15% ekstrapoeng.
På noen hoteller vil du vel fremdeles ha større sjanse for oppgradering som gull enn sølv i alle fall.
Hotell: Radisson Hotel Narita Min status: Sølv Rom booket: Standard Oppgradert: Ja, business rom 902 Andre fordeler: Velkomstbrev, kaker, 4 vannflasker funnet til nå, og en bunke velkomstdrink. Var her for et år siden (på dagen) som gull, synes dette var enda bedre.
Siden 2-for-1 og 4-for-2 er borte, kan vi kanskje bruke tråden også til å tilby slike opphold dersom de er reserverte og i planen skal avbestilles? Jeg har 3 opphold reservert på Radisson Blu Seaside Hotel, Helsinki i perioden 30. mars til 3. april som jeg ikke skal bruke. (2-for-1 31. mars-2. april, og 1. april til 3. april, og 4-for-2 30.mars til 3. april). Si ifra hvis noen er interesserte i å ta over noen av disse (det er kunstløp-VM i Helsinki denne helga, så kanskje noen som skal på det for eksempel?)
Det er avhengig av kor stor rekninga er. Tømmer du minibaren dagleg på eit dyrt rom blir det fort ti-tusenvis av Gold Points som kan først over til EB på 10:1 kurs. 10 GP= 1 EB. 35000 gold points for eit opphald i to netter blir 3500 EB poeng om du fører over, mot 500 per natt om du krediterar EB direkte. Tilsvarande dårleg betalt om det er billige rom og ingen poeng på mat/drikke på hotellet. Du må nesten vurdere kva som passar deg best.
Hotell: Radisson Blu Royal Bangkok Min status: Gull Rom booket: Deluxe Oppgradert: Nei, kun Suite som var bedre Andre fordeler: Velkomstbrev, frukt, 4 vannflasker Meget bra hotell. Anbefales.
Hotell: Radisson Blu Brussel Min status: Gull Rom booket: Standard Oppgradert: Nei, til tross for mange ledige rom. Sendte klage. Andre fordeler: Ingenting Sendte klage for null Upgrade, fikk 10000 poeng.
Hotell: Radisson Martinique on Broadway New York Min status: Gull Rom booket: Standard Oppgradert: Ja, Club Executive rom 1711 i PH1 Andre fordeler: Velkomstbrev, Eske med flotte sjokoladebiter og full frokost for hele familien under oppholdet. Frokost sa de ikke var inkludert i oppgraderingen, men jeg fikk det som en courtesy (verdi $720 for oss 4 i 6 dager).
Da var du meget heldig med oppholdet/oppgraderingen. Jeg fikk ingen oppgradering, ingen velkomstgave og måtte mase meg til å få frokost for 2 dager. (bodde 4 netter) i 2015
Hotell: Park Inn Berlin Min status: Gull Rom booket: Superior Corner Oppgradert: Junior Suite Andre fordeler: Frukt og en flaske med vann Bestilt direkte gjennom hotellets egne nettsider da de hadde billigst pris. Reagerte på jeg mottok null poeng og at det stod som "ineligible 0 points" under historikken. Etter mange e-poster frem og tilbake med Club Carlson kundeservice, fikk jeg til slutt 21k poeng korrekt lagt til kontoen. Følte meg ganske sta når jeg sendte e-post nummer fem, men de hevdet bestemt at jeg hadde bestilt gjennom Expedia, Hotels.com eller noe lignende. Til og med når jeg sendte bilde av bekreftelsen med korrekt referanse nektet de på at jeg hadde bestilt på hotellets sider...
Hotell: Radisson Blu Hotel Shanghai New World Min status: Concierge Rom booket: Vanlig rom med extraseng til barna Oppgradert: Familie Suite m/ stue, kjøkken, spiseplass med langbord, 2 soverom, 2 store bad, 3 TVer.. Andre fordeler: Gratis Inngangsbilletter til Madam Tussod, Gratis frokost, Aviser, Frukt, sjokolade og store mengder flaske med vann