Jeg ringte umiddelbart etter bestilling. Det fungerer kun å oppgradere online hvis du ikke har connection. Ellers må du ringe.
Noen som har forsøkt å oppgradere med voucher hos Discover? Og klart det? Tenker å ta en tur LH og 4Y til Tenerife.
Flyertalk sier ja. Har ikke prøvd personlig https://www.flyertalk.com/forum/luf...e-evoucher-upgrade-questions-merged-q-80.html Men vær oppmerksom på at dersom Discoverflighten har codesharenummer med LH, så kan det bli vanskelig. Det var ihvertfall det når jeg skulle oppgradere med cash ifjor FRA-MCO. Da var det et LH-flightnummer på 4Y-flighten, og jeg fikk ikke by på oppgradering.
Det var interessant og nyttig. På LH nettside kan jeg velge to identiske ruter med samme pris. Når jeg ser nøye etter gir den ene LH nr på begge flightene, mens den andre lar Discover ha sitt eget 4Y rutenr.
Dette går igjen i hele systemet - om du vil oppgradere, så må du ha billett med 'native' flight, dvs rutenummer som hører til selskapet som faktisk gjennomfører flyvningen. F.eks. kan man heller ikke bruke voucher på LH-utført flight som har blitt billettert med UA-codesharenummer.
Jeg tok i ettermiddag mitt første nølende steg inn i evoucher-verdenen, og da dukket det opp et spørsmål på rookie-nivå. Forsøkte en oppgradering på en eksisterende LX businessbooking BKK-ZRH (booket for noen uker siden), og ble som forventet satt som waitlisted. Når jeg kikker på bookingen i appen nå er det kun det waitlisted'e F-strekket som ligger der, ikke det bekreftede C-strekket (de øvrige strekkene på reisen er uendret). Når/dersom oppgraderingen ikke vil gå igjennom (håpet er begrenset), vil da den opprinnelige C-bookingen dukke opp igjen, med opprinnelig setevalg? Eller må setevalg gjøres på nytt når/dersom upgrade ikke går igjennom?
Jeg kan ikke svare på spørsmålet, men det stod akkurat likt da jeg oppgraderte via waitlist fra X->C med LX i februar. Min oppgradering gikk igjennom så hva som hadde skjedd hvis ikke, aner jeg ikke.
TLTG 1) Forfaller disse voucherne når Senator-statusen utløper? 2) Hvis ja over kan jeg booke en reise før jeg mister status, med avreise etter at jeg mister status, men likevel bruke vouchers?
Da har jeg forsøkt igjen, uten hell. OSL-ZRH-BKK i Z, HKG-FRA-OSL i Q. F6A5 ZRH-BKK, J9C9D9Z9 HKG-FRA. Ingen oppgraderinger tilgjengelig. Avbestilte innen 24 timer Egentlig noen gode dealer i september OSL-ZRH-BKK til 12k pr vei i Z.
Har en evoucher igjen og lure på om det er verdt å prøve å bruke den på Discover airlines FRA EVE? Business menuen jeg fant på nett ser ikke akkurat spennende ut. Men hvis det ikke dukker opp en lengre LH group flight før voucher må det kanskje prøves? Blir første gang ever med Discover...
Merk i så fall at du må få booket billett med Discover flightnr (4Y) og ikke LH codeshare, for at evoucher skal kunne benyttes. Prøvde selv å bruke evoucher på EVE-VIE og BOO-MUC, men den første var blokkert og den andre codeshare. Har da i stedet betalt for oppgradering til cirka 1100,-, som jeg synes er ok for 3+ timer med litt mat, fri drikke og ledig midtsete.
LH nummer på billetten gitt, men de kan kanskje bruke voucher på tlf? Ser at jeg ikke får by på oppgradering, men kjøpe for fast pris
Mener du kan bruke M&M upgrade vouchers på alle i Star Alliance. Fikk ikke til å gjøre det på nettet og måtte ringe LH. Ingen availability før under en uke før avgang; antar det har noe med tilgjengelige bonusbilletter elns.