Vet du om Thai flyr noe First intra Asia? Fra Singapore f.eks? Jeg hadde håpet å klare sete opp følgende rute: FRA/MUC- PEK LH F, PEK-SIN SQ F og SIN-MEL SQ C/F, eller LHR-SIN SQ F og SIN-MEL SQ C/F. Vet heller ikke om noen her inne på forumet har testa Thai F vet de flyr til Sydney. Kunne gjerne tenkt meg også å fly denne ruta hvis det hadde latt seg bestille: FRA/MUC- PEK LH F, PEK-SIN SQ F, SIN-Bangkok SQ C/F, Bangkok-Sydney F og Sydney-MEL ? og returen tenkte jeg MEL-SIN SQ C, SIN-Tokyo SQ C, Tokyo-Wien Austrian C eller MEL-SIN SQ C, SIN-IST Turkish C, IST-LHR Turkish C.
Hvorfor skal de ikke godkjenne den? er det noe i bestillingen din som du tror eller gjør at LH F vil være uaktuell for deg?
Ok. I fjor fikk jeg bestilt noen måneder før, men det er ikke mulig lenger? Hva med Singapore sin C? er det mulig å booke på forhånd?
Jeg skal bestille for søster og mann, og de må bestille nå for å ta fri i september. LH F er vel fortsatt 14 dager før? Har singapore satt opp noen sperrer den siste tiden, eller er det like lett som i fjor? I fjor var så og si alt ledig for å bookes når expertflyer sa F4. Har ikke scannet/sjekket noe på en god stund, og sist jeg booket var singapore airlines akkurat mulig å booke så derfor jeg lurer.
Med låste datoer må du ha litt flaks. Anbefaler å booke en rute som kan flyes om det ikke skulle åpnes for F. LH slipper generelt 14/7 dager før, men mange rapporterer om flere nærmere avgang. Les f.eks @flying_all sine detaljerte poster. Det er kun Tallin som kan svare deg på SQ. Alle verktøy er i beste fall veiledende/villedende siden SAS har egen deal med SQ.
Om du fikk booket LH F FRA-SIN mnd i forveien så var det i perioden hvor LH la ut mye i lang tid før avgang. Ikke mulig lenger. LH F er 2 uker før avgang eller kortere.
Jeg booket Singapore Airlines sin F fra SIN-CPH Er hovedsakelig på jakt etter samme rute om den er mulig. Eneste jeg finner "ledig" dvs F4 i experflyer er FRA-SIN med Singapore airlines, men den ruten går vel ikke?
Hvilken rute tror du er lettest fra OSL-SIN-OSL i C(selvfølgelig helst F, men i hvert fall C) i august/september
Du kan søke på tilgjengelighet i SQ C via SAS sin søkemotor for Star Alliance awardreiser. Finner for eksempel OSL - DUS - SIN 11.sep (SK på første leg og SQ C med A350 på andre leg) og SIN - LHR - OSL 18. sep (SQ C med A380 på første leg og SK på andre leg) .
Får bare lete litt videre.. Fortsatt håp om at de skal få flydd med F for første gang, men er ikke alt for lett å finne korte reiser med F
L Lettest i C fra Oslo er vel via Frankfurt eller London. Lufthansa, Singapore eller Eva skal ha greit med seter i C. I First er det nok LH fra FRA eller MUC enklest.
Langt fram i tid er det riktig men vil ikke si CPH og ARN har like mange alternativet som LHR og FRA i C mot Asia tett mot avgang