Ja. Liten oppsummert trip.
Hadde OSL-DUB-DUB-ARN-OSL den 5/2.
OSL-DUB ankomst DUB til gate 109 ca 12min tidlig.
Da hadde jeg 1t,12 min før fly DUB-ARN skulle gå kl 11:30.
Det ser ut som at sas har gatene rundt 107-109. aka ca midt på.
RyanAir har gatene lengst ned,hvor det er litt lengre å gå.
Jeg tror forresten ikke denne terminalen har noen bridge-gater eller bus gater.
Her er allt spesialtbygd for Ryan Air...aka fort inn og fort ut.
......
Så det tar 2 min fra du går ned trapp fra fly som står og venter til du er inne i terminalen.
Nå gikk jeg sakte mest for å sjekke hvor lang til allt tar hvist man "stops up and smells the roses along the way".
Etter 8 min gange var det passkontroll. Mange luker,ingen kø. 2 min.
Etter 11 min er du inne i baggasjehallen og der må du gå rett frem og over til den andre siden hvor det står flight connections.
Der tar du en lang rulletrapp opp.
På toppen står ei dame som ser rart på meg og sier "flight only connection".
Thats me sier jeg og hu scanner boardingpass,så slipper hun meg inn på securety screeningen hvor alle er.men det ser ut som at man kommer i priorety family lane eller noe for det er bare 3 familier med unger forann meg der.
Sceeningen der tar ca 5-7 min.
Ute av screening og inne i avgangshallen da er kl 10:37.
Flyet DUB-ARN går 11:30 med boarding som starter 11:00.
Hvist man går derrifra og sakte rett tilbake til gaten til din flight tar det 15-17 min.
Når jeg nærmer meg gaten 108 hvor mitt fly skal gå,ropes det flere ganger final boarding for mitt fly.Jeg er ved gate 108 kl 10:55.
Boarding skulle jo begynne 11:00 men jeg er nesten siste mann på gate,jeg spør boarding agent,You start early here,han sier Yes.lol.
Fly forlater gaten 12 min tidlig og ankommer ARN ca halv time tidlig.
På ARN må man gjennom passkontroll,og ny securety og mye fram og tilbake før du er inne i avgangshallen. Var der inne 1t,25min før flyet til OSL går 16:20.
Fikk også 2x poeng direkte ved alle landinger men jeg fikk allt rett inn i en post og ikke poeng i en post og christmas calendar bonus i en annen som jeg ser at andre har fått. Men total poeng er riktig. Er EBS.
Samme tur planlagt 19/2
Last edited: 06. febr 2026