Forslag til mileage run

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av oyvindm, 10. okt 2018.

1. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,007
    Bonuspoeng:
    93
    ca 3000kr for 6 flygninger med overnatting på ARN 14-15.
    bruk skyscanner velg 2 stop og bruk feks gotogate husk priser forandrer seg hvert 15 min men ca 3000kr t/r. Vil du ha det billigere og har go tid så bruk travelmarket og velg dato litt frem og tilbake for de bytter priser hvert 1-2 minutt så man kan fort spare 2-300 kr, men den er litt mere knotete og man må velge 2 stop og skyteam hver gang man søker.
    Å ja,husk og slå av og ikke bruke adblokker og slikt.For da kan ikke ticket/travelis/gotogate priskrige med hverandre.

ut14.jpg
    -----------

tilbake
    tilbake15.jpg
    ...
    ut149.jpg tilbake
    ......

tilbake 159.jpg

Last edited: 27. febr 2026
  2. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    189
    Bonuspoeng:
    43
    Skal på en mr-tur til Barcelona på onsdag. Har en time og fem minutter før flyet går tilbake til CPH. Noen som vet hvordan logistikken er her? Må man helt ut og inn på nytt eller er det en flight connections-rute man kan følge? :)

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,235
    Bonuspoeng:
    293
    Man kommer rett inn i terminalen på BCN så det bør være easy peacy.

4. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    189
    Bonuspoeng:
    43
    Er Skyteams loungefinder til å stole på både generelt og spesielt sett? Er den oppdatert og korrekt? Gir meg flere muligheter i Barcelona men hvilken av loungene er den beste? Bør rekke å hyle nedpå et glass med bobler selv om det bare er 50 minutter mellom flightene. ;)

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,235
    Bonuspoeng:
    293
    Så vidt jeg vet er det bare én lounge du kommer inn i med SAS, den ligger en halv etasje opp fra terminalen.

Reiseglad liker dette
  6. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,408
    Bonuspoeng:
    183
    Nesten, skjønner ikke noe av den andre oppføringen av Pau Casals merket SAS i terminal 3, det er jo bare 2 terminaler o_O

Uansett som @Upsaker nevner er det egentlig kun Sala VIP Pau Casals som gjelder på BCN. SAS bruker å ha gate ganske nærme den også.

Reiseglad liker dette
  7. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,258
    Bonuspoeng:
    293
    @Upsaker er spot on.

Det er bare den ene loungen som funker med SAS billett.

Du ser den lett. Følg skilt til "Sala VIP".

Har (med Prio pass) prøvd flere, og den vi her snakker om er den beste uansett.

Inn en litt anonym korridor til venstre direkte før du kommer til det første av mange steder som serverer skinke, dette er jo Spania tross alt :D

8. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    189
    Bonuspoeng:
    43
    Min bestemte erfaring er at han alltid er det. ;)

9. ccurrahee

ccurrahee Jobber med detta gullkortet da….

Likes mottatt:
    39,796
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for godt svar .. dette burde jeg selvfølgelig husket.

FlyMCO liker dette
  10. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,231
    Bonuspoeng:
    93
    Da var denne gjennomført, og det på en dag med mange varslede kanselleringer. Mine seks(!) flyvinger gikk slik de skulle, så litt flaks der.

Ang. LHR som «snu i døren»-flyplass som var min problemstilling/tabbe, så gikk det også fint, men hadde nok en god dose flaks. Flyet landet 20 minutt før oppsatt tid, og det var null kø i sikkerhetskontroll og passkontroll, så etter ti minutt fra jeg gikk av flyet var jeg ved transfer-skranken og fikk nytt BP.

Jeg var innom LH-loungen i et kvarter, og når jeg gikk ned til gate begynte boarding akkurat, 15 minutt før oppsatt tid.

Man skal ikke ha mye uflaks før dette ikke hadde gått, så det finnes nok mer fornuftige flyplasser å reise til.

Uansett, mine ti legs er nå utført, og totalt ble det 2777,- for 16200 statuspoeng. Dagens billetter kostet 1523,-.

IMG_6983.jpeg

11. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,258
    Bonuspoeng:
    293
    Bra å høre at det klaffet!

Jeg er på LHR hver uke, og ville definitivt ikke foreslått å gjøre kvikk turnaround her (er I UK nå også).

En ting er GDN eller andre små flyplasser, men LHR er et stort beist :D

awt liker dette
  12. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for veldig nyttig og detaljert rapport – veldig nyttig å lese for oss som skal ta samme rute via DUB.
    Du nevnte at du skulle fly samme rute igjen 19/2, som jo var i går – hvordan funket det denne gangen?
    Var det like smidig gjennom DUB og ARN, eller opplevde du mer kø i passkontroll/sikkerhetskontroll, tidligere boarding osv.?
    Jeg skal snart ta samme runde selv, så det hadde vært kjekt å høre om du merket noen forskjeller mellom 5/2-turen og gårsdagens.

13. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,007
    Bonuspoeng:
    93
    Nå var det 19/2,allså for 1 mnd siden.
    Men det var mye av det samme som 5/2 men det var også skole-vinterferie.
    Mye mere folk og alle fly var ca 15min forsinket. Ellers hadde jeg ca 25 min ekstra ventetid ved gate i DUB.
    8cb9abd8-9b2a-4717-9daf-eff0cbb47605.jpg ae1edc7e-7810-45da-831e-5b211b8a2f2c.jpg a4e1e74c-286b-433e-a28a-54b18d381e07.jpg

avis liker dette
  14. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    553
    Bonuspoeng:
    93
    Noen andre gode tips til ruter? Planlegger tur på mandag, satser på en del legs innenlands, så noen veier om arn og cph. Legger nok inn en overnatting.

Og er det noen bedre bookingmåte enn tredjepart via skyscanner? Orker ikke ringe SAS for de rutene her :p

Last edited: 20. mars 2026
  15. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    28
    Så du fortsatt hadde 25 min ved gate i DUB, selv med mer folk og litt forsinkelser. Da tror jeg det går bra med meg, til tross for mine tvilsomme kalenderferdigheter.

16. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,145
    Bonuspoeng:
    93
    Skal på MR til GDN imorra og flyr med ATR72, får man vanlig gate da eller bussgate?

17. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,258
    Bonuspoeng:
    293
    CPH-GDN?

Mener bestemt jeg hadde vanlig gate ytterst på A eller B pir da jeg tok samme flight for noen uker siden.

Fleksnes liker dette

Del denne siden