Professor @Are ja det er mulig, dog det er kun aktuelt på lørdag og søndag for min del, videre må det kunne utføres uten hotell opphold, noen kriterier som reise uthvilt(lørdag/søndags tur) og klar for arb. dagen etter(søndag reise). EB/NOK er utslagsgivende mtp antall segmenter en utfører og prislappen på billetten. Har sett på div. alternativer, man kan fint rekke 30-40 min vinduet på retur flyet, men foretrekker heller å "nyte complementary accessoriess" på Loungen i HAM. i mellom tiden
Har du sjekket lufthansa? Mener jeg fant en dagstur til 4-5lapper som ga rundt 9000 poeng. Bare business.. Men var nok av typen 6:20 til 23:00.. 5 flights..
Professor @Are takk for tips: Flight Tickets Sunday, 17.02.2019 06:00 Oslo (OSL) Hamburg (HAM) Business Saver Sunday, 17.02.2019 14:00 Hamburg (HAM) Oslo (OSL) Business Saver 1 Passenger(s)4,591.00 NOK Mileage Credit 1 AdultMileage Credit 1536 Kan noen forklare meg hvordan jeg finner fram til EB status poeng utifra Miles Credit nevnt over? For å ha et sammenlignings grunnlag EB/NOK-->EBG/EBD via SAS
Er det ei Lufthansa-bestilling du har der? Då må du inn her: – https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/lufthansa/ Business saver hos LH er vel ofte (men ikkje alltid) P-klasse. Forhåpentlegvis forstod eg spørsmålet ditt
@Kristian tusen takk, ja er en LH bestilling. Blir ca 3000 poeng for denne bestilling om dette er P klasse... Ikke lønnsomt nei. Hvilken booking klasse er vanlig Business (minus savner`n)? C, D, J (2000)? Z (1250) ? Takk på forhånd.
Googlet meg til denne: https://www.wheretocredit.com/lufthansa/p Poeng oversikten/konverteringen er fin, men finner forsatt ikke ut hvor en ser booking class på LH bestillingen, må kanskje kjøpe billetten før den kommer opp? Holder meg til SAS.NO fram til jeg skjønner kabalen her! GOD FREDAG KJÆRE IF`re
Det er veldig lett å finne bookingklasse hos LH. Velg en flyvning du ønsker og så kommer det opp nederst i hjørnet en knapp markert med "show booking class". Biz saver er ikke alltid P. Derfor må dette sjekkes hver gang. Jeg reiste til Dublin på biz saver som var bookingklasse D. 5 segmenter til rundt 5500. Dette anbefales
@anders82 herregud var det så enkelt, må skaffe meg nye briller Du reddet helgen min da tenkte skulle studere booking klasser til LH
Dette har eg då gjort mange gongar sjølv, men hugsa eg på det no? Eg treng tydelegvis ny hjerne... Godt at andre er oppegåande!
LH biz i Z OSL-FRA-HAM-FRA-OSL= 4000p/4600kr= 0,87 EB grunnpoeng/NOK Må sjekke en rute som flyr ifra OSL-FRA-(annet land i EU, forslag?) SAS pluss OSL-CPH-HAM-CPH-OSL=4500p/2650kr= 1,698 EB grunnpoeng/NOK Melkeruta
Da vil jeg nok heller sagt at denne var bedre. Hvis du har EBG: Oslo-ARN-HAM-CPH-ARN-OSL i plus. 2531 kr til 6561 poeng, som gir 2,59 EB pr NOK .
Ah, hehe ok. Men uansett vil du få 5250 EB på bruk av 2531 nok. Som gir 2,07 EB pr NOK, på den ruten i plus med SAS. Ellers kan du få 6 legs til Gdansk: 6000 EB for 2623 NOK, 2,28 EB/NOK
GRENSEKRYSSENDE RUTER I EUROPA Klasser C, D, J (2000) Z (1250) P (750) INNENLANDSFLYGNINGER I EUROPA: Klasser C, D, J (1000) Z (750) P (500)
Ruten jeg tenkte på tidligere var OSL-FRA-LHR-BRU-FRA-OSL Codeshare Lufthansa/Brussels på LHR-BRU. Alt i Z, og Z gir 200% på brussels om jeg ikke husker feil.
Det er sikkert flere av oss som prater forbi hverandre Mitt eksempel var hvordan jeg har skaffet meg forholdsvis greie grunnpoeng via SAS.
Ja mulig det, jeg forsøker bare å se hvordan EB grunnpoeng mot NOK lønner seg og holder med 4-5 lags for min del pr mile run, Regnestykk mitt er jo klart: SAS 2 +Elite 20 +SAGA 10 =32 (saga jobbes med) resten skal jeg og madammen til Paris, Milano og søndagstur til Hamburg alle satt opp som MR og EBG er da i lommeboka før vi vet ordet av dette