@Tore blir vel 1,25 EB grunnpoeng/NOK, Melke ruta leder forbeholdt man tenker mile run t/r samme dato.
Kokte sammen denne: LH i biz saver: OSL(0600)-FRA-LHR-FRA-MUC-OSL(2315)= 5750 EB g.p/4029NOK=1,427 MR kriterier dagstur, for morgenfugler uten søvnvansker. Kan man besøke Loungen i FRA x2 ggr? Da snakker vi professor @Are
Så klart du kan! Men på returen sjekker du jo ut en annen lounge for å prøve noe nytt Det er nok av lounger å teste på FRA
Skal vi se, jeg fant ennå en godbit for de som vil ha en MR på en søndag, mar 31 til frankfurt. Tur/retur i plus via CPH og ARN begge veier, bookbar for 3054 NOK. Må være noe av det beste poeng mot opptjening? Altså 1.94 poeng/NOK, som blir til 2.45 med EBG. Noen som vet om det er vanskelig med transit på en sånn MR i FRA?
Heldigvis er det 2.45 poeng per krone og ikke omvendt. Omtrent samme deal som til GDN som man kan få ned i 2400-2500kr.
Haha, helt rett, jeg skrev feil i farten. Vel, med EBG og i ukedager finner jeg nok til å komme meg på 2.67, det må være innafor og bedre enn GDN runden. Til og med godt med tid i HAM for å kunne chille der på loungen, om det fortsatt lar seg gjøre å komme inn.
Ta heller MR til LHR. Stort sett billig og mange Lounger. Må vel nesten være det beste alternativet i Europa angående *A Lounger?
Til LHR kommer jeg til å tjene færre poeng for nesten samme pris, altså rundt 2700nok. Altså, jeg driver å fundere hva jeg burde gjøre, da opptjeningsperioden avslutter i juli og etter alle beregningene kommer jeg til å være på 82000 basepoeng. Jeg blir jo litt fristet til å gå for diamond, selv om det er egentlig litt dumt ser man på verdien av det.
Hvis du mangler 8000 poeng til EBD og har 5 måneder å gjøre det på, så syns jeg du bør gjøre det. For meg som er på 55000 og begynner ny periode om 2 uker og visst dette i september så jeg ikke noen mening i å gå for EBD. Stor forskjell.
@Misterix ikke mange billige retur flights fra LHR på søndager, men hverdager har mange fine muligheter ja
Klart det gjør.. Men det er visst kun for de som har 10 år med pandion.. Jeg synes vel at de kunne gitt oss EBD noe ekstra også.. Eller gjort slik at 10 år med EBD = evig EBG.. 10 år EBP = evig-EBD. Nå er det en brist i logikken.. Alternativ 3, 15 år med EBD = evig-EBD
Professor @Are dette burde jo deres høyhet kunne oppnå EBD L Men psss ikke gi noen flittige tanker til SAS, plutselig er L oppnåelse borte Logikken er for å kunne briste E = mc^2? Trodde jorda var flat jegså når regner Award Miles er det jo strak kurs fra A-B
Første poengtur booket Tar med fruen til HAM på "middag" i loungen via ARN og CPH t/r i slutten av mars. Alt i SAS Plus. Fant detaljene i ITA Matrix og booket via Berg Hansen. Skulle bli 7500 p til undertegnede og 6000 p til madammen som nå også er på bonuskjøret...
3200 pr/pers inkl det Berg Hansen skal ha. Skulle bli 2,11 p/kr i i snitt for oss begge eller 2,34 for meg med EBG. Helt ok