Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Xpress Central Station
    Status: Gull (freddyen booka for meg)
    Rom booket: Standard 2-manns
    Oppgraderinger:Nei (?)
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Hyggelig resepsjonistdame som hjalp meg å klippe av lappen på nykjøpt skjorte. Kunne være på rommet til 18:00.

Meget sentralt og fint hotell. Ingen frokost men den hadde jeg ikke rukket noen av dagene uansett. Freddyen behjelpelig med booking.

Flymunda, eventyrer, freddyen and 4 others like this.
  2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Synd det ikke ble oppgradering!
    Det viser seg at Comfort Xpress og PS Hotell er unntatt medlemsfordeler.

https://www.nordicchoicehotels.no/nordic-choice-club/medlemsvilkar/#medlemsfordeler
    upload_2021-11-17_17-18-4.png
    Så kan det selvfølgelig argumenteres med at hotellenes lave poengpris er en medlemsfordel i seg selv. Cashprisen er jevnt over dobbelt så høy som poengprisen. Det er i hvert fall god valuta for poengene.

Krysser fingrene for oppgradering neste gang :)

Last edited: 17. nov 2021
    rookietrader, Flymunda and eventyrer like this.
  3. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    husker du romnr? jeg har fått 407

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Sorry, husker ikke. Skal sjekke og skrive det i rapporten neste gang :)

5. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Villa Copenhagen
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbel (poengbestilling)
    Oppgraderinger: Deluxe
    Romnr: 2036
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Kupong i app, gratis ekstra halvtime i basseng/badstu, personlig hilsen og håndkrem

Første gang på Villa Cph. Sendte diskret forespørsel om oppgradering to dager før ankomst. Ble umiddelbart oppgradert til superior, deretter deluxe på ankomstdag.
    Flott, stort(!) hotell. Rommet var fint med minibar og BT-høyttaler. Veldig bra bad på deluxerommene med dobbel fossefalldusj, badekar og dobbel vask.
    Badekåper var suverent for å spasere mellom rom og basseng/badstu. Man får en gratis halvtime pr. dag uavhengig av status, men opplevde ikke at noen sjekket når man kom eller gikk. Ikke veldig trykk på fasilitetene skal sies. Bassenget er smalt og lite, om det er 50 stk der (som er begrensningen) så blir det trangt om plassen. Badstua falt mer i smak.
    Frokost helt midt på treet, vil si et minimum av hva du forventer på et 5-stjerners hotell.
    Hotellet er i umiddelbar nærhet til sentralstasjon og Tivoli. Bor gjerne igjen, 30k poeng pr natt er god verdi i mine øyne.

Baldrick, Upsaker, Spielhaug and 6 others like this.
  6. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Har bodd på samme rommet!
    TV nedsenket i enden av sengen (motorisert...):)

7. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Norefjell ski og spa
    Status: Gull
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Suite
    Romnr: 1704 (Hjørnesuite i hovedbyggets 7.etasje - samme etasje som velværespa) Romnummer synlig i app dagen før ankomst
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Kupong i app, uoppfordret sen utsjekk til kl 16

Norefjell ski og spa er litt hit and miss på mange plan, men for oss er det ganske kort vei som gjør at vi kan ta en natt på fjellet og benytte spa-avdelingen som er veldig bra. Vi fikk samme rom som sist uten å spørre. Veldig bra rom, men rengjøringen kunne vært bedre. I tillegg trenger rommene og hotellet forøvrig litt tlc. De ligger litt etter med vedlikeholdet og det er en del som henger og slenger både på rommene og fellesarealer. Frokosten denne gangen var heller ingen høydare. Ikke opplevd en hotellfrokost som varierer så mye som på Norefjell ski og spa. Noen ganger er den veldig bra med godt utvalg, og andre ganger er det veldig basic. Antar dette har å gjøre med belegg, men likevel.
    De fullførte julepyntingen i går da vi ankom, og det er nå koselig julepyntet på hele hotellet. Særlig hyggelig er det nede i peisestuen med fyr på peisen og juledekorasjoner.

themichael, Baldrick, Upsaker and 8 others like this.
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,138
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotell Karl Johan
    Oppgraderinger: Ja, men vet ikke kategori
    Romnummer: Først 217, og så 502
    Andre fordeler: Flaske vann i resepsjonen

Da jeg skulle sjekke inn sa hun i resepsjonen at jeg allerede var sjekket inn. Det var jo rart, sa jeg. I appen sto det samme. Fikk nøkkel, og gikk opp på rommet. Der var det allerede noen som bodde.. Litt skremmende at de a) Deler ut rom til flere gjester samtidig og b) kan gi ut nøkler til andre enn de som bor der allerede.

Gikk ned igjen, og overhørte noen andre gjester som sa at de ikke hadde fått ekstrasengen de hadde bedt om. Dette skulle fikses. Etterpå overhørte jeg de ansatte som sa at det var krysset av som utført, men det stemte visst ikke.

Jeg fikk beklagelse og alt som tilhører, og fikk nøkler til nytt rom. Da sa hun at jeg skulle få en oppgradering som plaster på såret. (Denne burde jeg jo ha fått i utgangspunktet da..)

Så overhørte jeg at hun sa til kollegaen sin at det var enda ett rom som hadde fått dobbel occupancy. Så de hadde vel litt problemer med systemene sine i går. Kanskje SAS IT har tatt over der også? :rolleyes:

themichael, Baldrick, Upsaker and 9 others like this.
  9. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,420
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality Strand, Gjøvik
    Rom booket: Billigste enkeltrom
    Oppgraderinger: Ja, Deluxe rom i gammel del
    Romnummer: 611
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Brus fra resepsjon, gratis spa inngang, resturantvoucher

Ny tur innom Gjøvik. Syntes rommene er bra, Deluxe rom i gammel del er mye større enn i den nye delen, flere har også veranda. Bruke spaet daglig, så greit at jeg ble oppgradert til et rom som hadde det inkludert. Bra frokost, bra personal, men nok en gang må jeg melde at resturanten på hotellet er ren søppel. Eneste grunn til å besøke resturanten er for å bruke voucheren sin, men denne grunnen er faktisk ikke god nok lengre. Det er synd at et ellers bra hotell har en såppass dårlig resturant. Etter flere besøk er dette absolutt en av de dårligste resturantene jeg har besøkt.

Baldrick, Upsaker, EndreD and 6 others like this.
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,138
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Folketeateret
    Oppgraderinger: Ja, suite
    Romnummer: 717
    Andre fordeler: Flaske vann i resepsjonen, og sen utsjekk.

Oppgradering var synlig i appen for flere uker siden. 717 er et fint og stort rom med stue, soverom og balkong. Badet er ganske smått, men det er separat toalett, det kan jeg like. Og varme på gulvet. Badekar, men ikke separat dusj. Jeg hater å dusje i badekar.

IMG_20211121_113019PXL_20211120_163330206.MP.jpg

IMG_20211121_113001PXL_20211120_163254927.MP.jpg

IMG_20211121_113037PXL_20211120_170612378.MP.jpg

11. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Collection Amanda, Haugesund
    Status: Gold
    Oppgraderinger: Ja, suite
    Romnummer: 407
    Andre fordeler: nope.

Familieovernatting så hadde i utgpkt behov for tenåringsrom, noe Amanda ikke tar del i.
    Kontaktet de direkte på Mail, og de tilbydde oppgradering til suite og sette inn ekstraseng. Fin fint det.
    200,- for parkering. Helt ok, men super trangt i kjelleren og du risikerer å bli parkert inne.
    Fika var noe kaker og kjeks som var helt passe.
    Kjøttkaker til kvelds på en lørdagskveld var jo litt rart, men greit det. Bra salater og suppe som alternativ.
    Hotellet begynner å bli litt slitt nå, men rent og pent.
    God frokost, og superhyggelige resepsjonister trekker opp.

Upsaker, kjeeli, Flymunda and 6 others like this.
  12. Hjellegjerde

Hjellegjerde EBD

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Comfort Hotel Trondheim
    Rom booket: Standard Dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, Superior
    Romnummer: 340
    Andre fordeler: Nei, men spurte ikke heller

Nok en booking til Studentpris på dette hotellet. En veldig god opplevelse med både hyggelig personell, god frokost og et flott rom. Dette hotellet har enten rom inn mot atrium (innendørs) eller ut mot friluft. Etter et beskrevet ønske om rom ut i friluft ved booking ble det en flott oppgradering med hjørnerom med hele 4 vinduer ut i friluft. Alt i alt, veldig flott opphold.

Last edited: 26. nov 2021
    themichael, Upsaker, Emma and 4 others like this.
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Stavanger
    Status: platinum
    Rom booket: premium
    Oppgraderinger: Ja, til deluxe på hjørnet - med fantastisk utsikt fra høy etasje
    Romnummer: 1217
    Andre fordeler: gratis mineralvann fra minibar på rommet, 125kr restaurant voucher (som jeg ikke brukte)

Veldig bra hotell, og entusiastiske ansatte.

Sendte tipp topp score på undersøkelsen etterpå, og fikk hyggelig og personlig mail fra hotellsjefen hvor hun satt pris på de gode tilbakemeldingene.

Upsaker, Emma, kjeeli and 4 others like this.
  14. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality Hotel Hasle Linie
    Status: gold
    Rom booket: standard
    Oppgraderinger: nei, men fikk høyeste etasje
    Romnummer: 630

Utsikten fra rommet var inn i et kontorbygg få meter unna:
    20211126_160611.jpg

I tillegg føltes rommet verdig Batman. Veldig mørkt.
    20211126_160709.jpg

Dette var med alle lamper på.

Dystert, men noen liker det kanskje så.. gotisk ;)

themichael, Baldrick, EndreD and 8 others like this.
  15. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,308
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: The Hub
    Rom booket: Deluxe x2
    Oppgraderinger: Ja, ett rom ble oppgradert til suite.

Booket med gavekort fra DnB "neste sommer" kampanje. Totalpris endte på drøye 2500kr for begge rommene, noe jeg vil si er god verdi.Hotellet er smekk fult så fornøyd med x1 suite selv om jeg satset på x2.
    Lang kø i resepsjonen, men priority check inn var tom, så her var det bare å gå rett forbi.:)
    IMG_1540.jpg IMG_1538.jpg IMG_1533.jpg

Attached Files:

16. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality Hotel River Station (Drammen)
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: jammen ikke sikker.
    Romnummer: 1210

Bestilte overnatting på dette hotellet da Choice hadde en av sine kampanjepriser med 3-retters middag. Dagen før innsjekk dukket romnummer 1314 opp i appn. Valgte å ikke sjekke inn på nett. Samme dag som innsjekk så jeg at romnummeret hadde blitt endret til 1210. Da vi ankom hotellet var det "stinn brakke" av mennesker i inngangspartiet. Det var tydelig at det var julebord-tid. Vi måtte rett og slett lete litt for å finne selve resepsjonen, siden vi fant ut alle menneskene ikke stod i innsjekkingskø, men var klar for litt å drikke før julebordet deres.
    Etter litt venting ble det vår tur og resepsjonisten virket stresset. Hun ba om navnet tre ganger mens hun tastet på tastaturet iherdig. Hun ba om et kredittkort som sikkerhet, men oppdaget at hun trakk hele beløpet der og da, som egentlig var helt greit. Vi måtte velge tidspunkt for frokost og fikk romnøklene. Hun opplyste at restauranten var åpen til kl 22 om vi trengte et sted å spise. Jeg informerte henne da at hun nettopp hadde tatt betalt for middagen vår, og at vi hadde en bestilling for middag kl 19. Hun ble litt paff og visste ikke helt hva hun skulle si.
    Vi gikk inn i heisen, bare for å oppdaget at vi ikke fikk den til å virke, selv om vi forsøkte å registrere romnøkkelkortet i heisen før vi trykket på etasjeknappen. Ut igjen og bort til resepsjonen. Det siste seg da at hun ikke hadde aktivisert kortene våre i det hele tatt. Mens hun holdt på med dette kom det en familie ut av en annen heis med samme problem som oss. Resepsjonisten virket veldig stresset.
    Rommet var forholdsvis stort, med en ekstra sovesofa ved vinduet. Rommet var "standard" innredet på Choice-måten med litt mørke farger og enkel møblering.
    Døren inn til rommet lukket ikke særlig godt, og det var god slark når døren var låst. Dette gjorde at vi enkelt fikk med oss alle samtalene som fant sted i korridoren, og selvsagt på morgenen når house keeping startet å kjøre ut trallene sine.
    Frokosten på hotellet var veldig bra.
    Hotellet er plassert nært til togstasjonen i Drammen, så det er praktisk om du kommer på skinner. IMG_5870.jpg IMG_5871.jpg IMG_5884.jpg IMG_5889.jpg

Upsaker, Baldrick, NoLimit and 8 others like this.
  17. rugan

rugan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Comfort Hotel Grand Central
    Rom booket: Standard dobbel
    Oppgraderinger: Ja?
    Andre fordeler:

Ble oppgradert til rom 3310 som i følge appen er en suite. Rommet var romslig, men jeg ville nok ikke brukt begrepet "suite". Stort spise-/skrivebord med seks stoler og en deilig seng, men ikke spor etter kaffemaskin eller kjøleskap (sannsynligvis er dette en luksus man ikke kan regne med på et Comfort-hotell).

Hotellet er likevel litt rustikt og sjarmerende. Rommet lå helt innerst i Østbanehallen, så det var langt å gå fra heisen, men litt morsomt med mange hjørner og nivåforskjeller på veien. Ikke å anbefale etter en fuktig kveld på byen, riktignok.

themichael, Kalsnes, Upsaker and 7 others like this.
  18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,022
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Arlanda Airport terminal
    Status: gull
    Oppgraderinger: suite i toppetasjen
    Romnummer: 1237

Striken fortsetter og jeg ble nok en gang oppgradert fra det rimeligste rommet til en 60+ kvm suite i toppetasjen.

Stue på 30+ kvm, stort bad og rundt 20kvm soverom med gode senger. God frokost også, så dette er absolutt et hotell jeg kan anbefale

Arlanda2.jpg Arlanda.jpg

Flyrlavt, Baldrick, Kalsnes and 7 others like this.
  19. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,420
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Comfort Xpress Central station
    Rom booket: Standard (betalt med poeng)
    Oppgraderinger: Nei
    Romnummer: 307

Helt greit hotell om man bare skal ha et rom. Rommet er lite og fint, så ikke noe å klage på der. Ikke så mye støy fra yttersiden, men hvis du er sensitiv for støy bør du velge et rom mot bakgården. Det er veldig lytt fra gang til rom, flere ganger trodde jeg folk var på tur inn døra mi, virker som det ikke er tatt hensyn til støy her i det hele tatt. Hotellet har den tregeste heisen jeg har opplevd noensinne, så treg at det er tåpelig.

Dette var mitt første besøk på dette hotellet og blir helt sikkert det siste. Med mindre prisen er veldig mye lavere enn alternativene ser jeg ikke noe grunn til å velge dette hotellet.

Upsaker, Maggie and Emma like this.
  20. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality Hotel Expo (Fornebu)
    Status: gold
    Oppgraderinger: ja, superior
    Romnummer: 197

Ble oppgradert til et rom helt i enden av en lang gang. Hjørnerom med vindu på to sider, men da med vinduer ut mot en turvei. Gardinene var derfor trukket for store deler av kvelden da rommet også var på bakkeplan.

Var booket overnatting og 3-retters og maten var veldig god.

Forrett: Scampi (alternativ: Cæsarsalat)
    Hovedrett: Indrefilet med bernaise
    Dessert: Sjokoladefondant

Utsikt fra rommet:
    20211128_090307.jpg

themichael, Baldrick, EndreD and 6 others like this.

Del denne siden