Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: No13, Bergen
    Status: Platinum LT
    Rom booket: Standard dobbelt, betalt med poeng
    Rom tildelt: Deluxe, i toppetasjen
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: gratis cola zero fra minibar, kupong for restauranten (ble ikke brukt), super barrista-laget kaffe begge morgener

Trivelig hotell med super beliggenhet på Torgalmenningen. At det er ganske lite gjør det ekstra hyggelig, og man blir fort kjent igjen av betjeningen i det som ligner mer på en laid-back espressobar enn resepsjon. God kaffe fra skikkelig barrista kaffemaskin (gratis) hver morgen er en bra bonus.

Ble oppgradert til bra rom, og renhold var veldig bra underveis i besøket.

God frokost med blanding av "standard-mat" og litt egne ting som hjemmelaget egg-majones-salat og en frisk grønn gresk salat med feta.

Baldrick, livinspeed, Emma and 3 others like this.
  2. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Hotel Oleana, Bergen
    Status: Platinum
    Rom booket: Suprerior
    Oppgradering: Først til 518, eit deluxrom. So til Suite, nr. 406
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Resturantkupong, mineralvatn++

Har lenge hatt lyst og teste ut Oleana, tilfeldigheita gjor at dama vart med og. Var alt oppgradert til delux rom, spurde fint i resepsjonen om det var noko beire tilgjengeleg og fekk tildelt ei suite i 4. etasje. Suita var tilnærma likt det ein kan sjå på nettsida, men mellom anna opa badaromsløysing. Dusj med glasvegg og badekar er veldig kjekt når ein er “ung og håplaus” på kjærestetur! Men hadde eg reist med venner eller familie hadde eg nok halde på delux rommet. Ellers eit supert lite og koselig hotell, god frukost og fantastisk personale. Kjem gjerne igjen!

3. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Quality Edvard Greig, Bergen
    Rom booket: Ukjent
    Oppgradering: Delux, rom 544
    Andre fordeler: Resturantkupong i app og mineralvatn.

Var på hotellet på eit politisk arrangement. Med over 260 deltakarar + vanlege gjesta kunne ikkje resepsjonisten love ei oppgradering, men ho fant eit flott delux rom rett ved heisen i 5. etasje til meg. Brukte ikkje mykje tid på rommet, men det hadde bra størrelse med separat soverom og stort bad. Vi fekk servert ein tre retters middag. Forrett og hovudrett imponerte ikkje stort, å servere kylling til 260 gjesta har lett for å ikkje bli noko kjempesuksess.. Konfektkaka til dessert var derimot 10/10! Hotellet er mykje større enn ein skulle tru, fleire frå delegasjonen min brukte nok nermare 5 minutt og gå gjennom ein labyrint frå heisen til rommet sitt! Men kort oppsumert var eg nøgd med opphaldet, og ein skal ikkje kvi seg på å bu her om ein skal noko i området.

4. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Ernst, Kristiansand
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Superior dobbeltrom
    Andre fordeler: Resturantkupong i app og mineralvatn. Sein utsjekk.

Ankom hotellet ganske seint, og prøvde innsjekk via automat. Viste seg at eg allereie var innsjekka og nøkkel låg i resepsjonen rundt lunsjtider. Ellers trivelig hotell med god frukost. Eine dagen stod det folk og steikte vafler i lobbyen, trivelig tiltak!

Måtte forhandle litt for å få forlenga utsjekk, men resepsjonisten og eg blei skjønt enige til slutt :)

Flymunda, EndreD, livinspeed and 4 others like this.
  5. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,332
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Farris Bad
    Rom booket: Standard for poeng -30k
    Oppgradering: Superior rom 260
    Andre fordeler: Resturantkupong og mineralvann-begge måtte etterspørres

Farris Bad går ikke å booke selv via NCH sine nettsider. Måtte ringe platinum nummer. Treffer en blid svenske, som etter litt mumling finner et standardrom for 30k poeng. Det er visst noe med synligheten for Choice bookingcrew som gjør at det er litt vanskelig for dem å se om det er noe ledig på Farris.

Fikk mail om at et standardrom var i boks. Sendte en personlig mail til ei jeg har kommunisert mye med på Farris, og ba om tidligere innsjekk enn kl 16.

Fikk svar at det seff var greit, og så også at vi var oppgradert til Ocean superior.

Ved innsjekk var det en ung og antageligvis uerfaren jente som sjekket oss inn. Måtte dra kort, for å "sikre" rommet. Har ikke blitt spurt om det tidligere som platinium medlem.
    Fikk tildelt blå armbånd til spa. De har i teorien tidsbegrenset besøk på to-tre? timer om dagen. Måtte be om sorte armbånd, som er en medlemsfordel. De har fri tilgang til spa uten tidsrestriksjoner.

Måtte også etterspørre en restaurantkupong. Gadd ikke nevne gratis mineralvann , tok bare en i minibaren.

Så jeg var blitt trukket 720 kr for innsjekken- men en annen resepsjonist så feilen med en gang ved utsjekk og fikset det.

Avslappende overnatting og god frokost. Badsturitualer med havbad etterpå anbefales.

afirm, Baldrick, furlong and 10 others like this.
  6. Joraun

Joraun Nytt Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Quality Hotel Strand, Gjøvik
    Rom booket: Moderat enkeltrom (billigste rommet)
    Oppgradering: Ja, til superior dobbeltrom
    Romnummer: 532
    Andre fordeler: Restaurantkupong i app, mineralvann ved innsjekk på forespørsel.

Rommet sto som moderat enkeltrom helt til innsjekk, hvor jeg fikk et annet rom uten at det ble nevnt noe om oppgradering. Sjekket i appen og så at jeg hadde fått et superior dobbeltrom. Fint rom. Kanskje litt dyr restaurant men både burger, øl og moscow mule smakte godt.

IMG20230303161414 (1).jpg IMG20230303155216 (1).jpg IMG20230303155135 (1).jpg

Baldrick, markus, Flymunda and 7 others like this.
  7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,918
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Rom booket: Standard dobbelrom
    Oppgradering: Nei
    Romnummer: 976
    Andre perks: Mineralvann fra minibar, utsjekk 14:00.

Fint opphold, ingen overraskelser. Bestilt under dobbel poeng kampanje, men ser ut som jeg må etterlyse de ekstra poengene.

Last edited: 07. mars 2023
  8. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,918
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel The Hub
    Romnummer: 1283
    Andre perks: Mineralvann fra minibar, utsjekk 15:00.

Så i app først et romnr i 9.etasje, så i 11.etasje før innsjekk, begge uten oppgradering. Det ble heller ikke nevnt ved innsjekk, men så i app etter innsjekk at jeg hadde fått superior dobbeltrom. Samme heissystem som på Britannia, effektivt. Hadde hørt positiv omtale av frokosten her på forhånd, men synes ikke det var noe bedre enn på Clarion.

Flymunda, Emma, EndreD and 2 others like this.
  9. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Sommerro
    Rom booket: Billigste (loft?)
    Oppgradering: Superior

Blir ikke akkurat slått i bakken lenger når jeg hører oppgradering til superior, men dette var rett og slett et veldig fint rom på et veldig fint hotell. Veldig digg med eggs benedict til frokost også :)

Flymunda, Kalsnes, Emma and 7 others like this.
  10. Joraun

Joraun Nytt Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Clarion Collection Hotel Helma, Mo i Rana
    Oppgradering: Ja, til superior dobbeltrom
    Romnummer: 403
    Andre fordeler: Mineralvann ved innsjekk

Stort og fint rom, fikk både brus og oppgradering uten å spørre. Litt for varmt på rommet, og hvis jeg åpnet vinduet så begynte bare ovnen å peise på mer.

IMG20230310184802.jpg IMG20230310184757.jpg

Last edited: 13. mars 2023
    Flymunda, livinspeed, Emma and 3 others like this.
  11. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,918
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Ramsalt
    Romnummer: 1011
    Andre perks: Mineralvann fra resepsjon, utsjekk 15:00.

Fikk fint hjørnerom med utsikt innover havna. Ellers fint opphold som forventet. Delbetalt med 10 times business kupong, spent på om jeg får Trumf for hele beløpet eller bare de 100kr ekstra jeg betalte for å være 2 personer.

livinspeed, Flymunda, Emma and 2 others like this.
  12. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,918
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Vesterbro
    Rom booket: Moderat dobbelrom
    Oppgradering: Standard dobbeltrom
    Romnummer: 402
    Andre perks: Ølboks i stedet for mineralvann.

Enkel og grei overnatting. Dårlig effekt av aircondition, måtte ha åpent vinduet for å kjøle ned rommet.

livinspeed, Flymunda, Emma and 4 others like this.
  13. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Elsker badekar, så da skal jeg be om det rommet neste gang:)

petrate liker dette
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Hotell the Edge, Tromsø
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: Deluxe dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, til Pellerin-suiten
    Romnummer: 1208
    Andre perks: 2x mineralvann fra minibar, innsjekk kl 12, utsjekk 16:00.

Booket som vanlig deluxe rom, i håp om å bli oppgradert til suite i spissen. Ankom hotellet kl 12, og spurte om rommet tilfeldigvis var ledig, og det var det. Mannen i resepsjonen smilte bredt, og sa vi hadde fått et veldig fint rom, pga min status. Vi hadde fått Pellerin-suiten, selv om den egentlig ikke er mulig å bli oppgradert til. (Er utenfor systemet, eller noe sånt?) Vi var svært fornøyd, og tok heisen opp i 12. etasje. Rommet er likt som de andre i spissen, men har spisebord i stedet for seng, da det er et rom til, nemlig soverommet. Ekstra toalett der de andre jr suitene har bad. Både dusj og badekar på badet innenfor soverommet.

IMG_20230319_113211PXL_20230318_113619139.MP.jpg IMG_20230319_113129PXL_20230318_112140142.MP.jpg IMG_20230319_113139PXL_20230318_112153522.MP.jpg IMG_20230319_113149PXL_20230318_112205604.MP.jpg IMG_20230319_113157PXL_20230318_112219534.MP.jpg IMG_20230319_113116PXL_20230318_112132049.MP.jpg

afirm, Baldrick, Liza and 15 others like this.
  15. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Comfort Grand Central, Oslo
    Rom booket: Standar
    Oppgradering: Suite, rom 332
    Andre fordeler: mineralvatn

Guttetur til hovudstaden, då er det stas med suite og motorsykkel på rommet. Første gong eg bur på detta hotellet, vert absolutt ikkje siste!

Flymunda, EndreD, livinspeed and 2 others like this.
  16. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Comfort Flesland, Bergen
    Rom booket: Standard med poeng
    Oppgradering: Superior (beste katogori på hotellet) rom 240
    Andre fordeler: mineralvatn

Vart ikkje oppgradert før eg etterspurde det i resepsjonen ved innskjekk, hotellet var vist fult med resepsjonisten fant eit handicap/superior rom til meg. Heilt greit hotell der ein finn alt ein treng for ei natt.

Flymunda, EndreD, livinspeed and 3 others like this.
  17. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Comfort Xpress Tromsø
    Status: Sølv
    Rom booket: Standard dobbeltrom på studentpris
    Romnummer: 304
    Oppgradering: Nei
    Andre fordeler: Tilbud om senere utsjekk
    Skohorn: Nei

Pent og rent. Rent luksus med knagger i gangen i tillegg til kleshengere, vet ikke om det er Nordic Choice eller hoteller generelt, men opplever at det er ofte bare kleshengere og ingen knagger. Helt sikkert bare jeg som henger meg opp i sånne små ubetydeligheter, men jeg foretrekkere knagger for jakkehenging.

Veldig kjekt med bussholdeplass ett minutt unna hotellet, med vanlig rutebuss tar det 10 minutter til flyplassen, dette må være utrolig dårlig butikk for flybussen.

Hyggelig betjening i resepsjonen.

Som i Bodø, finnes også her en Tiger Sushi rett foran hotellet. Tilfeldig helt sikkert, men interessant.

Studentpris er en veldig bra deal, men litt kjipt at det er samme pris for Comfort og Comfort Xpress, men uten frokost på den siste.

livinspeed, EndreD, Emma and 4 others like this.
  18. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel The Hub, Oslo
    Oppgradering: Standard dobbeltrom
    Andre fordeler: Resturantkupong i app og mineralvatn. Sein utsjekk.

Fint hotell med mykje folk. Dette til tross lite kø både i bar og restaurant. Ingen oppgradering og eg spurte heller ikkje om det sidan eg kun var på rommet for å sove. Alt i alt ein god opplevelse med smilande personale i alle ledd.

livinspeed, furlong, EndreD and 6 others like this.
  19. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Stavanger
    Oppgradering: Ja, til suite
    Romnummer: 913
    Andre fordeler: Minneralvatn frå minibar, resturantkupong og sein utsjekk.

Suite og greier, det er jo sånt ein lika! Men ei suite utan sofa er litt stussleg. På ei anna side var det rikelig med bord på rommet, heile 4 stykk! I tillegg kjem nattborda. Då er det noko spesielt og berre ha 2 stolar tilgjengeleg..
    Ellers eit bra opphald, og jaggu er Platinum no sikra også neste periode!

haifinn, Grooo, Flymunda and 6 others like this.
  20. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort hotell Børsparken
    Rom booket: Moderat dobbeltrom
    Oppgradering: Ja til øverste etasje med stor balkong. Usikker på romkategori
    Romnummer: 845
    Andre fordeler: Ble tilbudt å ta med gratis mineralvann når jeg sjekket inn. Sen utsjekk til 18:00 på søndagen, men dette er jo noe som Comfort har for alle gjester på søndager.

Positivt overrasket, og bor der gjerne igjen.

Edit: Rom 845 har også ett stort hjørnebadekar. Veldig bra om du er en badeand som meg, men sikkert litt upraktisk hvis du er en person som foretrekker dusj:)

Last edited: 06. april 2023
    Baldrick, livinspeed, Emma and 3 others like this.

Del denne siden