Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,978
    Likes mottatt:
    3,943
    Bonuspoeng:
    113
    Meget godt initiativ! Tiltredes:)
     
    petrate liker dette
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,248
    Likes mottatt:
    8,648
    Bonuspoeng:
    183
    Som sagt, så gjort. Fikk brukt lunsjen til noe fornuftig.
    Strawberry romoversikter | InsideFlyer NO

    Tatt fra side 50 til 72 i tråden her, og så får vi se om det blir mer etterhvert eller om det primært blir det nye som blir lagt inn. :)
     
    Last edited: 22. sept 2023
    holmen, Fleksnes and watchaddicted like this.
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,248
    Likes mottatt:
    8,648
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Square
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Superior
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 527, deretter 522
    Andre fordeler: slapp å betale for en pose nøtter

    Sjekket inn og fikk tildelt samme rom, 527, som jeg hadde bare noen dager tidligere.
    Kom til rommet og fikk ikke låst opp døren, så tok strafferunde ned. Ble etter litt knasting tildelt nytt rom, denne gangen 522. Ville kjøpe med en pose nøtter på vei opp for andre gang, men fikk beskjed om at den var på huset.

    IMG_7178.jpeg
     
    Ololsen, EndreD, Flymunda and 7 others like this.
  4. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection Hotel Helma, Mo i Rana
    Status: Gull
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 507
    Andre fordeler: Mineralvann

    Parkerte i kjelleren for elbillading, pris 2 kr/kWh + 0,1 kr/min + parkering 20 kr/time. Ikke veldig rimelig, men 200 kr ekstra totalt i forhold til hurtiglading er ok synes jeg. Kveldsmaten hadde mer utvalg, men langt lavere kvalitet enn f.eks. Hotel Brosundet i Ålesund. Frokosten var tilsvarende, dvs. kvalitet lignende et Comfort hotell, med litt mer utvalg. Hotellrommet var for så vidt greit, men første gang jeg har opplevd papp-kopper på badet. Tror kanskje det heller blir Ole Tobias eller Meyergården neste gang jeg trenger å overnatte på Mo...

    IMG20230928111729.jpg
     
    Ololsen, EndreD, livinspeed and 5 others like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,825
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Karl Johan, Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dbl.
    Oppgradering: Nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: Først 620, så 439
    Andre fordeler: nei

    Denne gangen gikk ikke alt på skinner.

    Kona sjekker inn for oss, men får ikke nøkkelkortet til å fungere. Får resepsjonisten til å bli med opp, og det viser seg at det bor noen på rommet allerede ..

    Ned igjen, og kona får beskjed om at hotellet er fullt.

    Etter litt om og men, så er det visst ledig rom likevel. Nytt nøkkelkort, og denne gangen fungerer det. Bittelite rom, men klokken er nå 22.30, og det skal bare soves.

    Resepsjonisten var kjempehyggelig, og hjelpsom, det skal sies.

    Jeg sendte en epost til hotellet dagen etter, hvor jeg sier at sånt skal ikke skje. Sier også at vi har 5 opphold booket i løpet av den neste måneden, og at jeg håper de blir bedre enn dette. Det tar to dager før jeg får svar, og svaret er "beklager, håper det blir bedre neste gang". Vet ikke helt hva jeg hadde forventet, men kanskje litt mer ydmyk, og "ja, selvfølgelig skal dere få flott rom neste gang"?

    Vurderer å finne andre alternativer for de neste oppholdene, men vet ikke om jeg gidder.
     
  6. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality River station, Drammen
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Familierom
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 1310
    Andre fordeler: en Cola

    Bestilte overnatting med 3-retters middagspakke. Har også gjort dette tidligere på dette hotellet, og vært fornøyd. Fikk tildelt rom 1310 i appn før ankomst. Familierom er vel i utgangspunktet kun litt større, og ikke nødvendigvis superior/deluxe.
    Greit rom, med god utsikt til togstasjonen i Drammen, som ser ut til å bli utvidet med flere spor. God middag i bistroen på kvelden, og flott frokost neste morgen med stort utvalg. Litt overrasket over at det noen steder stod at utsjekk var kl 1100, men nøkkelkortet virket i alle fall kl 1130. Jeg trodde utsjekk var kl 1200. Kommer gjerne tilbake til "brunosten" igjen.

    Kan ellers informere om at julebordsesongen har startet, og at det ble arrangert julebord på hotellet 29.september. Har aldri opplevd julebord så tidlig, og kan heller ikke huske ha hørt julemusikk i september, mens folk utenfor går i shorts og t-skjorter.
     
    Ololsen, livinspeed, EndreD and 6 others like this.
  7. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,487
    Likes mottatt:
    1,427
    Bonuspoeng:
    113
    Ekstremt! :eek:
    Vi får tro at de bedriftene som arrangerer julebord i september ikke har noe annet valg pga. fullbookede hoteller og restauranter.
    Og at det da går mot en rekordsesong for hotellene, og det har de vel fortjent etter årene bak oss.

    Det virker fjernt nå, men jeg husker den gangen reglene ble endret under et julebord, fra "vandring tillatt" til "sitt helt i ro" :D
    Tror klokken var 9 eller noe og kommunen hadde hastinnført nye regler :p
     
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Copenhagen Airport
    Status: Gull
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Superior i øverste etasje
    Lengde opphold: 1 natt

    Andre fordeler: brus

    Booket standard rom for 10k poeng, oppgradert uoppfordret til superior ca. en uke før oppholdet.

    Bra verdi for poengene mtp kursen til DKK.
     
    Last edited: 01. okt 2023
    Ololsen, livinspeed, haifinn and 4 others like this.
  9. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    884
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk kjeft på Quality Tønsberg da vi sjekket ut kl 12:00, med beskjed oma t vi var for sene og at utsjekk var 11:00. Jeg viste han da hva som sto i bestillingen, og svaret jeg fikk var at det var feil hos Strawberry. Svarte da at jeg ikke kan forholde meg til annet en hva som kommer i bekreftelsen ved bestilling. Er forøvrig Platinum, så jeg tenker hele diskusjonen var unødvendig, men det viser vel at kjeden har noen utfordringer med å gi ut riktig informasjon.
     
    skrosvik and Staralliance like this.
  10. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    217
    Bonuspoeng:
    43
    Dette bør du faktisk rapportere inn. Helt uaksaptabel oppførsel.
     
  11. skrosvik

    skrosvik Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Hotel Wisby
    Status: Platinum
    Rom booket: standard enkeltrom
    Oppgradering: deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: mineralvann (kan tas fra resepsjon/bar eller minibar) og restaurantkupong (som brukes i restaurant eller på rekesmørbrød fra resepsjonen når restauranten er stengt).

    Et sjarmerende hotell midt i Visby sentrum. Fikk et deluxe på to plan: sofa, skrivebord, bad osv nede, og en trang og bratt svingtrapp opp til sengen. TV både oppe og nede. Vannkoker med kaffe/te, minibar, badekåpe og tøfler osv. Bad med badekar. Rommet er "mysigt", men både rom og møbler bærer preg av betydelig slitasje over årene. Frokosten var skuffende, og spiste derfor god frokost ute istedet 3/4 dager. Hjelpsom resepsjon og bar. Spurte også proaktivt om jeg ville ha min "gratis medlemsmineralvann" når jeg sjekket inn, bestilte mat, osv. Ikke alle hotell som gjør dette.

    Bor gjerne her igjen.
     
    EndreD, Henrik, Spielhaug and 5 others like this.
  12. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,099
    Likes mottatt:
    1,469
    Bonuspoeng:
    113
    K*ken på myra (eller Melkekartongen) i Trondheim har per i dag bare 4 rom til oppgradering som jeg fant ut nå. Med mange Platinum medlemmer som bor der får man nesten ikke upgrade. Så mine to bonusnetter var på standard rom.

    Men de bygger 220 ny rom ved siden som skal åpne i 2024... det finnes håp.
     
    Spielhaug, pepperminte and Ololsen like this.
  13. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    1,631
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Ålesund
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Nja, litt usikker.
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 401
    Andre fordeler: mineralvann

    Har stort sett vært fornøyd her, men denne gangen lugget det litt. Så på forhånd rommet som var tildelt var standardrom, mens samtlige kategorier var ledig. Ved innsjekk spurte jeg hva slags romtype jeg skulle få hvor jeg fikk til svar: Åå, er du slik platinum medlem. Jeg oppgraderer deg til et rom med utsikt. Rommet jeg fikk stod dog som standard i appen, men fin utsikt var der. Badene er dog litt slitt. Måtte ellers spørre om jeg kunne ta en mineralvann. Ca klokka 7 på morran låste renholderne seg inn på rommet mitt mens jeg sov. En annen ting som irriterte meg var at de nå har begynt med de hersens små bacon bitene opp på speilegg. Ingen ting ved siden av. Ved utsjekk var der ingen i resepsjonen og etter å ha ventet litt la jeg kortet på disken og gikk.
    IMG_3307.jpg IMG_3308.jpg IMG_3309.jpg IMG_3310.jpg IMG_3311.jpg IMG_3312.jpg IMG_3313.jpg
     
    Baldrick, EndreD, Henrik and 8 others like this.
  14. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    1,631
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig. Gi tilbakemelding på spørreskjemaet iallefall
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,825
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Hotel the Edge, Tromsø
    Status: Platinum
    Rom booket: Deluxe
    Oppgradering: ja, etterhvert
    Lengde opphold: 2 netter
    Romnr: Først 1204, så 1208
    Andre fordeler: nei, men fikk en flaske vann på vei ut, siden de hadde glemt å spørre. :rolleyes:

    Booket Deluxe, i håp om å få en av jr suitene i spissen. Det dukket ikke opp noe i appen, men det var ledige rom helt frem til samme dag. Flikk sms dagen før, og svarte på denne at vi gjerne kunne få et fint rom. Fikk svar om "de skulle se hva de fikk til". Kom frem på fredag, og etter litt knoting fikk vi 1204. Tenkte det var greit, og tok heisen opp.

    På det rommet var det noen som flyttet møbler, da det skulle en barnefamilie inn der, med ekstraseng. Ned igjen. Da sa jeg at vi tar gjerne 1208, med et smil. OK, sa mannen. :cool:

    Opp igjen, til Pellerin-suiten. Kan ikke klage på det!
    IMG_20231008_143544PXL_20231008_080031457.MP.jpg

    IMG_20231008_143559PXL_20231007_131610561.MP.jpg

    IMG_20231008_094306PXL_20231007_074616890.MP.jpg

    IMG_20231008_094254PXL_20231007_074715225.MP.jpg
     
    Baldrick, EndreD, Peregrin and 11 others like this.
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,480
    Likes mottatt:
    25,223
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Norefjell Ski&Spa.
    Status: Platinum.
    Rom booket: Standard dobbeltrom på 3x kampanje.
    Oppgradering: Suite.
    Lengde opphold: 3 netter.
    Andre fordeler: Mineralvann, Spa 2for1, restaurantkupong, tidlig innsjekk og sen utsjekk. fri kaffe/te under oppholdet. Velkomstgave på rommet.

    Godt fornøyd med høstferien på Norefjell. Opphold booket på trippel kampanje, så godt utbytte med poeng og viatrumf bonus. Ting fungerer veldig fint på Norefjell.
    Spaet er bra og deilig etter mange timer ute på fjellet.
    Et godt tips til familier på tur er denne turen fra Eggedal
    https://ut.no/turforslag/1112185/madonna-med-barnet-1020-moh

    20231008_083933.jpg
    20231005_141913.jpg
    20231008_090019.jpg
     
  17. MedTekni

    MedTekni Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Sommerro
    Status: Gull
    Rom booket: Superiorrom
    Oppgradering: Ja, til junior suite
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 201
    Andre fordeler: Nei

    Andre gang jeg bor her, første gang hadde jeg ikke noe status. Oppgradert til fint og stort rom uten å spør. Er personlig ikke er så fan av stylingen på dette hotellet, men rent og god stand.

    Kom sent på kvelden og stakk rett etter frokost så har ikke så mye å si om oppholdet generelt, men synes at servicen samt frokosten ikke var veldig imponerende.

    Edit: Greit å nevne for de som ikke vet det, du må gi beskjed om Strawberry nummeret ditt. Jeg mailet rett etter booking og fikk svar ganske kjapt.
     
    Last edited: 09. okt 2023
    Flymunda, Kalsnes, Henrik and 5 others like this.
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,825
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Karl Johan, Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dbl.
    Oppgradering: Ja, kanskje?
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 616
    Andre fordeler: flaske mineralvann

    HC-rom i 6. etasje, de regner nok det som en oppgradering. Sofa på rommet. SVÆR dusj på et stort bad, pga HC. Som vanlig ingen hyller på badet. Hvem trenger vel det, liksom?? :rolleyes:

    IMG_20231011_084528PXL_20231011_063843045.MP.jpg

    IMG_20231011_084509PXL_20231010_202218789.MP.jpg
     
    Baldrick, NoLimit, livinspeed and 3 others like this.
  19. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,618
    Likes mottatt:
    4,463
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Comfort Copenhagen Airport
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard på poeng
    Oppgradering: Superior i øverste etasje med utsikt mot CPH (1138)
    Lengde opphold: 1 natt

    Andre fordeler: Brus

    Ankom 00.30 og de hadde krøll med IT systemene sine, resepsjonisten var usikker på om det kanskje var noen som hadde sjekket inn på rommet, men jeg måtte bare banke på før jeg gikk inn......
     
    livinspeed, Flymunda, Emma and 3 others like this.
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,189
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Harstad
    Status: Gold
    Rom booket: Standard (Spesialpris gjennom UiT)
    Oppgradering: Deluxe
    Lengde opphold: 3 netter
    Romnr: 701
    Andre fordeler: Brus

    Bodde på det andre Clarion hotellet forrige gang i Harstad. Testet ut Quality denne måneden. Flott hotell bygd i fjor. Topp service, bra rom og bra gym:) Blir å bo her fremover når jeg drar oppover. Masse utvalg på frokosten, og en bra restaurant:)

    IMG_7001.jpeg

    IMG_7002.jpeg

    IMG_7003.jpeg

    IMG_7004.jpeg

    IMG_7012.jpeg

    IMG_7024.jpeg

    IMG_7027.jpeg
     
    Baldrick, EndreD, Johnarildr and 7 others like this.

Del denne siden