Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,539
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Børsparken
    Status: Gold
    Rom booket: Moderat dobbeltrom
    Oppgradering: Nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 709
    Andre fordeler: Nei

Rimelig pris, helt greit hotell og fungerer for en natt. Kom i 21 tiden, ingen oppgradering men skulle bare sove der etter å ha tatt noen whiskey og pils med @Kjetil L før jobb dagen etter.

IMG_7074.jpeg

IMG_7075.jpeg

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Farris bad
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Superior ocean
    Andre fordeler: Mineralvann fra minibar, restaurantkupong, sen utsjekk.

Rommene på Farris bad begynner å bli klare for en skikkelig oppussing. Svartsopp/mugg i dusjen er ikke særlig delikat på et hvilket som helst hotell, men hvert fall ikke på et spahotell. Vegger og gardiner var fulle av flekker av usikker opprinnelse. Frokosten er heller ingen spesiell høydare. Har gitt opp bacon på hotell - stort sett alltid seigt, hardt og uspiselig. Hvordan i alle dager er det de får det til?

Fellesarealer og spa er veldig bra! Super service.

3. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,588
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: comfort børsparken
    Oppgradering: Superior balkong i 8. Etasje
    Andre fordeler: Mineralvann fra resepsjon

Rom booket på kampanje til 599,-
    Ble oppgradert til rom i 8. Etasje med balkong med fin utsikt til Oslo

1000007515-01.jpeg IMG20231013192358.jpg IMG20231013192255.jpg

4. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,913
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Copenhagen Airport
    Rom booket: Standard dobbeltrom på poeng
    Oppgradering: Superior dobbeltrom / to enkeltsenger
    Lengde opphold: 1 + 1 natt
    Romnr: 1142 / 946
    Andre fordeler: Mineralvann

Hadde 2 netter her ila. siste uke, igjen bra utnyttelse av poeng. Fikk sms fra hotellet dagen før og oppgradering ble synlig i app samtidig. Sjekket inn/ut i app begge ganger da det var litt kø i resepsjon, hentet nøkkelkort og mineralvann senere.

Frokost var bedre på søndag enn fredag. Ser ut som det jobbes med å få ferdig innendørs gangvei på bakkenivå til Clarion sånn at man kan gå innendørs hele veien til terminalen.

Flymunda, EndreD, livinspeed and 2 others like this.
  5. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Air, Stavanger
    Status: Platinum
    Oppgradering: Deluxe
    Andre fordeler: Mineralvann fra minibar, sen utsjekk, (restaurantkupong kunne ikke brukes)

Rommet ble oppgradert ca. en uke før ankomst.

Flott rom med god standard og veldig bra renhold.

Nydelig frokost med kvalitetsråvarer.

Ikke noe problem med sen utsjekk til kl. 18.

Alt i alt et veldig bra opphold! Det eneste som trakk bittelitt ned var at det ikke var mulig å bruke restaurantkupongen. Vi ankom hotellet etter at matserveringen var stengt, og fikk ikke bruke kupongen på (alkoholfrie) drikkevarer i baren. Har aldri opplevd at dette har vært noe problem tidligere.

Flymunda, haifinn, EndreD and 3 others like this.
  6. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Tønsberg
    Oppgradering: Superior dobbeltrom
    Andre fordeler: Tilbudt sen utsjekk og oppfordret til å ta mineralvann

Ikke stort nytt å melde om, men det er kjedelig at parkeringsautomaten i kjelleren alltid er tom for papir.

---------

Hotell: Funken Lodge, Svalbard
    Oppgradering: Superior dobbeltrom
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Ingen

Anerkjent med status når vi ankom og fikk utdelt gull-vouchers (usikker på om de har egne for platinum siden summen er lik?) og fortalt om oppgradering til superior, annet var ikke ledig ved sjekk online. Flott hotell med knallbra egg til frokost, hyggelig personale og utrolig god seng. Glemte å ta bilder av rommet før alt var pakket ut, men reiser mer enn gjerne tilbake hit.

Flymunda, haifinn, EndreD and 3 others like this.
  7. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Hotel Oleana, Bergen
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: Ja, til delux
    Romnr: 606
    Andre fordeler: Mineralvatn osv

Sendte e-post og ba om å få rommet fram til kl15 på avreisedagen, spurde samtidig om ei oppgradering. Positivt svar kom fort på begge spørsmåla, og i appen hadde eg no fått eit delux rom. Ved innsjekk spurde eg om ei av suitene var ledige. Men det var dei ikkje (sjølv om dei kunne bestillast i app og på nettside), og fekk og kommentert at “ein er ikkje garantert suite sjølv om ein er Platinum”. Tok til takke med delux rommet, men kva som skilte detta frå eit vanleg standarrom eller superior kan eg ikkje svare på. Middag i resturanten på hotellet, og den var høgdepunktet med opphaldet. Fekk også 20% rabatt i resturanten sidan vi budde på hotellet. (Resturantvoucheren hadde eg i appen, men den kunne ikkje brukast oppå dei 20% eg allereie hadde fått).

Attached Files:

Flymunda, livinspeed, Emma and 2 others like this.
  8. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,588
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion The Hub
    Rom booket: standard dobbeltrom
    Oppgradering: deluxe i 16. Etasje
    Romnr: 1604
    Andre fordeler: Mineralvann, 125 kr restaurant kupong. Sen utsjekk til 14.

Booket pakke med rom og middag i sommer.
    Spurte rett etter bestilling om det var mulig med oppgradering for en spesiell anledning. Fikk positivt svar på dette og rom 1604 dukket opp i appen umiddelbart.

Ved innsjekk påpekte resepsjonisten at dette var ett av de beste rommene de hadde utenom suiter, usikker på om det stemmer men var iallefall fornøyd.
    Bare 5 rom i 16. Etasje, rom 1600 virker gedigent ifølge plantegning :)

Fikk brukt restaurantkupongen på drikke til maten som var med i pakken, istedet for å slå av 125 kr, fikk vi ett glass prosecco på huset, så reel verdi ble rundt 170kr.

IMG20231014182604-01.jpeg IMG20231014180010-01.jpeg IMG20231014174547-01.jpeg IMG20231014175357-01.jpeg

Last edited: 15. okt 2023
  9. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Oslo airport
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Ja, til delux
    Romnr: 1010
    Andre fordeler: Mineralvatn osv

Status anerkjend i resepsjonen med innsjekk. Oppgrader til deluxrom. Bra hotell for ei natt før ein skal ut på farten, men eg trur han Petter skal sende bod på gjengen frå “Tid for Hjem”, for det er ein god del år sidan hotellet var nytt og ei runde med oppussing hadde gjort seg.

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,017
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Karl Johan, Oslo
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: Standard dbl., en natt for poeng, en for penger (3x poeng)
    Oppgradering: Ja
    Lengde opphold: 2 netter
    Romnr: 623
    Andre fordeler: 2x flaske vann hver dag

Booket først en natt for penger under 3x poeng-kampanje. Så trengte vi en natt til, og booket den for poeng. Spurte pent i bookingen om vi kunne få et fint rom, og få beholde dette for begge nettene. Ikke noe problem, dette var ordnet da vi ankom hotellet.

623 er stort, langt, og ikke veldig praktisk, men det er i indre gård, så det er stille. En del rom ligger mot Karl Johans gate, og det kan være litt støy, avhengig av ukedag.

Stor dusj, med litt dårlig vanntrykk. Som vanlig ingen hyller på badet, selv om det er massevis av plass til dette.

EndreD, Baldrick, Flymunda and 2 others like this.
  11. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har et opphold i på Clarion Oslo i dag, og var nysgjerrig på om det var badekar på rommet jeg har fått tildelt. Jeg googlet, og endte opp med å finne min egen post fra 2019 om det samme rommet! :D

Konklusjon; Det kan altså gi god nytteverdi for både deg selv og andre om man også fører opp romnr. på innlegget. Et par bilder i tillegg er gull! :)

Last edited: 21. okt 2023
    EndreD, Spielhaug, eventyrer and 10 others like this.
  12. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Ganske så ok hotell når man får rom i 8 etg

livinspeed and Lars J like this.
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,668
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Amerikalinjen, Oslo
    Rom booket: Superior på poeng
    Oppgradering: Ja-ish, til Superior Explorer
    Romnr: 213
    Andre fordeler: Mineralvann

Skal på Gåte på Rockefeller ikveld og har "dessverre" ikke stor nok gjesteseng for begge barnevaktene. Derfor ble det en natt på hotell. Rommet var av en eller annen grunn ikke klart da vi ankom en time etter innsjekk åpnet, så da fikk vi en voucher på cocktail som plaster på såret. Litt rart at vi fikk en cocktail på deling på to personer såklart, men fortsatt en fin gest.

Som sist vi bodde her så fikk vi oppgradering til Superior Explorer, en kategori som kun finnes på amerikalinjen.com og ikke strawberry.no. Det koster dog 500 kroner mer enn Superior, så en oppgradering er det vel? Gjetter på at jeg hadde fått samme oppgradering med booking av standardrom i utgangspunktet, så kanskje like greit å booke det hvis det er ledig (noe det ikke var for min del).

Rommet er fint og jeg må si jeg liker dekoren på dette hotellet. Og den høye takhøyden. Også kjekt med chromecast innebygget i TVen når man skal lade opp til konsert. Nå vet ikke jeg hva @holmen setter som krav for hyller på badet, men her er det ihvertfall nok av plass til toalettveske og diverse produkter uten at de må stå ved siden av vasken.

Last edited: 22. okt 2023
    EndreD, livinspeed, Spielhaug and 7 others like this.
  14. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,206
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Oleana, Oslo
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: Ja, Deluxe
    Romnr: 606
    Andre fordeler: Tok mineralvann i minibaren, kupongen ga en billig god burger i restauranten.

Hyggelige folk som jobber på Oleana. God kombinasjon av sentralt og rolig. God mat i restauranten. Håndskrevet lapp som ønsket meg velkommen med navn.
    IMG_9981.jpeg

Last edited: 27. okt 2023
    paron, EndreD, livinspeed and 4 others like this.
  15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,017
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Børsparken, Oslo
    Status: Lifetime Platinum
    Rom booket: Standard dbl. på poeng
    Oppgradering: Ja, superior i følge resepsjonen
    Romnr: 356
    Andre fordeler: flaske vann

Booket et billig poengrom for en kveld i hovedstaden. Det sto standard dobbeltrom i appen ved innsjekk, men dette er visst et superior rom. (Står faktisk fortsatt standard dobbeltrom i appen..)

Rommet er stort, har et "spisebord", og soveplass til hele slekta. Er vel et familierom. Badet er ikke stort, men dusjen tar 60% av gulvarealet, så der er det god plass! Og vanntrykk som en høytrykkspyler. Nesten hylle på badet, da det var god plass på vasken.

De var elskverdige nok til å bygge (eller ta ned?) stillaset utenfor nå i dag, så vekkerklokke var ikke nødvendig.

Usikker på om jeg gidder å bo her igjen.
    IMG_20231028_111720PXL_20231027_143930486.MP.jpg

IMG_20231028_111744PXL_20231027_144437699.MP.jpg

IMG_20231028_111853PXL_20231028_091125523.MP.jpg

Fant en plansje med oversikt over alle rommene på hotellet, kanskje @Henrik kan legge inn disse i hotellrom-oversikt-tråden?
    PXL_20231027_144635516.MP.jpg
    PXL_20231027_144638406.MP.jpg

paron, EndreD, Baldrick and 6 others like this.
  16. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Amerikalinjen
    Rom booket: Fortuna Suite
    Oppgradering: Ja - Triton suite
    Romnr: 405
    Andre fordeler: Snacks og kaker på rommet, vann med og uten spruddel

Norges beste hotellfrokost? Utrolig imponert av både mat og drikke her, men alt er definitivt i dyreste laget hvis man ser på kalorier (ev. enheter) per krone.

Eggs benedict - bestående av en half brioche-bolle, ett posjert egg, en skive bacon, toppet med Hollandaise saus - var særdeles velsmakende, men kostet hele 295kr. Som hotellgjest får man én slik rett inkludert i frokosten.

Ellers var det jazzkonsert i kjelleren - meget gøy!

Peregrin, EndreD, livinspeed and 4 others like this.
  17. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hotel Christiania Teater, Oslo
    Oppgradering: Ja - Superior
    Lengde opphold: 3 netter
    Romnr: 402 - utsikt mot byen
    Andre fordeler: Velkomsthilsen med sjokolade. Full minibar, men kom ikke på å bruke mineralvannfordelen, så handla inn selv.

Oppgradert en god stund før opphold. Booket som en del av 10 Times Business, som får ned prisen på rommet betraktelig. God frokost, gratis adgang til nærmeste SATS og et steinkast fra Nasjonalteateret. Tidligere var vel dette hotellet DoubleTree by Hilton, den gangen Hilton hadde en liten gjesteopptreden i landet? Alt i alt fornøyd, og vil bo her igjen ved neste anledning.

upload_2023-10-28_18-49-35.png

Last edited: 29. okt 2023
    kefrdm3, Flymunda, EndreD and 5 others like this.
  18. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    487
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion The Pier, Gøteborg
    Oppgradering: Ja - Deluxe
    Romnr: 607 - utsikt mot byen
    Andre fordeler: anerkjent status ved innsjekk. Sen utsjekk til kl 1400 på søndag.

Tok buss fra bussterminalen og til hotellet (8-9min). Hotellet er veldig dårlig skiltet, bortsett fra «Uni3», som ikke akkurat var enkelt å forstå var hotellet. hyggelig mottakelse av resepsjonist. Rommet var stort med deilig seng, badekåper, minibar, strykejern etc. Det mest negative var at rommet var malt i mørke farger og veldig dårlig/lite belysning. Det var til tider for mørkt, til tross for at alle lys var påslått.
    Frokosten var OK, med litt dårligere utvalg enn hva jeg er vant med fra Strawberry-hotellene i Norge. Utvalget av sild var dog stort

Flymunda, EndreD, livinspeed and 4 others like this.
  19. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,913
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Ramsalt, Bodø
    Oppgradering: Deluxe dobbeltrom (HC)
    Romnr: 821
    Andre fordeler: Sen utsjekk, mineralvann, 125kr voucher

Fikk identisk rom som sist, bare 2 etasjer høyere. Tror det er første gang jeg har blitt aktivt oppfordret til å ta med meg mineralvann her. Ble nektet å bruke andre voucher på snacks i hotellbar, trodde det normalt ble akseptert, men ser det ikke er spesifisert i vilkårene (lengre?).

Flymunda, EndreD, livinspeed and 2 others like this.
  20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,174
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Hotel City, Gøteborg
    Status: Platinum.
    Rom booket: Standard på poeng
    Oppgradering: Ja - Familie rom.
    Lengde opphold: 1 natt.
    Romnummer:107.
    Andre fordeler: Anerkjent status ved innsjekk. sen utsjekk, mineralvann.

Etter at BW ga meg en gratis natt i Gøteborg booket jeg Comfort City for poeng den første natten i Gøteborg. Du vet hva du får med Comfort hotellene som gir mye valuta for poengene. 667 trumf kroner midt i byen for en famille med frokost og sen utsjekk er en meget god deal.

Del denne siden