Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. Audi_a4

    Audi_a4 Gladlaks

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Quality River station, Drammen
    Status: Platinum
    Rom booket: usikker
    Oppgradering: Familierom på natt nr2
    Lengde opphold: 2 netter
    Romnr: 1301
    Andre fordeler: mineralvatn

    Var alt innskjekka når eg kom på hotellet. Etterspurde oppgradering men det var vist ikkje mogleg, og fekk standarrom 620.
    Dagen etter var eg i resepsjonen og fekk utruleg god hjelp med eit gåvekort frå ein skikkelig serviceinnstilt resepsjonist. I forbifarten spurde eg om moglegheit for ei oppgradering, og vips so hadde eg eit hjørnerom i toppetasjen. I appen vert rommet kalla “familierom”, men samanlikna med andre romkatogoriar eg har budd på i jordbær-systemet ville eg so absolutt kalla dette for eit Deluxrom.
    Legg ved romplanen for 13 etasje til oversiktsposten.
     

    Attached Files:

  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,478
    Likes mottatt:
    25,222
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Farris Bad, Larvik.
    Status: Platinum lifetime.
    Rom booket: Standard dobbelt på poeng
    Oppgradering: Ja, breeze.
    Lengde opphold: 2 netter.
    Andre fordeler: Mineralvann x 2, restaurantkupong x2, velkomstbrev, lunsj spandert på huset, bobler spandert på huset, sen utsjekk.

    Godt med en helg med Spa på Farris bad. Vi er veldig fornøyd med aufguss ritualene i badstuene. Frokosten er ok. Lunsjen var meget bra og middagen var bra.
    Rom booket på poeng med en verdi på ca 2K natten, noe som var under halv pris av prisen på hjemmesiden.
    upload_2023-11-28_8-56-13.png
     
    Last edited: 28. nov 2023
    Hilde, haifinn, Spielhaug and 7 others like this.
  3. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    1,628
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality airport hotel Værnes
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 645
    Andre fordeler: Ingen

    Opphold i forbindelse med konferanse. Sendte derfor beskjed i forkant å ba de legge inn medlemsnr mitt som de også gjorde. Skuffende opphold uten noen fordeler. Har også gitt tilbakemelding på det i skjema. Service i restaurant var bra.
    View attachment upload_2023-11-28_12-57-43.jpeg
    View attachment upload_2023-11-28_12-58-6.jpeg
    View attachment upload_2023-11-28_12-58-24.jpeg
     
    watchaddicted, Flymunda, Emma and 3 others like this.
  4. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    25,620
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Hotel Union Brygge, Drammen
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard rom
    Oppgradering: Superior rom
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 412
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk kl 13, Sen utsjekk kl 14 inkl en Fanta.

    Ved bestilling var det kun ledig standard rom, så fikk ikke automatisk oppgradering ett nivå opp.

    Parkerte bilen hos mutters på Bragernes siden og ruslet mot hotellet.
    Gikk ned til Øvre Storgate

    IMG_1274.jpeg

    Fin gate med gamle bygninger og brostein.
    Samtidig hadde jeg i tankene at min Far pleide å løpe rundt i denne gaten som ungdom, han bodde her når han var ung.

    Kom til foten av Øvre Sund Bru, bilde tatt oppstrøms av Drammenselva

    IMG_1275.jpeg

    Gikk over broen og det er ikke så langt å gå til Comfort Union Brygge.
    Ved innsjekk hadde noen kansellert ett superior rom, og dette fikk jeg tildelt uten forespørsel.

    Sjekket en dummy booking rett etterpå og da var det tomt for superior rom, så hadde antakeligvis litt flaks her.
    Tok heisen til 4.etg, og tuslet inn på dette rommet

    IMG_1277.jpeg

    IMG_1278.jpeg

    Her fikk jeg utsikt ned til Union Scene, den høye bygningen i bakgrunn er sykehuset i Drammen

    IMG_1280.jpeg

    Det var på dette sykehuset i slutten av Juni i år, at min Kjære Far sovnet stille inn, 69 år gammel.

    En ting jeg ikke har tenkt på ved tidligere opphold, er at hotellet kun har de 6 nederste etasjene av bygningen.
    Rom 412 ligger her

    IMG_1281.jpeg

    Så det er 3 etasjer med leiligheter over hotellet.

    Bilder av frokost området på kvelden

    IMG_1284.jpeg

    IMG_1285.jpeg

    IMG_1286.jpeg

    IMG_1287.jpeg

    Målet for oppholdet var en bursdagsmiddag + en konsert med rørleggeren fra Idol

    IMG_1309.jpeg

    Kurt leverte knall bra fra scenen!

    Etterpå havnet noen i følget ut på byen i Drammen.
    Byen stengte og en venn av meg som egentlig skulle hjem til Bærum før leggetid.
    Havnet plutselig i min dobbelt seng

    IMG_1318.jpeg

    Når vi våknet opp, var vi fortsatt innenfor frokost tiden.
    Jeg gikk ned først for å sjekke om det var kontroll, det var det ikke.
    Så da tok jeg sjansen på å invitere min venn til frokost.
    Det funket fint og begge var fornøyde!

    Oppsummert vil jeg si at dette var en fin fin overnatting på Strawberry.
     
    haifinn, NoLimit, Spielhaug and 11 others like this.
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,162
    Likes mottatt:
    7,497
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Quality Hotel Tønsberg
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dbl. på poeng
    Oppgradering: Tja?
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 368
    Andre fordeler: Mineralvann, sen utsjekk

    Quality Tønsberg pleier å være gode på oppgradering, og senere samme dag som bestilling dukket det faktisk opp Deluxerom i appen. Dette ble derimot senere redusert til Superior og da romnummer dukket opp i appen, til et standardrom i andre etasje. Ved innsjekk ble jeg flyttet til et rom i tredje. Usikker på om dette er et Superiorrom eller et handicaptilpasset standardrom, men noe større enn de andre rommene er det ihvertfall. Uansett lite å si for min del som kommer til å se innsiden av rommet i våken tilstand minst mulig. Satt mer pris på at jeg fikk mange timer med sen utsjekk.
     
  6. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,117
    Likes mottatt:
    7,389
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Richard With Stokmarknes
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dbl.
    Oppgradering: Ja
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 601
    Andre fordeler: Mineralvann

    IMG_0329.jpeg
    Richard With åpnet i sommer? Bra sted. Når jeg ankom sent fredag kveld var det full julebordstemning og de holdt på å montere juletre som akkurat var ankommet. 601 er nest høyeste etasje i fløyen til venstre, som ligger nærmest Hurtigrute-museet. Det var som jeg trodde på enden, men mot byen, ikke mot sjøen. De fine rommene ligger på enden mot sjøen. Så høye nummer synes å være bedre enn lave. Men fint hotell. Tror de har brukt samme interiørarkitekt som det nye hotellet i Harstad, som ikke er en negativ ting.
     
    Last edited: 02. des 2023
  7. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    1,628
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection Folketeateret
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Standard rom
    Oppgradering: Usikker
    Lengde opphold: 2 netter
    Romnr: 710, deretter 723
    Andre fordeler: Mineralvann

    Litt småskuffende opphold når en leser andre rapporter fra denne siden om fine oppgraderinger. Ble først tildelt rom 710 som vises som standardrom i appen. Mens jeg ser på Vålerenga klarer å unngå nedrykk så plutselig åpner det seg en service luke i taket seg og skremmer livskiten ut av meg. Når jeg prøver å lukke den løsner hele luken og faller i gulvet. se bilder. Går så ned i resepsjonen og sier fra. Får ingen beklagelse bare etter sukk og stønn så må jeg bytte rom. Rom 723 jeg får da er også kun standardrom og dårligere enn det forrige med kun badekar.

    Ellers var service ved kveldsmat og frokost meget bra. Seve frokosten også meget bra.
    folk 1.jpg folk 2.jpg folk 3.jpg folk 4.jpg folk 5.jpg folk 6.jpg folk 7.jpg folk 8.jpg
     
  8. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,153
    Likes mottatt:
    114,698
    Bonuspoeng:
    350
    710 og 723 er ikke standardrom. 723 er vel deluxe mener jeg å huske. Men ser ofte at romtype ikke oppdaterer seg i appen selv om romnr gjør det.
     
  9. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Status: Gold
    Rom booket: Deluxe
    Oppgradering: Nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 351
    Andre fordeler: Mineralvatn

    Hyggelig resepsjonist anerkjente status og ønska meg velkommen tilbake, måtte skuffe meg med at dei ikkje hadde oppgraderingar tilgjengelig. Men det var eg forberedt på sidan det ikkje var mogleg å booke bedre kategoriar. Spelte uansett ingen rolle sidan tida på rommet kun blei brukt til soving.

    Frukost var som alltid meget bra, og hyggelig atmosfære i nabolaget.
     
  10. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,486
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel Admiral
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 521
    Andre fordeler: Mineralvann og sen utsjekk

    Ledige rom i høyere kategori ved booking, men ingen oppgradering.
    Rommet endret seg flere ganger før innsjekk. Resepsjonisten beklaget manglende oppgradering, men avslørte samtidig policyen på hotellet:
    "Vi hadde originalt oppgradert alle våre platinumgjester .. men det kom brått inn mange bestillinger noe som førte til at vi dessverre ble helt fullbooket."
    Jeg mener at en oppgradering må stå seg og hotellet må da heller selge standardrommet enn å nedgradere statuskunder, men dette er nok vanlig praksis på enkelte hoteller.
    Rommet var knøttlite og gjestene (2) som jeg inviterte på en aperitif måtte sitte på sengen og gulvet. Positivt med liten (rømnings)-altan.

    Vi hadde reservert bord og var ute av rommet før kl 18.00, men rakk likevel å få en klage på støy fra naborommet (på en lørdag i julebordsesongen :rolleyes:).

    Baren åpnet senere enn opplyst på nettsiden og på skilt og vi måtte ta drinken jeg hadde lovet gjestene et annet sted.
     
  11. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Waterfront, Ålesund
    Status: Gull
    Rom booket: Compact enkeltrom
    Oppgradering: Compact double stod det i app, "room with a view" stod på døren.
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 215
    Andre fordeler: Sen utsjekk

    Veldig god pris 735 kr passet fint for å slippe å ta taxi hjem etter julebord. Ingen oppgradering i app på forhånd, men det svarte seg litt å ikke sjekke inn i app da jeg fikk rom en etasje høyere. Vet ikke om rom 115 i etasjen under er likt, dette rommet virket større og hadde mye bedre utsikt enn bildet på bookingsiden.

    Også fint med frokost til kl 11. Middels eggerøre, men godt bacon. Noe pålegg så litt tørt ut kl 10:30.

    20231208_180030.jpg 20231208_180049.jpg
     
    Schlandy, EndreD, Spielhaug and 6 others like this.
  12. Eni99v

    Eni99v Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Hotel Brosundet, Ålesund
    Status: Platinum
    Rom booket: Billigste
    Oppgraderinger: Ja

    Et av de mest stilfulle hotellene i Norge som jeg har besøkt. Lukter også svakt av "bål" da de har en diger peis i midten av resepsjonen. Maten er utsøkt og dusjproduktene lukter også godt. Bestilles nok alltid når/om jeg er i Ålesund og anbefaler alle å prøve.

    Fikk oppgradert til en Jr. Suite som inneholdt det som trengtes.
     
  13. Eni99v

    Eni99v Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Quality Hotel 33, Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Billigste
    Oppgraderinger: Ja

    Hyggelig resepsjon som etter å ha sjekka status ga meg veldig tidlig innsjekk. Det trengtes i minusgradene. Fikk oppgradering på rommet, som trengs da dette hotellet er for intimt på standardrom egentlig uansett hvem man reiser med. Standard-rom husker jeg som et rom der man ser senga fra dassen, og det er veldig lite skjarm for de fleste.
    Oppgradert rom hadde eget bad der glassdør er separert med vegg - men man kan høre alt som foregår.

    Anbefales dersom man trenger et hotell litt utenfor sentrum men som har god kollektivforbindelse (T-banestasjon Risløkka connecter til Ringen)
     
    Spielhaug, Schlandy, Flymunda and 6 others like this.
  14. Lundinho

    Lundinho Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    50
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Farris Bad
    Status: Gold
    Rom booket: Standard rom
    Oppgradering: Ocean deluxe
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 244
    Andre fordeler: Brus fra minibaren

    Nok et flott opphold på Farris Bad, pleier å bo her når jeg er på jobbreise til Porsgrunn. Fikk oppgradering til Ocean Premium forrige gang, men Deluxe er vel så fint det også, bare litt mindre rom og balkong. Veldig hyggelig resepsjonist som alltid kjenner meg igjen. Gleder meg til neste besøk.
     
    Spielhaug, Schlandy, Grooo and 4 others like this.
  15. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,117
    Likes mottatt:
    7,389
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Arlanda Clarion
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard rom og standard på poeng
    Oppgradering: Suite og suite
    Lengde opphold: 1 natt ut og 1 natt hjem
    Romnr: 1231
    Andre fordeler: Brus fra minibaren

    Oppgradering til samme suite med 4 dagers mellomrom. Veldig bra frokost.
     
    EndreD, Schlandy, livinspeed and 5 others like this.
  16. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,618
    Likes mottatt:
    4,463
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Amerikalinjen
    Status: platinum
    Rom booket: standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Nei
    Andre fordeler: brus fra minibaren

    mye ledig ved booking tidspunkt og samme dag som innsjekk, så noe skuffet over uteblivende oppgradering. Skulle bare sove så gad ikke krangle på det, men blir nok en liten mail til kundeservice.
    Ellers synes jeg Amerikalinjen leverer med god stemning i barområdet og super frokost
     
    Hilde, Emma, livinspeed and 2 others like this.
  17. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Collection Havnekontoret, Bergen
    Status: platinum
    Rom booket: standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: usikker
    Andre fordeler: brus

    I appn står standard rom som kategori, både før og etter innsjekk. Bestilte hotellet for lenge siden, og regnet med at det skulle skje en oppgradering før innsjekk, men kunne ikke registrere det.
    Ved innsjekk tok det litt tid å få nøkkel. Det var satt opp et skilt på disken hvor de ba om forståelse om innsjekkingen tar lengre tid enn vanlig, da de hadde fått nytt bookingsystem.
    Etter å ha fått romnøkkelen og betalt spurte jeg om jeg kunne få en Cola med meg. Resepsjonisten hentet da en flaske og ba meg betale. Sa at jeg regnet med jeg kunne ta med en brus som en fordel i bonusprogrammet. Han spirte da hvilken status jeg hadde og dermed forstod jeg at han ikke hadde fått med seg dette ved tildeling av rom. Orket ikke diskutere og spørre om oppgradering siden jeg hadde det litt travelt. Rommet var vendt mot Vågen i 3.etg og hadde en liten sittegruppe, så mulig jeg var oppgradert likevel.
    Frokosten var god, og kveldsmaten var smakfull og variert. Ar innom for kaffe og fila en ettermiddag, men køen for å få steke seg en vaffel/pannekake var for lang til at jeg valgte å gjøre det. Hadde nok heller satt pris på noe som er enklere å ta med seg. Om 6 personer foran meg i køen skal steke seg en vaffel så tar det jo fort en halvtime i «stekekø».
    Hotellet er ærverdig og har sjel. Har bodd her flere ganger og kommer gjerne tilbake.
     

    Attached Files:

    Flymunda, livinspeed, holmen and 3 others like this.
  18. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Xpress Tromsø
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom for 7500 poeng
    Oppgradering: Nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 601
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk

    App viste rom 103 tror jeg, spurte om jeg kunne få tidlig innsjekk kl12. Fikk først beskjed om at det kostet 100kr ekstra, men når jeg spurte om det også gjaldt gull-medlem ble det gratis. Og jeg fikk rom høyere opp jf. profilpreferanse.

    Helt ok rom for en natt, men liker madrassene bedre på comfort xpress hotellene i Oslo.
    20231220_121253.jpg
     
  19. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Sign, Stockholm
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom, bonus
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: To netter
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk og sen utsjekk

    Oppgradert til suite i appen samme dag som ankomst. Forsøkte å sjekke inn via app, men fikk feilmelding. På hotellet fikk jeg vite at jeg hadde blitt oppgradert til deluxe. Prøvde å hinte om at jeg hadde blitt tildelt suite tidligere på dagen, men denne var visstnok ikke ledig. Uansett, fikk et særdeles stort og flott hjørnerom med fruktfat og sjokolade.
    IMG_3710.jpeg
     
    EndreD, Flymunda, holmen and 4 others like this.
  20. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    390
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Tønsberg
    Status: Platinum
    Rom booket: Compact dobbeltrom i separat bygg
    Oppgradering: Deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Mineralvann

    Oppgradert i app dagen etter booking forrige trippelkampanje. Som alltid hyggelig velkomst, ellers likt som forrige gang. Ganske mørkt på sovedelen.

    ---

    Hotell: Clarion Bryggeparken, Skien
    Status: Platinum
    Rom booket: Compact enkelteom
    Oppgradering: Superior
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: ingen

    Fikk rom i nye delen og hadde råflaks med at den gratis elbilladeren var ledig. Noen veldig bråkete utblåsninger fra fabrikken på andre siden av vannet, men det stoppet heldigvis utover kvelden. God kveldsmat.

    ---

    Hotell: Quality Tønsberg
    Status: Platinum
    Rom booket: Compact dobbeltrom i separat bygg
    Oppgradering: Suite
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Mineralvann og sen utsjekk

    Hyggelig julegave, igjen synlig gansk raskt etter booking på 3* kampanje. Kun skrivebordslampe og en gulvlampe til belysning, så det var ganske mørkt som på deluxerommene. Snodig dusjløsning, men den funka greit.
    20231220_182141.jpg 20231220_182155.jpg 20231220_182215.jpg 20231220_182230.jpg
     
    Kalsnes, EndreD, Emma and 5 others like this.

Del denne siden