Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,441
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Kastrup
    Status: Gold
    Rom booket: Standard dobbeltrom, bonus
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Brus

    I appen var jeg først oppgradert til superior dobbelrom, som på Comfort Kastrup er helt identisk med standard dobbeltrom, men med vannkoker og kaffi. Så at de hadde ledige Delux-rom, så spurte etter det ved innsjekk. Frøken i resepsjonen smilte og fikset biffen.

    410289506_1439154590279197_6174740390030764247_n.jpg
     
  2. Lundinho

    Lundinho Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    50
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Amerikalinjen
    Status: Gold ved booking (ble platinum gjennom oppholdet)
    Rom booket: Standard dobbeltrom (bonus) første natt + superior rom (betalt) andre natt
    Oppgraderinger: Superior rom for begge nettene
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Fint kort, brus, sen utsjekk til kl 18

    Et helt fantastisk opphold hos Amerikalinjen som førte meg til platinum nivå. Fikk en liten fin overraskelse med kort og småkaker, stas! Var mitt første opphold hos Amerikalinjen og det levde opp til forventingene. Gleder meg veldig til å komme tilbake.

    IMG_7238.JPG
     
  3. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: The Hub
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe. Fint hjørnerom med balkong og fin utsikt.
    Romnummer: 811
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: Gratis mineralvann hver dag. Hadde ikke behov for tidlig innsjekk/sen utsjekk
     
  4. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    390
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Bryggeparken, Skien
    Status: Platinum
    Rom booket: Compact enkeltrom
    Oppgraderinger: Suite
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Ingen

    Får aldri oppgraderinger før samme dag her, så det er alltid litt spennende. Fikk samme som som forrige suite-oppgradering og må si jeg foretrekker superior og deluxe-rommene i nye delen ovenfor 90-tallsbonanzen. Turte ikke prøve boblebadet denne gangen.

    ---

    Hotell: Quality Hotel Tønsberg
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom på poeng
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Sen utsjekk til 18

    Alltid trivelig her, la inn bookingen for over en måned siden og fikk umiddelbart tildelt et superiorrom med nummer. Dette ble endret et par ganger, og fikk samme dag oppgradering til deluxe. Sen utsjekk var ikke noe problem, men glemte å ta med brus.
     
    Flyingdutchman, Emma, Upsaker and 2 others like this.
  5. Lundinho

    Lundinho Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    50
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Farris Bad
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard rom
    Oppgraderinger: Ocean Superior
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Velkomstkort og sjokolade, brus fra minibaren.

    Ble mer business enn pleasure denne gangen, men alltid fint opphold på Farris med hyggelig resepsjonist som hilser på meg hver gang. Litt kjedelig at jeg ikke fikk deluxe til tross for at det var ledig, men var lite på rommet uansett.
     
    Maggie, haifinn, EndreD and 4 others like this.
  6. SundalBonus

    SundalBonus Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Amerikalinjen
    Status: Gull
    Rom Booket: Superior Loft Balcony
    Oppgradering: Ingen tilgjengelige ved ankomst
    Lengde opphold: 1 natt (lør-søn)
    Andre fordeler: Gratis mineralvann, sen utsjekk

    Tok med fruen på en staycation i Oslo og booket et oppgradert rom. Med tanke på at det var lør-søn så hadde jeg ingen store forhåpninger om ytterligere oppgradering og det viste seg å være realistisk da hotellet var fullt. Spurte om sen utsjekk og fikk tilbud frem til kl. 16:00 om ønskelig. Frokosten var som alltid veldig god. Eneste å "klage" på var at tilkobling med telefon til høyttalere på rommet ikke fungerte. Men vi har så lite på rommet at jeg ikke så poenget med å gi beskjed.
     
    Maggie, EndreD, livinspeed and 3 others like this.
  7. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Trondheim
    Status: Gold
    Rom booket: Compact enkeltrom
    Oppgraderinger: Superior dobbeltrom
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Brus x2

    Såg oppgradering i appen i forkant så tok innsjekk på automat. Bra frokost og ok mat i restauranten så totalt sett eit bra hotell. Mykje folk i forbindelse med bedriftarrangement på hotellet medførte mykje liv og røre i barområdet.
     
    EndreD, livinspeed, Emma and 2 others like this.
  8. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    390
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen nye hoteller så det blir nokså likt som tidligere, men har husket bilder denne gangen så legger de ut likevel:

    Hotell: Quality Tønsberg
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 2 netter
    Romnr: 434
    Andre fordeler: Mineralvann

    Var oppgradert til superior i appen, spurte ved innsjekk om de ikke hadde ledig "favorittrommet" og fikk tildelt deluxe med største selvfølgelighet. De pusser opp 5 etasje som bråket litt, men det ga seg utover kvelden. Ingen "løs" bacon ved frokost denne gangen, kun speileggversjonen. Brannalarm utløst 06:30 for effektiv vekking.
    [​IMG]
    [​IMG]

    ---

    Hotell: Clarion Bryggeparken, Skien
    Status: Platinum
    Rom booket: Compact enkeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnummer: 376
    Andre fordeler: Ingen

    Oppgradert i app samme dag. Parkeringene veldig fulle, men begge laderne mot Becks Brasserie ledig kl 20! Lang innsjekkingskø, men gikk unna. Stort og fint rom i nye delen. Døra på rommet var tung å åpne og åpenbart litt skjev da den ikke gikk an å låse uten at jeg gadd å klage på det. Rakk ikke kveldsmat, prøvde ikke frokost.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    --

    Hotell: Comfort Porsgrunn
    Status: Platinum
    Rom booket: Compact enkeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnummer: 611
    Andre fordeler: Mineralvann

    Av en eller annen grunn får jeg aldri til å sjekke verken inn eller ut på automatene her uansett bookingmetode? Uansett trivelig resepsjonist som minte meg på oppgraderingen og at jeg måtte huske mineralvann. Liker godt fargene på rommene her, selv om de er noe mørke. Lå igjen en del DNA i form av hår fra forrige gjest i badekaret...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Edit: Fikset bildelenker
     
    Last edited: 30. jan 2024
    EndreD, haifinn, Liza and 2 others like this.
  9. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    263
    Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Strömstad Spa
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard rom med poeng
    Oppgraderinger: Ocean front suite
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Mineralvann, restaurantkupong, 2 for 1 på inngang til spa og sen utsjekk

    Hyggelig innsjekk og flott oppgradering. Appen viste standardrom som romkategori, men romnummeret som også var synlig viste seg å være en fin suite. Veldig bra renhold på rommet. Frokosten varierte overraskende mye fra dag til dag både med hensyn til smak og utvalg. Topp anerkjennelse av medlemsfordeler.
     
  10. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Clarion Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard rom med poeng
    Oppgraderinger: Junior Suite
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann, restaurantkupong, og sen utsjekk

    Et av mine favoritt hotell i Oslo. Deilig frokost. Hyggelige ansatte som minner om mine goder. Får ofte fine, oppgraderte rom. Denne gang var det mye forstyrrelse fra trikk, så vil ikke ha dette rommet igjen pga det. Men flott rom.
     
    livinspeed, EndreD, Flymunda and 6 others like this.
  11. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    477
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Collection Grand Olav, Trondheim
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: mineralvann

    Bodd her tidligere og trivdes. Hyggelig personale. Ok beliggenhet og kveldsmat er hyggelig. Ved innsjekk måtte jeg be om mineralvann. Rommet «Åge Aleksandersen» var stort og OK. Her var det minibar og sofagruppe. Teppe på gulvet. Møblene egenbetaling å bli ganske så slitt og trenger en oppgradering. To av lampene på rommet hadde lyspærer som ikke fungerte. Tok med meg pærene ned i resepsjonen og ba om å få to nye, noe de ordnet. Virker ikke som de sjekker rommene noe sørlig når to lyspærer på samme rom er gått. Badet hadde dusj. Opplevde ingen vask av rommet de dagene jeg var der, så litt usikker på om Strawberry har fjernet dette helt, men fant ingen informasjon om dette. Frokost og kveldsmat var OK. Ved kveldsmaten opplevde jeg to kvelder at det ikke fantes noe mer hovedrett når jeg kom 30 min før stengetid. Måtte etterlyse dette i resepsjonen som hentet personale som fylte på.
    Jeg ønsket sen utsjekk til kl 1500, men det var visst helt umulig da de måtte vaske rommet før neste gjest. At Platinum har garantert mulighet til sen utsjekk kl 1800 kunne de ikke forholde seg til.
     
  12. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Xpress Central Station, Oslo
    Status: Gull
    Rom booket: Compact double
    Oppgraderinger: Nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnummer: 715
    Andre fordeler: Nei

    Igjen enkelt og greit opphold, denne gangen for å dra på konsert. Tror det er første gang jeg har fått rom i øverste etasje og med utsikt til bakgård, det var litt finere synes jeg. Sov som vanlig godt her, men presset meg opp for å ta flytog 06:40 og rekke tidligere fly hjem.

    Sjekket inn i app på forhånd og fikk da opp en QR kode for innsjekk, men klarte ikke å få den opp igjen når jeg kom på hotellet og gikk da til resepsjonsskranke for å få nøkkelkort. Også litt merkelig at de ikke har en boks for nøkkelretur ved selvbetjent innsjekk.

    20240130_165647.jpg
     
    Maggie, Flymunda, livinspeed and 3 others like this.
  13. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,117
    Likes mottatt:
    7,388
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Edge Tromsø
    Status: Platinum
    Rom booket: Deluxe
    Oppgraderinger: Nei
    Lengde opphold: 3 netter
    Rom: 1022 (et "hjørnerom" som vender innover mot byen)
    Andre fordeler: Tok daglige apansje i minibar

    Forrige gang var det håndskrevet kort som ønsket Flymunda velkommen tilbake. Nå var det absolutt ingenting, herunder ikke oppgradering, men bare en automatisk standardfrase når jeg sjekket inn om at medlemsnummeret var registrert. Svært hyggelig folk i frokostrestauranten og på kvelden. Det er fullt trykk i Tromsø med ifølge NRK i går snittpriser nå på nesten NOK 4000 pga utenlandske turister, så hotellene behøver ikke anstrenge seg veldig, men de har senket nivået på Edge.
     
    livinspeed, Upsaker, Emma and 2 others like this.
  14. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection Hotel Savoy, Oslo
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Superior dobbeltrom (ref. bilder på nettside)
    Lengde opphold: 2 netter
    Romnummer: 311
    Andre fordeler: Fika, sen utsjekk

    Valgt pga. beliggenhet. Nøkkelkort lå klart i konvolutt ved innsjekk. Helt fint opphold, men trengte nesten ikke vekkerklokke pga. litt utette vinduer mot gate med trikk som begynte å kjøre forbi ganske tidlig. Fikk ikke testet kveldsmat som forhåpentligvis er bedre enn "fika" som bare vare små biter gulrotkake med ostekrem. Frokost var bra med ordentlig eggerøre og null kø.

    20240212_181533.jpg
     
    livinspeed, Upsaker, Flymunda and 4 others like this.
  15. dannils

    dannils Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Clarion Hotel Post Gøteborg
    Status: Gold
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Junior Suite
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Brus, restaurantkupong
     
    Mavo, Lundinho, Maggie and 5 others like this.
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Quality Prinsen Trondheim
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Deluxerom
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Brus, voucher som ikke ble brukt og sen utsjekk

    Fikk en fin oppgradering i Trondheim i helgen, dog til et av deluxerommene som ikke hadde like nytt bad som på noen av bildene. Uansett god plass og praktisk med adskilt toalett og bad. Bra frokost med omelettkokk. 10/10 would recommend. Appen viste standardrom hele veien.
     
    Last edited: 19. febr 2024
  17. Audi_a4

    Audi_a4 Gladlaks

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    165
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion hotel Bergen, Bergen
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Juniorsuite
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnummer: 702
    Andre fordeler: Sein utsjekk og leskedrikk!

    Måtte prøve noko nytt på hotellfronten i vestlandshovudstaden. Clarion Hotel Bergen var ei positiv overaskelse! Kjekke folk og bra oppgradering. Romnummer var synleg i appen same dag som innsjekk, først til eit rom i 3. etasje som vist nok var delux, Men der var det vist oppussing på gong, so eg snudde i døra og gjekk tilbake i resepsjonen. Dei var snar med å finne “eit enda betre rom” til meg. Juniorsuite med separat soverom og takterrasse kvalifisera til å droppe “junior” meina no eg..

    Ironisk nok vart aldri romkatogori i appen oppdatert, so ifølgje appen er både rommet i 3. etasje og 702 eit standarrom med enkeltseng.
     
    livinspeed, dannils, Emma and 4 others like this.
  18. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    1,627
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort hotel Grand Central, Oslo
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: compact dobbeltrom
    Oppgraderinger: Superior rom
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnummer: 504
    Andre fordeler: Mineralvann

    Rom nr var synlig i app dagen i forveien, men viste kun som compact rom. Det finnes bare 4 rom i 5 etasje og et er kun en av heisene som går dit. Etter å ha kommet ut av heisen må du åpne en dør inn til en gang som leder frem til en ny dør som igjen leder til enda en gang. Så er det et stykke å gå samt forbi en sving før du endelig finner rommet. Rommet var helt greit og fint med ekstra stort bad. Dog temperaturen på badet var veldig kaldt uten jeg klarte å fikse det.
    Frokosten er helt grei og utsjekk ble gjort av en usedvanlig blid resepsjonist.
     
    livinspeed, haifinn, Emma and 2 others like this.
  19. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Skifer, Oppdal
    Status: Gull
    Rom booket: Standard to enkeltsenger
    Oppgraderinger: Nei (endring til rom med dobbeltseng)
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnummer: 321
    Andre fordeler: Nei

    Ok rom og overnatting. Frokost lignet mer på typisk Comfort enn Quality standard. Minus for wifi med unødvendig passord kun opplyst på liten lapp i resepsjon og heis. Også minus for manglende gulvvarme på bad. Pluss for saktelading av elbil til 150 kr, billigere enn hurtiglading selv om det tilsynelatende bare var 16A.
     
    Emma, Upsaker, livinspeed and 2 others like this.
  20. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,571
    Likes mottatt:
    14,016
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Farris Bad
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard rom for poeng
    Oppgraderinger: Ocean Deluxe
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Velkomstkort og sjokolade, brus fra minibaren+ to flasker Farris+restaurant voucher på 125 kr

    Har ei "venninne" som jobber på Farris. Sender alltid mail i forkant, og får bestandig oppgradert og tidlig innsjekk på forhånd.

    Denne gangen var ikke rommet klart, enda vi hadde fått bekreftet tidligere innsjekk. Kl 14, var avtalt. Vi kom 14.45 og rom var ikke klart.

    Ble geleidet opp til et annet rom i samme kategori av resepsjonisten, og fikk en sjokoladebit og to Farris i handa. Sammen med et velkomstkort, hvor fruens navn var helt feil. Godt hun ikke er hårsår/mistenksom :p
     
    Last edited: 20. febr 2024
    Grooo, holmen, Emma and 2 others like this.

Del denne siden