Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    262
    Likes mottatt:
    1,614
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Waterfront,. Ålesund
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Standard dobbel
    Oppgradering: Superior
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 215
    Andre fordeler: flaske vann

    Hotellet har nylig ferdigstilt en utbygging av 52 rom og derfor bad jeg om et av disse på forhånd. Det fikk jeg ikke, noe som jeg synes var skuffende. Rom nr viste i appen 2 dager på forhånd, men vises kun som standard. Det kan se ut som det er slutt på at romtypen vises. Med meg har de kun vist som standard de siste oppholdene uavhengig av oppgradering eller ei. Jeg fikk tildelt Jugendfest rommet. Frokost helt ok.
    wat 3.jpg wat1.jpg wat2.jpg
     
  2. KingBogen

    KingBogen Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Quality Hotel Waterfront, Ålesund
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbel
    Oppgradering: Superior?
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 428
    Andre fordeler: flaske vann

    Ref. Posten over her så havnet jeg på nye delen.

    Øverste etasje med utsikt mot sjøen og store vinduer, dog usikker på romkategori siden det ikke ble oppdatert i appen og droppa å spørre. Helt OK frokost.
     
  3. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Comfort Hotel® Runway
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbel
    Oppgradering: Familierom tror jeg
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 3006 og 3008
    Andre fordeler: 2stk brus

    Booket 2stk standard dobbel på poeng. Fikk ett stort rom, og et vanlig ved siden av.
    Veldig stort og greit rom. 20000 poeng totalt for disse to rommene vil jeg si er veldig bra verdi. 3006.jpg
     
  4. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,698
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Ramsalt, Bodø
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 2 netter
    Romnummer: 511
    Andre fordeler: Mineralvann, tidlig innsjekk, sen utsjekk

    Hadde på forhånd fått opp rom 714 i app, men det var ikke klart for tidlig innsjekk så fikk tilsvarende rom i lavere etasje. Mindre rom enn superior jeg hadde sist, men dette var hjørnerom med utsikt over havnen (rom X14 mot nordvest, X11 mot nordøst). Det står at både restaurant og bar er stengt på søndager, men det var likevel mulig å få en øl fra bar ved å spørre resepsjonist.
     
  5. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: The Hub
    Status: Gull
    Rom booket: Compact dobbeltrom
    Oppgradering: Deluxe dobbeltrom (trur eg, dukka aldri opp info i app)
    Romnummer: 990
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Mineralvann, sein utsjekk

    The Hub er travelt som alltid, både ved innsjekk og i frukosten. Sidan eg ikkje hadde fått noke upgrade i appen i forkant spurte eg ved innsjekk og fekk upgrade Fekk også gjennomslag for å holde på rommet til kl 16 ved avreise. For så vidt fint rom, men mangel på arbeidsplass samt perisenner som blafra i vinden og slo mot fasaden trakk litt ned.Var dog ikkje sol meir enn eit par timar av oppholdet, så lite å henge seg opp i. Ellers hyggelig som alltid å bu på dette hotellet :)
     
  6. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    390
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Ramsalt, Bodø
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Superior Dobbeltrom
    Lengde opphold: 10 netter
    Andre fordeler: Mineralvann innimellom

    Booket av tredjepart for arbeidsgiver, dukket ikke opp i appen så sendte mail til resepsjonen i forkant med forespørsel, endte med at jeg ble oppgradert til superior i 12 etasje. Underdimensjonert heissystem med kun 3 trege heiser til 13 etasjer, man blir ventende i det som føles som flere virkedager på å komme seg opp eller ned innimellom. Frokosten var bra med godt utvalg og god plass, men det var et veldig varierende nivå på frukt og egg, i tillegg stort pluss for den veldig trivelige karen som kommer rundt med kaffe:) Hotellrestauranten var veldig bra de gangene den ble brukt med både godt kjøtt og fisk. Er veldig usikker på hvordan daglig "status-brus" ble løst da de halvparten av gangene ved forespørsel virket å slå det inn på rommet med påfølgende utskrift av kvittering, men det er arbeidsgivers problem:p

    Det er et "miljøhotell" der alt av romvask utgår uansett lengde på opphold med mindre man ber om det. Ba om påfyll av sjampo en dag da det var helt tomt, de overså da alt av håndklær på gulvet uten å fylle på, ei heller ble det redd opp - så her var det kun dedikert oppgave som ble utført, uten at jeg kan bli grinete siden jeg tross alt ikke ba om mer.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    25,620
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Norefjell Ski & Spa
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard to enkeltsenger
    Oppgraderinger: Suite
    Romnummer 2512
    Betalt: 20000 poeng
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk, Sen utsjekk, 2 for 1 i spa og cola.
    Fritekst: Ca 1 uke i forveien dukket romnummeret opp i appen.
    Ble ett tilbakeblikk på denne oversikten som jeg tidligere har laget herfra

    hotell.jpeg

    for å vite ca plassering av rom. Kjekt å vite hvor man skal bo, på partallsnr får man ettermiddagssol på balkongen på denne tiden av året.

    Hadde på forhånd planlagt en skitur før innsjekk, så skiftet til skiantrekk ved bilen i garasjen. Svippet innom resepsjonen for å høre om vi kunne få rommet fra 14 tiden når vi kom tilbake fra skituren. Opprinnelig innsjekk er kl 16, men han skulle ordne sånn at det ble klart til da.

    Fikk rommet som avtalt, rom oversikt fløy A

    IMG_3074.jpeg

    Innholdet på kjøkkenet, nok til selvhusholdning.

    IMG_3073.jpeg

    Fra balkongen er det utsikt mot spaavdelingen og den 1342moh høye Auguns-haug

    IMG_3078.jpeg

    I gangen er det ett fint steingulv

    IMG_3079.jpeg

    Men på det gulvet var det et uromoment, en stein som lå 3mm høyere enn alle de andre steinene

    IMG_3080.jpeg

    Vi ankom Spa’et rundt kl 16:30, og da var det kun 10 andre folk der.
    Så ingen trengsel i de forskjellige badekarene, det var digg.

    På kvelden ble vi litt småsulten og hadde 125 kroners restaurantkupongen å bruke opp.
    Valget falt på Matbaren

    IMG_3089.jpeg

    Måtte betale 20 kr ekstra for å få en Dirty Fries

    IMG_3090.jpeg

    Persiennene på soverommet er ikke særlig lystette

    IMG_3095.jpeg

    Så hvis man er lyssky burde man ha med øyelapper.
    Bra utvalg til frokost, det negativet er at det som skal være varmt overhode ikke er det.
    Ikke noe problem å få sen utsjekk kl 14, trengte ikke noe senere.
    Årets Påskeprogram

    IMG_3077.jpeg

    Alt i alt er vi fornøyde med oppholdet.
     
  8. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    262
    Likes mottatt:
    1,614
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Oslo airport
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Standard dobbel
    Oppgraderinger: Uvisst(familierom kanskje)
    Romnummer 1110
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann og restaurant voucher

    Clarion hotellet var billigere enn både Comfort og Quality hotellet på Gardermoen så slo til her. Ble tatt imot av ikke verdens mest engasjerte resepsjonist. Prøvde å forhøre meg hvilken romtype som vi var tildelt(viste kun standard i appen), men fikk klar beskjed at vi var tildelt "et fint" rom. Rommet lå i første etasje og er nok av de eldre. Badet var nok fra 1998 og veldig lite, men det fungerte. Vi spiste også middag i restauranten hvor maten smakte godt, men små porsjoner. Frokosten ble ikke testet da vi hadde grisetidlig fly om morgenen. Må si jeg synes Quality og Comfort hotellet er minst like bra eller også bedre enn dette. IMG_3583.jpeg IMG_3584.jpeg IMG_3582.jpeg
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,903
    Likes mottatt:
    8,188
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Airport Hotel, Gardermoen
    Status: Gold
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Større rom som ikke fins på websiden
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 2123
    Andre fordeler: Brus

    Hyggelig oppgradering idag. Finner den ikke på hjemmesiden, men en suite av noe slag sikkert. Rask og enkel innsjekk som alltid. Må være en av favoritt hotellene på gardermoen ifra Strawberry dette.

    IMG_9018.jpeg

    IMG_9016.jpeg

    IMG_9019.jpeg
     
  10. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    390
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection Majoren, Skövde
    Status: Platinum
    Rom booket: Compact enkel
    Oppgradering: Standard dobbel(?)
    Lengde opphold: 12 netter
    Andre fordeler: Flaske vann ved innsjekk

    Fint men slitent hotell, spesielt gulvene på rommet bærer preg av vannskade pga våte sko gjennom årenes løp. Ble oppgradert til det jeg tror er standard etter å ha sjekket på nettsiden, og etter å ha tittet på kollegas rom betydde "compact enkeltrom" et veldig kompakt enkeltrom. Pluss for stor og fin dusj på rommet som kunne lukkes helt igjen, hater å dusje i badekar eller i "åpen løsning". Minus for knirkende senger og veldig lite lydtett romdør. Grei frokost, men verken jeg eller kollega likte den laktosefrie eggerøren noen av dagene og baconet var tidvis så stekt at det falt fra hverandre når man plukket det opp. God middag stort sett hver dag, men merket at det var en satt ukesmeny uten stor variasjon. Pluss for mye gratis parkering etter 18 og i helg rett utenfor.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. erlendgr

    erlendgr Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Clarion Hotel Trondheim
    Status: Gold
    Rom booket: Standard dobbeltrom (bonus)
    Oppgradering: Superior
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 515
    Andre fordeler: Sen utsjekk

    Grei oppgradering, fikk rom med havutsikt også, mye ledige rom så hadde håpet på minimum deluxe rom. Siste natt som gull-medlem, så blir spennende å se hvordan det blir med platinum.
     
  12. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,115
    Likes mottatt:
    7,379
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality the box Lindkoping
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Ikke noe tegn til det.
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Gikk og hentet meg mineralvann og brukte på eget initiativ voucher i appen.

    Over gjennomsnittlig restaurant både servicenivå og maten. Virket ikke som at noen hverken visste eller brydde seg om status ved innsjekk.
     
  13. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,115
    Likes mottatt:
    7,379
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Collection Post Oskarshamn
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Superior
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Nøkkelkort gjort klart før jeg kom.

    Helt OK kveldsmat. Fint rom med utsikt over torget.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,490
    Likes mottatt:
    62,813
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Grand Central, Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dbl.
    Oppgradering: Deluxe(?)
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 239
    Andre fordeler: Mineralvann x2, sen utsjekk

    Fikk opp romnummeret i appen dagen før, men ikke romtype. Vet ikke hva slags rom dette var, men det var god plass, og utsikt mot Karl Johans gate.

    Han i resepsjonen spurte heldigvis om vi ville ha den utsjekk, for det hadde vi tenkt til, men glemte det det. (Som vanlig)
    Fikk også 2 flasker vann som kom godt med i dag.. :rolleyes:

    Litt rar form på rommet, med en laaang gang fra/til døren.
    IMG_20240414_170930PXL_20240413_134229592.MP.jpg

    Ok seng, skrivebord og to lenestoler
    IMG_20240414_170947PXL_20240413_134235292.MP.jpg

    IMG_20240414_170920PXL_20240413_134217873.MP.jpg

    Dusj, ikke badekar. Og en liten hylle. Heldigvis.
    IMG_20240414_170954PXL_20240413_134246748.MP.jpg

    I dag viste det seg at sluket i dusjen var ganske så tett, så det ble Mjøsa på baderomsgulvet. Løste seg med en demning av håndklær, men litt upraktisk. Sa ifra i resepsjonen da vi sjekket ut, og det satte de tilsynelatende pris på. Men, enten så gjør de ikke noe med sånt, eller så er det ingen andre som sier fra om sånt. Vi får se, dersom noen andre her inne får dette rommet i fremtiden.

    Hyggelig velkomstkort på skrivebordet.
    IMG_20240414_171010PXL_20240413_141101254.MP.jpg

    Utsikt mot Karl Johans gate.
    IMG_20240413_161644PXL_20240413_134202616.MP.jpg

    Og romoversikt.
    IMG_20240414_171001PXL_20240413_134303658.MP.jpg

    Her er 232 hjørnerommet borterst til høyre, og så er rommene nummerert stigende mot venstre.
     
  15. erlendgr

    erlendgr Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Quality Hotel Prinsen, Trondheim
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom (bonus)
    Oppgraderinger: Nei
    Lengde opphold: 2 netter
    Romnummer: 507
    Andre fordeler: Mineralvann.

    Lite rom med lite bad, hadde håpet på oppgradering men ble dessverre ingen ting.
     
  16. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,698
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection Hotel Grand Bodø
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnummer: 202
    Andre fordeler: Mineralvann

    Var eneste ledige choice hotell ved bestilling. Bestilte med 10 times business til oppgitt pris 1550,-, men ble ikke avkrevd +250kr som forventet, på kvittering er det gitt 1550kr fratrekk for 10 times business (normalt 1300 kr). Så det er nesten samme verdi som i Danmark hvor man får 1000 DKK.

    Grei innsjekk, nøkkelkort står klart til gull og platinum. Hotellet er i klassisk stil og en stund siden siste oppussing, dvs. litt dårlig lydisolering mot gate, ingen justering av romtemperatur, dårlig avtrekk på bad etc. Dusjhode var av type med tynne harde stråler som kombinert med badekar-dusj gjorde at det ble mye vannsøl på gulv. Ellers komfortabel seng og ok frokost.

    20240417_214213.jpg 20240417_214227.jpg
     
  17. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,698
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Richard With, Stokmarknes
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, Suite
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnummer: 442
    Andre fordeler: Mineralvann, litt tidlig innsjekk

    Sjekket ikke app før innsjekk, men de sa da de skulle finne et fint rom til meg så det virket som det ble tildelt da. Veldig fin suite med balkong, jeg likte spesielt det store badet og den fine belysningen. Touch display ved romdør hvor bla. temperatur kunne stilles +/- 2 grader.

    Var på et arrangement på hotellet med 3-retters middag som var veldig bra. Frokost omtrent på nivå med Quality Hotel Ramsalt i Bodø. Kun 8 min fra flyplass, fikk god tid med avreise fra hotell vha. taxifix 50 min før flyavgang.

    20240418_144752.jpg 20240418_143456.jpg 20240418_143516.jpg 20240418_143540.jpg 20240418_143654.jpg 20240418_143944.jpg
     
  18. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    390
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Tønsberg
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom / Jr Suite
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnummer: 536
    Andre fordeler: Bedt om å ta mineralvann

    Nå har QH Tønsberg blitt nevnt i fleng her, men siden det innebærer oppussing osv... Etterspurte et *34 rom eller rom i nyoppussede 5 etg i booking, fikk tildelt et romnr som tilsvarte superior i appen ankomstdag. Sjekket inn i en vanvittig mølje av folk som hadde seminar eller noe, det var i alle fall et voldsomt leven av feil tildeling av dyner og rom virket det som. Stilte meg taktisk i kø til det som har blitt min "favorittresepsjonist" uten å ha så høye forhåpninger alle menneskene tatt i betraktning, men ble ikke skuffet med et veldig blidt velkommen tilbake. Fikk uoppfordret oppgradering til det hun kalte jr suite og sa det sto en "overraskelse på rommet" og minnet på mineralvannsfordel. Ruslet opp til den nyoppussede 5 etasje der jeg la merke til nytt teppe og nymalte vegger siden sist.

    Det sto ingen "overraskelse" på rommet, med mindre hun mente det nye (og veldig myke) gulvteppet og nye veggfarger, håper en av seminardeltakerne fikk en fin goodiebag med mitt navn på :p Lå en lapp på skrivebordet som beklaget at de manglet nytt møblement til rommet, men senga var ny og utrolig god! Droppet frokost etter å ha sett folkemengden.
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Expo
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Nei, det har jeg aldri opplevd her
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnummer: 393
    Andre fordeler: Tilbudt mineralvann ved innsjekk, restaurantkupong i app

    Helt ok hotell, om enn noe basic. Frokosten er ikke så verst. Ofte halv pris av å bo i Oslo sentrum og billig parkering (175,- pr døgn med mulighet til å kjøre inn og ut), så da ender vi ofte opp her da bussen går utenfor døren 24 t i døgnet. Oppgraderinger gir de tydeligvis aldri ut, men har ikke giddet å spørre heller da forskjellen mellom rommene ikke er veldig store.
     
  20. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,575
    Likes mottatt:
    22,621
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Prinsen, Trondheim
    Status: Platinum, pluss lifetime gold
    Rom booket: Standard dobbel, bonusnatt
    Oppgradering: deluxe
    Lengde opphold: 1 natt
    Romnr: 628
    Andre fordeler: der sto frem velkomstfrukt og sjokolade! Skal ta en flaske med noe fra minibaren senere

    • Fint rom, som kunne gått under betegnelsen junior suite egentlig. God plass. To sittegrupper, to TVer, fint bad (med kun dusj).
      Dette rommet kommer jeg til å spørre om neste gang :)
      Frokosten var bra, omelettkokk pluss fri tilgang til bacon blir på en måte aldri feil.


    • IMG_3792.jpeg IMG_3791.jpeg IMG_3790.jpeg IMG_3789.jpeg IMG_3788.jpeg IMG_3787.jpeg IMG_3786.jpeg
     

Del denne siden