Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,149
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Helsinki
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Billigste dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, Jr Suite
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: 14 EUR bong pr natt

Sendte dem en liten og hyggelig melding I forkant, og ble oppgradert til det beste de hadde: en hjørne junior-suite i nest øverste etasje med super utsikt.

Nytt og fresht hotell. Super frokost inkl kokk som stekte pannekaker og vafler med valgfritt fyll på bestilling (!)

20240602_203603.jpg 20240603_220556.jpg

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,773
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Vesterbro
    Status: Platinum for life
    Rom booket: Standard dbl.
    Oppgraderinger: Null?
    Romnummer: 533
    Betalt: 20000 poeng
    Andre fordeler: Vann, sen utsjekk kl 15 etter eget ønske.

Usikker på om rommet var en oppgradering, men det var grei størrelse på rommet, og det lå mot en stille bakgård. Lite bad, trangt rundt sengen, men god plass midt på gulvet. Litt rar layout. Men, det hadde alt jeg trengte for to netter i Kongens By.

Har visst glemt å ta bilder av rommet, men innredningen var ganske så lik @kjeeli sitt rom, bortsett fra et mindre bad med dusj i stedet for badekar. (Heldigvis!)

Utsikt:
    IMG_20240531_213713PXL_20240531_193632428.MP.jpg

IMG_20240531_213722PXL_20240531_193620513.MP.jpg

Og her er romoversikten for 5. etasje.
    (Det ser ikke ut til at de har noen som som er større, så det er kanskje ikke håp om noen særlig oppgradering her?
    IMG_20240608_142602PXL_20240531_193323561.MP.jpg

EndreD, livinspeed, Upsaker and 4 others like this.
  3. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Bergen Flesland
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard for poeng
    Oppgraderinger: Ja, til suite
    Romnummer: 332
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Resturantkupong og brus

Skål med jordbær og sjokolade på rommet + handskrive kort - det sett ein jo alltid pris på!
    Romnummer synleg i app same dag. Etter litt surfing i denna tråden skjønte eg at eg ikkje hadde noko og frykte med detta rommet. Bra utsikt mot Flesland og rullebana. Stort og flott suite med seperat soverom.

legg ved romoversikt for 3. etasje

Attached Files:

EndreD, livinspeed, Emma and 4 others like this.
  4. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    583 er superior ihvertfall.

kjeeli liker dette
  5. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection Hotel Helma, Mo i Rana
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Tror ikke det, men stort og flott hjørnerom.
    Lengde opphold: Én natt
    Andre fordeler: Nei.

Hotell: Wood Hotel, Bodø
    Rom booket: Standard dobbeltrom, bonus
    Oppgraderinger: Junior Suite
    Andre fordeler: Mineralvann.

Fantastisk flott hotell som åpnet for kun noen uker siden. Ble oppgradert til suite i 5. etasje med panoramautsikt. God frokost og fin coctailbar og restaurant i 7. etasje. Fikk dessverre ikke utforsket bassengområdet og spa’et som ligger i toppetasjen.
    IMG_0088.jpeg

eventyrer, EndreD, Flymunda and 9 others like this.
  6. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Var bassengområdet bra?

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,149
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, utrolig delikat men ganske lite.

I det hele tatt var toppen av hotellet, der både bassenget/sauna og en ganske stor bar ligger en veldig fin sosial sone i hotellet.

Resepsjonsområdet derimot er en stor ørken nesten uten møbler.

Frokost-rommet, og selve frokosten, var veldig hyggelig og med god kvalitet på maten. Mulighet til å sitte utendørs på platting direkte utenfor der med frokosten sin også.

furlong liker dette
  8. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    468
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Villa Copenhagen
    Status: Gull x2
    Rom booket: Standard King x2
    Oppgraderinger: Superior Queen (?)
    Romnummer: 3016+3018
    Betalt: 10 times business + mellomlegg
    Andre fordeler: Brus fra minibar, sen utsjekk kl 13, restaurant-kupong 125 DKK per rom

Kommentarer: Det begynner å nærme seg ti opphold på Villa. Lærer stadig av tidligere feil. Denne gang var vi to gullmedlem som skulle ha vært sitt rom. Ideelt sett connecting, men i hvert fall i nærheten av hverandre. For at begge skulle få bruke sine gullfordeler måtte vi booke to separate bookinger, og kommentere at vi ønsket tilstøtende rom. Etter dialog med kundeservice til Strawberry booket jeg om til to separate bookinger en måned før avreise. Sendte sms-melding til hotellet kvelden før ankomst og varslet om at vi kom et par timer tidligere enn innsjekk, men at vi fint kunne vente hvis det var det som avgjorde om vi fikk connecting rooms.

Ved innsjekk (og flere ganger gjennom oppholdet) fikk vi stadig stikk fra en litt sur resepsjonist om at slikt måtte bookes goooood tid i forveien. Og at vi burde være fornøyd med oppgraderingen vi allerede hadde fått. Ville nå tenkt at en måned eller to er ganske god tid i forveien? Og jeg vet ærlig talt ikke om Superior Queen føltes ut som en stor oppgradering fra Standard King. Vel, det tyder på at vi er blitt bortkjemt. Etter innsjekk fikk begge rom et håndskrevet kort, mens bare det ene rommet fikk en håndkrem i velkomstgave.

Nøkkelkortene våre ble inaktive hver 3. timer cirka. Både fysiske nøkkelkort og i app. Jeg har en teori om at Villa ikke håndterer at fysisk og elektronisk nøkkelkort eksisterer samtidig, og at de nuller hverandre ut? Resepsjonen hadde ingen god forklaring, men smålig irriterende når nøkkelkort blir som en engangsnøkkel.

Denne turens lærdom: man kan kun bruke én restaurantkupong per betaling, ifølge servitøren. Hadde regnet meg fram til et gratis måltid, men endte i stedet opp med å måtte betale for mer brus enn jeg trengte.

Tross mye småplukk denne gang: et fint opphold. Frokosten og bassenget leverer som vanlig.

Attached Files:

kjeeli, livinspeed, EndreD and 7 others like this.
  9. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Arlanda airport
    Rom booket: Superior(3x kampanje)
    Oppgraderinger: Ja, til suite
    Romnummer: 1100
    Andre fordeler: Mineralvann

Clarion Arlanda er særs gavmilde med oppgraderinger. Flott suite i øvre del av hotellet. Ellers hyggelig resepsjonister og god frokost. Ikke så mye mere å si egentlig:
    arlanda 1.jpg arlanda 2.jpg arlanda 3.jpg arlanda 4.jpg arlanda 5.jpg arlanda 6.jpg

10. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Helsinki airport
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Nja, usikker
    Romnummer: 1148
    Andre fordeler: Mineralvann & restaurantkupong som ble brukt

Deilig med splitter nytt hotell, der rommene ser veldig flotte ut. Skuffet over oppgradering her. Ifølge resepsjonist fikk jeg et superior rom, men fant ut at alle rom i 9 etasje og oppover kalles superior, selv om de er akkurat like som standard. Ellers har de fin utsikt over flyplassen her, men irriterende glass over fasaden som blokkerer utsikten. Spiste middag i restauranten her, noe som kan anbefales. De har også en veldig bra bar med terasse på toppen med flott utsikt. Når det gjelder frokosten så ble jeg ikke særlig imponert. Comfort Hotel Runway som jeg besøkte forrige måned har faktisk bedre enn dette. Her var det rimelig basic med tørr eggerøre og tørre brødvarer. Mulig vi kan føre det på listen over barnesykdommer.
    hel 1.jpg hel 2.jpg hel 3.jpg hel 4.jpg hel 11 etasje.jpg

11. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Admiral Hotel, København
    Rom booket: Superior dobbeltrom (poeng)
    Oppgraderinger: Tror ikke det, men stort og flott enderom.
    Lengde opphold: To netter
    Andre fordeler: Mineralvann og gratis frokost.
    IMG_0115.jpeg

12. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Visby
    Rom booket: Deluxe
    Oppgraderinger: Nei, men la inn ønske om havutsikt og juniorsuitene er visstnok i førsteetasje.
    Lengde opphold: Tre netter
    Andre fordeler: Mineralvann i minibaren og restaurantkupong

Ligger i gamlebyen i Visby (UNESCO-beskyttet). Fin beliggenhet for det meste. Resepsjonen og vinterhage fin, men ellers slitent klart nedre del av skala Clarion. I helgen åpnet de et frokostområde hvor man også kunne spise i hagen. Mandag morgen kaotisk i den normale frokostsalen som var åpen. Frokosten jordbær- (og dermed klart Clarion-). Restauranten var bra. For en helgetur et greit sted å bo og så bruke leiebil for å besøke resten av øyen. Ikke noe poeng å betale for drøye 400 for parkering. Koster 10 kr/t i arbeidstid og lørdag formiddag og ellers gratis norn hundre meter unna på utsiden av selve gamlebyen.

kjeeli, livinspeed, Emma and 3 others like this.
  13. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Sarpsborg
    Status: Gull
    Rom booket: 2 standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Nei
    Andre fordeler: Gratis inngang til badeland

En natt pinsehelgen i forbindelse med Fredrikstad Cup. Helt fullt hotell så forventet ingen oppgradering men kunne jo gitt oss noen hyggelige rom i den kategorien vi hadde bestilt i hvert fall. Fikk rom mot motorveien og rett overfor søppelrommet hvor de så sent som 22.45 dumpet masse flasker.

Når jeg skulle kjøpe billetter til badelandet fikk jeg beskjed om at dette byr de på for gullmedlemmer. Ikke noe offisiell fordel så vidt jeg vet men fikk samme på Clarion Post i Göteborg i fjor høst (?)

kjeeli, Flymunda, livinspeed and 4 others like this.
  14. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality airport Gardermoen
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: 2 x standard
    Oppgraderinger: Ja, ene til deluxe etter å ha spurt
    Romnummer: 3003, 2043
    Andre fordeler: Mineralvann

Lagt meg til en vane å spørre pent hvilke romtyper det er jeg får ved innsjekk, hvor jeg denne gang fikk beskjed at det var standard. Spurte så hvorfor ingen oppgradering hvorpå jeg fikk til svar at han kunne alltids ordne et deluxe. Rom var stort med egen sovesofa. Bad desverrre ikke pusset opp. Frokosten var veldig bra med stort utvalg. Ellers belastet de meg over 2000kr feilaktig. Aldri opplevd det før, men resepsjonen ordnet det opp

Spielhaug, kjeeli, Flymunda and 4 others like this.
  15. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Quality Ulstein, Ulsteinvik
    Rom booket: standard
    Oppgraderinger: Ja, til deluxe
    Romnummer: 521
    Andre fordeler: Mineralvann og resturantkupong.

Var først tildelt rom 517, som var eit suprerierrom. Påpeikte Platinumstatus ved innsjekk å fekk då nøkkel til 513 som er eit av hotellets fire deluxrom. Etter kort tid her innsåg vi at toalettet ikkje ville spyle ned. Då vart det ei ny runde ned i resepsjonen, og fekk då eit identisk rom litt lengre nede i korridoren. Eit flott rom med stort bad og balkong. Hotellet kunne by på ein litt kjedeleg frukost, men ellers eit tipp topp opphald!

Romoversikt for 4. og 5. etasje ligg ved, so no kan vi få med søre Sunnmøre på romoversikts-tråden!

Attached Files:

Spielhaug, kjeeli, Flymunda and 5 others like this.
  16. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,974
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Børsparken, Oslo
    Rom booket: Standard dobbeltrom for poeng
    Oppgraderinger: Nei?, trippelrom
    Romnummer: 840
    Andre fordeler: Mineralvann, sen utsjekk

Valgt dette da de var eneste nær Oslo S til 10000 poeng når jeg bestilte. Fikk et litt merkelig rom med 3 senger, gammelt bad, og ingen form for skrivebord. Reagerte også på at det var ganske dunkel belysning og ingen mulighet til å justere ned romtemperatur eller åpne vindu. Synes ikke frokosten var noe særlig heller.

Avtalte sen utsjekk kl14 kvelden før, men litt etter kl12 durte en vasker rett inn. Og når jeg skulle sjekke ut rundt kl14 hadde jeg allerede status som utsjekket.

20240625_211943.jpg

20240625_211950.jpg

20240625_212056.jpg

kjeeli, Flymunda, EndreD and 4 others like this.
  17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,773
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Collection Folketeateret
    Oppgraderinger: vet ikke hva disse kategoriene heter, men rom med eget soverom og balkong.
    Romnummer: 711
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: 2 flasker vann hver dag, sen utsjekk

Booket i fjor en gang, under 3x kampanje, samt 9,2% Trumf. Var tidlig ute, og fikk en god pris. La inn i bestillingen at vi gjerne bor på et rom i 7. etasje med balkong.

Fikk beskjed om romnr i appen tidlig på dagen, og var allerede sjekket inn ved ankomst. Nøkkelkort i konvolutt på disken.

711 er rommet rett over gangen fra heisen, med balkong inn i atriet. Litt morgensol, ingen som resten av dagen. Fordelen er at det ikke blir så varmt på rommet.

Ulempen er at det bråker ganske mye fra heisen.. Hver gang noen kjører heis, så er det en del lyd. Litt irriterende om man har dårlig sovehjerte. Det lider ikke jeg av, så alt ok.

Litt smal seng, når vi er vant med 2m hjemme. Men, det gikk også bra.

Mangler hylle på badet. Som vanlig.

Gikk tom for kaffekapsler første dagen, og gikk ned for å høre om vi kunne få noen flere. Da fikk jeg to pakker med 10 kapsler i hver, så burde det holde for resten av oppholdet.

Kona er veldig glad i frokosten på Folketeateret. Jeg spiser ikke så mye frokost, så for meg spiller det ikke så stor rolle. Men, de har veeeldig god Banh mi på sjappa rett ved siden av i Storgata. (Banh mi cousins) Anbefales til lunsj. Eller frokost om man ikke kom seg opp før 11.

Vi koste oss.
    Jeg glemte å ta bilder.

Spielhaug, kjeeli, Flymunda and 9 others like this.
  18. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Ernst, Kristiansand
    Status: Silver (Bedre halvdels konto)
    Oppgraderinger: Ingen, evt handicaprom
    Romnummer: 210
    Andre fordeler: Ingen

Vurderte å sette på min konto, men da jeg allerede har 75+ inneværende periode prøver vi å jekke henne over på gull. Fikk handicaprom i 2 etg pekende inn mot resepsjon med et gulv som knirket som en gammel låve bare man vurderte å gå noe sted. Elendig ventilasjon og påfølgende glovarmt gjennom natten, ingen mulighet til å åpne vinduet ut mot resepsjonsområdet for forbedring. Minus for nada hovedbryter til lys (men pluss for rask USB-A og -C løsning i sengelampen), og det gikk ikke an å skru av lyset på badet i det hele tatt med. Stort bad med hylle, knallbra frokost!

kjeeli, Flymunda, Maggie and 3 others like this.
  19. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    På Børsparken bør man be om rom 845 eller 805, som begge har terrasse med utsikt over byen. Børsparken er en av mine favoritter og jeg har alltid fått terrasse.

Nordlands and Maggie like this.
  20. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,974
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Xpress Central Station, Oslo
    Rom booket: Standard to enkeltsenger
    Oppgraderinger: HC rom
    Romnummer: 604
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk, sen utsjekk

Muligens lite oppgraderinger å forvente under Tons of Rock, men må ta forbehold om at dette ble booket med 10 times business før jeg ble Platinum, og jeg ikke har gjort noe aktivt for å forespørre oppgradering. Egentlig ganske fornøyd med rom, stille og med god ventilasjon/kjøling som var fint mellom dag/kveldene oppe på Ekebergsletta. Eneste å utsette er at HC bad ikke hadde noe form for dusjvegg og bare to små knagger, så det ble vått utover gulv og litt vanskelig å tørke håndklær.

20240626_130911.jpg

kjeeli, EndreD, Emma and 4 others like this.

Del denne siden