Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,197
    Bonuspoeng:
    183
    Alltid gøy med nye byer på lista! Takk så mye både til deg og til alle andre som har lagt inn i tråden her - nå er vi i sync igjen og oppdatert med alt det nyeste.

KRS, holmen and Audi_a4 like this.
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Comfort Hotell Xpress har også unntak fra fordelen garantert oppgradering, så det er ekstraservice fra deres side hvis du får. Og det er jo uansett hotell der det er ganske lite forskjell fra billigste rom til dyreste rom.

Nordlands liker dette
  3. Eni99v

Eni99v Nytt Medlem

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Quality Hotel Olavsgaard (Lillestrøm/Oslotur)
    Status: Platinum
    Rom booket: Bonuspoeng 15000/natt
    Oppgraderinger: Nei

Jeg var innom Tons of Rock og trengte et sted å bo. Oslo var overfylt og overpriset i tidspunktet, så jeg tenkte å bruke "Garantert Bonusrom"-fordelen min. Det viser seg at denne ikke gjelder i akkurat dette tidspunktet, siden Oslo tar i mot både Tons of Rock og Pride på samme tid og kapasiteten på rom er sprengt, så de har "blacket ut" disse datoene også for Platinum-medlemmer. Jaja, da fikk jeg prøve Olavsgaard som "alltid" har ledig rom for poeng i følge supporten.

Det gikk egentlig helt fint. Hotellet er noe slitt, men har nok rom og veldig god forbindelse til Oslo med buss, via busstasjonen som ligger rett ved siden av hotellet. Her kommer man seg både til Oslo, Lillestrøm Togstasjon, og til og med Gardermoen direkte.

Hotellet har en "gym" på et par kvadratmeter (maks kapasitet til 1 person), så jeg dro inn til byen for å trene på et annet hotell i stedet.

Olavsgaard er relativt perfekt om man trenger å komme seg inn- og ut av Oslo i festivaltider. Bussen går til Bjørvika som var rett ved siden av Tons of Rock-området. Eneste minus var at siste buss hjem gikk 0:30 på hverdager, selv om det er 200 000 ekstra mennesker i Oslo på tidspunktet.

Alle andre dager kommer man seg hjem, med buss direkte fra Oslo S/Bjørvika, hver time. Derfor var det for meg et helt fint sted å dumpe noen poeng i en ellers hektisk hotellperiode for Oslo.

4. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,558
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Collection Hotell Aurora, Tromsø
    Rom booket: Juniorsuite
    Oppgraderinger: Null
    Romnummer 209
    Betalt: 2771 kr
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Etter en mail i forkant fikk innvilget innsjekk kl 11.
    Tok en cola fra minibaren

IMG_4794.jpeg

Fritekst: Selve rommet 209 dekker 2 sider av heishuset (soverommet er ikke skravert)

IMG_4806.jpeg

Var litt skeptisk, men vi merket ikke noe støy fra heisen.

Oppholdsrommet med en ekstraseng oppredd til junior.

IMG_4788.jpeg

Soverom

IMG_4789.jpeg

Og vaskerommet

IMG_4790.jpeg

Hotellet har boblebad på terrassen i 5 etg

IMG_4797.jpeg

Det kan forhåndsbookes på halvtimesbasis for 58 kr pp (kan booke dobbelt halvtime, hvis ledig til dobbelt pris) og det er maks plass til 6 stk.
    Vi booket for 3 pers og fikk det for oss selv.

Innenfor er det også badstue

IMG_4801.jpeg

Treningsrom med utsikt mot boblebadet

IMG_4800.jpeg

Siden det er et Collection hotell er kveldsmat inkludert

IMG_4802.jpeg

Hovedretten

IMG_4804.jpeg

De hadde også div salater

IMG_4803.jpeg

IMG_4805.jpeg

Suppen og potetene tok jeg ikke bilde av.

Hadde bagasje til oppbevaring pga sen flyavgang, så rakk en titt på menyen for den kvelden også.

IMG_4855.jpeg

Har ingenting å klage på dette oppholdet, her fikk vi juniorsuite til ca samme pris som delux rom med ekstraseng ville kostet på The Edge.

5. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Collection Amanda, Haugesund
    Rom booket: standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: deluxe dobbeltrom, med flott utsikt over sundet
    Romnummer: 305
    Lengde opphold: 3 netter - langhelg
    Andre fordeler: mineralvann. Hotellet er slitt, men hyggelig. Veldig god frokost, men kveldsmaten var så som så. Veldig stort utvalg av "fika". Hyggelig å kunne sitte ute på bryggen. Kommer gjerne igjen.

Hotell:
    Comfort Bergen
    Rom booket: standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: standard dobbeltrom
    Romnummer: 608
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: mineralvann. Ble møtt av "kan dessverre ikke oppgradere deg da vi er fullbooket". Jeg booket i april, og da var andre kategorier også ledige. Vitner om dårlige rutiner ved dette hotellet - da dette er en garanti for platinummedlemmer så lenge det er tilgang på høyere kategori ved tidspunkt for booking. Viste meg pc-skjermen med alle rom, og ja, helt fullbooket. Rom/bad er nyoppusset, men veldig lite. Bærer preg av billige møbler som slites raskt ned. Det samme gjelder fellesarealer. Kun 1 heis i drift som medfører ventetid. Kommer nok ikke tilbake hit!

6. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    2,343
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Copenhagen airport
    Rom booket: standard
    Oppgraderinger: Superior hjørnerom
    Romnummer 923
    Andre fordeler: mineralvann og sen utsjekk 15:00

Bra opphold på Kastrup. 923 er hjørnerom med fin utsikt over Kastrup. Ble liggende å se på flyene som landa. Frokost er helt ok, men ikke så mye mere.
    IMG_3744.jpeg

Attached Files:

Spielhaug, livinspeed, EndreD and 7 others like this.
  7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Vesterbro, København
    Rom booket: 3xStandardrom på poeng
    Oppgraderinger: Superior på vårt rom, ingen på de andre, men det hadde vi jo ikke forventet heller
    Romnummer 409, 411, 413
    Betalt: 120 000 poeng
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: Mineralvann. Fikk også tilbud og takket ja til gratis oppredd sovesofa på det oppgraderte rommet (kostet 250 dkk per natt ellers). Dette ble glemt av hotellet, men vi valgte å heller ha barnet i senga vår da vi tenkte det var greit med en sofa å sitte i etter leggetid.

Hotellet er jo omtrent akkurat det man kan forvente av et Comfort-hotell. Grei størrelse på rommet, men hadde gjerne tatt dusj istedenfor badekar, ihvertfall hvis vi skulle reist uten barn. Frokosten er middelmådig med pulveregg og så som så utvalg, men egentlig helt grei ellers. Ihvertfall hvis man unngår den mest populære perioden og det gjør man jo med barn som våkner tidlig.

livinspeed, EndreD, Flymunda and 3 others like this.
  8. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,504
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Farris Bad
    Rom booket: standard dobbeltrom- 30k bonuspoeng
    Oppgraderinger: Ocean deluxe dobbeltrom, med flott utsikt mot Skagerak
    Romnummer: 344
    Lengde opphold: en natt
    Andre fordeler: Sendte mail i forkant og spurte etter oppgradering og tidlig innsjekk.
    Fikk innsjekk kl 14 istedenfor kl 16.

Var ikke helt fornøyd med rommet, virket litt trangere enn andre ocean deluxe rom pga enderom. Trang dusj, sofabord var trykt inn i et hjørne, og ikke funksjonellt.

Måtte etterspørre voucher for drikke, ingen hilsen på rom eller tilbud om mineralvann.

seng.jpg vy.jpg

eventyrer, EndreD, Spielhaug and 8 others like this.
  9. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,974
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Panorama, Trondheim
    Rom booket: Standard dobbeltrom (åpningstilbud)
    Romnummer 902
    Andre fordeler: Mineralvann

Her var det mye rot og skuffelse, blir nok lenge til neste gang. Hadde lest at den nye "melkekartongen" var åpnet 5.juli og det virket da i utgangspunktet som et godt tilbud å prøve "nytt" hotell inkl. middag for 995,-. Første strek i regningen var at det ikke lenger var gratis overflow parkering nede hos Rema 1000, så +250kr om man ikke vil trosse skiltingen hos Tillertorget over gaten.

Andre strek i regningen var at innsjekk tok 15min (nr.3 i kø) uten noe self-checkin alternativ, og verken oppgradering eller nytt hotell ble nevnt med et ord. Fikk da rom i den gamle "melkekartongen" og med to enkeltsenger og ikke dobbeltrom som bestilt. Måtte også selv spørre om mineralvann.

Tredje strek kom når jeg gikk rett i restauranten for "sommerbuffet", som er inkludert i åpningstilbudet, og de ikke fant navnet mitt på liste på tross av at jeg hadde forhåndsbetalt dagen før. De visste ikke engang om at det fantes noe åpningstilbud hvor det var inkludert... Endte opp med å vente 10-12min til mens de prøvde å sjekke med en sjef og resepsjonen, vet ikke om de fikk svar men fikk til slutt beskjed om å bare forsyne meg kl 21.57, 3 min før de begynte å rydde bort buffeten, og ikke 30 min som jeg hadde tenkt når jeg ankom hotellet. Fikk heller ikke sitte i restauranten, men måtte ta med tallerken i baren. For øvrig ok utvalg mtp. at det var gratis, fikk meg litt lasagne, spareribs, kyllingnuggets og stekte poteter.

Fjerde strek er at frokosten har gått ned et hakk i kvalitet siden sist jeg bodde her. Tror aldri jeg har sett pulveregg på et "Quality" hotell før?

For å ikke bare være negativ, seng var bra og jeg fikk sove godt. Rom er effektivt innredet. Håper rommene i den nye delen har aircondition og bedre dusjhode.

10. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    468
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Hotel Air (Sola - SVG)
    Status: Gull
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Deluxe
    Romnummer: 5007
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Brus fra minibar, restaurant-kupong 125 NOK

Kommentarer:
    Vårt andre opphold her, etter at vi flyktet fra Quality Hotel Residence (Sandnes) i fjor. Oppleves fremdeles som nytt og betjeningen er trivelig. Vi trives godt her og vil gjerne trekke fram lekerommet deres som en meget positiv overraskelse i år. Rom 5007 er et hjørnerom som vender ut mot flyplassen, men det er såpass godt isolert at man blir ikke plaget med støy. Gardinene er tilstrekkelig lystett og badet har badekar. Brukte ene voucheren på en pizza fra restauranten, og den smakte godt. Alt i alt en sterk terningkast 4 for oppholdet. Hotellet spurte meg på mail i etterkant om konstruktive tilbakemeldinger, så kan kort gjengi dem her også:
    • Kun én resepsjonist på jobb om ettermiddagen/kvelden. Måtte selv gå flere ganger ned til resepsjon for å hente ting som manglet fra rommet (håndkle, vannkoker, etc).
    • Ingen info om gullfordeler ved innsjekk, så her tok jeg meg til rette. Minibaren ble ikke etterfylt på dag 2, så da gikk jeg ned i resepsjonen og tok en brus fra kiosken. Dette var samtidig som en buss med franskmenn ble sjekket inn av resepsjonisten, så jeg tok dette heller med ham ved utsjekk.
    • Ingen info om hotellet på rommet: ikke telefon, ingen brosjyre og ingen QR-kode som fungerer. Det var faktisk en QR-kode for å bestille room-service, men denne virket ikke, så vi måtte ned for å bestille/hente. Det kan hende at det var mer info på TV-skjermen, men grunnet sovende barn så var det ikke hensiktsmessig å utforske denne på kveldene.
    • Parkingen var ikke lett å forstå seg på. Driftes av en ekstern aktør med kameraregistering. Prisene var i virkeligheten 11% høyere enn det som var opplyst på Strawberry.no (ikke hensyntatt påslag fra evt parkeringsapp). Resepsjonen visste lite om betingelsene og det kommunale nettstedet var uklart. Vi ønsket å betale døgnpris med fritt antall inn-/utkjøringer, men hver innkjøring startet telleren på ny. Så konklusjonen var at om du har en innkjøring på formiddag og kveld så blir det i realiteten dobbel døgnpris. Dette kunne gjerne kommet fram bedre - og ikke minst resepsjonen ha kunnskap om. Det er også et par ladeplasser her i garasjen, men der ble verken jeg eller resepsjonen klok på hvordan man skulle lade uten å måtte betale for parkering to ganger. Er fremdeles usikker på om jeg kommer til å få en ekstra faktura her eller ikke.

Last edited: 16. juli 2024
    EndreD, Thomas123, petrate and 5 others like this.
  11. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke gjennomført ennå, men to rom i kveld på Clarion Stavanger.
    Ba om nærme, evt connecting om mulig, men ikke must.
    Fått 817 og 1311:rolleyes:
    Fant ikke floormap for disse etg i andre tråden, noen som har oversikt eller kontroll på romoversikt?
    Booket som std dobbel, er Gold

12. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort
    By: Bergen sentrum
    Rom booket: Standard på poeng
    Oppgradering: Nei (de har null kontroll på status)
    Lengde opphold: 1

Comfort i Bergen sentrum koster 10 000 poeng, som er under halvparten av de andre jordbærene i byen. For 666 kr er det kanskje ikke grunn til å stille for store krav, men at noen betaler penger med tidvis høye rompriser for å bo på det hotellet er en gåte. Når det er så billig, så fortsetter man imidlertid å dukke opp og heller se kuriositeten i hvor dårlig det er mulig å drive et hotell.

eventyrer, Audi_a4, petrate and 7 others like this.
  13. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Quality Strand, Gjøvik
    Rom booket: standard
    Oppgraderinger: Ja, til deluxe? Eller
    Romnummer: 537
    Andre fordeler: Mineralvann og resturantkupong.

Spontantur til austlandet (og regnvêr..) Rom bestilt eit døgn før ankomst. Romnummer 537 synleg i app. Rakk knappe 10 tima innom hotellet før eg hasta vidare. Ser fleire i denne tråden har budd på det same rommet, og at det skal vere eit delux rom. Riktig nok ligg rommet i den nye delen av hotellet, men kva anna som gjer det til delux er for meg ukjent. Ifølgje hotellet sine nettsider har dei heller ikkje delux rom på hotellet..
    Frukosten overgår det meste av Qualityhotell eg har budd på!

Legg ved romoversikt, sjølv om romnummera på oversikta ikkje stemme over ens med kva som er reelt.

Attached Files:

livinspeed, Flymunda, Emma and 4 others like this.
  14. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Nok ei innpulsiv hotellnatt austaføre

Hotell: Quality Airport Gardermoen
    Rom booket: standard to enkeltsenger
    Oppgraderinger: Ja, til (jr)suite
    Romnummer: 2059
    Andre fordela: Mineralvatn

Som ein enkel kar ifrå trivselsfylket (Sogn og Fjordane om det skulle vere nokon tvil), so er det få ting som er so eksotiskt som ein tur på Harryhandel på Chalottenberg:rolleyes: Det heile var nok so lite planlagt, so hotellrom for pitstop på heimturen vart bestilt knappe to tima før eg kom inn døra. Betalte den nette sum av 920kr for kvart rom, og når vi bestilte var det berre “standard to enkeltsenger” ledig - hadde difor lite forventninga til noko oppgradering. Resepsjonisten strålte opp når eg presenterte meg, og kunne garantere at eg ville bli fornøgd med rommet - og vedkommande hadde rett! Stor, flott suite (ikkje separat soverom) i enden av gangen. Var difor god plass til kjølebaggen på rommet og!
    Reisefølget, som er Gold vart oppgradert til 2123, som var eit tilnærma identisk rom, men gjerne nokre få kvadratmeter mindre.
    God frukost, hyggelig personale. Rett og slett eit bra hotell!

15. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel Stavanger
    Status: Gold
    Rom booket: Standard for poeng og tenåringsrom
    Oppgraderinger: superior
    Romnummer: 1317
    Andre fordeler: Resturantkupong og brus fra minibar

Forespurte connecting eller nærheten ved booking, ble tildelt std i 2 forskjellige etg.
    I løpet av ankomstdag ble det endret til superior og dobbel like i nærheten.
    Supert!
    Hotellet har en del renoverte rom, og vi fikk tildelt disse. Flotte rom, og utsikt.
    Benyttet baren i 14, her er vel også gjort litt.
    Trimrom med utsikt fra samme etg er jo et perk.
    Knallbra frokost.
    Alltid kjekt å bo her

16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,576
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Draken,Gøteborg.
    Status: Lifetime Platinum.
    Rom booket:Standard dob.rom.
    Oppgraderinger: Juniorsuite.
    Romnummer 2910.
    Lengde opphold: 2 netter.
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk, senere utsjekk. Restaurantkupong brukt i rooftop baren. Mineralvann. Spa inngang 2 for 1. Kaffe i baren.
    20240721_223454.jpg
    20240721_155723.jpg
    20240721_155004.jpg
    20240721_154941.jpg
    20240721_154937.jpg
    Veldig fornøyd med dette hotellet i Gøteborg, som kan bli vårt nye stamsted.
    Veldig hyggelig innsjekk og en flott oppgradering til resepsjonisten sitt favorittrom. Rommet har dobbeltdusj og seng 200x200, så her er det stor plass.
    God frokost, fin service i alle ledd og hotellet ligger i et fint og spennende område. Spaet var lite, med hyggelig atmosfære. Dette hotellet kan trygt anbefales til bonusnisser på tur:)

Last edited: 29. juli 2024
  17. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,974
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Umeå
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, Superior dobbeltrom
    Romnummer 1226
    Andre fordeler: Mineralvann, restaurantkupong

Bra mottakelse og anerkjennelse av status med oppgradering og proaktivt tilbud om mineralvann. Beskjeden oppgradering da jeg tror forskjellen fra standard rom bare var høyere etasje og Rituals produkter på bad. Liker at de har minibar/kjøleskuff på alle rom. Ok aircondition på rom, ikke mulig å stille opp viftehastighet som var veldig lav, men ble ok kjølig etter en stund.

Litt slitsomt å finne parkering i det anbefalte parkeringshuset Parketten over gaten, trangt og kun noen få ledige plasser på øverste nivå. Vil heller velge Comfort Umeå neste gang da de har reservert en del av parkeringhuset og der var masse ledig. Alternativt uteparkering ned mot elven.

Fint med restaurant i toppetasje, men litt skuffet over at de uten at det står noe plass bare lot meg bestille fra en begrenset meny ved ankomst 22:30 (åpningstid oppgitt til 00:00). Tok en øl etterpå på nærliggende Taps&Tacos, ved retur til hotellet fant jeg også ut at de stenger hovedinngang og bruker en umerket sidedør om natten.

Fikk uansett sove raskt etter å ha kjørt 750km den dagen, men det var litt dårlig støydempet for lekteren med restaurant/nattklubb rett nedenfor som spilte veldig høy dunk-dunk musikk...

20240727_222413.jpg

Spielhaug, Emma, Maggie and 5 others like this.
  18. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Porsgrunn
    Antall netter: 4
    Rom booket: Compact enkeltrom
    Oppgraderinger: Ja, deluxe dobbeltrom

Booket gjennom Amex travel, disse klarer jeg som nevnt tidligere ikke legge til i appen. Sendte derfor mail til hotellet og spurte om de kunne legge til medlemsnummereret mitt og muligheten for oppgradering, fikk bare til svar "vi tar det når du kommer og sjekker mulighetene for bedre rom da.":rolleyes: Kundeservice fikset biffen på ett minutt på chat, og jeg så jeg fikk tildelt deluxe romnummer i appen ankomstdag. Ble ved innsjekk ønsket velkommen tilbake, fortalt om oppgraderingen og minnet på å ta med mineralvann. Litt hit or miss på eggerøre denne gangen, var enten helt vannete eller stiv og tørr.

--

Hotell: Comfort Hotel Union Brygge, Drammen
    Antall netter: 4
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Andre fordeler: Ingen

Samme som over, KS fikset igjen koblingen på under et minutt via chat. Null anerkjennelse eller fordeler ved innsjekk, ville heller ikke mase da det var litt kø bak meg. Virket å være utrolig lavt belegg, så synes det var rart de ikke ga oppgradering selv om de bare har standard->suite(?). Rommet ble aldri kaldt selv med 20 på valgt temp, og såpedispenseren i dusjen besto av kun vann. Frokosten var kanskje den dølleste utvalgsmessig jeg har opplevd på et Comfort noen sinne, pannekakene reddet det inn noe.

Last edited: 03. aug 2024
    petrate, eventyrer, Flymunda and 5 others like this.
  19. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Collection Folketeateret
    Status: Bånn i bøtten
    Rom booket: Enkeltrom
    Oppgraderinger: Nein
    Romnummer: 504
    Lengde opphold: 1 netter

Første jobbreise ut fra Bergen, booket gjennom arbeidsgivers avtale. God og effektiv mottakelse i resepsjonen. Fikk introduksjon til mattilbudet på hotellet, kveldsmat er stort pluss.

Manglende skrivebord gjør at booket romtype var en tabbe på jobbreise. Fungerer best når du kun trenger et sted å dusje og sove.

På min kappe at jeg ikke sjekket skikkelig på forhånd, booker større neste gang.

IMG_3352.jpg

20. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Stavanger
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Deluxe (tydelig merket på utsiden av døren hvis man måtte være i tvil)
    Romnummer: 917

Legger ved bilde av etasjen. 913 er suiten. Den har hjørneutsikt utover mot byen, mens 917 vender mot Scandic, men man ser ytre del av vågen derfra også hvis man er borte ved vinduene. 9. etasje er pt ikke pusset opp. Det var kommet en buss når jeg kom, så greit med appen for innsjekk. Fint sted, bare de får pusset opp resten av etasjene.
    IMG_2359.jpeg

Del denne siden