Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Airport Hotel Stavanger
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbel
    Oppgraderinger: Superior
    Romnummer: 218
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Mineralvann

Så løent ut på utsiden, men ble veldig positivt overrasket over innsiden. Hadde ikke fått koblet booking mot medlemskap da reisen ble bestilt søndag og chat var steng og alle høyere kategorier var utsolgt på nett. Hørte ingenting ved innsjekk, men ble tilbudt brus da jeg spurte om de kunne koble medlemskapet. Fikk romkort i andre etasje der det på stort sett alle dører på høyre side av fløyen sto "superior" unntatt noen få som enten hadde "deluxe" eller ingenting under romnummeret, så antar dette er etasjen med de fleste bra rommene?

Rommet hadde fin standard og har minikjøleskap som jeg igjen mener er en kjempefordel når man er der en stund, dessverre var det litt slett vasking av toalettet med noen etterlatenskaper etter forrige gjest i skåla uten at jeg gadd å klage på det. Dusjen har også en litt for kort skillevegg som gjør at det spruter for mye vann utover badet, som ble gjenspeilet av en fuktspist dørlist.

Litt forvirrende layout på The Social, men servitøren så nok at jeg sto der som et spørsmålstegn og geleidet meg fort i riktig retning. I motsetning til Quality Residence minnet han meg ikke på kupong som jeg følgelig glemte og endte med å betale fullpris for middagen, som til tross selvkritikk er litt trekk. Prisen her er for øvrig en femtilapp ish dyrere enn Residence, men man fikk servert brød med smør for differansen:rolleyes:

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,773
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Hotel Folketeateret
    Status: Platinum (for life)
    Rom booket: standard dbl for poeng
    Oppgraderinger: ja, suite
    Romnummer: 709
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Flaske vann

Folketeateret leverer som vanlig. Det var ganske fullt på hotellene i Oslo denne helgen pga Oslo Maraton. Men jeg fikk tak i et standard rom på poeng. Kom ikke opp noen oppgradering i appen før innsjekk, det kom faktisk ikke opp noe romnummer heller. (Pleier det ikke å gjøre det?)

709 er "Art Deco suiten". Litt usikker på hvorfor den heter det, men greit nok. To små etasjer, balkong, bad oppe. Kaffemaskin og kjøleskap. Badekar.. uff. Og litt lite hyller på badet.
    Heisen bråker fortsatt om man har rom i nærheten (som dette), lurer virkelig på når de skal fikse det..
    IMG_20240921_215904PXL_20240920_134336104.MP.jpg

IMG_20240921_215911PXL_20240920_134423171.MP.jpg

IMG_20240921_215918PXL_20240920_134442989.MP.jpg

IMG_20240921_215925PXL_20240920_134515754.MP.jpg

IMG_20240921_215936PXL_20240920_134607455.MP.jpg

IMG_20240921_215942PXL_20240920_134616641.MP.jpg

IMG_20240920_173501PXL_20240920_153439622.MP.jpg

3. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Husker du romnr på Helma? :)

4. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Og da var Comfort Bergen tilbake til vi gir fullstendig katta. Ikke bare at de ikke bryr seg om å følge regelen om å oppgradere, men la oss finne det mest råtne rommet lengst unna kundens ønske. Det ene vinduet på rommet mitt er det som såvidt stikker opp under bakkenivå i underkant til høyre for porten i bildet med trukket for grå gardin.
    IMG_2578.jpeg

Last edited: 24. sept 2024
  5. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Appen sier 303 ;)

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg gjetter på at det er på grunn av det diiigre bildet bak trappa :p

holmen liker dette
  7. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,850
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hotel C Stockholm
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom
    Romnummer: 741
    Andre fordeler: Daglig brus, voucher i restauranten, "tidleg" innsjekk

Vanskelig å få rom i Stockholm i tdsrommet som var aktuelt, så endte med Hotel C pga beliggenhet nært til togstasjonen. Kom ca 1420 og spurte om det var mulig å sjekke inn. Det var det og fekk umiddelbart anerkjent status og utlevert drikke. Fekk også oppgradert til deluxe rom i sjuande etasje som er det beste hotellet har å by på. Forøvrig eit intressant rom med berre takvindu, noke som viste seg å vere ei ulempe når det begynte å fossregne eine kvelden.

Frukost var heilt ok, veldig pakka med fok så det satt folk i heile lobbyområdet for å ta unna. Åt på restauranten eine kvelden sidan det regna så intenst at det var lite fristande å gå ut. Maten var terningkast 3 vil eg seie.

Rommet var for så vidt ok størrelse på, med eige soverom. Men føles litt trangt når det er lavt under taket på "halve rommet". Ellers begynner det å bli noke slitt. Pluss for fresht bad og badekar!

Hadde aldri betalt 3k for natta for å bu her privat.

8. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Bergen airport
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Suite
    Romnummer: 232
    Andre fordeler: Minnet på faglig drikke fra minibaren. Håndskrevet kort på rommet med en skål med sjokolade og bær.

Noen andre hadde booket, så sendte e-post i forkant om det var mulig med flyplassutsikt. Svært hyggelig innsjekking hvor jeg fikk nøkkelkort hvor de håpet jeg var fornøyd med rommet. Suite med flyplassutsikt, og et skrivebord sentralt i stuen som var vendt mot flyplassen, er det vanskelig å være misfornøyd med. Veldig bra frokost og kjøtt i restauranten.
    IMG_2579.jpeg
    IMG_2584.jpeg
    IMG_2594.jpeg

Ololsen, EndreD, Earl and 6 others like this.
  9. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Hotel Riviera Moss
    Status: Platinum for life
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Ocean Front Premium (Delux)
    Romnummer: 803
    Andre fordeler: Ingenting spesielt fra hotellets side. Hadde kuponger i appen og tok mineralvann fra minibar

Tja, dette var ett opphold med masse småirritasjoner. Flott hotell, men man sitter igjen og husker best alt som ikke gikk helt som det skulle. Skal prøve gjøre denne så kort som mulig. Er riktignok noe kravstor, men når det koster flere tusen per natt så har man også forventninger.

Hotellet var nydelig og rommet var fantastisk. Hadde på forhånd tatt kontakt med hotellet for å høre om oppgradering og badekar på rommet. Det er visst dessverre kun suite som har badekar på rommet, men de sa at de oppgraderte til suite hvis det var ledig ved ankomst.

Sjekket ledigheten på suiter og det skulle være fem ledig når vi sjekket timer før ankomst. Så det ble en liten nedtur da vi ikke fikk det likevel. Men alt i alt et nydelig rom med beliggenhet på hjørnet, idyllisk!

Innsjekk var så som så, fikk nøkkelkort men ellers svært lite. Spurte selv litt og noe kunne dem ikke svare på, blant annet når det var aufguss, det visste dem ikke. Tross tidene som står på strawberry.no og det står på info at man skal høre med resepsjon. Men det var mye dem ikke visste.

- Måtte tre ganger innim resepsjonen for å få til nøkkelkort som ordnet. Og en fjerde gang på søndagen pga sen utsjekk. Fikk beskjed at det kunne dem ikke fikse tidligere.
    - Spurte resepsjon/restaurant om roomservice, restaurant fikset til kr. 195,- men resepsjonen sa at det hadde dem ikke
    - Manglende housekeeping på lørdagen. Vi sendte derfor en chat til hotellet om vi kunne få håndklær og rene glass. Fikk aldri svar.
    - Velværeavdeling er full av mobiler og selfies. Folk filmer over alt, har mobiler med inn i saunaer. Lader mobilene i spaet.
    - SpaShop er plutselig uten folk. Står skilt om å ringe, men vi hadde ikke tlf. Søndagen var det ingen mennesker i spaet når vi kom, ingen skilt, ingen håndklær eller peshmal.
    - I restaurant glemte hovmester å gi oss vinkart. Når det endelig kommer så bestiller vi oss drink før maten, og vin til maten. Vi spesifiserer at vi ønsker vinen før maten. Drinken kommer sent, og vi rekker ikke drikk3 halve Drinken før maten kommer. Også kommer vinen etter maten. Maten var dessuten svidd og smakte ganske vondt. Gode pommes da! Dessverre ikke mulig å huke tak i servitør.

Så det ble utrolig kjedelig når vi måtte 3-4 ganger vente på folk i spaet som jobbet der, innom resepsjonen flere ganger pga nøkkelkort, manglende rengjøring/nye håndklær, ikke svar på chat som hotellet sendte oss link til, og dårlig opplevelse i restaurant.

Det ble litt at det er disse små irriterende uheldige hendelsene som man sitter igjen på etter en slik helg.

Ololsen, Spielhaug, EndreD and 11 others like this.
  10. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde et par netter her i begynnelsen av sept. Nøyaktig samme opplevelse som deg. Flott hotell. Flotte rom. Ellers bare ting som ikke funket. Som Platinum spurte jeg om hjørnerom. No can do fordi de var fullbooket. Ingen problem det, men da jeg snakker med kollegaer og fire (4!) av dem, alle uten status overhodet, hadde fått hjørnerom, tenkte jeg mitt. Dette var bare ett eksempel på ting som ikke fiungerte. For meg tyder det på at ansatte på dette hotellet får dårlig opplæring og ikke trives spesielt godt. Noe som igjen reflekterer dårlig ledelse.

Last edited: 30. sept 2024
  11. appelsin

appelsin Haudemann

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Skriver under på begge opplevelsene deres. Var der i sommer som Platinum medlem og fikk ingen oppgradering, kollegaer uten medlemskap derimot fikk oppgraderte rom... Jeg hadde rom inn mot byen og jernbane(hvor det går godstog hver time -> et jævla bråk hver gang det kommer). Opplevde også dårlig service av mange ansatte der og et styr med nøkkelkort. Når det er sagt er hotellet fint og "spa-området" godkjent, så håper dem for ordnings på rutinene der.

12. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Vi bodde en natt på Hotel Riviera i Moss i august. Vi opplevde mye av det samme som blir beskrevet i denne tilbakemeldingen. Ansatte som ikke var spesielt kundevennlige, ingen anerkjennelse av status eller oppgradering, merkelig organisering og prioritering av bassengområdet/utendørs bar etc. Det positive var rommet som var flott, frokosten var god og området foran hotellet mot vannet var fint opparbeidet.

CecilieL90, petrate and Flymunda like this.
  13. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,974
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel River Station, Drammen
    Rom booket: Standard dobbeltrom for poeng
    Oppgraderinger: Superior dobbeltrom
    Romnummer: 1313
    Andre fordeler: Sen utsjekk

Her ble jeg for første gang spurt om legitimasjon ved innsjekk på et norsk/strawberry hotell. Det ble ikke nevnt noe om oppgradering eller tilbudt mineralvann (og jeg glemte å spørre), men utfra utsikt og nespresso maskin på rommet fikk jeg superior. Jeg spurte om sen utsjekk, virket først som de skulle si nei, men så etter mye trykking fikk jeg innvilget kl 14.

Til frokost oppdaget jeg at dette er enda et Quality hotell som har nedgradert til pulveregg til frokost, det synes jeg ikke noe om. For øvrig også samme "brød" som i SAS lounge.
    20240926_235427.jpg

Ololsen, Spielhaug, EndreD and 6 others like this.
  14. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Grand, Kongsberg
    Rom booket: Standard Dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, tipper superior?
    Romnummer: 527

Min 95 og siste natt denne opptjeningsperioden. Bråbooket via Amex-portal søndag kveld med opphold mandag, så fikk ikke mulighet til å legge til status før ankomst. Ble sjekket inn av noen som virket ny og fikk lagt inn medlemskap og hadde fått nøkkelkort i hånden før den mer erfarne oppdaget status og ba henne ordne et bedre rom, men ble ikke tilbudt mineralvann. Måtte en strafferunde til resepsjonen grunnet dødt romkort, men ble belønnet med mineralvann og tilbud om sen utsjekk av "den erfarne". Aner ikke hva slags romkategori jeg endte opp med, men det var et hyggelig hjørnerom, dog slitent kontra Clarion et steinkast unna. Irriterende at persinennen på vinkelvinduet ikke gikk helt ned, men sto opp tidlig nok til at lyset ikke var plagsomt. Veggene i korridorene må noen ha røyket noe rart for å ha synes var en god idé, ble svimmel av å gå gjennom edru og kan ikke tenke meg hvor ille det hadde vært om man hadde vært på byen. Irriterende at jeg ikke tok bilde av spetakkelet, for det var virkelig. Testet ikke frokost.

Starter ny periode med bonusopphold allerede til helgen, må jo bruke disse nettene på noe.

Spielhaug, EndreD, Upsaker and 5 others like this.
  15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion collection Gabelshus
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Nei
    Romnummer: 318
    Andre fordeler: Ba selv om mineralvann

Ga Gabelshus en ny sjanse, men dessverre ble inntrykket bare dårligere. Var ledig både superior, deluxe, juniorsuite og suite, men neida ingen oppgradering, og et helt ræva rom med et bad på ca 1 kvm. Dusjen var den minste jeg noen sinne har sett - selv i London. Typ halvparten av et vanlig lite dusjkabinett.

Fyren i resepsjonen som var lærling sist vi var der, hadde åpenbart ikke lært stort på 6 uker. Hevdet at rommet måtte betales for. Sa jeg allerede hadde betalt. Det trodde han ikke på, og påsto fortsatt at han måtte ta betalt for rommet. Viste han appen der det sto hva jeg hadde betalt og at gjenstående sum var kr 0, men utrolig nok sto han fortsatt på sitt. Jeg sto også på mitt, og etter litt mer knatring på datamaskinen fant han plutselig ut at jo, jeg hadde visst betalt. Ingen unnskyldning selvsagt.

Elsker beliggenheten på dette hotellet, men tror dette ble siste gang gitt.

phileas, Spielhaug, haifinn and 13 others like this.
  16. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,095
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality Hotel Ramsalt
    Oppgraderinger: Deluxe hjørnerom
    Romnummer: 511
    Andre fordeler: Mineralvann, tidlig insjekk (1300), sen utsjekk (1600) sjokolade på rommet og upersonlig hilsen :p.

Om Ole Henrik er på forumet så må jeg bare beklage for å ha 'stjelt' rommet ditt.
    20241005_124320.jpg

Sjekket inn full fart og fant denne lappen på pulten, jeg heter verken Ole eller Henrik, så vi fikk nok rommet til noen andre pga tidlig insjekk..

Fint hjørnerom med grei utsikt og ingen problem med sen utsjekk dagen etter.
    20241005_162556.jpg

Last edited: 05. okt 2024
    Emma, Spielhaug, NoLimit and 7 others like this.
  17. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Grand Central, Oslo
    Rom booket: Standard dobbeltrom på poeng
    Oppgraderinger: Suite
    Romnummer: 232

Fristet lite å toge hjem etter konsert, så bestilte en bonusnatt på GC etter å ha lest reviews her inne. Ble sjekket inn av trivelig resepsjonist og fikk utlevert romkort til "kongens venterom". Skjønte særdeles lite når romanvisningene på veggen i andre etasje ikke inkluderte 232, men fant det fort ved å kikke litt rundt meg. Gigantisk rom med en litt snodig innredning, med et svært bad med både badekar og dusj. Glemte å spørre om sen utsjekk ved innsjekk, men prøvde meg ved retur fra konserten, ble ikke innvilget. Ganske lytt gjennom romdøren og man hører trikken veldig godt (for oss som ikke er vant til slikt) som påvirket søvnen en lørdag morgen. Noe som påvirket søvnen enda mer var mye romstering ved døren før kl 9 med et påfølgende hode som tittet inn på vårt mørke rom for så å gå ut igjen uten så mye som en lyd. OK frokost, men lite utvalg brød og det var tomt for eplejuice.

Last edited: 05. okt 2024
    Emma, Spielhaug, Magnus1001 and 7 others like this.
  18. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,842
    Bonuspoeng:
    350
    Hotell: Sommerro
    Rom booket: Std
    Oppgradering: Ja, til juniorsuite
    Rom nr: 339
    Lengde opphold: en natt

Kjempebra hotell synes jeg. Så utrolig hyggelige folk over alt og servicen var upåklagelig i resepsjon, restauranter og bar.
    Veldig, veldig stilig rom med sofagruppe og et rundt bord med 6 stoler i suedelen og diger sofagruppe på soverommet også.
    Stort bad med romslig dusj og en vaskeservant i hver ande av badet.
    Synd det bare var for en natt, men virkelig et bra opphold.

Earl, Hilde, EndreD and 10 others like this.
  19. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Haha, litt sjukt.
    Eg budde sjølv på Quality Hotel Ramsalt 4-6 oktober, og sjangsen for at den skulle til meg er der, fordi eg sjekka litt tidlegare den dagen, men fekk sjølv eit hjørnerom i 8 etg med hjørnerom med usikt på andre sida. hehe

/ Ole Henrik

Cumulus, Stianoh, Preference and 2 others like this.
  20. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    956
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Sunne Spa
    Oppgraderinger: Superior Suite
    Romnummer: 447 (tror jeg!)
    Andre fordeler: VIP Threatment

Getaway på Spa i Sverige!

Fredagen kickstarta med et brak – hotellet var okkupert av en gruppe på 300 trailersjåfører på sitt årlige julebord. Som de eneste «vanlige » gjestene fikk vi en del blikk mens de svenske schlägerene ljoma over høytalerene fra coverbandet.

Resepsjonen ringte faktisk flere ganger på forhånd for å høre om vi fortsatt ville spise der på fredagen, med hint om at kjøkkenet var travelt opptatt med den godlynte gjengen. Planen vår var egentlig å spise et annet sted på veien, men hey, når vi først var oppgradert til Suiten, hvorfor ikke prøve room service med samme hovedrett som disse gode og runde sjåførene? Hovedretten var ganske smakelig, og porsjonene? Gigantiske – kjøkkenet gikk visst for full trailermodus.

Spaet i underetasjen sto klart for oss hele helga, fritt fram å komme og gå som vi ville. Prisen på drikke var overraskende grei, med ca. 90 kr for en halvliter og rundt 120/130 for en drink – mistenker at dette kunne kostet litt mer hjemme i Norge. Og ja, utendørsbassengene holdt en god temperatur, så ingen isbad her.

Frokosten? Kanskje en terningkast svak 4, et godt stykke unna frokosten på The Hub, for eksempel.

Lunch: Cæsarsalat. Meget bra.

Totalkostnad på 6200 sek for 2 netter på hotell, en del runder i baren, middag fredag og lunch lørdag.

Alt i alt: En avslappende helg, selv om vi nok ikke kommer til å dra dit igjen med det første.

Tok ikke så mye bilder men her er link til rommet:
    https://selmaspa.se/rum/sviter/

Maggie, holmen, Emma and 1 other person like this.

Del denne siden