Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Panorama, Trondheim
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard to enkeltsenger
    Oppgraderinger: Ingen
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: Mineralvann på forespørsel

Fikk såvidt et blikk og hei ved innsjekk, nøkkelkort stappet i hånden og beskjed om å ta heisen i gamle blokka. Sjekket i resepsjonen etter å ha vært oppe, men det var fullt ut uken. Frokosten var bra med unntak av den ene morgenen der eggerøra var helt flytende, men ellers et veldig godt utvalg av mat og trivelig personale. Det samme kan ikke sies om restauranten på kveldstid.

Buffet for 365,- man-ons var veldig underveldende, spesielt dag to når man ikke blir sett på mer enn 5 minutter etter man blir henvist til bordet i en under halvfull restaurant. Valgte heller å gå til McDonalds i stedet for å vente og betale for kyllinglår i lake. Forsøkte a la carte på torsdag, der ble vi henvist til bord midt i glaningen for personalet og forlatt da var for opptatt med å undersøke terminalene. Lei av å vente gikk vi til inngangen bokstavelig talt mellom de og hentet menyer selv, uten at det indikerte et ønske om servering. Ny lang ventetid senere fikk vi huket tak i noen som gikk forbi. Elendig opplegg og maten var ikke mer enn middels.

Skulle tilbake uken etter, og møtte på oppholdets store lyspunkt, servicehelten Edgar i resepsjonen! Snakket om løst og fast, og forklarte at det nye systemet ofte førte til trøbbel med å overføre status fra reisebyråbestillinger, og at det hadde kålet det til for meg. Ordnet og låste et deluxe-rom neste opphold da jeg spurte om rom med kjøleskap, selv om han protesterte og helst ville ha meg til å prøve nye blokka for å se forskjellene på rom. Kanskje de ikke har kjøleskap i de? Uansett, håper dere møter på Edgar, han fortjener en high five.

--

Hotell: Quality Hotel Panorama, Trondheim
    Rom booket: Standard to enkeltsenger
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: Mineralvann

Edgar fikset som sagt biffen forrige uke, og fikk utlevert kort til TNT-rommet i 14 etg i gamle blokka. Alt var egentlig snudd på hodet dette oppholdet, og service i alle ledd var on point og jeg fikk den beste steak frites jeg har fått på et Strawberry noensinne. Unngikk fortsatt buffeten, så den kan jeg ikke skrive om, men frokosten var også like bra som uken før.

[​IMG][​IMG][​IMG]

Nordlands, btm, eventyrer and 10 others like this.
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,156
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Oslo Airport
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Dobbeltseng standard rom
    Oppgraderinger: Nedgradert til 2 enkeltsenger inntil hverandre, rett ved heisen. Der profilen min sier "høyt rom, unna heis"
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: ingen tilbud om å mineralvann da mobil nøkkel ikke funket og likevel måtte innom resepsjon for å få nøkkelkort. Men Platinum voucher på mat (125 kr) ble brukt

Har vært på mye hoteller rundt i verden, og stort sett alt av Strawberry hoteller som er i storbyer i Norge, Sverige og Finland.

Men uansett hva jeg sammenligner med er dette stedet skikkelig rart.

Fikk følelsen av å være i en slags anstalt ala lavsikkerhet-fengsel (ikke at jeg har prøvd).

Noe her ute i ødemarken på Nannestad er så farlig at de har en vekter full-time i inngangsdøren midt i uken. Virkelig?

For å komme inn på det som viste seg å være altfor dårlig hotell til å kalles Clarion. Utrolig hyggelig vekter som jeg snakket litt med, bare en veldig, veldig merkelig setting.

Skal bare spise litt og sove før en tidlig OSL avgang.

Hyggelig med Platinum velkomst kort og sjokolade på rommet, men alt annet var så merkelig og dårlig at jeg aldri kommer tilbake. Inkl transfer tiden til OSL.

Transfer busser bare går 2 ggr I timen og med tillegg av en annen buss som kommer 4-5 minutter etterpå, driftes av Vy istedet for Ruter (som den første bussen) og koster 88 kr for 8 minutters tur. Der Vy koster halvparten - og ville vært "gratis" fordi den er inkludert i tog-billetten fra Oslo sentrum med nettopp Vy (forstå det den som kan).

Må ellers være Vy sin desidert dyreste strekning pr minutt. Det står ikke bare på kronene, men hater å bli lurt. Og dette er vill pris for en helt ordinær, sliten buss.

Den blir ikke luksus bare fordi de kaller den "shuttle". På mange andre store flyplasser rundt i verden er shuttle buss gratis, siden de bringer folk og business/penger inn til hotellene og bilutleie-stedene ved flyplassen.

20241106_214355~2.jpg

Flymunda, Upsaker, Nordlands and 8 others like this.
  3. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    2,355
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig. Har fått samme rare følelsen de 2 siste gangene på dette hotellet. Skikkelig nedleggelse vibber av hele stedet og milevis unna andre Clarion hoteller hva gjelder stemning og service. Bruker istedet Runway eller Quality fra nå av

tobeornot999 liker dette
  4. CecilieL90

CecilieL90 mye vil ha mer...

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Ernst, Kristiansand
    Status: Platinum LtP
    Rom booket: Standard dbl / compact enkelt
    Oppgraderinger: Junior Suite
    Lengde opphold: 3 nettverk
    Romnummer: 301
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk og sen utsjekk

Hadde bestilt et dobbeltrom ei natt, men så valgte jeg å bli lengre, fikk beholde juniorsuita alle tre nettene.

Synes service og møte med ansatte her er veldig trivelig, hyggelig liten hilsen på rommet ved ankomst med stratos.

En fryktelig parkering på hotellet, smal som fy, skal aldri brukes igjen :eek:

Hadde med hund og fikk spørsmål om jeg ville ha skåler og om de fikk gi hunden dentastix, det varmer hjerte til matmor.

Rommet var rent og pent, men ingenting ekstra der, de kunne spandert på seg noe kunst eller noe koselig i rommet. Savnet også knagger til håndklær og morgenkåpe. Eller fornøyd.

Forøvrig fryktelig irriterende med restaurantvoucher når restaurant og bar er stengt på søndagene.. :confused:

Rom 301 er altså både Rom 301 og 302 som er nå slått sammen.

Tok ikke bilder av rommet før jeg rakk å rote litt :rolleyes:

Attached Files:

Hilde, Flymunda, Upsaker and 7 others like this.
  5. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,855
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection Folketeateret, Oslo
    Status: Gold
    Rom booket: Standard dbl
    Oppgraderinger: Deluxe dbl
    Lengde opphold: 2 netter
    Romnummer: 427
    Andre fordeler: Anerkjent status ved innsjekk, oppgradering av rom og mineralvatn frå fesepsjonen x2.

Genial plassering ved arrangement på Folkets Hus ved Youngstorget. Ok rom, dog begynt å bli litt slitt. God frukost! Dei serverer også fika og kvelds, fekk ikkje testa det.

Ololsen, Flymunda, livinspeed and 5 others like this.
  6. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    2,355
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality airport Gardermoen
    Rom booket: Standard dbl
    Oppgraderinger: Deluxe dbl
    Romnummer: 2123
    Andre fordeler: Anerkjent status ved innsjekk, min vann og voucher som jeg prøvde å bruke i baren uten hell.

Bra rom i enden av gangen. Veldig bra frokost her. Kjøpte meg en drink til rimelige 165 kr som jeg tok med på rommet. Den burde jeg klaga på da den var veldig utvatnet. Men men slik er det av og til.

IMG_3959.jpeg IMG_3960.jpeg IMG_3961.jpeg

Hilde, Flymunda, livinspeed and 3 others like this.
  7. KingBogen

KingBogen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Sommerro
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe (tror jeg)
    Lengde opphold: 2 netter
    Romnummer: 319
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk og mineralvann

Fantastisk opphold og det beste hotellet jeg har bodd på i Norge hittil. Var gjennomført gjennom hele linja, fra innsjekk, service, rom, frokost etc.

Eneste nedsiden ved oppholdet er for lommeboken, for jeg skal tilbake.

upload_2024-11-16_17-43-33.jpeg
    upload_2024-11-16_17-43-55.jpeg

CalleAnka121, Hilde, btm and 12 others like this.
  8. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    2,355
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort hotel Runway
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Romnummer: 2083, deretter 2084
    Andre fordeler: mineralvann

Litt som skurret på dette oppholdet. Små spydig resepsjonist som sa at oppgradering kan du bare glemme for her er det fullt. Klarte ikke dy meg og sa at ihht til vilkårene er det jo garantert( iallefall er det vel slik ut denne uka). Da så han bare dumt på meg. Når jeg kom opp på rommet så lå der 2 brukte tannbørster på vasken på badet så gikk ned igjen for å få nytt rom. Han ble ikke noe blidere for det. Og det synes jeg egentlig ikke er greit i det hele tatt. Ellers positivt at rommet hadde skikkelig dusjdør og ikke disse dusjforhengene som de fleste rom har. Frokosten har bra utvalg til comfort å være, men denne gangen var det sild i tønne der nede med masse folk.

Spielhaug, Emma, petrate and 5 others like this.
  9. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hotel Admiral, København
    Status: platinum
    Rom booket: Standard dbl på poeng
    Oppgraderinger: Deluxe waterfront
    Romnummer: 208
    Andre fordeler: sjekket inn online og oppgradering av rom lå «klar»
    Tok en cola fra minibaren og sjekket ut online uten ekstra kostnad

10. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    2,355
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Coll. Folketeateret
    Rom booket: compact enkeltrom
    Oppgraderinger: Superior
    Romnummer: 603
    Andre fordeler: mineralvann

Når jeg sjekket inn beklaget resepsjonisten uoppfordret at de ikke hadde bedre rom enn superior å gi meg, men hotellet var overbooket. Denne type proaktivitet kan jeg like. Ellers var der karbonader til kveldsmat og frokosten er som alltids meget bra på dette hotellet.
    IMG_4001.jpeg IMG_4002.jpeg IMG_4003.jpeg

Flymunda, haifinn, livinspeed and 6 others like this.
  11. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Comfort Børsparken
    Rom booket: Superior (3p)
    Oppgradering: Nei, nedgradert til standardrom med tre senger siden de ikke hadde ekstraseng til oss.
    Rom nr: 540
    Lengde opphold: To netter

Fikk tatt en titt på Operaen fra superiorrommet i åttende før vi fikk bekjed om at vi var flyttet ned i femte med innsikt mot bakgården. To vinduer, men de gikk det ikke an å åpne så det kunne de nesten spart seg. Stort bad med badekar.
    Rommet var rent, og de hadde fått liv i begge heisene siden sist.
    Det var ikke fungerende wifi på rommet, så for jentungen var det litt nedtur at NRK Super var blant de kanalene som ikke fungerte, men vi hadde heldigvis med litt nedlastet innhold på pad'en.
    Spartansk frokost, kun traktekaffe, tørr eggerøre, stort sett ferdig tint brød, god smoothie.
    Karen som jobbet i resepsjonen da vi kom var hyggelig nok, og jeg slapp å betale for mineralvann da jeg viste medlemskortet.

Flymunda, haifinn, livinspeed and 3 others like this.
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,785
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Xpress Central Station (Oslo)
    Status: Platinum (for life)
    Rom booket: billigste de hadde
    Oppgraderinger: ja
    Romnummer: 702
    Andre fordeler: fikk en flaske vann da jeg dro. Sjekket inn på automaten.

Trengte en seng etter julebord, og gikk for det billigste jeg fant. Kostet rett over tusenlappen. Sjekket inn på automat, og ble tildelt rom 702. Har kun bodd på dette hotellet én gang tidligere, da fikk jeg verdens minste rom. Men det var kanskje for jeg hadde status? Husker ikke.

Nå fikk jeg et svært rom på toppen, med tilhørende takterrasse. Skal ikke klage, men jeg skulle jo ikke være på rommet.. Rakk akkurat å skifte før jeg dro igjen.

Rommet er et HC-rom, med dertil egnet bad. Som er stort, men ikke spesielt praktisk. Men jeg fikk gjort det jeg skulle. Selv uten en eneste hylle! :mad:

IMG_20241123_160306PXL_20241122_152602413.MP.jpg

IMG_20241123_160322PXL_20241122_152633010.MP.jpg

IMG_20241123_160312PXL_20241122_152615357.MP.jpg

Utsikt er det også.
    IMG_20241123_113007PXL_20241122_152712589.MP.jpg

IMG_20241123_113013PXL_20241122_152722556.MP.jpg

Det var heldigvis noen som fikk bruk for terrassen min.
    IMG_20241123_113024PXL_20241123_095645888.MP.jpg

Kalsnes, Hilde, KRS and 11 others like this.
  13. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,444
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Harstad
    Status: Gull
    Rom booket: billigste de hadde
    Oppgraderinger: Ja mente han i resepsjonen - jeg sier nei.
    Romnummer: 1124
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Niks

IMG_0634.jpeg IMG_0635.jpeg

Ingen brus lengre for gull medlemmer:mad: I tillegg til å få HC rom, jepp ingen hyller her heller @holmen !
    Blir faktisk min siste betale overnatting hos Strawberry dette. Jeg gidder ikke mer og avbestiller de oppkommende overnattingene jeg har her i Harstad for neste år som er booket på cash, svir av poengene jeg har og går inn for Scandic fremover.
    Makan til devaluering. Helt elendig.

Skal sies at jeg fikk brusen gratis da av han i resepsjonen pga goodwill. Men likevel. Og at HC rom var en oppgradering..
    SNAKKES:mad::eek:

Flymunda, Hilde, Schlandy and 11 others like this.
  14. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,377
    Bonuspoeng:
    93

Jeg har overnattet noen ganger i akkurat den senga der @paramberg.
    Det er et Deluxe enderom, så er oppgradering to hakk. Men skal være enig i at man ikke får noen deluxe-feeling av rommet..
    De har én juniorsuite på hele hotellet, har aldri fått det rommet ved en oppgradering.. :p

Flymunda and CecilieL90 like this.
  15. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har bodd på dette hotellet flere ganger. Er enig i at forskjellen på standard, superior og deluxe-rommene er ganske små. Men hotellet er forholdsvis nytt, som trekker opp. Ser du fikk rom i de høyere etasjene, og stort, så kanskje det er å anse som en oppgradering.
    Det merkeligste med hotellet er at de ikke har baren/restauranten i toppetasjen.

16. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,444
    Bonuspoeng:
    183
    Har bodd her hver andre mnd i 1,5 år nå. Fått oppgradering til deluxe en gang og det var første gang jeg lå her, da med dobbeltseng:p Det rommet hadde jo egen gang og føltes større ut:oops:

Bestilte bonusnetter for januar og første natta i mars mnd, og resterende netter på Scandic. De pusser visst opp på Scandic Harstad så da blir det nok ålreit der og:D Nærmere favoritt restauranten, fått testa ut alle i byen her nå:p

Staralliance liker dette
  17. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,525
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skjønner frustrasjonen rundt omleggingen til Spenn.

På et hotell med dette som sin beste ordinære romtype (suiter og familierom unntatt) blir det ikke stort bedre.
    Deluxe betyr bare noen få kvadrat ekstra, kaffemaskin og bedre utsikt.

Jeg ville ikke vært resepsjonist hos Strawberry i disse dager.
    Jeg tipper at de fleste tilbakemeldingene om Spenn kommer muntlig.

Last edited: 24. nov 2024
    Henrik, Hilde, petrate and 2 others like this.
  18. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hasle Linie, Oslo
    Status: Platinum, LTG
    Rom booket: Standard dobbel
    Oppgraderinger: Nei?
    Andre fordeler: Ingen

Var godt fornøyd med forrige opphold her, så valgte dette kontra noe mer sentralt. Ante ugler i mosen når jeg sendte mail to dager før ankomst og spurte om muligheten for oppgradering med et "blabla må se" svar, og gleden var ikke stor ved innsjekk da jeg spurte om status lå inne og kun fikk et bryskt "ja" og et romkort tilbake. Det var enkel pute og kun vanlig såpekombo i dusjen så jeg antar ingen oppgradering. Spurte om å ta med status-brus, men den fordelen mente han var borte all den tid det står at det gjelder i de nye vilkårene, men gadd ikke krangle. Bartenderen var samme som sist og trekker opp mange hakk, han er supertrivelig - om bare de hadde klonet han og satt han i resepsjonen...:rolleyes:

Får se om det blir bedre på GC til helga eller om dette er den nye standarden.

Flymunda, Earl, Emma and 3 others like this.
  19. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Hotel The Hub
    Rom booket: Superior rom
    Andre fordeler: Mineralvann på forespørsel

Spurte om oppgradering ved innsjekk da både delux og suiter er ledig ved innsjekk, noe jeg sjekket rett før jeg sjekket inn. Fikk beskjed om at det nå ikke gjelder garantert oppgradering for Platinum og at jeg denne gangen dessverre ikke var blitt oppgradert.

Han som sjekket meg inn kunne dessverre ikke gjøre noe med det fikk jeg beskjed om, og med de nye reglene kan man ikke gjøre krav på oppgradering slik man i teorien kunne gjøre tidligere fikk jeg beskjed om( selv om det også tidligere flere ganger ga avslag, men da var det som regel utsolgt for øvrige rom etter hva jeg har opplevd).

Kjip holdning fra hotellet, men har fått flotte oppgarderinger tidligere her, så tipper dette kun er en engangshendelse.

20. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    899
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Runway, Gardermoen
    Status: Platinum LT
    Rom booket: Standard med poeng
    Oppgraderinger: Absolutt, 3097 er et stort hjørnerom. Har hatt det flere ganger før
    Andre fordeler: Resepsjonisten sa uoppfordret at jeg hadde fått en fin oppgradering, og at jeg måtte huske å ta med meg mineralvann.
    Pose med godis og minimuffins på rommet, sammen med en hyggelig hilsen med mitt navn.

500 kr for parkering inntil en uke.
    Helt ok frokost, jeg er alt for trøtt om morgen til å spise stort...

20241128_223539.jpg 20241128_223542.jpg 20241128_223925.jpg

Del denne siden