Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    916
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Panorama, Trondheim
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard to enkeltsenger
    Oppgraderinger: Ingen
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: Mineralvann på forespørsel

Fikk såvidt et blikk og hei ved innsjekk, nøkkelkort stappet i hånden og beskjed om å ta heisen i gamle blokka. Sjekket i resepsjonen etter å ha vært oppe, men det var fullt ut uken. Frokosten var bra med unntak av den ene morgenen der eggerøra var helt flytende, men ellers et veldig godt utvalg av mat og trivelig personale. Det samme kan ikke sies om restauranten på kveldstid.

Buffet for 365,- man-ons var veldig underveldende, spesielt dag to når man ikke blir sett på mer enn 5 minutter etter man blir henvist til bordet i en under halvfull restaurant. Valgte heller å gå til McDonalds i stedet for å vente og betale for kyllinglår i lake. Forsøkte a la carte på torsdag, der ble vi henvist til bord midt i glaningen for personalet og forlatt da var for opptatt med å undersøke terminalene. Lei av å vente gikk vi til inngangen bokstavelig talt mellom de og hentet menyer selv, uten at det indikerte et ønske om servering. Ny lang ventetid senere fikk vi huket tak i noen som gikk forbi. Elendig opplegg og maten var ikke mer enn middels.

Skulle tilbake uken etter, og møtte på oppholdets store lyspunkt, servicehelten Edgar i resepsjonen! Snakket om løst og fast, og forklarte at det nye systemet ofte førte til trøbbel med å overføre status fra reisebyråbestillinger, og at det hadde kålet det til for meg. Ordnet og låste et deluxe-rom neste opphold da jeg spurte om rom med kjøleskap, selv om han protesterte og helst ville ha meg til å prøve nye blokka for å se forskjellene på rom. Kanskje de ikke har kjøleskap i de? Uansett, håper dere møter på Edgar, han fortjener en high five.

--

Hotell: Quality Hotel Panorama, Trondheim
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard to enkeltsenger
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: Mineralvann

Edgar fikset som sagt biffen forrige uke, og fikk utlevert kort til TNT-rommet i 14 etg i gamle blokka. Alt var egentlig snudd på hodet dette oppholdet, og service i alle ledd var on point og jeg fikk den beste steak frites jeg har fått på et Strawberry noensinne. Unngikk fortsatt buffeten, så den kan jeg ikke skrive om, men frokosten var også like bra som uken før.

[​IMG][​IMG][​IMG]

btm, eventyrer, Hilde and 9 others like this.
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,962
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Oslo Airport
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Dobbeltseng standard rom
    Oppgraderinger: Nedgradert til 2 enkeltsenger inntil hverandre, rett ved heisen. Der profilen min sier "høyt rom, unna heis"
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: ingen tilbud om å mineralvann da mobil nøkkel ikke funket og likevel måtte innom resepsjon for å få nøkkelkort. Men Platinum voucher på mat (125 kr) ble brukt

Har vært på mye hoteller rundt i verden, og stort sett alt av Strawberry hoteller som er i storbyer i Norge, Sverige og Finland.

Men uansett hva jeg sammenligner med er dette stedet skikkelig rart.

Fikk følelsen av å være i en slags anstalt ala lavsikkerhet-fengsel (ikke at jeg har prøvd).

Noe her ute i ødemarken på Nannestad er så farlig at de har en vekter full-time i inngangsdøren midt i uken. Virkelig?

For å komme inn på det som viste seg å være altfor dårlig hotell til å kalles Clarion. Utrolig hyggelig vekter som jeg snakket litt med, bare en veldig, veldig merkelig setting.

Skal bare spise litt og sove før en tidlig OSL avgang.

Hyggelig med Platinum velkomst kort og sjokolade på rommet, men alt annet var så merkelig og dårlig at jeg aldri kommer tilbake. Inkl transfer tiden til OSL.

Transfer busser bare går 2 ggr I timen og med tillegg av en annen buss som kommer 4-5 minutter etterpå, driftes av Vy istedet for Ruter (som den første bussen) og koster 88 kr for 8 minutters tur. Der Vy koster halvparten - og ville vært "gratis" fordi den er inkludert i tog-billetten fra Oslo sentrum med nettopp Vy (forstå det den som kan).

Må ellers være Vy sin desidert dyreste strekning pr minutt. Det står ikke bare på kronene, men hater å bli lurt. Og dette er vill pris for en helt ordinær, sliten buss.

Den blir ikke luksus bare fordi de kaller den "shuttle". På mange andre store flyplasser rundt i verden er shuttle buss gratis, siden de bringer folk og business/penger inn til hotellene og bilutleie-stedene ved flyplassen.

20241106_214355~2.jpg

livinspeed, Preference, Hilde and 5 others like this.
  3. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,854
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig. Har fått samme rare følelsen de 2 siste gangene på dette hotellet. Skikkelig nedleggelse vibber av hele stedet og milevis unna andre Clarion hoteller hva gjelder stemning og service. Bruker istedet Runway eller Quality fra nå av

tobeornot999 liker dette

Del denne siden