Hotell: Clarion Oslo Airport
Status: Platinum lifetime
Rom booket: Dobbeltseng standard rom
Oppgraderinger: Nedgradert til 2 enkeltsenger inntil hverandre, rett ved heisen. Der profilen min sier "høyt rom, unna heis"
Lengde opphold: 1 natt
Andre fordeler: ingen tilbud om å mineralvann da mobil nøkkel ikke funket og likevel måtte innom resepsjon for å få nøkkelkort. Men Platinum voucher på mat (125 kr) ble brukt
Har vært på mye hoteller rundt i verden, og stort sett alt av Strawberry hoteller som er i storbyer i Norge, Sverige og Finland.
Men uansett hva jeg sammenligner med er dette stedet skikkelig rart.
Fikk følelsen av å være i en slags anstalt ala lavsikkerhet-fengsel (ikke at jeg har prøvd).
Noe her ute i ødemarken på Nannestad er så farlig at de har en vekter full-time i inngangsdøren midt i uken. Virkelig?
For å komme inn på det som viste seg å være altfor dårlig hotell til å kalles Clarion. Utrolig hyggelig vekter som jeg snakket litt med, bare en veldig, veldig merkelig setting.
Skal bare spise litt og sove før en tidlig OSL avgang.
Hyggelig med Platinum velkomst kort og sjokolade på rommet, men alt annet var så merkelig og dårlig at jeg aldri kommer tilbake. Inkl transfer tiden til OSL.
Transfer busser bare går 2 ggr I timen og med tillegg av en annen buss som kommer 4-5 minutter etterpå, driftes av Vy istedet for Ruter (som den første bussen) og koster 88 kr for 8 minutters tur. Der Vy koster halvparten - og ville vært "gratis" fordi den er inkludert i tog-billetten fra Oslo sentrum med nettopp Vy (forstå det den som kan).
Må ellers være Vy sin desidert dyreste strekning pr minutt. Det står ikke bare på kronene, men hater å bli lurt. Og dette er vill pris for en helt ordinær, sliten buss.
Den blir ikke luksus bare fordi de kaller den "shuttle". På mange andre store flyplasser rundt i verden er shuttle buss gratis, siden de bringer folk og business/penger inn til hotellene og bilutleie-stedene ved flyplassen.
View attachment 148594
Vis alt...