Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Draken, Gøteborg
    Status: Gold
    Rom booket: standard connecting rooms
    Oppgraderinger: nei
    Romnummer: 2603 og 2605
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: 1 enhet frå minibaren pr dag. Sein utsjekk, voucher brukt i restauranten (god mat!), 2 for 1 på spaet.

    Fint hotell og fin lokasjon. God frukost og fin atmosfære både i rooftop bar, restaurant og spa. Kjem gjerne tilbake!
     
    kjeeli, livinspeed, Flymunda and 5 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Status: Platinum (for life)
    Rom booket: standard dbl for poeng
    Oppgraderinger: ja, deluxe?
    Romnummer: 959
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: 1 enhet frå minibaren pr dag. Sein utsjekk.

    Fint opphold på Clarion i Bjørvika, passende for en storbyhelg. Fint rom med balkong/terrasse, ikke at vi var så mye der ute. God frokost, og hyggelig personale. Topp stemning.

    IMG_20240809_175336PXL_20240809_155158385.MP.jpg

    IMG_20240809_175345PXL_20240809_155203209.MP.jpg

    IMG_20240809_175323PXL_20240809_155152076.MP.jpg

    Romplan til @Henrik :)

    PXL_20240809_160311387.MP.jpg
     
    Spielhaug, kjeeli, Earl and 5 others like this.
  3. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    238
    Likes mottatt:
    475
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Hotel Bergen airport
    Status: Platinum
    Rom booket: standard dobbel
    Oppgraderinger: ja, juniorsuite
    Romnummer: 423
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: 1 enhet fra minibaren. Sen utsjekk.

    Ved bestillingsøyeblikket var det nesten samme pris på Comfort og Clarion-hotellet på Flesland. Bodd på Comfort 2-3x tidligere, så denne gangen ble det Clarion. Hyggelig resepsjonist som informerte om oppgradering, frokosttider, gratis mineralvann og ordnet sen utsjekk. Rommet var stort og hadde både kontorplass, sofa-/sittegruppe og dobbeltseng. Stort bad med både dusj og badekar. God lydisolering, og vi hørte svært lite av flytrafikken. Sengen var faktisk veldig god å sove i, som for meg er det absolutt viktigste ved hotellovernattinger. Frokosten var veldig bra og betjening som ryddet bord hele tiden. Meget fornøyd med oppholdet.
     
    Spielhaug, kjeeli, Earl and 4 others like this.
  4. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    2,696
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hotel Christiania Theater, Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Compact dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, superior?
    Romnummer: 603
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann fra minibar

    Ganske rask innsjekk. Kun en veldig treg heis, ble heldigvis ikke utsatt for kø. God frokost, men veldig ujevnt/dårlig stekt bacon. Kunne også vært bedre utvalg brød. Hadde lest erfaringer med støy fra nattklubb i nærheten, trodde det ikke skulle være et problem på en mandag men joda det var noe dunk-dunk å høre når jeg var oppe en tur nærmere kl 02. Var ikke problematisk på mitt rom, men kan skjønne at det er verre på andre rom lengre ned/bort. Om morgenen starter også trikken å kjøre forbi på fremsiden.

    20240812_192328.jpg
     
    eventyrer, Spielhaug, kjeeli and 7 others like this.
  5. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    25,620
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hotel Sogndal
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgraderinger: Null
    Romnummer :661
    Betalt: 15000 poeng
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk kl 11, som avtalt på tlf dagen i forveien. Restaurantkupong brukt i baren og brus ved avreise.

    Fritekst: Ved bestilling var det ledig Delux rom, men fikk ikke automatisk oppgradering pga platinum status. Siden hotellet var fullbooket ble det heller ikke noe oppgradering ved innsjekk.

    Rommet

    IMG_5423.jpeg

    IMG_5424.jpeg

    IMG_5425.jpeg

    Rommet lå i den nye delen av hotellet

    IMG_5436.jpeg

    Fin uteplass

    IMG_5438.jpeg

    På forrige bilde ser man også den gamle delen, hvor noen av rommene har balkong.

    Planoversikt 6.etg nye delen

    IMG_5427.jpeg
     
    Kalsnes, eddbra, Emma and 5 others like this.
  6. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    2,696
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Trondheim
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, Jr.Suite
    Romnummer: 819
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann fra minibar, sen utsjekk

    Effektiv innsjekk og fin oppgradering. Var bare mulig å få utsjekk utsatt fra 11 til 12 pga. fullbooket hotell under Nor-Fishing.

    Grei lokasjon for konferanse og adkomst med tog fra Værnes, men lite annet i nærheten. Da er det litt dårlig at restaurantkjøkken stenger kl 21 og bar kl 23 på søndag. Bra jeg hadde med en pose nøtter fra flyet som kveldsmat. Frokostbuffet er tilsynelatende bugnende, men jeg misliker at de stabler opp f.eks. skinke og laks i "berg" som ikke blir spist opp fra frokosten åpner til den stenger, det som ligger igjen på slutten er da veldig udelikat.

    20240818_222837.jpg

    20240818_222902.jpg

    20240818_222920.jpg
     
    Hilde, Kalsnes, Sonictravel and 7 others like this.
  7. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    260
    Likes mottatt:
    1,604
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel the Edge
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, superior
    Romnummer: 703
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Mineralvann fra minibar, tidlig innsjekk

    Hotellet/ hele byen var smekkfull på grunn av musikkfestival her så fornøyd å få oppgradering i det hele tatt. Nydelig frokost, eneste å kicke på var tørt brødutvalg.
     
  8. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    263
    Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection Hotel Hammer på Lillehammer
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: Standard dobbeltrom med poeng
    Oppgraderinger: Ja, til familierom
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann fra minibar, sen utsjekk til kl. 14.30 (ønsket sen utsjekk til kl. 15, men det var vanskelig)

    God service, fint rom med bra renhold, helt ok kveldsmat/middag, men veldig dårlig frokost. Har alltid vært fornøyd med frokosten tidligere, men denne gangen manglet det mye både i utvalg og på smak.
     
    haifinn, Flymunda, livinspeed and 3 others like this.
  9. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    238
    Likes mottatt:
    475
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Riviera, Moss
    Status: Gull
    Rom booket: Sunset superior
    Oppgraderinger: nei
    Romnummer: 1105
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Restaurantkupong

    Bestilt rom med middagspakke på dette hotellet i Moss. Tok toget til Moss, og gikk 15 min til hotellet, som ligger like ved havet (jamfør navnet). Flott opparbeidet uteområde med egen hotellstrand. Kom til resepsjonen kl 1445, men ingen å se i resepsjonen. Etter en stund dukket det opp en person som viste seg å jobbe i resepsjonen. Han kunne informere om at rommet vårt ikke var klart. Vi fikk satt fra oss koffertene og gikk og tok en matbit på en hyggelig cafe. Tilbake etter halvannen time var rommet klart. Flott rom med balkong. Litt «Miami-feel» på interiør på hotellet. Basseng på taket med utsikt, men med svært lite plasser for å kunne ta et glass og nyte den.
    Flott frokost og god restaurant på kvelden.
    Hele hotellet er nok en «blogger-magnet», og vi erfarte vel at 70-80 av gjestene var unge damer med store kofferter (ingen fordommer her nei).
     

    Attached Files:

  10. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    389
    Likes mottatt:
    862
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Runway, Gardermoen
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom på poeng
    Oppgraderinger: Ja
    Romnummer: 3114, så 4043
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann

    Skulle nå et fly 06 og erfaringsmessig fører min feriereise alltid til total lammelse av all togtrafikk på østlandet, så valget var da lett med en bonusnatt her.

    Siden jeg er over middels glad i fly etterspurte jeg 4043 i bookingen og fikk rommet lang tid i forveien. Ble derfor noe betuttet ved innsjekk når jeg ble presentert med "et veldig fint rom" og nr 3114, men uten å ha i hodet hvor det var ga vi det et forsøk. Det viste seg at det var hjørnerommet helt i enden av gangen (sånn ca halvveis til Lillestrøm) med utsikt over Clarion. Snudde i døra og det var null stress å få tilbake 4043 som har fin utsikt gjennom et stort mellomrom i trærne mot rullebane og terminal. Eneste aberet er at det var dusj med forheng som i tillegg til å være helt inntil toalettet ikke dekket alt, så man endte enten med klissvåt dør eller klissvått klosett der ingen av alternativene er særlig delikat.

    Frokost var overraskende svulstig selv kl 04, manglet kun varmmat. Ble oppfordret til å ta mineralvann ved innsjekk.

    3114, ca lik størrelse som 4043 med egen soveseksjon
    upload_2024-8-27_12-20-8.png

    Utsikt fra 4043
    upload_2024-8-27_12-20-36.png
     
    tobeornot999, btm, haifinn and 8 others like this.
  11. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    398
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hotel Føroyar, Torshavn, Færøyene
    Status: Platinum
    Rom booket: standard dbl for poeng
    Oppgraderinger: Ja, til Executive Suite
    Romnummer: 109
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Fylt complimentary minibar med vann, brus, øl og hvitvin, sjokolader, nøtter, chips og rødvinflaske på hylla.

    Min hittil beste oppgradering. Ved ankomst var det rene "VIP-følelsen", fikk inntrykk av at de virkelig ønsket å gjøre vår opplevelse så god som mulig. De tok medlemsnivået veldig seriøst og hadde en laminert plansje under disken som resepsjonisten så på for å forvisse seg om at vi fikk/ble tilbudt alle fordelene vi skulle ha. Rommet var førsteklasses, stort og moderne, og med møbler som faktisk var gode å sitte i. God frokost, rikelig gratis parkering og et godt utgangspunkt for å utforske Færøyene! Rom 101-111 er Executive suite.
     
    Jorge, McBuljo, KRS and 13 others like this.
  12. TravelAddict

    TravelAddict Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Quality River Drammen
    Status: Platinum
    Rom booket: standard dbl for poeng
    Oppgraderinger: Ja, usikker til hva, deluxe?
    Romnummer: 1212
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann, kupong, sen utsjekk.

    Skulle ha en natt i Oslo men byen var smekkfull. Kunne få Amerikalinjen for 50k poeng, men siden vi skulle være minimalt på rommet valgte vi Drammen istedenfor for 15k. Ble møtt av en veldig hyggelig resepsjonist i 21- tiden. Hun kunne informere om et fullt hotell men etter litt omrokkering klarte hun å oppgradere oss til et hyggelig rom. Det satte vi pris på og vi var fornøyde med rommet. Vinduene kunne vært renere, men er nok ikke så enkelt å holde dem rene så høyt oppe. Har bodd på 1201 tidligere, den er litt større og med sofa. God frokost og ble fylt på helt til slutten. Legger ved romoversikt også. Beklager rotete seng, glemte å ta bilder. IMG_0605.jpeg IMG_0603.jpeg IMG_0600.jpeg
     
    livinspeed, Earl, Flymunda and 4 others like this.
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,306
    Likes mottatt:
    5,216
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Collection Hotel Gabelshus
    Status: Gull
    Rom booket: standard dbl for poeng
    Oppgraderinger: Nei
    Romnummer: 112
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Nei

    Foretrekker Frogner fremfor sentrum pga parkeringsmuligheter, og da jeg leste at Gabelshus var nyoppusset i 2023 tenkte vi å gi det en sjanse. Fellesarealene er blitt fine, og rommene er ok oppusset, men gangene fremstår gamle og slitne. I tillegg var rommet bittelite. Litt rart å tildele oss det, da kundeservice hadde notert i booking at vi var 2 voksne og en 2 -åring.

    Ingen anerkjennelse av status, men ba om en brus på kvelden. Fikk den uten problemer. Kveldsmat inkludert som faktisk så ganske innbydende ut. Frokosten var superbra.

    God service.
     
  14. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    380
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Clarion Collection Hotel Grimstad (tidl. Scandic Grimstad)
    Status: Gull
    Rom booket: Standard rom for 2 voksne + 1 barn
    Oppgraderinger: Ja. Stod Superior i appen, men det må ha vært en Junior Suite
    Romnummer: 407
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann. Måtte be om denne, da kjøleskapet var bak disken. Ba om Vitamin Well, som resepsjonisten ikke visste om var inkludert, men lot det gå. Fordelen sier vel mineral vann eller soft drink.

    Er tredje gang jeg overnatter her, men første etter at Stordalen tok over og pusset opp et noe slitent Scandic Grimstad. Tidligere opphold har hatt fin verdi for kun 10 000 (Scandic) poeng (for 2+1), så det gikk fint å betale full pris denne gang. Booket en dag det skulle være triple poeng, men disse må jeg etterlyse.

    Hotellet var stengt i vår for oppussing, og må si det fremstår meget lekkert nå. Fikk 407 som er toppetasjen i den delen av hotellet, med egen balkong og nydelig utsikt over Grimstad.

    Kveldsmat inkludert kl 18 - 20, samt Fika i timen(e) før. Godt utvalg, det samme må sies om frokosten.

    Største rommet i etasjen;
    upload_2024-9-2_23-5-50.png

    Meget god plass, selv også etter at sofaen ble gjort om til en seng.
    IMG_2455.jpeg

    Utsikten og terrassen var helt nydelig for morgenkaffen.
    IMG_2459.jpeg
     
    livinspeed, btm, Jeanette and 7 others like this.
  15. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,112
    Likes mottatt:
    7,356
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Bergen
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard på poeng
    Oppgraderinger: Ja, til et av hjørnerommene med balkong og utsikt i øverste etasje. Tror 716 er det beste rommet hos dem ut fra min erfaring.
    Romnummer: 716
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Ble aktivt tilbudt å ta med drikke fra kjøleskapet.

    Full klaff denne gangen! Har klaget litt tidligere på Comfort Bergen, men nå var det super-service.
    IMG_2424.jpeg
    IMG_2422.jpeg
     
    livinspeed, haifinn, Kjetil L and 8 others like this.
  16. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,900
    Likes mottatt:
    8,167
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Grand Central
    Status: Gold
    Rom booket: standard dobbeltrom på studentpris.
    Oppgraderinger: Ja, en av de 8 unike suitene
    Romnummer: 332
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Brus

    Oppgradering til suite, ble også oppgradert forrige gang jeg bodde her så blir å booke her fremover hvis prisen er rimelig. Hadde ei natt på Comfort Karl Johan fra onsdag til torsdag. Nada oppgradering, rett inn i ett bøttekott av ett rom..
    Men rommet jeg fikk her var mildt sagt… unikt…

    Artig rom, hadde ikke brukt penger på dette rommet hvis jeg hadde booket det selv.
    Motorsykkelen ble enda artigere klokken 05 i går natt:p

    IMG_1158.jpeg

    IMG_1159.jpeg
     
    livinspeed, Earl, petrate and 10 others like this.
  17. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    260
    Likes mottatt:
    1,604
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality hotell 33
    Status: platinkm lifetime
    Rom booket: moderat
    Oppgraderinger: Superior
    Romnummer: 402
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Brus

    Booket 33 da de var halve prisen i forhold til sentrumshotellene. Helt greit opphold og synes frokosten var blitt bedre siden forrige gang jeg var her
     
  18. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    260
    Likes mottatt:
    1,604
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion coll. Folketeateret
    Status: platinum lifetime
    Rom booket: standard dobbel
    Oppgraderinger: Ja, suite
    Romnummer: 704
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: min vann

    Hyggelig oppgradering denne gang. Romnr ikke synlig før innsjekk(var samme på 33) så kan se ut som det er nytt? Digger ellers frokosten på dette hotellet. Testet ikke kveldsmaten.
    1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg
     

    Attached Files:

    livinspeed, petrate, Hilde and 4 others like this.
  19. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    260
    Likes mottatt:
    1,604
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Oslo Airport
    Status: platinum lifetime
    Rom booket: standard dobbel
    Oppgraderinger:Usikker, tror ikke det.
    Romnummer: 1108
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: min vann

    Jeg får litt nedleggelse vibber av dette hotellet. Prisen var rundt 800 kr for rommet som var rimeligst av alle Strawberry hotellene rundt Gardermoen. De 3 siste gangene blir jeg sendt innover gangen i nederste etasje med ok størrelse på selve rommet, men med knøttlite eldre bad. Lite folk generelt på hotellet også. De krever også at du, som platinum, betaler ved innsjekk. Dette gjør meg jo ingenting, men det er ingen andre som gjør det slik. Frokost er helt ok, men ikke noe Wow opplevelse. Forventer du service & mat som på andre Clarion Hotell blir du nok skuffet over dette.
     
  20. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    389
    Likes mottatt:
    862
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Harstad
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom
    Romnummer: 701
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: Daglig brus

    Særdeles trivelig personale her gjennom alle ledd, kommer veldig gjerne tilbake. Litt rart formet rom da det snor seg rundt trappeløpet, så mesteparten går bort i "gang". Knallgod seng (som også flere medforumister har ligget i tidligere i tråden) og et helt vilt bra trykk i dusjen som ble varm før stråla rakk å treffe gulvet. Litt "trekk" for skipet som lå utenfor hele uka hvis hjelpemotor tidvis godt kunne høres inn på rommet, men det er jo ikke hotellets skyld. Ellers underdimensjonert heissystem med 2 heiser på 10 etasjer, var ofte vesentlig raskere å ta trappa ned (gadd ikke 7 etg opp etter 12t på jobb). Gjennomgående god eggerøre på frokosten og ville man ha speilegg med knust plomme fiksa de det med et smil:)

    Tips: Hotellet tar 250,- ish per natt for få parkeringsplasser, 300m borti gata ved bussterminalen er det gratis å stå mellom 17-08 både ved terminalen og ut mot havet. PS: Parkeringsvaktene står klar som hauker hver morgen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    ----

    Hotell: Quality Hotel Residence, Sandnes
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbel
    Oppgraderinger: Familie-/HC-rom
    Romnummer: 222
    Lengde opphold: 4 netter
    Andre fordeler: Mineralvann, restaurantkupong

    Ikke noe mindre slitent enn forrige gang jeg var her for noen år siden, men de tar det igjen med svære rom uansett kategori. Ganske lytt i etasjeskillene og gjennom døra (og ikke minst døra mellom kjøpesenter-gangen og romkorridoren som smalt igjen med et drønn) og ikke store hotellputer som jeg liker. OK størrelse på badet, men jeg er ikke fan av rullestolløsningen som gjør at man spruter vann over hele badet med mindre man klemmer seg inn i hjørnet og vender strålen mot seg. OK frokost. Hyggelig personell i restauranten på kvelden som oppfordret til å huske kupongen. Stort pluss for minikjøleskap på rommet for oss som er der en arbeidsuke i slengen.

    Glemte å ta bilder...
     
    holmen, NoLimit and Maggie like this.

Del denne siden