Jeg har klart å få poeng på mitt (Lufthansa) Miles & More-medlemskap uten vilje, selv med TG *G registrert for å få lounge. Samler ikke i noen av programmene så det betyr ikke noe for meg heller.
Jeg så litt mer nøye på opptjening hos TG fra andre *A-selskaper ifm mulig gullfornyelse. Det var sjokkerende dårlig inntjening. Mye 20% og rabattert bonusbilletter er 0%. Forøvrig er KLM det samme ift opptjening hos EB. Med TG får en i alle fall 100% av miles på de 15k-Asiabillettene, mens KLM kun har 100% på de dyreste (Y,B,M) til 20k+. Revenue ift poeng er en hard straff
Tur/Retur. Den gjelder på alle legs i bookingen. Men det må være ledig i business. Enkelte intra-asiaflighter har ikke business (de tidligere Thai Smile flyene f.eks)
Som @Insomnia4u sa. Jeg kan bare legge til at det er bortimot umulig å booke riktig fare bucket og deretter oppgradere med GUP med mindre du ringer dem. Hvis du prøver å ringe et europeisk kundesenter sier de høflig "ring Bangkok" Kundesenteret i BKK er døgnåpent, snakker bra engelsk, og ordner alt dette mens du er på telefonen. Regn med at det tar 30-45 minutter fra start til slutt, selv om de faktisk svarer nesten med en gang. Prosessen tar flere ledd, that's all. Beskrevet grundig av meg og andre lenger opp i denne tråden. Lykke til med booking!
Jeg har funnet ut at en må booke "flexi-raten" på Thai Airways (det står også 100% milage opptjening, i motsetning til 25-75% på de andre) for å få minimum Q-klasse (som du må ha og ikke rabattert øko som W-klasse). Når det er sagt er det lettere å gjøre som @tobeornot999 sier. Fordi multi-leg bookings på Thai ofte låses i en spesiell bookingklasse uten at en får mulighet til å velge disse Flexi-ratene. Og i tillegg så er det lurt å spørre om det faktisk er ledige oppgraderinger på datoene du ser på. Hvis ikke kommer endringsgebyr ved bytte av datoer osv.
Har Thai rop gull. Er det fasttrack for oss i bkk når vi flyr i økonomi? Flyr til icn i morgen tidlig.
Fast track i betydningen rask immigrasjon? Nei. I betydningen rask security? Ja, hvis du flyr med *A videre fra BKK. Hvis du tenker på det siste, husk å sjekke at TG gold er registrert på onwards flight fra BKK. BP åpner portene inn til fast track, men det sitter personale der også i fall det skulle være nødvendig.
TG Gull har ikke hatt tilgang til fast track i BKK før med øko-billett. Hvor ser du info om at dette er endret?
TG sine nettsider https://www.thaiairways.com/en-kr/content/status-and-benefits/ Siden sier, som gull fordel: Gold Track Priority Lanes enabling smoother security and immigration clearance at selected airports for Star Alliance airlines www.staralliance.com/gold-track Star alliance bekrefter på sine sider (som TG linker til) at BKK er omfattet, med fast track sec for gull.
Ja, ser det. Må være endret nylig. Lurer på om Gold track er i andre enden av den som ligger ved TG C check-in. Den fast tracken kan en også gå på om en har med barn/mobilitetsproblemer, eldre over 70 (tok med min far her på øko), og en del andre kriterier. Men om noen tar en for laget og sjekker den kjappeste C ved TG er det et nyttig datapoint. Fast track inkluderer også fast track immigration på begge sider.