Hjelp til å finne bonusbilletter / Tips om ledige billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rapolo, 27. sept 2023.

1. Nj4220

Nj4220 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Har netopp kansellert 4 stk biz CPH-MIA d. 7 marts om noen kan bruke de.

Attached Files:

kongenamundsen, obay, haifinn and 2 others like this.
  2. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    18
    Ser flere sier tilgjengeligheten er lav og er dessverre enig. All time low? Mye mulig for 1pax, men for to stk er det tyyynt. Noen tips til destinasjoner hvor det faktisk er en del t/r?
    Har tidligere fått mye inspo fra tråden med vellykkete bookinger, men lite aktivitet der nå. Typ SXM, TNR, MRU karribien osv. har det vært en del til tidligere, men tynt nå..Takk for tips!

3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,960
    Bonuspoeng:
    183
    Prøv med 3 stk:eek: Holdt på med dette siden 2018 og aldri har det vært dårligere tilgjengelighet - er min erfaring (før noen absolutt må påpeke at de finner alt de ønsker).

4. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har noen følelse om LAX-CPH eller SFO-CPH billetter pleier å dukke opp nærmere avreise? Trenger en retur, men ikke sett noen billetter den veien dukke opp i min range (19.-22. feb)

5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,652
    Bonuspoeng:
    183
    Ligger ute endel 1 uke fremover, så det er godt mulig de dropper fler når det nærmer seg.
    IMG_0261.jpeg

Eeeelller, vent litt!!!
    Det er slutten på vinterferien for Oslo, da? Da er sjansen mye, mye mindre for at noe blir lagt ut

democomputer liker dette
  6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,043
    Bonuspoeng:
    293
    750,- i gebyr for avbestilling av long haul skulle gi flere ledige bonusbilletter.

Da er dette et trist syn. T/R innenfor 14 dager til USA for 2 pax i Biz gir totalt 7 reiser. Ingen mellom 3. april og 4. november ...
    2026-02-02 09_22_09-Ulest e-post - ain@trimit.com - Outlook.png

7. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,743
    Bonuspoeng:
    93
    Innføringen av gebyr er tidenes bortforklaring fra SAS. Vi som sa den gang at dette kom til å bli akkurat som før, ble tidvis latterliggjort og alle var skjønt enige om at nesten hele verden booket bonusbilletter og avbesilte dem igjen, hele tiden.

Innføringen av avbestillings- og endringsgebyr var for å øke inntjeningen, og bare det. Antallet ledige bonusseter har ikke økt, mens antallet EB-medlemmer skyter i været.

Avbestillingsgebyr er forsåvidt en helt ok ting, men endringsgebyr er noe forbanna tull. Du kan fort ende opp med 6000 i endringsgebyr for å gjøre enkle endringer på en reise for fire.

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,043
    Bonuspoeng:
    293
    Det har ikke vært mitt inntrykk at noen ble latterliggjort for å mene at dette ikke ville gi flere ledige bonusbilletter. Heller motsatt...

Uansett, dette er dessverre som forventet. Men de fleste av oss håpet på bedring.
    Jeg husker for noen år siden hvor jeg gjorde det samme søket på https://awardhacks.se/ og fikk flere hundre ledige reiser. Flere enn 200 og dermed måtte sette datofilter for å finne noen aktuelle.

Last edited: 02. febr 2026 kl 13:55
  9. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    3,743
    Bonuspoeng:
    93
    Muligens ikke her inne, men i ulike grupper på Facebook ble dette hyllet og ønsket velkommen og endelig skulle det bli mer ledige bonusbilletter…

10. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    18
    Godt bilde på dagens situasjon, er nok dessverre ca. 10% biz-billetter tilgjengelig sammenlignet med noen år tilbake.

11. Nj4220

Nj4220 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Ser bare dette på awardfares

Attached Files:

12. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,121
    Bonuspoeng:
    93
    Altså det er vel 3 forskjellige bedrifter som tar betalt for å finne reiser til folk, selvfølgelig blir markedet støvsugd..

13. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,822
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv med 5 :confused:

Jeanette liker dette
  14. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,119
    Bonuspoeng:
    183
    Etter at jeg havnet på bonuskjøret i 2018, har det ALDRI skjedd at jeg har brent inne med en CT. Som oftest la jeg dem til en eksisterende booking i det øyeblikket de tikket inn.

Etter overgangen har jeg ikke funnet én eneste reise som frister på et relevant tidspunkt for to personer. Skal nevnes at USA er 100% uaktuelt. Fra 50+ bonusreiser i business og first *A er jeg post Skyteam nede i en håndfull plus/business i Europa, og da med FP4.

Har to måneder igjen til å finne på noe moro med denne fra 2024, men jeg holder ikke pusten:

upload_2026-2-2_17-43-35.png

Jeanette and testflyver like this.
  15. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,704
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde flaks og fikk booket en reise i sommer til Asia fra AMS for noen måneder siden. Men null tilslutning gjør at billetter Norge-Ams t/r på de datoene er 7000 and counting. Altså. Da nærmer vi oss 10K totalt. Norge-Asia t/r med KLM ligger på rundt 10-11k i øko på samme datoene.

Rscott liker dette
  16. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    3,743
    Bonuspoeng:
    93
    Mye ledig i business til Chicago (opp til ni seter) enkelte datoer i februar. Men stort sett kun til/fra CPH som er blitt den nye normalen....

17. coccifera

coccifera Medlem

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg var i akkurat samme situasjon i fjor. Den prisen kommer bare til å stige mot sommeren. Jeg ventet i håp om at prisen skulle falle litt eller feeders skulle dukke opp, men det gjorde de aldri og prislappen på BGO-AMS endte opp over 30000kr for 2 personer t/r. Som selvfølgelig endte i at jeg avbestilte bonusbillettene og betalte hele reisen med cash.

Og, ja, samme opplevelsen med totalpris. 30000kr t/r Norge-AMS; 50000kr t/r Norge-Australia.

Insomnia4u liker dette
  18. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,704
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke sant. Pga noen utfordringer på jobb må jeg nok uansett kansellere den. Noe som hjelper på siden det ble en dårlig deal.

Del denne siden