Alt under er i biz, dog til SHA og ikke PVG (Begge er i Shanghai) Evt med denne. SGN-TPE i eco, TPE-PVG i biz. Gir en natt i Taipei. Hvis du reiser fra HAN kan du fly biz på første strekk med A330-300 Hvis du reiser fra DAD kan du fly biz på første strekk med A312 Fra HAN kan du også reise med OZ via ICN i biz med 777 Fra ICN til PVG/SHA finnes følgende
Takk. Ja da finner du det samme som meg. Som krever visa til Kina, men som får meg fram i tide, får en tro.
Ser noen klarer å finne 2 seter i biz på EVA longhaul. Jeg finner bare 1 sete på samtlige flyvninger, selv langt frem i tid. Er det noe metode i galskapen, (typ de slipper flere seter 3/2/1 uke før avgang) eller er det bare ren flaks å finne 2 seter i biz på samme flyvning?
Har ikke fulgt noe med på EVA langt frem i tid, men ikke uvanlig at de slipper mye rett før avreise. SAS sitt søk viser f.eks hele 5 seter ledig i business på LHR-BKK med EVA i morgen.
Kina er ikke lenger visumpliktig ved transitt. Info fra UD https://www.regjeringen.no/no/tema/...iseinfo_kina/id2414833/?expand=factbox2858792 Krav for visumfri transitt https://en.nia.gov.cn/n162/n227/c116266/content.html Basically: 1) Du må være fra Norge (eller et av de 53 andre landene) 2) Du må ha pass som er gyldig i minst 3 måneder, samt innreisetilatelse i landet du skal videre til 3) Ha billett for reisen ut av Kina til neste destinasjon og fyll ut et 'Arrival Card for Temporaty Entry Foreigners'
Usikker, Om tekstene under er ment som at man KUN kan oppholde seg i de nevnte reginonene eller om det kun er meningen at man drar ut igjen fra disse vet jeg ikke. På nettsiden står det; "Foreigners who meet the requirements of the policy can enter through any applicable port in the Beijing-Tianjin-Hebei region and stay in Beijing Municipality, Tianjin Municipality and Hebei Province for no more than 144 hours before exiting from the applicable ports." "Foreigners who meet the requirements of the policy can enter through any applicable port in the Jiangsu-Zhejiang-Shanghai region and stay in Shanghai Municipality, Jiangsu Province and Zhejiang Province for no more than 144 hours before exiting from the applicable ports. " Foreigners who meet the requirements of the policy can enter through any applicable airport in Shenyang and Dalian and stay in Liaoning Province for no more than 144 hours before exiting from either airport in Shenyang or Dalian. Foreigners who meet the requirements of the policy can enter through any applicable port in Guangzhou, Shenzhen or Jieyang and stay in Guangdong Province for no more than 144 hours before exiting from any of the 32 international ports with passenger transport capabilities in the province. For specific information, please check the link: http://gdga.gd.gov.cn/xxgk/zcjd/wjjd/content/post_2286867.html
Avreise: OSL Destinasjon: AKL Reisedato: 6DEC-7DEC (begge dager går fint) Lengde: En vei Antall reisende: 2 voksne 2 barn Reiseklasse: I Short-Haul kan være eco: Ja Maks antall flighter: 3 Preferanser: Vil gjerne kunne bruke CT
AKL på to ukers varsel, til fire personer og maks 3 leg er ikke enkelt å få til, men det finnes alltids en rute om man er mer fleksibel. 06:12 OSL-ZRH 09:50-12:10 SK841 07.12 ZRH-MUC 07:10-08:10 LX1100 MUC-LAX 12:00-15:15 LH452 (Airbus A380) LAX-AKL 21:00-07:25+2 UA642 787-9 MUC-LAX dukker ikke opp ved søk, kun ved søk på ZRH-MUC-LAX. Det finnes ledige seter på OSL-MUC 07.12 (LH2457). Du kan høre med agenten om hen klarer å erstatte ZRH-MUC med OSL-MUC. Da sitter du igjen med OSL-MUC-LAX-AKL og er der du vil være.
Jeg bruker også Awardhacks mest, men har ikke brukt deres alerts - har du brukt funksjonen der og fungerer den bra?? (Sorry for off-topic..)
De varsler veldig sent, noe som gjør at billettene som oftest er borte når man får varsel. Tror bare de sender ut varsel noen ganger i døgnet?
Jeg har inntrykk av at varslene går ut så fort setene fanges opp av Award hacks. Utfordringen er oppdateringsfrekvens på ca 24t, som nødvendigvis gir litt forsinkelser. https://awardhacks.se/FAQ