Hoteller i New York

Tråd i 'Reisemål' startet av Scandi, 03. mars 2015.

  1. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Dårlig gjort, nå fikk jeg New York blues igjen... ;)
     
  2. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Vi bodde 5 netter på Courtyard by Marriot Manhattan/Central park i påsken.
    Skyskraperhotell, rom i 29 etg med fin utsikt og kun 16mnd gammelt hotel.
    Ligger på 54 and Broadway så 4-5 min gange til midten av times square.
    Lå på 17-1800 pr natt!
     
    watchaddicted liker dette
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Har sjekket litt rundt, det er ikke "airbnb" som er forbudt, men NYC-city laws om kort-tids utleie.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, fikk det samma når jeg satt og skrev det! Og nå sitter jeg i tillegg og ser på en film fra New York...
     
    watchaddicted liker dette
  5. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg og fruen har vært i New York to ganger og var fornøyd med hotellvalget begge ganger. Første gangen bodde vi på ONE UN som, ja du gjettet riktig, ligger oppe ved FN-bygningen. Hotellet består av to deler, en gammel og en nyoppusset. Den nyoppussede delen er veldig bra og gir mye for pengene. Vi bodde i et hjørnerom med vanvittig utsikt:

    [​IMG]

    http://www.millenniumhotels.com/usa/oneunnewyork/

    Et kjapt søk viser en pris på ca. 1.600,- per natt i juli.

    Second time around bodde vi på Hotel on Rivington som er lokalisert nede på Lower East Side. Fikk også her et helt nydelig hjørnerom høyt (relativt) oppe med utsikt over skylinen:

    [​IMG]

    http://www.hotelonrivington.com

    Morsom detalj var at dusjen hadde gulv til tak vindu med utsikt ned mot Lower Manhatten :)

    Pris her i juli rett i underkant av 2.000,-

    Endte forøvrig opp med biz på turen over dammen:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Last edited: 30. juni 2015
    tommy777 liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Her er min goto liste over gode eiendommer i NYC som i tillegg til å være panser, ikke er ett rottereir og en del hakk hvassere enn Radisson.

    Hotell er en viktig del av ferien, man bruker mye mer tid der enn på flyet, og NYC er ofte ikke dyrt dersom man er fleksible på datoene.

    Tommys gulliste

    Andaz Wall Street. Hyatt kjedens gullfunn på Manhattan, kun 5 år siden de åpnet dørene. Ligger rett bak Wall Street og selv om sørmanhattan ikke er mest sentralt, ligger herlige Stone Street rett ved siden av hotellet, man kan også tasse til Battery Park, Staten Island Ferry. Gratis vin ved innsjekk, gratis minibar minus alkohol og internet.

    Prissjekk direkte hos Hyatt 17-20 juli 175 daler natta uten noen som helst rabattkoder

    Intercontinental Times Square. Ny eiendom som har flotte rom. Bra for de som liker IHG. Ligger midt i smørøyet.

    Prissjekk 24 til 27 juli 264 daler natta. Ofte priser lavere enn dette.

    Le Parker Meridien. En klassiker midtown to kvartal fra Central Park. Ofte gode dealer på ett solid 4 stjerners.

    Prissjekk 31 juli til 3 August 213 daler natta. Ofte priser rundt 200 bucks.

    Westin Times Square. En annen sterk SPG kandidat. Midt på Times Square, nye rom, mange av dem med mye high tech utstyr.

    Prissjekk 31 juli til 3 August 220 daler natta. Ofte priser rundt 200 bucks.

    The Chatwal. Herlig luksus ikke langt unna Westin Times Square. Min personlige favoritt for dem som ønsker litt mer

    Prissjekk 31 juli til 3 August 457 daler natta. Ofte priser rundt 200 bucks.

    Ritz Carlton Battery Park Ikke verdens beste RC, men topp service of skikkelig pampering på lower manhattan. Billig pga lokasjonen

    Prissjekk 31 juli til 3 August 299 daler natta. AAA og NAF ofte rundt 240 daler
     
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Støtter bare opp om Andaz og kjekspakken nede ved Battery Park. Begge er panser
     
    watchaddicted and tommy777 like this.
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    watchaddicted liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,679
    Likes mottatt:
    32,534
    Bonuspoeng:
    293
    Norge forbyr Über og NY forbyr AirBnB :)
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,679
    Likes mottatt:
    32,534
    Bonuspoeng:
    293
    Det slår meg når jeg leser hvor gærne alle er etter NY. Jeg er antagelig den eneste i verden som ikke liker byen. Vært der 3 ganger, og regelen er at jeg føler meg skrudd fra jeg går av flyet til jeg går på igjen.
    Hotellene er høl, og priser seg som om de skulle være Al Burj i Dubai.
    Drosjer ser ut som en dass og tar betalt skulle de være en skuddsikker limousin direkte fra mercedes fabrikken med fri flyt av den fineste champagne og russiske kaviar.
    Er du riktig heldig, får du en drosjekusk som kan mer enn 2 ord engelsk (F* you) og i tillegg i det minste tar deg til riktig bydel.

    Nuja, det er vel et eller annet som jeg ikke har fått med meg :), siden alle andre syns det er sånn stas.
     
    TommyL, AHA86 and Cecilie like this.
  11. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Som den HHonors horen jeg er har jeg kun erfaring med Hilton eiendommer i New York

    Kort review
    Hilton Midtown
    Pluss
    • Beliggenhet
    • Pris, fikk 2 bedroom president suite på toppen til ca 800 daler natten
    Minus
    • Stort og upersonelig
    • Dårlig exec lounge

    Waldorf Astoria
    Pluss
    • Beliggenhet
    • Historie
    • Vibe
    • Service
    Minus
    • Slitt, dårlig vedlikeholdt
    Conrad New York, Downtown
    Pluss
    • Nytt og moderne
    • Service
    • Store rom
    Minus
    • Beliggenhet ? (hvis du vil være mest oppe i midtown, men ikke minus hvis du vil være DT)
    • Kjedelig atomsfære
    • Dårlig utvalg på HHonors frokosten
    Jeg vil helt klart si at Conrad er det desidert beste hotellet av de 3, mens WA og Hilton Midtown er ganske like i størrelse og beliggenhet.

    Men neste gang jeg skal til NYC tror jeg nok at jeg vil prøve et av hotellene i meat packing district som feks Gansevoort eller the Standard
     
  12. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Har nettopp booket det nye Hilton Garden Inn New York/Times Square april 2016 ( sept 2014 )

    Fair price. Som alltid i de siste år ser jeg
    på priser med visse mellomrom. Går de ned, rebooker, annet hotellet rimligere, endrer jeg. Har sluppet unna nå
    med Millenium Hilton med særs god pris to ganger i senere tid.

    Blåser en lang mars. i hvor fancy hotellet er. Er bevissløs før hodet når puta. Benytter aldri
    noe av barer, frokost etc. TV kun for morning news. Vel dette nye har 50"...

    Hadde loslitte Edison også sist vinter. Stort slitt varmt rom for vel $ 110++. Penger spart kan brukes på mer nyttige ting enn å sove dyrt i fancy
    omgivelser..:)
     
    kosvines liker dette
  13. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    for en som aldri har vært i New York er det vanskelig å dra til Andaz Wall Street fra JFK ?
    tenkte på drosje men det tror jeg blir fort dyrt ?
     
  14. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Flat rate inn til Manhattan. Rundt 70 USD+tips sist jeg benyttet meg av det. Dette var inkludert bompenger.
     
  15. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Fra Newark - om det er der man lander - så er det veldig greit med toget. Penn Station er veldig sentralt på Manhattan, og det går bane derfra som tar deg akkurat dit du skal. T-banen i New York er bare super! For min del så er tog det beste alternativet når jeg reiser alene, men er man mer enn to, er det som Cecilie nevner, flat rate på drosjene. Og det er noe med det å bli kjørt til døra. Men Ikke vær redd for toget, det er veldig enkelt og greit. Dessuten har Penn station et utvalg av enkle, små spisesteder som man vanskelig kan gå forbi.

    Og med dagens sinnsvake dollarkurs, så er plutselig 50-60-70 dollar mye penger, med dertil gode besparelser ved bruk av toget. Da jeg var i USA sist, tror det var i 2011, kostet vel drosja fra JFK 50 USD til en kurs rundt 5,-.
     
  16. ln-cgj

    ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Bestilte akkurat www.carmellimo.com fra JFK til Hilton Midtown til 44$ pluss toll ( usikker på hvor mye det er).

    Da har man egen bil og sjåfør, og forhåpentligvis litt bedre transport enn en slitt taxi..

    Erfaringer komme på lørdag for da skal det prøves
     
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Uber er lovlig i NYC, også flyplassopplukk, ingenting er enklere og 100% sikker betaling. Tonnevis med biler

    Kommer du fra JFK med Uber X, be sjåføren ta Brooklyn Bridge som ikke har bompenger, da er prisen 60 daler all inn. Som kjent er Uberprisene alltid inkludert tips.

    Newark er 65 daler, men 5-6 daler kommer i tillegg i bompenger

    Mer her: https://www.uber.com/cities/new-york
     
  18. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Da ble det Lexington booket for 4 dager i mars + 1 dag for poeng hos IC
    Tenkte å ta de to første dagen på Andaz men 349 var drøyt så der
    får jeg følge med om den synker er jo 7 mnd+ igjen til avreise
    189 de to første netter så 159 de to siste synes jeg var en god deal
    på lexington i påsketider
     
  19. ln-cgj

    ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Kan bekreftes at carmellimo kostet 44$ inn til Manhattan. Ingen bompenger, og ga bare litt driks ekstra.

    Ventet 5min på JFK så kom bilen. Billig og bra transport, anbefales!
     
  20. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Nettopp tilbake fra fem netter på "Residence Inn by Marriott New York Manhattan World Trade Center". Hotellet åpnet i januar, og jeg fant priser til USD 170/natt inkl frokost. Ingen ting vondt å si om hotellet, frokost er typisk amerikansk inkludert (frokostblanding, frukt, eggegreier, bakevarer, kaffe, juice...) Te-kjøkken med micro, oppvaskmaskin, bestikk m.v., kjøleskap og kjøkkenbenk. Grei størrelse på rommet og fint bad, supereffektiv a/c. Eneste negative er at resepsjonen er i tredje etasje og det medfører tydelig ekstra heisbruk så kapasiteten med tre heiser er tidvis litt for liten.

    http://www.marriott.com/hotels/trav...n-new-york-manhattan-world-trade-center-area/

    Fulton street subway er i (nabo)kvartalet (rød, blå og grønne baner) så veldig sentralt ifht. tbane-bruk, 1-2 min å gå til plattformen. Ca 30 min med A-train til Howard Beach/JFK. Kort vei fra PATH WTC også (EWR-tog). Ellers en del spisesteder og noen vannhull i nærheten, selv om Stone street ved Andaz Wall st er adskillig bedre. Velger Andaz Wall st over dette om prisene er omtrent like, men ellers bor jeg gjerne her igjen.
     

Del denne siden