Hva er den beste og værste loungen du har besøkt?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Fnate, 18. sept 2013.

  1. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har stort sett kun besøk Star lounger så min liste blir preget av det:

    Topp 3:
    Lufthansa First Class Terminal FRA - Suverent best på whisky og mat.
    Lufthansa First Class Lounge Terminal B FRA - Nesten like bra som FCT, men noe mindre spesiell :)
    Thai Airways First Class lounge BKK- God service (selv om denne har falt litt i det siste) og Spa.

    Svært skuffende:
    Star Alliance First Class lounge CDG - Må være verdens verste "First Class lounge" med en service som ikke ligner grisen.

    Absoulutt bunn:
    China Eastern Airlines International Lounge Shanghai - verste unnskyldningen for en lounge jeg noen gang har vært i.
     
  2. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Lufthansa har to lounger i Mumbai, en Business og en First. Sistnevnte kan også brukes av Senator-kunder, men Business loungen derimot er noe av det verste. Foretrekker å sitte på KFCen rett ved siden av, faktisk.
     
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Høres ut som loungen jeg var på i sommer med TG C inn og ut med SA C. Tror det var den eneste *A loungen. Elendig. Hadde jeg sett KFC hadde jeg gått dit. Men det var litt praktisk grunnet en hel masse rot med BPs og luggage tags. Var redd det var jungelkniven i innsjekket bag, innkjøpt i Bangkok som skapte problemer. Skulle jo på safari!
     
  4. Petter

    Petter Powder hound

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Min også, dog jeg er usikker når jeg får besøke den igjen siden den ikke er for EBG (kun business class).

    Verste: Turkish i IST, feilplassert, overbefolket, uvennlig og tragisk (til sammenligning var alt dette motsatt på selve flyturen!). Loungen på OSL er jo en drøm i forhold :rolleyes:
     
    Ruby liker dette
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Når var du i IST? Etter innvielsen av den nye loungen med biljardbord osv?
     
  6. Petter

    Petter Powder hound

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Det stemmer, biljard bord og hele pakka var der. Lørdag 21. september
     
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring med den nye Business Class/Gold-loungen i Istanbul, er at den overgår alle andre Business/Gold-lounger jeg har vært i. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er verdens beste Business Class/Gold-lounge. At du lister den som verst skjønner jeg ingenting av. Jeg har dog bare vært der én gang, like etter åpningen. Kanskje jeg bare hadde flaks?
     
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    100% enig og har vært der flere ganger. Det eneste som kan være et mareritt er at det kan være veldig fullt på enkelte tidspunkt. Men utvalg av mat, og andre fasiliteter er meget bra. Så ja, overbefolket til visse tider, uvennlig skjønner jeg ikke da det er TKs flagship, feilplassert skjønner jeg heller ikke da det er rett etter security så sentralt du får det, og tragisk blir selvsagt uforståelig for meg. Men tar gjerne i mot forklaringer.
     
  9. Petter

    Petter Powder hound

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Hehe, dette kan jeg utdype. Venter til turen er over og skriver svært detaljert trip report. Det at den er plassert med security er ikke nødvendig bra. Det er heller ikke uten grunn at TK nå skal en ny lounge for C-pax.
     
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    TK C lounge er evt et offer for sin egen suksess. TK ekspanderer kraftig så økning er naturlig også i belegg i loungen. Det er derfor gledelig om de åpner en lounge til.
     
  11. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Og muligens et resultat av at Turkish status-matcher gullkort over en lav sko...
     
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Godt poeng!

    Men med nærmere ettertanke tror jeg ikke det har så mye å si. De fleste som matcher til TK gold gjør det trolig for lounge access short haul eller domestic (typisk USA), og jeg tror de fleste av TK gold kundene uansett flyr C, revenue eller award.
     

Del denne siden