Hva er deres erfaring med Trumf Netthandel (tidligere ViaTrumf)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,530
    Bonuspoeng:
    293
    Gjorde dette i høst, fjernet et rom fra en bestilling. Hadde mine tvil, men summen ble oppdatert, og i går fikk jeg overført Trumf.
    Jeg gikk via Viatrumf til Hotels.com før jeg avbestilte et rom, og det fungerte.

btm, SInn, Flymunda and 1 other person like this.
  2. EgilSk

EgilSk Kreativ lurendreier

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Kom en mail fra SAS nå om dobble poeng på hotell, om en bestiller på nettsiden deres. Det går jo via Hotels.com, men er det noen som vet hva som lønner seg av dobble poeng der, og bestil via trumf? På trumf står det opptil 6,2% bonus, men ser ingen rød tråd i hvor mye som kommer..

3. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Som hovedregel er det vel mer å hente gjennom Trumf. Det er jo enkelt å regne ut case for case da. Bare ta beløpet ganger Trumf bonus ganger 13,5 dersom du har automatisk overføring, så har du antall EuroBonus poeng. Sammenlign så for SAS sitt tilbud. F.eks

Hotel til 5000 kr med 6,2% Trumf:
    5000 kr * 0,062 * 13,5 = 4185 EuroBonus poeng

btm liker dette
  4. EgilSk

EgilSk Kreativ lurendreier

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Jo, regnestykket er fint, men får vi 6,2 på trumf? Siden det står opptil 6,2, og jeg ser ikke en rød tråd at det er 6,2 hver gang..
    Så lurte egentlig på om noen har fulgt med på dette, eller om f.eks ofte får mindre..

5. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,401
    Bonuspoeng:
    93
    Prosenten man kan få vil variere og endrer seg nesten ukentlig, opplever jeg. Men, man skal få den prosenten som er gjeldende på bestillingstidspunktet. Etter vilkårene så får man som regel kun Trumf på beløpet eksklusiv skatter og avgifter (som feks merverdiavgift).

Hvis du trykker inn på Trumfnetthandel vil du se at man for øyeblikket får 1,1% på leiebil og 6,2% på hotell. Derfor står det "Opptil 6,2%" (av beløpet eks skatter og avgifter).

Så i eksempelet til Preference kan man for enkelhetens skyld (på et opphold i Norge UTEN frokost (frokost er 25% mva, men det oppgis sjelden hvor stor del av beløpet som treffer med denne satsen. Erfaringsmessig ligger beløpet i snitt mellom 75-150kr eks mva.)) trekke ut 12%. Så 5000kr / 1,12 * 0,062 * 13,5 = 3 763 EB.

Last edited: 17. jan 2025
    EgilSk and Preference like this.
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Det står "opptil" fordi skatter og avgifter er unntatt. Ganger du romprisen uten skatter og avgifter med 6.2% burde det stemme ganske bra. Du finner denne på sammendragssiden før du betaler.

Har en følelse at løsningen til SAS kommer såpass dårlig ut, selv med doble poeng, at det ikke har noe å si hvis den utregningen ikke er 100% nøyaktig. Du får sjekke for oss :)

Last edited: 18. jan 2025
    EgilSk and btm like this.
  7. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,264
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som de har funnet en løsning på transaksjonene som mangler.

"Se mer"-knappen er nå flyttet helt opp og det vises kun siste fire transaksjoner by default.

holmen liker dette
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,530
    Bonuspoeng:
    293
    Det var bedre ja. Men nå må de få på dato for siste endring også, for det bruker jeg til å finne ut om det har skjedd noe de siste dagene. (Vet at man får det frem om man bare lager vinduet smalt nok, men da får man ikke søkt, siden informasjonen er skjult frem til man utvider med den lille pilen)

thfagert liker dette
  9. Igor

Igor Medlem

Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Venter fra august fra Kost1 jeg også. Sendt henvendelse via trumf, noen måneder siden. Skjer ingenting. Da blir det ikke mer handel hos dem mer.

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mer enn workaround enn en fiks. Men løse problemet gjør det jo :p

11. Theviking

Theviking Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ser at man får opptil 30% rabatt på hotels.com om man går via trumf netthandel. Hvor lenge varer dette? og vil man tjene trumf på nevnte handel?

12. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,264
    Bonuspoeng:
    93
    30% rabatt er bare svada. Det samme får man med å bli medlem hos hotels.com. Det har alltid stått 30% så lenge jeg kan huske så dette er ikke noe tidsbegrenset tilbud -

Og ja man tjener trumf på nevnte handel

themichael and Theviking like this.
  13. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    joskje, haifinn, Spielhaug and 8 others like this.
  14. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,264
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som de har rullet tilbake "fiksen" sin nå - tilbake til gamle feil med at masse transaksjoner mangler og at knappen nå er helt på bunnen igjen. Håpløse greier :p

15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    113
    Forundrer meg ikke, den forårsakte nye feil. På enkelte (tror ikke det var gjennomgående) kategorier så fungerte ikke sorteringsknappen lengre (sorter på høyeste bonus osv.) - kanskje det var flere feil som gjorde at letteste vei var å rulle tilbake for å korrigere de nye feilene... "Korreksjon, ny feil følger.."

16. Kniven

Kniven Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Nokon andre som sliter med å få registrert trumfkjøp hjå Radisson app? Får beste pristilbodet på app kontra nettside. Blir linka direkt til app når eg trykker vidare frå trumfsida. Vil det hjelpe å endre nettlesar (brukte chrome) ?

17. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet hvor lang tid det tar før Scandic blir overført? Har opphold helt tilbake til september som ikke er overført.

Noen står som bekreftet, og mange som under behandling.

18. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Det vil nok ikke hjelpe, om appen ikke plukker opp viderelenken korrekt er det nok likt for alle nettlesere. Da må du nok bestille i nettleser istedenfor app for å få det automatisk registrert hos trumfnetthandel. Kan være tricky å få til på mobil, men huk av for "desktop-version" eller lignende så kan det gå. Evt må du avinstallere appen midlertidig

Kniven liker dette
  19. Kniven

Kniven Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, og på nettside er prisen ein god del meir..

20. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,264
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg oppdaget forrige gang at pris uten innlogget var samme som app. Logget dermed inn på siste steget av bestillingen og fikk samme pris som app. Mulig det bare var en tilfeldighet though

Kniven liker dette

Del denne siden