Ja du har vært i både Tjekkia og Slovakia. Hvis Russland tar over Norge så har du ikke vært i Norge lenger?
Det blir jo motsatt av det jeg sier. Jeg har nemlig ikke vært i Tsjekkia eller Slovakia etter at det ble delt.
Det var jo uansett en union så vil nå si at du har vært der om du har besøkt begge hovedsteder. Dog er jo hovedsteder ganske like mange steder og avviker mindre enn hva andre beskaffenheter hos de respektive land gjør fra hverandre.
Hmm javisst.. The state proclaimed the official ideology that there were no separate Czech and Slovak nations, but only one nation of Czechoslovaks, to the disagreement of Slovaks and other ethnic groups. Ikke helt enige om det internt, men greit nok.
Feks så kan du ikke si du har besøkt Norge om du har flydd inn til LYR og har vært i Longyearbyen. (Ny-Ålesund, eller andre steder på Spitsbergen. Siden Spitsbergen ikke er norsk. Øyene Hopen og Bjørnøya sorterer under Svalbard.
Ikke for å være pirkete, men Svalbard tilhører Kongeriket Norge og Svalbardtraktaten slår ettertrykkelig fast (?) at Svalbard er norsk territorium: Dog er det slik at alle lover som blir vedtatt i vår lovgivende forsamling, Stortinget, må spesifikt uttrykke at disse også gjelder for Svalbard.
Ja, du har rett. Traktaten fra 1920 anerkjenner norsk suverenitet. Svalbardloven av 1925 sier at Svalbard er en del av kongerike Norge.
Når man er ute av flyplassen, så er man i det landet. Når man mellomlander så er man på internasjonal territorium. Trenger ikke sove, spise eller besøke noen by for at det skal telle etter min mening
Hittil er bare 15(+1 som transfer flyplass) land besøkt. Så fort jeg har fått somlet meg til å ta turen over dammen til Toronto regner jeg med å få besøkt USA også og da vil jeg være oppe på 18 land, men den tid kommer nok engang. Enn så lenge har jeg besøkt disse landene: Norge (mitt hjemmand) Sverige (Har tatt svenskeferja alt for mange ganger ++) Danmark (København, legoland, Randers og Jylland) Finland (Kilpisjarvi og Kuresuvanto eller hvordan det nå skrives. Også over på europaveien ned til Østersund) Polen (Båt inn til Gdynia og Krakow. Var der på Polentur med Hvitebusser da jeg gikk i 10. klasse) Tyskland (Kiel 3-4 ganger med Color Line, Berlin med Hvite busser. Stuttgart med fly og på speiderleir. Flyplassen i Munchen og Frankfurt. Tog inn til Hamburg fra Køben, Tog fra Hamburg til Osnabruck og Tog derfra til Amsterdam) Nederland. (Mange ganger transfer på AMS, men her i sommer var jeg på leir i Nederland så da kunne jeg endelig si at jeg hadde vært der) Belgia (Buss til Antwerpen for å besøke byen i ca, 48t) Frankrike (Paris med fly. Montpellier med tog fra Paris. Millau osv...) Spania (Granka eller Las Palmas ++ en gang da jeg var liten) Kroatia (Zagreb med fly. Var på Erasmus + opplegg i noen dager) Slovenia (Krysset grensa til fots fra Kroatia. Den korteste turen jeg noen gang har hatt i et annet land 30min sånn ish.) Tyrkia (Antalya fly, Alanya 2 ganger) Storbritannia (London i 2013 med fly. Dengang Norwegian hadde direkterute til LGW fra TRF. Blir Manchester i November og det planlegges tur i forbindelse med Brexit også) Japan (Var der i forbindelse med 23rd World Scout Jamboree i 2015, Så Osaka, Hiroshima, Fukuoka ++) og om det teller. Thailand, flyplassen i Bankgok. 5t på vei til Japan og 10t på vei hjem fra Japan. Men var aldri utenfor Flyplassen :/
Er forsåvidt enig, men jeg vil si at jeg har vært i Thailand, selv om det bare er på internasjonal lufthavn (BKK) Lufthavnen ligger jo i landet. Så om noen spør så sier jeg at jeg har vært der, men presiserer på at det bare er flyplassen. Så får man godta det om man vil, for flyplassen ligger jo i landet uansett
Familiefar Jakob fra Danmark tok turen innom alle land. Prosjektet varte i mange år og kombinert med vanlig jobb reiste han én måned i året med familien og én måned alene. https://www.dr.dk/jakobs-har-besoegt-alle-verdens-land Tilsvarende tråd hos våre naboer på Businessclass.se: https://www.businessclass.se/forum/hur-många-länder-har-du-besökt
https://www.britannica.com/quiz/countries-of-the-world Quiz med 57 spørsmål for å holde geografikunnskapen vedlike. Husk å oppdatere https://insideflyer.no/forums/ditt-flykart Bilde fra Kongsberg Satellite Services: KSAT.