Vi booker også nesten alltid fleksibelt og opplever derfor at prisforskjellen mellom vanlig bestilling og Ambassador Weekend Night ikke er så stor. Man får alltid natt nummer to gratis, og når denne er dyrere enn natt nummer én, kan dette i praksis bety at man betaler under halv pris for oppholdet. Verdien av en gratis natt vil, som påpekt over, avhenge av flere faktorer. Enkelt sagt blir den høyere jo dyrere hotellet er. Én natt gratis på InterContinental Thalasso på Bora Bora sparte inn mange års Ambassador-avgift for oss bare i seg selv. Når vi i tillegg ble oppgradert til den største overwater-villaen på hotellet, ble verdien av den natta betydelig. Når det gjelder Free Suite Upgrade, har vi ved flere anledninger booket billigste rom for poeng og så benyttet fordelen. Har også flere ganger opplevd å få oppgradering til finere suiter enn “entry-level suites”, som egentlig er det man skal få. Bodde nylig på Kimpton Fitzroy i London i en “One Bedroom Suite Park View” for 60 000 poeng per natt. Prisen i penger var for de samme nettene mellom 11 000 og 12 000 kr per natt. Jeg liker også at sen utsjekk til kl. 16 er garantert. Har kun opplevd at dette ikke kunne innvilges én eneste gang, og gitt omstendighetene da, har jeg full forståelse for det. Uansett fikk vi 10 000 poeng i kompensasjon uten å be om det. Med gratis frokost som Diamond og gratis loungetilgang etter å ha bodd 40 netter, synes vi at vi får særdeles god valuta ut av IHGs fordelsprogram
På IHG sin reward chart så er ikke Ambassodor nevnt, men jeg regner ikke med den er høyere enn Diamond og også vil gi gratis frokost? Frokosten på IHG koster jo ofte det hvite ut av øyene
Godt poeng og det har du helt rett i Ambassador benefits only apply at InterContinental Hotels & Resorts. However, your IHG® One Rewards benefits apply to the entire IHG family of brands. Da er jeg noen hakk klokere.
Du får IHG Platinum når du kjøper IC ambassador om du ikke har samme eller høyere status hos IHG fra før. Ingen gratis frokost da (utenom første natt på IC hotell i fastlands Kina), og på billige Holiday Inn hvor frokost er inkludert. Edit: 3X poeng kampanje nå for opphold i Tyskland frem til 6.7 bestilt innen 31.5, krever registrering.
Du får automatisk IHG Platinum som IC Ambassador. Det er hakket under Diamant (toppnivået), og det er bare diamant som gir gratis frokost for 2.
Noen som har erfaring med å booke reward for noen andre enn deg selv? La inn vedkommendes navn som gjest 2. Kontaktet hotellet direkte for å dobbeltsjekke, men fikk svar om at det er hotellets policy at medlemmet må bruke poengene på seg selv. Kontaktet så IHG-chatten som sier at går fint så lenge man har skrevet in navn på gjesten.
Helt uproblematisk. Egentlig mye det samme som Strawberry booking for andre. Du bestiller på egen konto, legger inn navnet på den andre gjesten og en kommentar om at han/hun kan sjekke inn først på rommet. Samtidig er de nøye på å sjekke ID/pass for den som sjekker inn først, antagelig for å sikre seg at ingen stjeler poeng fra andre. De er like nøye hvis medlemmet selv kommer først. Jeg slipper total-kontroll på flere hoteller hvor jeg er så ofte at de kjenner meg igjen, men ellers må man regne med å dra opp passet. Og da er en kommentar på bookingen alt som skal til. Du/gjesten din traff et hotell som laget unødvendige problemer, dessverre. Bedre av deg ville vært å si at person X sjekker inn først. Og når han/hun har fått nøkkelkort bryr ikke hotellet seg noe mer om saken.
Hei. Mangler 1 natt på å få nytt perks ved 40 netter på IHG(lounge tilgang). Lurte på om man får kreditert netter uten å faktisk vært på hotellet? Ser jo i andre tråder mht kundeprogrammer, at folk har booket seg hotellopphold uten å møte opp for status. Så mitt spørsmål er dette mulig også på IHG sitt program? Fant Holiday Inn til kr. 250 kroner for en natt inkl skatter, og vurderer å booke 1 natt bare for å få lounge-pass i 1 år til. Mener det er veldig god verdi for pengene
Det er god verdi, men det funker ikke. Du må få noen til å sjekke inn for deg som 2nd guest iallfall.
Uten at jeg kjenner IHGs hoteller spesifikt, så finnes det en del hoteller som tilbyr mobil og/eller online innsjekk. Dersom du finner et slikt hotell innen IHG bør saken være grei nok?
Tror jeg har måttet vise pass eller residence card i aktuelt land ved hver eneste innsjekk hos IHG. Har hatt noen veldig rimelige netter på Holiday Inn i Tyskland og Polen de siste årene, om du kan snike inn en 1-2netters helgetur tror jeg det fort blir rimeligste alternativ. Jeg fløy da også rimelig med LH eco light. Ev. går de landene også under Nordic+ hos SAS så bonusbilletter koster 10k poeng per vei. Til nøds går det vel også med en dagstur og kun sjekke inn, og ringe morgenen etterpå og si du glemte å sjekke ut.
Takk for svar og løsningsforslag Ingen flere reiseplaner dette året, så da er vel den rewarden ikke oppnåelig, om ikke kjenner noen som kan sjekke inn i Indonesia, eller annet land der man kan få en billig natt på IHG hotell Synd det er lite IHG hoteller i Skandinavia der man kunne fått noen netter på kortet. Det er det eneste drawbacket med IHG for oss som bor lengst inn i ræva av moder Norge, da jeg liker kjeden
Ikke gi opp, her må du komme deg over målstreken! Det må da være noen her inne som er innom en by med et billig IHG-hotell som kan sjekke inn for deg. Jeg skal desverre ikke ut og reise selv, men jeg kjenner noen i Berlin, som sannsynligvis kunne sjekket inn for deg (har ikke spurt henne), hvor det finnes hoteller til under tusenlappen på denne siden av jul.
Kan by på innsjekking for deg sentralt i London, CPH, AMS, men de er jo ikke akkurat billige steder nå oppunder slutten av året dessverre.
Mangler selv 4netter for toppnivå, etter at kundeservice sa at bonusnetter skulle telle så brukte bonuspoeng på Kimpton Budapest men så var det kontrabeskjed. Når er du i AMS @tobeornot999 ? Er vel der det kanskje er sjans for billigst hoteller?
Er innom neste gang på førstk mandag. Frem og tilbake på samme dagen. Så blir det sikkert en gang til før julen ringes inn, men har ikke dato ennå
Takk for råd og innspill. Jeg er Diamant Elite Ambassadør ut året dvs. 31.12.2025, men klarer nok ikke å komme opp til Diamant for 2026, så da hadde det vært fint med annual lounge for 2026 Dette da jeg har noen bookinger på IHG for 2026 der lounge gjør hele reisen bedre