IHG Rewards (InterContinental Hotel Group)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Jørgen, 16. okt 2013.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte å lage en tråd for å diskutere dette bonusprogrammet.

    Er det noen gode tips/triks for status og/eller statusmatching mot IHG Rewards?
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ser på nettsidene at de deler inn i Club, Gold Elite og Platinum Elite, men at man samtidig kan kjøpe seg "Ambassador"-status.. Kan noen forklare litt om dette til oss uinnvidde?
     
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Kjøp IC Ambassador- få også IHG gold. Dersom du blir IC Royal AMB får du og IHG platinum. RA status kan kjøpes/trades.

    Ellers er det promo koder hvor du blir gull etter et stay. Og de matcher det meste til platinum- hvilket kan være ganske bra- til å være så enkelt å få samt ikke top level hotels.
     
  4. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Crowne Plaza Times Square Manhattan
    Min status: Platinum
    Rom booket: King Bed Traditonal Room
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Nei
     
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Ble du nektet fordeler iht reglene eller var det bare at du ikke hadde bruk for de? Meg og extended famile har vel minst 1000 ihg stays, som regel som platinum og jeg har aldri opplevd at et eneste hotell har nektet programforpliktede fordeler.
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lang bruker normalt IHG på å kreditere poeng på opphold?
     
  7. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Sa fra jeg, men hørs ut som var helt umulig. Så ga blanke jeg, og gadd ikke krangle mere om det - var ikke helt med hun jeg snakket med i utgangspunktet.
     
  8. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk mine poeng fra mitt NY-opphold igår den 27. okt hvertfall. Sjekket da ut 22. okt, så ca en uke i mitt tilfelle.
     
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Med det sagt kan platinumfordeler være litt hit and miss, avhengig av hotellet- og ikke minst om du er på points stay. Sjekket akkurat utfra Indigo Paddington på points, dvs 75% av regulær points pris grunnet det nylige flash sale. Likevel gratis minibar (no alko), gratis pay TV (ikke bare en film) gratis drink (også alko) og snacks i baren, fri internet (mulig det er for alle der) osv.
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Gratis minibar er jo kun på IC, ikke sant?
     
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Ja som offisiell perk. Men jeg opplever det oftere og oftere av andre ymse grunner. Indigo er jo litt boutique style og det virker som de faktisk prøver premiere plat medlemmer. En merkelig opplevelse er de få gangene IHG hoteller (utenom IC) som gir ekstra fordeler til RAs ift bare platinum.
     
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Har alt for lite erfaring med RA/IHG Plat til å kunne uttale meg, men deler min begrensede erfaring. Var RA-Plat frem til desember i fjor og bodde 9 ganger på IC i nord Amerika mens jeg var RA. Er du ikke på fylletur er programmet noe av det verste som tilbys som top tier. Dersom hotellene ikke har klubb får du null frokost, suite dersom det er tilgjengelig. Så feks IC Times Square, splitter ny eiendom. Fikk en mini hjørnesuite, men måtte betale for frokost. Tok en powerbar ut av minibaren og ble belastet for denne siden det kun er drikke i minibaren som er inkludert. IC Monterrey var en herlig eiendom og jeg fikk en suite begge gangene vi bodde der og drakk 6 halve LP mens vi var der, men igjen, frokost og snacks koster ekstra og er det Club, får du ikke suite. Bor du ikke på IC, får du ikke tilgang til Club level som Plat, kun dersom du blir oppgradert. Ja, eiendommene i Asia er sikkert bedre, men nå skal man jo kvalifisere seg hvert år også, samt ha gleden av statusen også på alle oppholdene i hjemmemarkedet og når 95% av hotellene er råtne HIE og HI, var RA den enkleste statusen å gi ifra seg for mitt vedkommende. Jeg fornyet Ambassador på grunn av ett opphold på IC Monterrey, voucheren er verdt det, men det blir med det oppholdet

    Klart, opptjeningen er vanvittig enkel og PointBreaks er flott, men det er jo stort sett bare elendige hoteller på pointbreaks. Sjekket akkurat nå og det er absloutt ingen av de hotellene jeg kunne tenke meg å ta en ferie på. Klart, trenger du ett billig sted å kræsje, er det ett godt alternativ, men kun da.

    Som vanlig, YMMV. Jeg vet om mange RA som er happy og det koster ikke akkurat mange bobene å skaffe seg RA, men jeg ble for lite imponert over statusen til at jeg gidder alt det styret
     
  13. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    I og med at du kan få RA kastet etter deg om du har et nettverk/alternativt kjøpe/trade rimelig så må man ha det som utgangspunkt. Funker år etter år, og for de fleste hobbyreisende og mer til er dette det eneste av relevante top tiers som er mulig å få til i lengden (glem Accor plat koder, Marriott og Hyatt challenge osv).

    Pointbreaks har vært bransjens beste deal i mange år. Men man må følge med i timen. Jeg har aldri booket en PB for å crashe, men booket og planlagt turer etter release. Bodde på suite, langhelg Grand Hotel Stockholm med topp afternoon tea, en uke med villa HI resort Maldivene. Suite med lounge en uke IC Aqaba, Suite med club IC Malta en uke, suite med club en uke IC Jakarta, suite med club en uke IC Manila, Suite med club IC Kiev langhelg, suite IC Bucharest, 9 dagers executive rom perfekt location HI Sandton. langhelg suite på CP VIlnius og det var de jeg kom på i farten som gav meg alle fordeler. Programmet er min klare anbefaling til de aller fleste, men det betinger at man setter seg inn i det. De nevnte fordelene er bare skraping på overflaten i mine øyne. Mange IC som har skikkelig champ i minibaren også. Feks IC (det minste) i Beyrut, som også refylte champagnen samme dag.

    Hvis du ikke har glede av det i USA så bruk et annet program der, og bruk det mest mulig fornuftig ellers.
     
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Så du velger ferie og reisemål etter Pointbreaks? Jeg sjekker Pointbreaks siden jeg har ett parhundre K poeng på konto, men har aldri funnet noe som frister.

    Du kan heller ikke ta for gitt at alle hoteller gir deg rettighetene du ikke har krav på selv om du har vært heldig. Med Pointbreaks har du ikke rett på fri minibar eller andre RA fordeler. Dersom du ikke bor de 60+ nettene som er den legitime måten å tjene statusen på, må du shoppe status, bytte eller whatever som i utgangspunktet er i strid med reglene til RA og dersom man ignorerer det, vil det uansett kreves en innsats for å få fikset statuse, så det er definitivt ikke for alle. Dersom du ikke kjenner noen å bytte med, må du kjøpe en invitasjon for ca. 3 til 500 daler. I tillegg må du betale 200 daler for Ambassadormedlemskapet For mitt eget vedkommende, fikk jeg en voucher hos Gary, måtte skrive ett brev, sende den inn, betale bob og vente på at statusen skulle oppdatere seg. Jeg ble tilbudt Randy sin voucher for ett par uker siden, men ba han heller gi den til noen andre.
     
  15. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Ja:cool: Mange på FT som gjør det, og jeg koordinerer ofte datoer med likesinnede, og også ofte venner og familie (som får store våte øyne når de blir spandert en langhelg på ICs, som jeg har betalt en slikk og ingenting for. Typisk iform av totalt gratis poeng anyway).

    Det største problemet med IHG er inkonsistens ad statusfordeler på award stays. Det er et luksusproblem når prisen er 5000 poeng. Uansett er det mange hoteller som gir mange av fordelene, og min erfaring er at jeg sjelden blir skuffet. Det finnes også gode tråder om dette på andre forum så man kan gjøre research. I tillegg er det forskjellige høflige approach man kan bruke til hotellet, og jeg har mange erfaringer med at nei blir til ja, så lenge man er høflig etc, og ikke minst spør rett person til rett tid. Dette er forøvrig alltid en golden rule. Pointbreaks behandles akkurat som en full pris bonus natt. Aldri noen forskjell på det. Og det betyr som nevnt ikke krav på perks, men at det oftest gis. Det er forøvrig ikke i strid med reglene å bli referert år etter år av venner. RA gir soft landing til AMB, så du slipper de årlige AMB kostnadene etter det første året. Hvis du venter litt inn i det softlandede året hvert år vil du også få 2 AMB kits. Poeng vouchere og weekend certificates som medfølger reduserer prisen du netto betaler også. Som regel blir også status oppdatert en drøy uke etter innsending av cert. Vet ikke hvorfor du måtte skrive et brev ("reisebrev" som krav fra Gary?). Det er bare å fylle ut kupongen og poste i medlfølgende konvolutt. Sett på frimerke. Thats it.
     
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    AndersB liker dette
  17. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Da fikk jeg booket noe sånn som ca 45 PB netter for meg og familien:D

    upload_2013-11-1_23-39-54.png

    Elsker den:cool:
     
    Henning liker dette
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor?
     
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Primært IC JNB. De har tradisjonelt gitt fulle beneifts for RAs på awards, også tidligere PBs. Var innom og snakket med GM i sommer, og han driver det IC som har imponert meg mest. Suveren ledelse. Topp beliggenhet. Høysesong x 2.
     
  20. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Kom nettopp hjem fra et PB opphold på CP Limassol. Bodde 8 netter og hadde 2 suiter, en til meg og en til bestevenninnen min.Vi var begge ganske så happy med den dealen... :)

    Jeg har bare erfaring med RA og PC og ja, det er mye som irriterer meg med programmet. Likevel er det det programmet som passer meg og mitt reisemønster best, så jeg blir. Syntes det var ganske OK da vi bodde 7 uker på IC ANA Tokyo og hadde loungetilgang og suite, og jeg drikker ikke alkohol en gang.... Dessverre har alle IC'ene i Tokyo tatt vekk loungetilgang for RA'er nå... Heldigvis er det fortsatt en del IC som gir RA'er loungetilgang, spesielt i Asia ja.

    Jeg skal også bo på IC i Jo'burg, samtidig som Milehigh, men da som betalende gjest.. ;)

    Xxx.
     
    blåskjell and tommy777 like this.

Del denne siden